English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Troillprat episode 5

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 21.02.2015 12:17    Post subject: Troillprat episode 5 Reply with quote

Nytt år, nye podcast-episoder.

Jeg lager denne tråden før episoden er spilt inn denne gangen, for å gi dere her inne en sjanse til å komme med spørsmål og kommentarer i forhold til det vi skal snakke om. Spør litt om sånt på Facebook og Twitter av og til, men dette forumet fortjener selvfølgelig en sjanse til å påvirke!

Innspilling: Mandag 23/2 ca. kl. 20:00.
Emne: Årsmøtet 2015
Gjester: Tidligere Kjernen-talsmann Andreas Johansen og forumets egen økonomi-fasit Kjell Tore "Kjello" Engvik

Som det står skal vi snakke om det nært forestående årsmøtet i klubben. Vi har lagt et turbulent år bak oss, og klubben balanserer i praksis på en knivsegg økonomisk. Vi har enda ikke noen ny sportslig leder, vi har en stor stygg post for spillersalg på budsjettet, og vi jakter tilsynelatende utelukkende på Bosman-spillere. Er det noen grunn til å tro at 2015 blir året vi snur kjerringa og karrer oss tilbake på toppen av norsk fotball?

Vi har selvfølgelig ikke alle svarene, MEN vi kan ihvertfall forsøke å sette fokus på det vi synes klubbens ledelse bør svare for. Ikke at de hører på oss, men hvis noen av de som deltar gjør det, kan det skje ting.

Jeg skal forsøke etter beste evne å redigere dette kjapt i ettertid, sånn at folk som er interessert rekker å høre episoden før årsmøtet. Noenlunde realistisk ambisjon tilsier onsdag, forhåpentligvis tidlig kveld, med en viss sjanse for tirsdag sent på kvelden hvis Adobe Audition samarbeider.

Spørsmål, kommentarer? Kom med det!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
NC
Proff


Joined: 27 May 2014
Posts: 407
Location: Nidaros

PostPosted: 22.02.2015 13:14    Post subject: Reply with quote

Gleder meg Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 23.02.2015 23:23    Post subject: Reply with quote

Episoden er spilt inn i kveld - med litt intenst redigeringsarbeid i morgen håper jeg at de som er interessert skal rekke å høre den før årsmøtet!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 23.02.2015 23:46    Post subject: Reply with quote

Herlig! Gleder meg til å høre episoden, OrionPax! Tommel'n opp!
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 24.02.2015 00:47    Post subject: Reply with quote

Gledes! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 24.02.2015 23:40    Post subject: Reply with quote

Grovredigering ferdig, mangler kun å legge på intromusikk samt gjøre stemmene våre litt mer radiovennlige, så kommer episode 5 ut i løpet av i morgen, tidlig kveld!

Kanskje NOEN rekker å høre den før årsmøtet, ihvertfall. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.02.2015 10:52    Post subject: Reply with quote

Kjello må høres Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 25.02.2015 12:31    Post subject: Reply with quote

Kjello og Andreas blir nok bra. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 25.02.2015 12:36    Post subject: Reply with quote

Glemte å skrive det over her - Andreas meldte dessverre forfall, så han kunne ikke være med. Kjello var derimot i form og svarte etter beste evne på mine langdryge spørsmål. Det blir litt mindre diskusjon ut av det når vi er to enn når vi er tre, men jeg håper allikevel det er verdt en lytt. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 25.02.2015 15:19    Post subject: Reply with quote

Det gledes Smile
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 25.02.2015 17:00    Post subject: Reply with quote

Bare som en advarsel, min formidlingsevne er langt bedre skriftlig enn muntlig. Så ikke ha for store forhåpninger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 25.02.2015 18:41    Post subject: Reply with quote

Kjello: Du klarte deg fint, spesielt med tanke på at du (alene) ble utsatt for mine endeløse spørsmål Smile

Episoden er nå ute, og sprer seg sakte men sikkert til iTunes, Facebook og annet.

troillprat.no wrote:
Torsdag 26/2 holder Rosenborg sitt årsmøte for 2015. Vi tar en prat om det som bør diskuteres der med siviløkonom og RBK-supporter Kjell Tore "kjello" Engvik.

En gjest måtte dessverre melde forfall, så strukturen i episoden ble litt preget av dette. Kjello svarer etter beste evne, mens Rune som vanlig forsøker å sette pers i snubling i egen tunge og lange, meningsløse spørsmål.

Følg Kjell Tore på twitter her, Rune her, og si gjerne hva du mener om episoden på twitter, Facebook, RBKweb eller vårt eget triste, tomme forum.


http://troillprat.no/troi...-episode-5
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 26.02.2015 12:34    Post subject: Reply with quote

Kjapt og bra levert! Tommel'n opp!

Syns det er utrolig kult at det for tiden eksisterer en seriøs, uavhengig, RBK-fokusert podcast. Selvsagt totalt personavhengig av deg da, så får bare si godt jobba, og gleder meg til fortsettelsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 26.02.2015 13:22    Post subject: Reply with quote

Skal kose meg med episoden i ettermiddag Smile
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 26.02.2015 15:20    Post subject: Reply with quote

larsarus: Takk for det!

Det er som du sier veldig avhengig av meg akkurat nå, og hvis det er én ting jeg skulle forandret med podcasten, så er det det. Jeg har god hjelp fra redaksjonen som stort sett består av kjentfolk herfra til å komme opp med ting som skal prates om, så den delen er godt dekket.

Det som er mest pes akkurat nå, og grunnen til at det tar lang tid å produsere episodene (forsøkte å lage et unntak denne gangen pga. tidspress i forhold til årsmøtet) er etterbehandlingen. Det må klippes og limes en del for å få dialogen"tight", for å luke bort ulyder (ingen av oss sitter typisk i noe radiostudio), og for å få stemmene så klare som mulig. F.eks. var det i denne episoden nesten 8 minutter som ble klippet bort i rene tenkepauser, snubling i egen kjeft osv. Til sammen brukte jeg rett i underkant av 6 timer redigering for å lage denne episoden på ca. 1t10m.

Mye av dette kan nok optimaliseres bort ved å jobbe smartere. Samtidig har jeg plukket opp noen triks ifm. lydkvalitet som jeg gjerne vil gjennomføre, og de gjør at det tar litt ekstra tid, noe jeg synes det er verdt fordi det blir mer behagelig å høre på.

Var ikke meningen å sutre, bare en forklaring på hva som er hindringen for å ha høyere frekvens på podcast'en. Jeg er helt enig i at supportermiljøet rundt RBK fortjener en podcast, og det er en helt overkommelig byrde å holde på med dette så lenge det finnes interesse både for å delta og å lytte.

Den dagen noen drar frem en drit sjarmerende trønder med radiostemme og RBK-hjerte som vil være programleder kan jeg godt trekke meg litt tilbake og fokusere på redigeringen. Smile

Edit: I øyeblikket 111 som har lastet ned/streamet episode 5, som ble lagt ut i går rundt 18:30. Det vil si at ihvertfall 20 stk. har satt igang i løpet av kontortiden i dag. Får en litt småpervers glede av det. Wink
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3118
Location: Brønnøysund

PostPosted: 26.02.2015 15:55    Post subject: Reply with quote

Jeg er en av de i kontortiden, har en jobb der podcaster funker utmerket i arbeidstida! Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 27.02.2015 11:57    Post subject: Reply with quote

Fortreffelig som alltid Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb