English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Liam Henderson
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jonas
Veteran

PostPosted: 30.03.2015 23:36    Post subject: Reply with quote

Dette lukter det nødløsning deluxe av. Det er ikke rent få måneder man har vært forberedt på en framtid uten Mix og et skotsk talent på lån i 3 måneder er det beste man klarer å hoste opp? Skuffende.

Gitt at infoen over stemmer, må jo RBK dessuten ha gitt visse former for lovnader om spilletid for at Deila & Co i det hele tatt skal se på det som aktuelt å la han gå? Da er det tilbake på stedet hvil om 3mnd om han faktisk viser seg å være en god spiller - både hva gjelder folk på midtbanen og utviklinga til våre egne talenter.
VBhoy
Junior

PostPosted: 30.03.2015 23:39    Post subject: Reply with quote

Jeg vil anta at hvis det går bra vil det være muligheter til å forlenge lånet ut sesongen. Han vil da kunne komme tilbake til oss for andre halvdel av neste sesong
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.03.2015 23:52    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om dere har fått det med dere, men han som plantet ryktet på Facebook har for lengst innrømmet at det bare var et påfunn. Merkelig at man fortsetter å diskutere som om dette er noe som holder på å skje.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
VBhoy
Junior

PostPosted: 30.03.2015 23:57    Post subject: Reply with quote

Han som lekket det først fikk det avkreftet. Så måtte han gå tilbake på avkreftelsen. De som kommer med det nå er folk som pleier å ha rett
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 31.03.2015 00:01    Post subject: Reply with quote

Hvilke kilder tenker du på?
Back to top
VBhoy
Junior

PostPosted: 31.03.2015 00:05    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Hvilke kilder tenker du på?

@davidfriel81 sportsjournalist i Scottish Sun

@paulthetim bare en fanatisk fan som ofte får innsideinfo
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 31.03.2015 00:09    Post subject: Reply with quote

Begge melder at han blir klar for et lån i morgen. På tre måneder. Han skal altså lånes ut til Rosenborg til de tar sommerferie i Skottland. Virker mildt sagt idiotisk om det stemmer. Hva skal vi med en 18-åring i tre måneder? Og hvorfor skal Celtic ha han tilbake når sesongen er over og det fortsatt er to måneder til den nye starter?
Back to top
VBhoy
Junior

PostPosted: 31.03.2015 00:12    Post subject: Reply with quote

Tipper at det bare er tre måneder i tilfelle det går galt og han ikke får spilletid. Kan sikkert forlenges
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 31.03.2015 02:41    Post subject: Reply with quote

Fatter bare ikke at folk her ser fanden i hvitøyet når Liam kan være en mulig forsterkning for oss, ja for det er det han er , en FORSTERKNING.

Bare vent å se, gi ham litt tid til å komme inn i laget, kommer garantert til å være den ved siden av Mike som står frem og peker seg ut når vi skal telle opp til mnd spiller.

De som kommer med negative synsinger på dette her har ikke peiling på hva de snakker om.

3mnd i utgangspunkt med mulighet til å forlenge....
VELDIG liten utgift på evt lønn, og en tilsvarende spiller av samme kvalitet ville kostet oss en haug med millioner å hente permanent.

Cheer up lads!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 31.03.2015 02:58    Post subject: Reply with quote

Om tre måneder åpner vel sommervinduet vårt?..
Hjelde
Veteran

PostPosted: 31.03.2015 03:58    Post subject: Reply with quote

Dette kan jo ikke være sant Neutral 3 måneder? Hadde han vært en spiller som hadde hatt et åpenbart nivå langt over alle på midtbanen til Rosenborg så muligens kunne man fått noe ut av 3 mnd, men en 18- åring fra Skottland? Crying or Very sad
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 31.03.2015 08:25    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
De som kommer med negative synsinger på dette her har ikke peiling på hva de snakker om.

Det er kun et par stykker som uttaler seg bastant om nivået hans her, og det er du og han Celtic-supporteren. De negative synsingene går på denne modellen med å vrake en av våre egne talenter for å hente inn en 18-åring på tre måneder for Celtic. Om det gjør at jeg "ikke har peiling" at jeg synes en slik avtale er helt på trynet...

Det er bemerkelsesverdig hvor skråsikker du er når du uttaler deg om nivået på spillere fra diverse ymse ligaer rundt omkring. Mulig du har superpeiling på alt som kryper og går av fotballspillere i verden (forrige gang var det vel et par fra Equador, eller noe sånt), men jeg tillater meg likevel å tvile på at du nødvendigvis har så veldig mye mer peiling enn alle andre her.

Skal vi vrake Midtsjø/Hou-Sæter for å drive med utvikling av en Celtic-spiller på 18 år i tre måneder? Virkelig? For meg blir dette selve beviset på at vi er redusert til en liten drittklubb.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 31.03.2015 08:55    Post subject: Reply with quote

Det kan faktisk hende at Midtsjø ikke er den han er oppskrytt til og være. Da vil jeg heller ha leid inn en back up plan nå, enn å sitte der ut i mai med en "oh shit, hva gjør vi nå følelse". Sæther får nok sine sjanser, men om Midtsjø flopper så er det litt risikabelt å sitte igjen med Gamst som ren erstatter. Og som jeg skjønner det så kan Henderson spille sittende også? Noen må jo avlaste Ole.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 31.03.2015 09:02    Post subject: Reply with quote

Om ikke Midtsjø er god nok, må de kjøpe en erstatter. Ikke leie en 18-åring i tre måneder. De har hatt flere måneder på seg nå.
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 31.03.2015 09:07    Post subject: Reply with quote

Hvis vi først skal leie en spiller, så skal ikke det være snakk om spillere som ikke har blitt ferdig med puberteten enda, når vi tross alt har gode unge spillere i stallen sjøl. Skal det komme noe inn, kjøp eller salg, så skal det være fordi det styrker stallen, ikke fordi det trengs påfyll.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 31.03.2015 09:12    Post subject: Reply with quote

Uansett er vel en faktor her økonomi, i.e. vi har ingen. Er vi der at vi "skraper bøtta"?

Da tenker jeg ikke på kvaliteten på spilleren, for han er sikkert et bra talent han - men vi klarte ikke å få tak i Fellah, Ulvestad, han duden fra Costa Rica... så da må vi inn og leie et ungt talent fordi det rett og slett er det eneste vi klarer å få til?
knttn
Proff

PostPosted: 31.03.2015 09:29    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:

Bare vent å se, gi ham litt tid til å komme inn i laget, kommer garantert til å være den ved siden av Mike som står frem og peker seg ut når vi skal telle opp til mnd spiller.

Kan ikke gi han litt tid. Med tre måneder må han prestere med en gang. Fallhøyden er stor her.

Kan det være at vi har en i boks som først kommer til sommeren og at dette kun er for å sikre bredde fram til da?
Back to top
VBhoy
Junior

PostPosted: 31.03.2015 09:53    Post subject: Reply with quote

Det er ingen som har satt sammen en samling med youtube-klipp for unge Hendo, men her da noe:

En målgivende pasning mot Inter i Europaligaen:

https://www.youtube.com/w...sjZn48O9Gw

Mål i ligaen i år:

https://www.youtube.com/w...Dc7hZ6rYc8

Den beste er kanskje denne, litt lengre klipp fra reservelaget i februar:

https://www.youtube.com/w...vPYS7U_QqI

Edit: Så nå at den siste er fra februar i fjor. Så kanskje litt utdatert, han har blitt bedre.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 31.03.2015 10:02    Post subject: Reply with quote

Utrolig kort tid på 3 mnd, men dette kan være en løsning til sommervinduet åpner igjen og RBK kan kjøpe de spillerne de ikke fikk inn nå. Det kan være en mulighet?

Flere spillere; de fleste liga, er ennå i sesong og vil kanskje spille den ferdig, for da å gå til en ny klubb.
Eru
Veteran

PostPosted: 31.03.2015 10:04    Post subject: Reply with quote

Akkurat nå driter jeg en blaut foillsjukbasj i om det er pinlig å være farmerklubb for Celtic. Hvis han er bedre enn de vi har og det ikke koster oss mye, tar jeg imot. Så får de jobbe med mer langsiktige løsninger til sommervinduet.

