English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mohammed Fellah
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mynthon
Senior

PostPosted: 17.03.2015 17:39    Post subject: Reply with quote

Treningstalent, ja visst. Noe stort fotballtalent hadde han ikke. Kommer langt med å ha kontakter i klubben vet du. Det skal Trond Henriksen ha æren for.
Vollrik
Veteran

PostPosted: 17.03.2015 18:38    Post subject: Reply with quote

Mynthon wrote:
Åh, jeg er så glad du nevnte Markus Henriksen. Han er jo et klasseeksempel på en spiller som ikke hadde spesielt stort talent, men som under tillit, presterte og fikk til noe alikevel. Og Gjermund Åsen er et klokkeeksempel på hva? Han ble ikke utviklet i Rosenborg for å si det sånn. Noen kaller han dum og feig som ikke tok opp fighten og bet tennene sammen. Jeg kaller han smart, fordi de planene Rosenborg hadde for han var jo helt på jordet. Men det er en annen sak. Han hadde lett spilt fast på Rosenborg nå. punktum. Jeg er ikke enig i valgene han har tatt, spesielt ikke ettersom dominerte på trening for NEC Nijmegen i sommer. Men sånn er det. Nå har han en 10er rolle på et Tromsø-lag som helt sikkert havner blant de 6 beste.
Mange av de spillerne du nevner hadde blitt kjørt i dass om de hadde blitt værene her. Så selv om du nevner noen få solskinnshistorier av spillere som har tatt steget ut og etablert seg i europa(mange tilfeldigheter som spiller inn der også), så må du ikke glemme å nevne de som ikke har vært like heldig.

Hvem er det som ikke har vært like heldig? Og hva har Gjerdmund oppnåd med sine smarte valg foruten å være en dominant adeccospiller?

Holdbarheten i argumentene dine er også meget svak, du baserer flere av påstandene dine på tro som "jeg tror Midtsjø og Hou vil dominere i år" eller "jeg tror Tromsø vil bli blant de 6 beste, som Åsen skal spille for"

Gjermund Åsen var nok dessverre for svak mentalt, og vil i beste fall bli en nøkkelspiller på et middelmådig tippeligalag. Markus Henriksen spilte seg inn på laget i konkurranse med Etablerte spillere som Fredrik Winsnes og Roar Strand, og høstet erfaring til å spille seg inn på et bedre lag ved en senere anledning, noe han også gjorde.

Slik situasjonen er i dag så har ikke Midtsjø og Hou tilstrekkelig konkurranse til bevise at de er gode nok. Det er greie forhold om vi skal være en middelmådig tippeligaklubb som er best i Trøndelag, det er dog ikke greit om vi skal ha ambisjoner om å delta i gruppespill i Europa hver høst.
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 17.03.2015 19:47    Post subject: Reply with quote

Er veldig på linje med Vollrik i denne saken. Ser jeg har mange motstandere siste døgnet, skal prøve å redegjøre litt hva jeg mener:

Jeg tror Fellah kunne vært spennende på lån med opsjon på kjøp. Spilleren har veldig gode ferdigheter og kunne kanskje vært en smart signering.

Men la oss se bort i fra akkurat Fellah, han var aldri i nærheten av å være førstevalget mitt inn dette vinduet.

Er det lurt å gå inn i sesong med 1 indreløper som har bevist han er god nok, 1 indreløper som beviste potensial hos en nedrykkskandidat og 2 juniorer som er totalt utprøvd på nivået? Mener folk at dette holder i 45 kamper? Gjennom de knalltøffe periodene med 3 kamper i uka?

Jeg elsker talentsatsingen vår, jeg elsker unggutter som kommer opp gjennom systemet og jeg skjønner hvor viktig det er. Men har vi kommet dit hvor vi dropper å hente spillere fordi det skal bli lettest mulig vei til A-lagsplass for juniorene våre? For da er vi er forbanna breddeklubb, ikke en toppklubb!
For meg er det langt viktigere at vi tar gull i år enn at vi utvikler ett talent videre.
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 17.03.2015 20:14    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det er et mer sannsynlig anslag at vi skal spille rett i overkant av 30 kamper, ikke 45. De tøffere periodene med to kamper i uka forekommer ytterst sjeldent. Jeg tror absolutt bredden i stallen er god nok. Kvaliteten er jeg mer skeptisk til.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 17.03.2015 20:17    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke sant? Som regel kommer vi oss til 4. runde av NM og til minst 2. runde av EL-kvall. Og gjennom mai måned så pleier bare TL å være 2 kamper i uka.

Altså er det som regel flere mnd mellom vintervinduet stenget og sommervinduet åpner knalltøffe perioder med 2 kamper i uka.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 17.03.2015 20:41    Post subject: Reply with quote

La oss si at vi kommer til cupfinalen og gruppespill i EL. I tillegg til 30 tippeligakamper har vi da 7 cupkamper og 12 E-cupkamper. Det vil si 49 kamper.

Selv om det ikke er garantert at vi kommer til cupfinale og gruppespill hver høst så bør troppen alltid være kapabel til å tåle det, og det er ikke troppen vår per i dag.
Kent
Veteran

PostPosted: 17.03.2015 21:33    Post subject: Reply with quote

Artig link fra 2010 hvor "overgangskonsulent" Tor Kristian Karlsen blir intervjuet om bl.a Fellah.

http://ipad.dagbladet.no/.../12633061/
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 18.03.2015 01:24    Post subject: Reply with quote

Hva er ikke sant, Miami?

Angående perioder med "knalltøft" kampprogram så er det snakk om en periode i mai og en periode utpå sommeren. Jeg vil si det er sjelden.

Husk også at en mesterparten av motstanden i det tøffere kampprogrammet i disse periodene består av amatører og publag, enten den er norsk eller internasjonal. Jeg mener det skal være overkommelig for stallen vår å periodevis sjonglere Vålerenga, Hommelvik IL og Ulan Bator FC to ganger i uka.

Quote:
Altså er det som regel flere mnd mellom vintervinduet stenget og sommervinduet åpner knalltøffe perioder med 2 kamper i uka.

Hvor mangler det et ord? Maiprogrammet bør vi takle. Med en kompetent SD (...) åpner sommervinduet tidsnok til at vi rekker å gjøre eventuelle forsterkninger innen vi trenger dem i Europa. Frem til da synes jeg det er bra at noen av talenetene kan få prøve seg.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 18.03.2015 21:36    Post subject: Reply with quote

Jeg er bare glad vi holder oss unna Fellah.
Gutten har kvaliteter men han hadde Store mangler også.

Vi har mange spillere som kan spille i en indreløperrolle foruten de faste. Greit nok, vi hadde trengt forsterkninger på midtbanen men er Fellah alternative så er jeg happy det gikk i vasken.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kent
Veteran

PostPosted: 20.03.2015 22:07    Post subject: Reply with quote

Synd at overgangen til Fellah gik i vasken.

Ville vært en klar forsterkning i førsteelleveren på et forøvrig traust RBK-lag.

Fellah var vel også en av de spillerne Deila jaktet etter like før han forlot Godset. Hvis han passet Godsets spillestil under Deila, tror jeg ikke han hadde gjort seg bort i RBK heller.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 20.03.2015 22:12    Post subject: Reply with quote

Aldri i verden om han hadde vært en klar forsterkning i førsteelleveren.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 20.03.2015 22:17    Post subject: Reply with quote

90 min på benken for Fellah i kveldens viktige 2-0 seier mot OB...
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 20.03.2015 22:51    Post subject: Reply with quote

Det var ikke gitt at han ville endt opp i RBK:

"Den er endegyldigt lukket. Mohammed Fellah bliver i Esbjerg. Han var selv i tænkeboks og havde ikke truffet nogen beslutning om, hvad han skulle. Så da vi fik Jeppe Andersens skade i weekenden, og der stadig ikke var nogen afklaring, tog vi beslutningen for ham, for vi kunne ikke forsvare at sende flere spillere væk," siger Niels Erik Søndergaard.

http://www.jv.dk/artikel/...org-skifte
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Page 10 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb