English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Keeperduellen 2015

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem bør være førstekeeper?
André Hansen
79%
 79%  [ 95 ]
Alexander Lund Hansen
20%
 20%  [ 25 ]
Total Votes : 120

Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 21.02.2015 23:49    Post subject: Keeperduellen 2015 Reply with quote

Ingebrigtsen bekrefter at begge skal få prøve seg i de neste treningskampene:

- Ja, det har egentlig vært opp til Lunna; at han skulle få stå når han følte seg klar og i orden. Vi fant ut at 45 minutter i dag var en god begynnelse. Så skal vi sette oss ned og lage en plan for framover.

(...)

- Målet mitt er å stå når sesongstarten kommer. Det har alle i troppen til Rosenborg et mål om. Så får vi se hvem som står når det starter, sier Lunna til rbkweb.no.

Les mer: - Skal stå når sesongstarten kommer

- Mitt mål er å stå. Alexander sitt mål er å stå. Og sånn må det være i alle klubber - enten det er i Rosenborg eller i Odd. Det er det som driver en videre, mener André Hansen.

Les mer: - Det blir et forsprang

Begrunn hvorfor du stemmer sånn som du gjør!

PS! Har sortert kandidatene etter draktnummer. Jacob Storevik er på vei bort, mens Julian Faye Lund som kjent først kommer i sommer - og uansett ikke er særlig aktuell før om noen år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 22.02.2015 00:03    Post subject: Reply with quote

Stemte André Hansen uten helt å ha oversikt over hans styrker og svakheter. Har _lest_ at han er/vil være en offensiv keeper, og jeg mener det er noe av det viktigste for en moderne keeper. Alderen taler også til hans fordel. (Jeg er motstander av myten om at keepere har sine beste år etter fylte 30.)

All respekt til Lunna, men jeg mener at RBKs keeper bør inneha et høyere nivå enn han har, og jeg håper Hansen er denne keeperen (sjøl om jeg enn så lenge er en tanke skeptisk.)
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 22.02.2015 03:38    Post subject: Reply with quote

Stemte Lunna fordi han var glimrende før skaden og fordi jeg ikke føler han på noen måte har spilt seg ut av laget. Holdt nullen til pause og hadde en god regning mot Sundsvall i går.

Samtidig har jeg ikke sett nok av André Hansen til at han fortjener min stemme foran ALH, men ut ifra de tre treningskampene jeg har sett så har han sett bra ut, dersom vi ser bort fra den ene tabben mot Bodø/Glimt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 22.02.2015 13:41    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om dette stemmer, men jeg har fått en oppfatning av at Alexander Lund Hansen er skikkelig god på sitt beste og skikkelig dårlig på sitt dårligste. Føler ikke han har noe "midten". Han er på sitt beste når han er motivert. Med det mener jeg at at vi har sett han i tidlig i sesongen er han ganske god pga. kanskje RBK fortsatt henger med i gull. Han er også god når han ikke har sluppet inn noen mål, for da er han motivert til å holde nullen, men så fort han har sluppet inn et par mål, ble han mer ustabil, og kanskje mindre motivert og fokusert. Derfor mener jeg at han burde være andrekeeper. Spiller han for mange kamper, kan det kanskje fort kjedelig? Er han andrekeeper og føler han må gjøre bra innsats og føler at han har fått stor konkurranse, våkner han opp og da er han toppkeeper. Tommel'n opp!
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 22.02.2015 23:12    Post subject: Reply with quote

Jeg velger å ikke stemme enda. Jeg vil gjerne ha et bedre grunnlag før jeg uttaler meg Smile
2mas
Sjef

PostPosted: 10.03.2015 19:09    Post subject: Reply with quote

Ingebrigtsen:

- Jeg har sagt at når vi kommer på La Manga, så blir det mer spissing. Det viktigste for oss har i en lang periode vært å få "Lunna" tilbake i match. Nå har han stått to hele kamper, og det er trygt og godt for oss alle.

Les mer: Velger førstekeeper denne uka
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 12.03.2015 09:25    Post subject: Reply with quote

Har vært i tenkeboksen en stund, men måtte bestemme meg, så det ble Hansen faktisk RBK
Megafritz
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 09:58    Post subject: Reply with quote

Stemte Andre Hansen fordi han er yngre, mindre skadeutsatt, og fortjener en fair sjanse til å vise seg mer stabil enn Lunna. Ser på de to som jevngode, men Lunna har i de fleste sine perioder avløst godt spill på 6-8 kamper med en tabbe eller to. Jeg krysser fingrene for at Andre Hansen skal strekke formen enda et hakk lengre enn det.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 10:19    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer ikke å stemme. Vet ikke om det er lojalitet eller hva det måtte være. Hvis jeg skulle stemt nå, så hadde jeg stemt Andre, men jeg klarer ikke helt å avskrive Lunna på den måten når han enda er på vei tilbake i (forhåpentlig) storform.
Back to top
Spurven
Proff

PostPosted: 12.03.2015 11:09    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer heller ikke bestemme meg. Burde vært mulig å stemme blankt Razz
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 12.03.2015 12:46    Post subject: Reply with quote

Andre Hansen. Rett og slett fordi alder, landslaget og utviklingspotensiale teller i hans favør. Lunnas skadehistorikk teller nok også litt inn i hans difavør.

Mener RBK bør ha en landslagskeeper i stallen, og i Andre Hansen har vi en keeper som etter all sannsynlighet til utgjøre en del av teamet sammen Nyland i årene som kommer.
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 12:54    Post subject: Reply with quote

Jeg syns vi skal bruke Hansen jeg. Hansen har riktig nok vist at han har vært bra tidligere, men pr. nå så syns jeg Hansen er den beste.

Bare satse på at Hansen ikke får jobb i RBK igjen Razz

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
TomasH
Proff

PostPosted: 12.03.2015 22:58    Post subject: Keeperduellen 2015 Reply with quote

Andre Hansen. Beviste det igjen i dagens kamp mot Haugesund. Liker veldig godt den offensive greia hans. Fin kamp i dag
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 13.03.2015 01:19    Post subject: Reply with quote

Ja, han er veldig offensiv. Så lenge det ikke blir mye baklengs av det, er det en enorm styrke. Det er jo (blant annet) slike offensiver som gjør Neuer til verdens beste keeper.
Pokie
Veteran

PostPosted: 14.03.2015 04:08    Post subject: Reply with quote

I adressa står det at Andre Hansen har vunnet. Er veldig imponert så langt!

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
EGA
Veteran

PostPosted: 14.03.2015 04:53    Post subject: Reply with quote

Deilig med ny keeper. Jeg satt og ergret meg over Ørlund i et par år.
Tapte mange poeng på endeløse lange utspill og dårlig igangsetting.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 14.03.2015 12:02    Post subject: Reply with quote

Selv om det kan føre til noen pinlige mål imot så må jeg si at jeg var i ekstase over sweeperkeeper redningen hans mot Haugesund.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.03.2015 12:32    Post subject: Reply with quote

Som Ingebrigtsen avslørte, var jo valget mot Haugesund bekreftelsen. Har ligget i kortene hele veien at Ny-Hansen skulle få tillit.

Så gjenstår det å se hva som skjer med Gammel-Hansen. Må si at jeg syns synd på ham: Tredje gang skade ødelegger når han har vært utpekt som førstevalg.

Vil vel i utgangspunktet tro at RBK gjerne forlenger med ham, og at det blir opp til ham sjøl å bestemme om han vil innfinne seg med utfordrerrolle også i året han fyller 34.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 31.03.2015 21:50    Post subject: Reply with quote

Utfordreren har ikke gitt opp å ta igjen André H. i løpet av sesongen:

- Når han starter sesongen, har han fått et forsprang. Men jeg skal i hvert fall gjøre min del av jobben for å komme tilbake på det nivået jeg var i fjor. Hvis jeg gjør det, så tror jeg egentlig at jeg skal få spille, sier "Lunna".

- Du presterte omtrent på landslagsnivå?

- Ja, jeg syns jeg var veldig god i fjor fram til jeg ble skadet. Sånn sett var jeg fornøyd med sesongen.

Les mer: - Skal tilbake på det nivået jeg var i fjor
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 01.04.2015 23:04    Post subject: Reply with quote

Går for Andre Hansen inntil vidre. Lunna har for all del gjort mye bra, men skadeproblematikken er en utfordring. Stabilitet og kontinuitet er viktig også på keeperplass.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 02.04.2015 11:47    Post subject: Reply with quote

Jeg stemte Lunna når pollen kom opp, fordi jeg aldri hadde sett Andre spille. Men etter pre-season nå så vil jeg si han har overbevist og burde være førstevalg.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 02.04.2015 12:21    Post subject: Reply with quote

Valgte også Andre, men skal ikke ta fra Lunna noe. Det at han mener at han står dersom han kommer opp på nivået fra før skaden i fjor er nok sant!
Back to top
Beren
Rutinert

PostPosted: 02.04.2015 13:24    Post subject: Reply with quote

Valgte Andre rett og slett fordi han er en mer offensiv keeper som passer bedre inn i en offensiv spillestil. Mot gode lag i Europa vil jeg foretrekke Lunna da jeg anser han som bedre på shopping av skudd.
2mas
Sjef

PostPosted: 03.04.2015 17:57    Post subject: Reply with quote

Ingebrigtsen:

- Alexander har vært en fantastisk keeper for oss, men han har hatt en litt lenger vei i år. Det gikk lang tid før han var 100 prosent tilbake i spillergruppa. Da blir valget ganske naturlig sånn sett. Men Alex kommer til å utfordre André.

- Hvordan syns du Lunna har taklet å komme i utfordrerposisjon igjen?

- Han hadde en kranglete høst, så det er ikke noe problem for Alex. Men alle spillerne skal ha lyst til å spille og være skuffet om de ikke får spille - det er han òg. Han står på og jobber, og blir bedre og bedre på trening.

- I fjor høst kan ikke Alex ha vært langt unna landslagsstandard han heller. Så det kan fort bli en artig keeperduell!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb