| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Megafritz Veteran
|
Posted: 17.03.2015 13:25 Post subject: |
|
|
| Imponerende presse til stede også. Ingen spesielt fotballfaglige spørsmål, bare Martin, Martin, MArtin! |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 17.03.2015 13:39 Post subject: |
|
|
At vi enda ikke har et reality program her i norge som heter "hva finner vi i Doskåla til Martin Ødegaard" er mer overraskende enn at en spiller som har vært god for RBK ikke får landslagsplass _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.03.2015 13:48 Post subject: |
|
|
| Jo mindre vi har å gjøre med klovnene i NFF jo bedre, men synd for Helland og for salgsverdien. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
|
|
Moa... MOA?!?!?! mannen som ikke har scort mål på år og dag, han tas ut. Men en Helland i kjempeform blir igjen hjemme. Til å bli syk av _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
|
|
| Henning wrote: | | Jo mindre vi har å gjøre med klovnene i NFF jo bedre, men synd for Helland og for salgsverdien. |
Perfekt oppsummert. |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 17.03.2015 13:51 Post subject: |
|
|
| Husker Siem en gang i tiden ble sett på som en drømmesigneringen som sportssjef her inne... |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 17.03.2015 13:52 Post subject: |
|
|
Det viser at ferdigheter og prestasjoner alene ikke er nok for å kvalifisere seg til en plass på det norske landslaget. Der går de tydeligvis etter helt andre kriterier. Mens andre landslagstrenere tar ut den til enhver tid beste troppen (ideelt sett ihvertfall/gjør et forsøk), gjør man i Norge noe helt annet: man bekler laget med kjente og kjære spillere med lang fartstid og "en fot innafor". Spillere som ikke lengre trenger å bevise noe, annet enn at de har fått en fast plass på laget. Og den har de til odel og eie. La gå at det gjør laget dårligere, og at vi risikerer å ikke komme til et sluttspill. Pytt sann - noen skal jo tross alt ha nok kamper til ei gullklokke.
Last edited by hellvikrunner on 17.03.2015 13:54; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
AlexanderHallberg Proff
|
Posted: 17.03.2015 13:52 Post subject: |
|
|
Utrolig godt jobba å ikke ta med Helland _________________ Det går som det går mot toppen |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 17.03.2015 13:53 Post subject: |
|
|
Det er faktisk lettere å forsvare at man vraker Helland enn at man faktisk tar ut Moa... _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 17.03.2015 14:15 Post subject: |
|
|
| STRANDerGUD wrote: | | Moa... MOA?!?!?! mannen som ikke har scort mål på år og dag, han tas ut. Men en Helland i kjempeform blir igjen hjemme. Til å bli syk av |
Vanskelig å score mål når du ikke har spilt kamper på et år. Men hva gjør vel det når spiss alternativet er enten skada (Søderrund)eller kunne vært far til resten av laget (Frode Johnsen). Vi kan jo ikke hente inn andre spisser heller, det er jo tross alt så mange spisser i Norge nå med skumle eksotiske navn som Bakenga og Ibba (ikke at jeg mener han er god nok). Hvor er de klassiske norske landslagsnavnene som Flo (Ulrik er omtrent like skummel fremover som meg), Berg og Sundgot. Dette er trygge navn. _________________ Grilldress er også en dress:)
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 17.03.2015 14:18 Post subject: |
|
|
Det forstår jeg, men mener du helt seriøst at Moa, som ikke har scort mål siden april 2013 må jeg få bemerke, er et bedre alternativ? Den fatter jeg bare ikke.
Moa har sett sine beste dager. Det var 3-4 år siden. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 17.03.2015 14:35 Post subject: |
|
|
Nei, jeg sier at landslaget trenger en spiss og det å prøve noe nytt for det norske landslaget er drit skummelt. Hadde det vært opp til meg hadde Jone Samuelson/Samuelsen/Karl Guber fått lov til å sitte hjemme og Helland hadde vært med. Moa hadde fått spille for reservelaget til Hvilket som helst tysk reservelag han har kontrakt med inntil han er i form igjen. Husk at Moa er jo et ganske norsk navn også, siden det er et sted rett utafor Ålesund med et stort kjøpesenter og legger du til en N får du Moan og det er jo en kombinertløper, mens en del av alternativene har ikke fordelen med å ha Norsk-ish navn. Berisha, Kamara, Bakenga, Ibba, Mos. Alle høres jo livsfarlige ut, og kan finne på og stjele mobiltelefonen din _________________ Grilldress er også en dress:)
|
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 17.03.2015 15:57 Post subject: |
|
|
Hahahaha jeg starta å lese å tenkte at jeg skulle argumentere i mot, men du runder av så bra at du skal få den.
