View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 06.08.2004 07:32 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | For all del, gled dere til Bodø-Glimt - Trelleborgs FF og Stabæk - Esbjerg. Store høydare på TVN! |
Visst faen gleder jeg meg. Mye bedre enn null norsk fotball fra oktober til april. (Det er ikke _så_ mange e-cup-kamper.) |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 06.08.2004 08:20 Post subject: |
|
|
Det er vel bare en av "stjernene" som har dratt ut fra Molde som har lyktes noe særlig i utlandet. Solskjær opprettholder ordtaket om unntaket som bekrefter regelen. København burde visst bedre enn å hente spillere fra "topplaget" Molde. Auraen sprer seg. Det blir alltid bare nesten.  |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.08.2004 08:39 Post subject: |
|
|
trondh wrote: | Det er vel bare en av "stjernene" som har dratt ut fra Molde som har lyktes noe særlig i utlandet. Solskjær opprettholder ordtaket om unntaket som bekrefter regelen. København burde visst bedre enn å hente spillere fra "topplaget" Molde. Auraen sprer seg. Det blir alltid bare nesten.  |
Hoseth spillede ikke med i kampen som FCK tabte, fordi han ikke var spille beretiget - hvis det var det du hentydede til.
Men jeg tror nu han bliver god i FCK trøjen  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 06.08.2004 09:36 Post subject: |
|
|
Jeg vet at Hoset ikke spilte. Det var mere et ironisk spark til Molde.
De har i mange år hatt fullt av "stjerner" og skulle blitt Norges nye storlag.
Men bortsett fra 2 gode kvalik-kamper og en del gode vårsesonger er det blitt bare nesten..... Og et cupmesterskap da....
Minner litt om København som skulle bli nordens store lag, og blir så til de grader knust. |
|
Back to top |
|
 |
SB Junior
|
Posted: 06.08.2004 10:59 Post subject: |
|
|
Tror dette kommer til å bli en hitt jeg, vinneren kommer garantert til å omtale seg selv som best i Norden. (selv om det ikke nødvendigvis er sant.)
Dette er en yppelig mulighet for norske lag til å vise resten av Skandinavia at vi holder høy standard.
La oss si at RBK tjener 5-6 millioner, så er det nok penger til å kjøpe inn et nytt stortalent. Eller lønne nåværende spillere enda høyere (om det skulle være ønskelig.)
Selvfølgelig kommer de andre lagene også til å tjene på dette, både sportslig å økonomisk. Men det gjør jo bare at RBK "piskes" til en nivå hevning, noe som igjen gjør at vi kanskje kan få ende bedre resultater i Europa.
Jeg ser fra til RL!!  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 06.08.2004 13:09 Post subject: Re: skandinaviske middelmådigheter... |
|
|
ssjovold wrote: | FC København, Brøndby, AaB, Djurgården, AIK, Rosenborg, Lillestrøm, Vålerenga...
Jeg innbiller meg faktisk at folk her kommer til å gå på kampene!
Det blir moro det!!!!
(Det jeg kommer til å savne er Rosenborg som spiller mot San Jose Earthquakes og LA Galaxy på La Manga... da kan jeg skryte av gutta på jobb...) |
De klubbene der er jo hypotetiske da! Hadde vi plukka deltagere ut ifra utenomsportslige kriterier så... Har du sett hvor AIK og Djurgårn ligger på tabellen? Det blir ingen RL på dem som det ser ut.
Hvor interessant er det den dagen der er RBK, Molde, Lyn, B-G, Halmstad, Landskrona, Hammarby, Ørgryte, Esbjerg, AaB, Silkeborg, Brøndby?
Det er jo ikke som om jeg ikke ville gått på kampene RBK spiller, men turneringa er uinteressant. Personlig syns jeg det er helt utrolig dette blinde knefallet for absolutt alt opphypa piss som finnes på....
Face it. Det er en opphypa treningsturnering. Matching om vinteren. Vi hadde fått mere ut av La Manga. Bedre forhold, bedre motstand. Men for all del, god tur på RL kamp i Tromsø i midten av januar...
Og SB, Tippeligaen er allerede sterkere enn Allsvenskan og SASligan. Hva pokker har det å si hva svenskene og danskene tror om den? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 06.08.2004 23:18 Post subject: |
|
|
Greit. Da ser du på RL på samme måte som jeg ser på La Manga. Jeg har alltid gått rundt å sett på det som treningskamper. Trodde faktisk en stund at det var treningskamper. Motstanden er riktignok bedre, men det eneste jeg får vite rundt er små avisnotater om hva resultatet ble. Får jo ikke se higlights på tv engang
Ikke har jeg råd til å reise til spania til hver kamp heller.
men skal dem avlyse La Manga pga. Royal League da? Kan dem ikke være med på begge deler? _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 07.08.2004 07:46 Post subject: rl vs. la manga |
|
|
For tidlig å dømme hvordan rl blir før et minutt rl fotball er spilt. Det er mange argumenter for at det blir en flopp; det er fullt mulig at det blir lagt ned etter en eller to sesonger, men det er samtidig stor vilje blant de beste laga for å lage en prestisjefyllt ramme rundt det som alle vet er oppladning til uefa og champions league, det har allerede blitt et mål å nå for lag som brann, stabæk og odd. Og hvis effekten er at de skandinaviske laga faktisk står bedre rustet til det som teller (nemlig å bli en storklubb i europa, som flere her etterlyser...) så vil det vise seg å være mer verdt enn flere premiepotter til sammen! Høyere poengranking for skandinaviske/norske klubblag, bedre forberredte spillere på landslaget. Åge er jo over seg over at gutta på RBK får MINST 4 nye europacup-kamper mot minst ett godt lag (Maccabi Haifa er ikke til å kimse av!) _________________ Svein Sjovold |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 08.08.2004 00:11 Post subject: Re: skandinaviske middelmådigheter... |
|
|
Recon wrote: | Face it. Det er en opphypa treningsturnering. Matching om vinteren. Vi hadde fått mere ut av La Manga. Bedre forhold, bedre motstand. Men for all del, god tur på RL kamp i Tromsø i midten av januar... |
Ok, jeg ser vel muligheten av at RL ikke tilbyr sterkere motstandere enn La Manga.
Allikevel, RL kan - om alt går vel - være bedre. Tulleturnering eller ikke, jeg tror det er mer prestisje her enn på vanlige vinters-treningskamper. Det vil etter min mening bety noe å vinne RL. Kanskje ikke for deg! Kanskje ikke for de mest hardcore supportere! Men for mannen i gata? Ja, det tror jeg!
Treningskamper spredt ut over et større tidsrom, skandinaviske motstandere som det alltid ligger prestisje i å banke, og inntekter. Både prispengene og tilskuerinntektene. Uklart for meg hvor mye det vil koste oss å delta med reise og opphold og slikt, men La Manga er heller ikke gratis.
Ingen av de mulige motstanderne er i klassen Dinamo Kiev - neivel. Men en treningskamp mot Dinamo Kiev trenger allikevel ikke være mer verdifullt siden motstanderlaget ikke nødvendigvis legger all prestisje i det. |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 08.08.2004 16:40 Post subject: |
|
|
en ting som er klart er jo at det kommer til å ligge en del prestisje i å vinne RL.... itillegg er det bra med kamptrening..... og for ikke nævne pengene.... synes RL er bra den.....Det kunne selfølgelig vært noe mer i en seier.... f.eks CL plass.... men den er bra selv uten _________________ De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 08.08.2004 18:57 Post subject: |
|
|
RBK4EVER wrote: | en ting som er klart er jo at det kommer til å ligge en del prestisje i å vinne RL.... |
hvordan er dette så klart?? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
tomzi Junior

|
Posted: 08.08.2004 20:11 Post subject: |
|
|
Zbegra wrote: | Når du taper 0-5 på hjemmebane mot et mindre kjent lag da har du ikke noe i CL å gjøre  |
Dær e æ eni me dæ.. Syns d va en fjasko av dæm  _________________ Å Rosenborg, å Rosenborg
Vi ofre alt for Troillongan
Sjøl om det rægne, blæs og snør
Følle vi Troillan te vi dør
For vi har vunne tolv på rad
Og flere gull det ska vi ha |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 09.08.2004 00:08 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | RBK4EVER wrote: | en ting som er klart er jo at det kommer til å ligge en del prestisje i å vinne RL.... |
hvordan er dette så klart?? |
RL blir jo på en måte slaget om norden.... Hvem er ikke interesert i og kunne kalle seg best i norden??? og når Rosenborg har vunnet RL 12 år på rad har vi værtfall noe å være stolte over..... jeg ser værtfall helt klart at man kan legge mye i denne turneringen om man vil.... _________________ De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.08.2004 08:58 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | RBK4EVER wrote: | en ting som er klart er jo at det kommer til å ligge en del prestisje i å vinne RL.... |
Å gi tæsk til de danske drenge, hvor det blir herligt! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 09.08.2004 09:38 Post subject: |
|
|
RBK4EVER wrote: | Recon wrote: | RBK4EVER wrote: | en ting som er klart er jo at det kommer til å ligge en del prestisje i å vinne RL.... |
RL blir jo på en måte slaget om norden.... Hvem er ikke interesert i og kunne kalle seg best i norden??? og når Rosenborg har vunnet RL 12 år på rad har vi værtfall noe å være stolte over..... jeg ser værtfall helt klart at man kan legge mye i denne turneringen om man vil.... |
Javel. Om en annen skitklubb vinner den treningsturneringa der så må de gjerne kalle seg det. Når de har flere enn 8 år i rad i UCL kan vi prates... _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Baadshah Senior
|
Posted: 09.08.2004 10:01 Post subject: |
|
|
Hmm, 9 år på rad vel!! _________________ RBK NORWAY RBK |
|
Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 09.08.2004 10:08 Post subject: RL |
|
|
Jeg er også bekymret for at RL ikke blir noe prestisjeturnering i det hele tatt, men mer av et pliktløp.
Hvor mange prestisjetunge titler er det et lag orker i løpet av en sesong? De sliter hele året etter seriegull, etter cup-finale, etter CL-spill og endatil avansement. Så, når alt er ferdig og de sikkert kan tenke seg å slappe av, skal de liksom engasjere seg hele vinteren over Royal League?
Jeg tror derimot fort det kan bli prestisje i det for de lagene som ikke er så gode, og ligger på 3. og 4. plass i sine respektive serier. For dem blir det viktigere å prestere og vise at de kan. Kjempeartig for dem, ja, men for oss?
Men for all del, jeg håper jo at RBK slår hele røkla ned i støvlene  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 09.08.2004 10:30 Post subject: |
|
|
Baadshah wrote: | Hmm, 9 år på rad vel!! |
Vi har 8 på rad. I år blir evt 9. året totalt. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 18.06.2006 16:11 Post subject: |
|
|
Fck er igang med stor indkøb for at være klar til CL-kvalifikationen. Fra før har de købt Fredrik Berglund og lagt bud ind på Tobias Grahn som er blevet afslået.
Nu er det den talentfulde venstreback, Oscar Wendt, som FCK har budt 8 millioner for, der er på vej til klubben:
Blåvitt tappar Wendt - Köpenhamn bjuder åtta miljoner _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 23.06.2006 14:06 Post subject: |
|
|
Syns det er interessant å sammenligne FCK og RBKs førsteellvere, etter deres signering av Grønkjær:
Christiansen:Hirschfeldt > Hirschfeldt
Basma:Jacobsen > Jacobsen
Kvarme:Hangeland > Hangeland
Koppinen:Gravgaard > Gravgaard
Dorsin:Wendt > Dorsin
Strand:Hutchinson > Strand
Berg:Linderoth > Linderoth
Skjelbred:Bergvold > Skjelbred
Storflor:Grønkjær: > Grønkjær
Iversen:Allbäck > Iversen
Braaten:Pimpong > Pimpong
Det betyr 6 fra FCK og 5 fra Rosenborg og det viser at vi helt klart må forsterke spesielt i forsvaret, men også i på den sentrale midtbanen (viktig posisjon) og kantene (selvom det ikke er så stor forskjell der). |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 23.06.2006 14:11 Post subject: |
|
|
Alkisen bedre enn Allbækk!?! - hahahahaha. |
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 23.06.2006 14:25 Post subject: |
|
|
Ganske jevnt mellom dem, Allbäck er i såfall ikke MYE bedre. |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 23.06.2006 14:32 Post subject: |
|
|
Per dags dato er nok både Allback og Hutchinson bedre er Ivers og Strand. Vanskelig å si hvem som er best av Bergvold/Skjeldbred, men i fjorårets høstform er Skjeldbred klart best. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 23.06.2006 14:46 Post subject: |
|
|
Basma:Jacobsen > Jacobsen
Kvarme:Hangeland > Hangeland
Koppinen:Gravgaard > Gravgaard
Dorsin:Wendt > Dorsin
Strand:Hutchinson > Hutchinson
Berg:Linderoth > Linderoth
Skjelbred:Bergvold > Skjelbred
Storflor:Grønkjær: > Grønkjær
Iversen:Allbäck >Allbäck
Braaten:Pimpong > Pimpong
Når vi først skal ta spiller for spiller så viser det nok seg at FCK har en MYE bedre spillerstall enn Rosenborg. Etter det jeg kan se så er det vel bare Dorsin og Skjelbred som er bedre enn sine likemenn i FCK. At noen i det heletatt påstår at Ivers er bedre enn Allbäck, jaja sier jeg. Våkn opp. |
|
Back to top |
|
 |
Hellig Kebab Junior
|
Posted: 04.07.2006 12:14 Post subject: |
|
|
Det er helt forkert sat op det der ..
FC København vil, efter alt at dømme, holde fast i 4-4-2 trods indkøbet af Grønkjær, og således stille op som følgende:
Jesper Christiansen GK
Lars Jacobsen RD
Oscer Wendt/Bergdølmo (håber at Wendt starter) LD
Michael Gravgaard CD
Brede Hangeland CD
Michael Silberbauer RM
Jesper Grønkjær LM
Atiba Hutchinson CM
Tobias Linderoth CM
Marcus Allbäck CF
Álvaro Santos CF _________________ www.fcknyt.dk |
|