| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 17.03.2015 00:02 Post subject: |
|
|
| Tipper Midtsjø puster et lettelsens sukk akkurat nå. Helt greit at vi ikke henter Fellah. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 17.03.2015 00:19 Post subject: |
|
|
| Utrolig å lese innleggene her inne. Folk vil faktisk ikke ha en midtbane som er konkurransedyktig bare for at en trønder skal få frikort på laget?? hva slags holdning er dette??? |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.03.2015 00:22 Post subject: |
|
|
Mange av dere som jubler nå innser nok ikke at ved 1 forbanna skade på midten så er gullet mistet. Troppen er løvtynn og vi må gjennom 45 kamper der de fleste skal vinnes med knapt 3 mann og en 17åring til å dekke 3 plasser.
Dere har heller ikke lov til å sutre om gullet ryker.
Er man mer interessert i å drive talentutvikling enn å vinne gull så var dette bra. Da kan spillere som kanskje ikke holder nivået få 90 minutter hver uke. |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 17.03.2015 00:39 Post subject: |
|
|
De fleste ønsker vel forsterkninger, bare ikke spesifikt på indreløperplass. Med mindre det er en klar forsterkning, som det hersker tvil om at Fellah er.
Ikke legg så mye ord i munnen på andre.. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 17.03.2015 00:52 Post subject: |
|
|
@Miami
Er vel ingen som påstår at stallen er bred nok og at vi ikke trenger forsterkninger. Hva om Trond Olsen var ryktet tilbake, men det viste seg at han ikke skulle selges allikevel, hadde ikke du jublet? Du kan ikke frata folk retten til å være misfornøyd med stallen bare fordi man ikke ønsker seg "hvem som helst. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 17.03.2015 01:00 Post subject: |
|
|
Når valg 1,2 og 3 har røket, det nærmer seg stengt vindu og TL-start, da handler det i mine øyne om å få inn noen som gjør at vi kan sikre oss å stille lag frem til neste vindu åpner, der er vi nå. Jeg gidder ikke juble over at en meget god midtbanespiller med en bedriten holdning og et tvilsomt forhold til indreløperrollen ikke kommer på lån. Null risiko, meget lav kost, stor potensiell oppside.
Trond Olsen-rykter blir ikke sammenlignbart for meg, vi har god dekning på vingene/angrep ,selv om man nok kan diskutere kvaliteten i noen posisjoner som de fleste steder i dagens stall. Trond er også beviselig ikke god nok, det samme kan ikke sies om Fellah. Mannen dominerte til tider TL som meget ung og hadde 14 målpoeng på 24 kamper. At han tilsynelatende er en dritt endrer ikke på kvaliteten.
Det er derimot reell bekymring på sentral midt og indreløper, der er det så tynt at det er pinlig.
Kåre I har vist han benker de som ikke er gode nok, altså ville ikke Fellah inn på lån betydd noe om han ikke presterte godt nok, da hadde Sæter og Midtsjø spilt. Hadde han derimot spilt godt nok ville han kanskje vært avgjørende for gullet. |
|
| Back to top |
|
 |
Mynthon Senior

|
Posted: 17.03.2015 01:20 Post subject: |
|
|
Handler ikke om at midtsjø og Hou er redd for konkurranse. Det må være utrolig demotiverende for de unge talentene våre at Rosenborg gang på gang ser til andre deler av landet/utlandet etter spillere hele tiden. Man trenger ikke gå over bekken for vann.
I dette tilfelle jubler jeg, fordi Fellah er ikke så veldig mye bedre enn de spillerne vi har fra før. Det er utrolig hva litt tillit kan gjøre med en spiller, bare se på Ole selnæs. La oss også ta et annet glimrende eksempel: Martin Ødegaard. Uten tillit hadde han ikke vært noen plass. Så lei av den feigheten Rosenborg viser når det kommer til bruken av talentene vi har i klubben.
Edit: Må legge til at det har blitt en bedring i det siste under Kåre da. Drit i forsterkninger på midtbanen. Vi har gode nok spillere i klubben fra før. _________________ Gama tous tin mana, Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 17.03.2015 01:35 Post subject: |
|
|
Rosenborg er da blant de klubbene i Norge på toppnivå som produserer flest talenter som lykkes, kan da umulig være demotiverende å være i en klubb som pumper ut talenter.
Jeg mener det er noe naivt å mene at Midtsjø og Sæter skal bære rollene der en må spile 90 minutter hver kamp og den andre må være fast innbytter. Ingen av de har bevist at de kan gjøre dette for et topplag, ingen av de har vært i nærheten. Den ene er 17 år og totalt uprøvd på nivået.
Det holder ikke med 2 indreløpere og 1 17åring til å dekke 2 plasser, og det holder ikke med 1 sentral midt til å dekke 1 plass. Selv ikke om de er trøndere og at vi ønsker de skal lykkes. Med den innstillinga så kan vi selge Tore Reg og Mike Jensen også, vi har trønderske talenter som kan overta...
Går vi til seriestart og knapt kan stille lag så får vi skylde oss selv. Jubler man når man mister forsterkninger så kan man droppe å klage når vi må spille midtstoppere sentralt og vinger på indreløperplass. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 17.03.2015 01:44 Post subject: |
|
|
Det er jo fantastisk at mange tror at Midtsjø og Hou Sæter faktisk skal være være spillere man kan stole 100% på i jakten på ett gull!! Det er i beste fall å tro på julenissen.
Når midtbaneleddet er så tynt slik det er idag så er det en selvfølge at man skal hente inn en forsterkning. Ved å ikke gjøre det så er det en kraftig forskjømmelse av den jobben man er satt til å gjøre i den sportslige avdelingen. Men det er ikke bare snakk om forsterkninger man mangler, i tillegg så mangler det bredde i troppen. Vi snakker om 1-2 skader så er laget virkelig ute å kjører. Å hva gjøres da? Stole på en 17 åring og at han skal hoppe over 2-3-4 steg i karrieren sin med bare ett knips?? Nå må folk slutte å drømme å komme tilbake til slik realitetene faktisk er. Selv om er hyggelig og koselig med lokale spillere som slår til så er det ikke sagt at alle lokale spillere har det som skal til for å faktisk forsvare det å skulle spille på Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 17.03.2015 01:49 Post subject: |
|
|
Gode nyheter. Har ikke bruk for den typen folk i Rosenborg. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Mynthon Senior

|
Posted: 17.03.2015 03:17 Post subject: |
|
|
Ok, dere får mene det. Jeg mener at vi ikke trenger flere spillere. Har fullstendig tro på at midtsjø og Hou kan dominere på midtbanen til Rosenborg, om de får tillit. Glad vi ikke hentet Fellah jeg og.
Ã…, MD? hvilke talenter sikter du til? _________________ Gama tous tin mana, Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 17.03.2015 08:20 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Nu er det her så nyt, men det er umiddelbart beslutningen, at Fellah bliver her nu, og den snak har vi også haft med ham i dag (mandag, red.). Når det er sagt, har Fellah også selv været i tvivl og været i tænkeboks i noget tid, så det er ikke noget med, at vi begrænser ham noget - ikke før nu i hvert fald. Med Jeppes skade kan vi ikke have mere afgang fra truppen, for vi skal ikke svække os selv yderligere, og vi kan ikke gøre andet inden sommer, siger Niels Erik Søndergård fra det sportslige udvalg i EfB. |
http://www.jv.dk/artikel/...-hele-2015 |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 17.03.2015 09:32 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Mange av dere som jubler nå innser nok ikke at ved 1 forbanna skade på midten så er gullet mistet. Troppen er løvtynn og vi må gjennom 45 kamper der de fleste skal vinnes med knapt 3 mann og en 17åring til å dekke 3 plasser. |
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | vi har god dekning på vingene/angrep ,selv om man nok kan diskutere kvaliteten |
Personlig synes jeg det at Søderlund ikke er god nok, er langt mer relevant enn at Sæter er 17 år, slik du til stadighet gjentar. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.03.2015 09:34 Post subject: |
|
|
| Mulig vi trenger en midtbanespiller i tillegg til de 5 vi har, men at Midtsjø-Selnæs-Jensen kan bli en kanonbra midtbane for oss har jeg nå fått trua på. |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 17.03.2015 10:03 Post subject: |
|
|
Det vi trenger inn er klare forsterkninger. Det er ikke Fellah.
Supert det går i vasken.
Vi trenger en spiss. _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 17.03.2015 10:11 Post subject: |
|
|
Kan ikke si at jeg er skuffet; det ser ut til at vi ikke forsterker i dette vinduet - evt den klassiske "en-spiller-inn-to-dager-før-seriestart-manøveren".
Økonomi er satsningsområde i år, og sånn sett kan det være at det er klokt å avvente til sommeren. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 17.03.2015 10:37 Post subject: |
|
|
| Drit å å hente spillere nå. De rekker ikke å komme seg inn i laget på en god måte før seriestart uansett. Skal det kjøpes noe så kjøp Ajer som back-up for Ole. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 17.03.2015 10:58 Post subject: |
|
|
| shadwell wrote: | Det vi trenger inn er klare forsterkninger. Det er ikke Fellah.
Supert det går i vasken.
Vi trenger en spiss. |
Helt enig.
Dersom det skulle oppstå skade på midtbanen, kan Svensson flyttes oppover. Holmar som høyreback. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 17.03.2015 11:01 Post subject: |
|
|
Vi trenger i alle fall ikke å hente dybdespillere på indreløperplassen, der har vi Gamst, Midtsjø, Sæter og muligens Riski fra før. I hvert fall ikke en slags tier som 'også kan spille kant', der er det etter min mening et treneransvar å få såpass brukbare venstrekanter som Mikkelsen, Gamst, Skjelvik og Riski til å fungere på et eller annet vis. Personlig har jeg tro på at Mikkelsen kan få et løft i år.
Det vi hadde behøvd var et klart førstevalg på venstre indreløperplass, eller en utfordrer til Selnæs på sentral midtbane, der har vi tilsynelatende kun en slags dekning helt til Strandberg fucker af, så snart Eyolf gror sammen igjen. Ellers må vi rive i stykker den gode høyresiden vår ved å spille Jensen i en svakere posisjon. Med andre ord får vi håpe at begge midtstopperne er tilgjengelige når Selnæs uunngåelig blir småskadet i løpet av de første par-tre serierundene, ellers er det fort Rønning fra start.
Jeg tillater meg å juble litt for at Fellah ikke kommer til oss, for den signeringen - selv på lån - luktet unødvendig, dårlig planlagt, floppete Hoftun-signering lang vei. Samtidig er jeg helt enig i at midtbanen trenger et kvalitetsløft, og det burde vi virkelig ha råd til å få til, etter å ha sluppet Diskerud og etter hvert Strandberg sine lønnsutgifter. Men det må jo gå an å tenke litt bredere enn den gamle bunken med VG-sporten som ligger på kontoret til midlertidig konstituert "head of recruitment". Jeg tenker Øst-Europa, 3-5 millioner, 21-24 år, planlagt salgsobjekt om ca. 2 år, 6-er/8-er med balkan-teknikk og playmakeregenskaper. Torbjørnsen: go! _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 17.03.2015 13:05 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | Dersom det skulle oppstå skade på midtbanen, kan Svensson flyttes oppover. Holmar som høyreback. |
Et annet alternativ når Selnæs må stå over kunne vært å prøve snudd V med Strandberg+Jensen bak og en eller annen foran. Jensen+Selnæs bak husker jeg fungerte under forventning, men kjemien med Strandberg er nødt til å være annerledes. Hadde vært interessant å se i alle fall, men best om de spisser laget i foretrukken formasjon i treningskampene som er igjen, og ser om noe slikt har noe for seg på trening når det skulle bli aktuelt. Når det er sagt så håper jeg forøvrig det blir Jensen som indreløper hele året og at jeg slipper å se han i noen annen posisjon... |
|
| Back to top |
|
 |
£irik Proff

|
Posted: 17.03.2015 13:39 Post subject: |
|
|
| Om en slik situasjon skulle oppstå, mener jeg å huske at risiki ikke var ueffen som hengende spiss/fremskutt midt. Så er enig i at spiss er det mest prekære. Men nå sporer jeg av. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 17.03.2015 14:02 Post subject: |
|
|
| Mynthon wrote: | Ok, dere får mene det. Jeg mener at vi ikke trenger flere spillere. Har fullstendig tro på at midtsjø og Hou kan dominere på midtbanen til Rosenborg, om de får tillit. Glad vi ikke hentet Fellah jeg og.
Ã…, MD? hvilke talenter sikter du til? |
Kan hende han tenker på spillere som Per Ciljan Skjelbred, Andreas Nordvik, Alexander Tettey, Simen Wangberg, Mushaga Bakenga, Markus Henriksen, Jonas Svensson, Fredrik Midtsjø og Ole Selnæs.
Alle disse talentene har fått prøvd seg i flere kamper for A-laget i både serie og E-cup, noen av dem har vist seg å være gode nok til å bli kjøpt av klubber i ligaer som er langt bedre en tippeligaen, andre har vist seg gode nok til å bli nøkkelspillere på a-laget, mens en tredje gruppe har til gode å vise at de er gode nok for A-laget og eventuelt utlandet.
Det var faktisk mye verre å være talent i klubben mot slutten av Eggenepoken, når det knapt var mulig å spille stjerner som Berg, Strand, Skammelsrud og Winsnes ut av midtbanen. Angrepet bestå av dyre innkjøpte middelmådigheter som Enerly og Knudtsen hvor man måtte forsvare dyre prislapper, og ellers så presterte Johnsen og Brattbakk for godt til å spilles ut.
Rosenborg er en av de beste klubbene i Norge på å slippe til talenter og i tillegg få mye bra ut av dem, og de talentene som har dratt ut har faktisk lyktes i å bli nøkkelspillere og ikke benkefyll for klubbene sine, som for eksempel Skjelbred, Henriksen og Tettey.
i perioden 2005 til idag har talentene måtte bevise at de kan konkurere med etablerte spillere som Ørjan Berg, Roar Strand, Fredrik Winsnes, Marek Sapara, Jon Inge Høiand, Anthony Annan, Mikael Dorsin, Borek Dockal, Morten Gamst Pedersen, Mix, Per Verner Rønning og flere. Om man spiller seg inn på laget i slike forhold har man bevist at man er god nok, om man ikke klarer det er man sannsynligvis for dårlig.
Det som desverre har vært en utvikling de siste årene er at flere og flere talenter får prøve seg på A-laget av den grunn at stallen er alt for tynn, noe som skyldes slett arbeid av tidligere SD Erik Hoftun. I motsetning til Skjelbred og Tettey som måtte konkurere med spillere som Ørjan Berg, Roar Strand, Jan Gunnar Solli, Fredrik Winsnes og Vidar Riseth om en plass på midtbanen, kan Fredrik Midtsjø kapre en forholdsvis enkel plass på indreløper hvor den sterkeste konkuransen kommer fra Gamst og Riski som egentlig er kantspillere.
Den siste spilleren fra vår egen talentutvikling som dro ut og etablerte seg i en god liga er Markus Henriksen og det er snart 3 år siden. Etter det er det kun Jonas Svensson som har greid å etablere seg som et soleklart valg på førstelaget, Selnæs er sansynligvis neste mann.
Spillere som Midtsjø og Hou er nødt til å bevise at de kan utkonkurere etablerte spillere i en bred stall, rett og slett for å bevise at de også er sterke nok mentalt til å spille for en nordisk storklubb. og være god nok handler ikke bare om å ha potensial og talent, det var Gjermund Åsen et klokkeeksempel på. Helland var det en periode men ser ut til å ha lært mye under tiden i Hødd. Synd han lærte først nå for hadde han lært dette i en alder av 19 fremfor en alder av 24 tror jeg han kunne blitt jævlig god type nåtidens Jan-Derek Sørensen.
Nå som Fellah glapp håper jeg klubben fortsatt ser behovet for å hente en etablert midtbanespiller til venstre indreløper nå som Mix er solgt. Ellers har ikke Midtsjø og Hou den nødvendige konkuransen til å ta det siste steget. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Mynthon Senior

|
Posted: 17.03.2015 16:26 Post subject: |
|
|
Åh, jeg er så glad du nevnte Markus Henriksen. Han er jo et klasseeksempel på en spiller som ikke hadde spesielt stort talent, men som under tillit, presterte og fikk til noe alikevel. Og Gjermund Åsen er et klokkeeksempel på hva? Han ble ikke utviklet i Rosenborg for å si det sånn. Noen kaller han dum og feig som ikke tok opp fighten og bet tennene sammen. Jeg kaller han smart, fordi de planene Rosenborg hadde for han var jo helt på jordet. Men det er en annen sak. Han hadde lett spilt fast på Rosenborg nå. punktum. Jeg er ikke enig i valgene han har tatt, spesielt ikke ettersom dominerte på trening for NEC Nijmegen i sommer. Men sånn er det. Nå har han en 10er rolle på et Tromsø-lag som helt sikkert havner blant de 6 beste.
Mange av de spillerne du nevner hadde blitt kjørt i dass om de hadde blitt værene her. Så selv om du nevner noen få solskinnshistorier av spillere som har tatt steget ut og etablert seg i europa(mange tilfeldigheter som spiller inn der også), så må du ikke glemme å nevne de som ikke har vært like heldig. _________________ Gama tous tin mana, Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 17.03.2015 16:40 Post subject: |
|
|
Er ikke like sikker som deg på at Tromsø ender på topp 6 i år jeg da men. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 17.03.2015 16:59 Post subject: |
|
|
| PÃ¥ hvilken planet hadde ikke Markus Henriksen et stort talent? |