Jeg skjønner at det er en viss "trygghet" i Moa, men det er jo også knyttet en viss skepsis til en mann som ikke har noe å vise til på ganske lenge, og det er ikke bare pga skade. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 17.03.2015 16:40 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Helt latterlig, men tipper faktisk usikkerheten til Høgmo dreier seg rundt at Helland kun har briljert (les: kun har spilt) mot Adecco-motstand i vinter. |
Tipper han også har litt i bakhodet at det er bortekamp mot den kanskje sterkeste motstanderen i gruppa. Det kommer til å bli en kamp hvor jeg tipper Norge vil ha godt under 40% ball-innehav. En sprudlende og offensiv trønder er nok ikke det som står øverst på lista.
Han tar selvfølgelig feil, og det burde være øverst på lista, men det er ikke vanskelig å se hvorfor han tenker sånn. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 17.03.2015 17:30 Post subject: |
|
|
Eneste grunnen Høgmo kan ha for å ikke ta med Helland må være at han ikke helt ser hvor han skal spille. Helland passer uten tvil beste som kant i 4-3-3 mens på landslaget nå så spiller de 4-4-2.
Men Norge har jo spilt så godt som 4-2-3-1 noen ganger også med Dæhli som innoverkant feks, noe Helland kunne gjort bra på den andre siden. Men nå er jo den plassen Skjelbred sin, og det virker som om Høgmo foretrekker Skjelbred der istedet for på midten.
Last edited by Vegard2711 on 17.03.2015 18:23; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 17.03.2015 17:43 Post subject: |
|
|
| Hadde nok ikke fått spilletid mot Kroatia (ihvertfall ikke startet kampen), om man ser positivt på det nå så vil vi ikke risikere å få en skade på vår beste angrepsspiller. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.03.2015 20:28 Post subject: |
|
|
Victor Grodås, Sogndal-spiller og sønn av keeper-Frode, mener det fortsatt er «5-6000 kroner» utestående i Hødds botkasse etter Hellands tid i klubben. Vi ber om en redegjørelse. Er dette sant?
– Helt klart, men det var jo betalingen jeg tok for å være botsjef.
Helland greier ut om sitt syn på rollen som sjef for botkassa:
– Har et punkt på botlista som heter; Diverse. Dvs at jeg kan gi bøter for så og si det jeg føler for.
Les mer: Pål André Helland lei disse to |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.03.2015 21:59 Post subject: |
|
|
Den nye Mini framsto som medieyndling med hjemmevideo osv. på Avspark 2015 (fra 54 minutter).
 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 18.03.2015 22:10 Post subject: |
|
|
Roar Stokke-imitasjon på skjult kamera-kafeen var også gøy!
Høgmo trakk forøvrig frem Helland som en av de som kommer til å få et stort gjennombrudd i år. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.03.2015 22:15 Post subject: |
|
|
"Osv." var også myntet på den.
Sketsjen med skjult kamera kommer etter 1:13.
Bra med positiv oppmerksomhet rundt RBK!  |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 19.03.2015 00:51 Post subject: |
|
|
"sideforskyve" xD - lo godt, takk for linken :p _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 20.03.2015 17:47 Post subject: |
|
|
Skal bli spennende å se hvor mange målpoeng Helland ender opp med denne sesongen. Holder han seg skadefri hele sesongen så bør han klare å runde tosifret mål og kanskje også assist om formen han har vist til nå i oppkjøringa er en forsmak på hva vi kan vente oss i TL.
Tipper 11 mål og 7 assist på han denne sesongen, men har ikke noe imot om han gjør det bedre enn det
Blir ikke overrasket om han banker inn over 15 mål, men skal ikke forvente det av han mtp at han ikke har levert noe i nærheten av det i TL. Beste sesongen i Hødd scoret han 10 mål og hadde 8 assist i 1 div (året de vant cupen hvor han jo scoret 6 mål også). Tror han kan være rundt det denne sesongen.
Last edited by Vegard2711 on 20.03.2015 19:23; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 20.03.2015 19:15 Post subject: |
|
|
| Jeg tipper 15 mål og 11 assist på Helland. Mulig det er ønsketenkning men jeg ser det ihvertfall for meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 21.03.2015 14:37 Post subject: |
|
|
| Hvis helland blir fast straffeskytter i år kan det jo skje. |
|
| Back to top |