En talentfull gutt fra Skottland er bedre enn ingenting. Forhåpentligvis går han inn og tar plassen til Mikkelsen.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 31.03.2015 10:25    Post subject: Reply with quote

Helt enig Eru!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 31.03.2015 10:41    Post subject: Reply with quote

Det er jo bedre at vi henter en god spiller på lån i 3 mnd nå enn av vi sitter med 0 forsterkninger etter et nesten 4 mnd overgangsvindu. Hadde det vært opp til meg hadde vi prøvd å fått lånt inn 1 forsvarer også da de vi har er bygget av is og gammelt knekkebrød. Om spillern kommer fra Celtic, Barca eller en eller annen øst europeisk Mikke Mus klubb er vel revnende likegyldig om han er god nok.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 31.03.2015 11:22    Post subject: Reply with quote

Nå syns jeg folk er umåtelig negative her.
Det at vi ikke skal låne spillere er bare tull. Molde låner spillere, Strømsgodset låner spillere og per idag så er det lag som vi har til gode å måtte finne oss i slår oss i gullkampen. Dersom oppskriten er å låne spillere som holder ett nivå som er høyere enn tippeligaen men lavere enn den aktuelle ligaen dem spiller i hvorfor i alle dager skal ikke vi kunne utnytte dem i en kortere periode for å heve våre resultater? Skal vi heller 'utvikle' våre talenter som fordufter til det store utlandet etter at dem har prestert i en halv sesong, føler mange av dere at det er noe bedre?
Vi har dessverre av ulike årsaker kommet i en situasjon der det begynner å bli langt i mellom dei veldig gode europeiske prestasjonene vi har i klubben, det er betenkelig for mange. Det begynner også å bli noen år siden seriegull og vi har gjort spillerkjøp som ikke akkurat har stått til forventningene. Uflaks? Dårlig spillerlogistikk? Elendige trenere? Alt kombinert i ett har gjort oss til en mindre attraktiv klubb. At vi nå ser på litt mer kortsiktige alternative metoder for å heve klubben sine prestasjoner midlertidig ser jeg på som utelukkende positivt. Jeg vil heller ha gull med ett par spillere som vi låner i fra en bedre liga som ved å ha en agenda om å spille såpass bra at dem blir vurdert til sitt eget A-lag når dem etter en periode returnerer enn å ha 'egne talenter' som drøyer og dronter med å signere nye kontrakter.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 31.03.2015 12:49    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
moomoo wrote:

Det er kun et par stykker som uttaler seg bastant om nivået hans her, og det er du og han Celtic-supporteren. De negative synsingene går på denne modellen med å vrake en av våre egne talenter for å hente inn en 18-åring på tre måneder for Celtic. Om det gjør at jeg "ikke har peiling" at jeg synes en slik avtale er helt på trynet...

Det er bemerkelsesverdig hvor skråsikker du er når du uttaler deg om nivået på spillere fra diverse ymse ligaer rundt omkring. Mulig du har superpeiling på alt som kryper og går av fotballspillere i verden (forrige gang var det vel et par fra Equador, eller noe sånt), men jeg tillater meg likevel å tvile på at du nødvendigvis har så veldig mye mer peiling enn alle andre her.

Det var ikke sånn ment Hedon, ble litt skarpt ordlagt.
mente bare at Liam er et kjempetalent som allerede innehar kvaliteter som vil være med å løfte laget. Selvfølgelig er det ikke ideelt med tanke på våre ungutter og bare utsette alt i 3mnd+, men jeg er ganske sikker (ikke skråsikker) på at han vil bidra meget bra for oss.

Generelt sett så har jeg nok ikke mye mere peiling en mange andre her inne, men jeg leser en god del om fotball, ser en god del fotball, og prater masse fotball på diverse fora. Vil nok heller si jeg har gjennomsnittelig + peiling så legger vi den død.

Jeg vet at enkelte ganger er jeg ikke like flink til å ordlegge meg som jeg ønsker. Har umåtelig stor respekt for deg Hedon, og de aller fleste her inne.

Beklager hvis jeg trådde på noen andres tær også.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Prinsen fra Os
Senior

PostPosted: 31.03.2015 12:50    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Og hvorfor skal Celtic ha han tilbake når sesongen er over og det fortsatt er to måneder til den nye starter?

Synes ikke det var så underlig. Celtic låner han ut resten av sin sesong og får han tilbake til pre-season.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Next
Page 4 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb