| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 12.02.2015 20:47 Post subject: |
|
|
| Synes Sivert Solli (?) har vært frisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Kokeplate Rutinert

|
Posted: 12.02.2015 20:47 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | | Rosenborg skal spille jevnt med Glimt om de hadde stillt med juniorlaget. Det er pari. |
Hehe. Pari for juniorlaget er altså tippeliga-nivå. Greit å vite. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.02.2015 20:49 Post subject: |
|
|
Vi holdt altså en omgang. Deretter ble det både lite/dårlige bevegelser, dårlig pasningspresisjon, dels dårlige valg og dårlig press. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 12.02.2015 20:50 Post subject: |
|
|
Fin gjeng supporterne til Bodø.
Kaller Helland fitte der i første omgang, smeller med tromma når vi skal ta frispark osv, "hate hate hate Rosenborg" bare for å avslutte en bra treningskamp for de. Merkelig i en treningskamp _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 12.02.2015 20:51 Post subject: |
|
|
Kåre må gå!  |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 12.02.2015 20:53 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Synes Sivert Solli (?) har vært frisk. |
Var jo sett på som en av de mest spennende i RBK systemet før Sæter og resten av 98 årgangen kom. Var vel kantspiller før men har blitt flyttet til midtbanen. Han er jo bare 17 år (1997) så han har jo fortsatt en mulighet på å få sjansen for RBK.
Last edited by Vegard2711 on 12.02.2015 20:54; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 12.02.2015 20:54 Post subject: |
|
|
| Lover bra dette. Meget bra. |
|
| Back to top |
|
 |
glimt Senior
|
Posted: 12.02.2015 20:56 Post subject: |
|
|
Takk for en morsom kamp! Fin utvikling i Prosjekt Kåre  _________________ Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!" |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.02.2015 21:00 Post subject: |
|
|
Fikk bare sett andre omgang, men den var bortimot grotesk dårlig. Vet ikke hvor mye som kan bortforklares med underlag og skader, men vi hadde jo omtrent ikke ball de siste førtifem.
Imidlertid mye småpent av Glimt, spesielt i pasningsspillet. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.02.2015 21:01 Post subject: |
|
|
Jaja, vi faller sammen i 2.omgang og gjør en slett figur. Det er ikke bekymringsfullt, men vi blir ikke bedre av å spille Perry-fotball i en hel omgang.
SÃ¥pass mange skader at vi kapt kan stille lag, i tillegg er de som starter utslitt.
Liker at vi har trent steinhardt i vinter, men nå er dem nødt til å slippe opp fremover. Vi får ingenting ut av andreomganger som dette, og dette laget er ikke klart til seriestart. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 12.02.2015 21:02 Post subject: |
|
|
Vil ikke se Gamst i en startoppstilling til RBK. Alt for treg til å kunne kle indreløper rollen. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.02.2015 21:03 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | Fikk bare sett andre omgang, men den var bortimot grotesk dårlig. Vet ikke hvor mye som kan bortforklares med underlag og skader, men vi hadde jo omtrent ikke ball de siste førtifem.
Imidlertid mye småpent av Glimt, spesielt i pasningsspillet. |
Skal sies at vi var tidsvis mer overlegne glimt i 1. omgang, enn de var oss i 2. |
|
| Back to top |
|
 |
NC Proff
|
Posted: 12.02.2015 21:04 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Eyolfsson har vært veldig svak. På nivå med Rønning |
Har vært direkte sløv i dag. Bra vi ikke var med i kampen om Semb Berge, det kunne jo blitt konkuranse om plassene på laget. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKrosenborg Proff
|
Posted: 12.02.2015 21:04 Post subject: |
|
|
Tore var meget bra som sentral midtbane. Blir litt mindre involvert i 2.omgang grunnet glimt overtak. Hansen: God forutenom tabben.
Resten: Enten svak eller helt grusom. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.02.2015 21:05 Post subject: |
|
|
| Eyolfsson var jo direkte skyldig i begge baklengsmålene, så han hadde ikke noen god dag på jobben nei. Selv om glimt dominerte banespillet i 2. omgang hadde de ikke greid å putte før i morgen om det ikke hadde vært for han. |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 12.02.2015 21:05 Post subject: |
|
|
| Sjiraff wrote: | Fin gjeng supporterne til Bodø.
Kaller Helland fitte der i første omgang, smeller med tromma når vi skal ta frispark osv, "hate hate hate Rosenborg" bare for å avslutte en bra treningskamp for de. Merkelig i en treningskamp |
Ikke glemt at nesten alle melodier på sangene de synger er kopiert fra oss. Eneste sangen jeg hørte som ikke var kopiert fra oss var "For Bodø by er nydelig" som er kjent fra Brann. Av det jeg har hørt så er ikke Bodø by særlig nydelig heller. Og en siste ting. Da de var her i høst jaget de tilfeldige folk med RBK-drakt rundt omkring i sentrum og la ut skrytevideo av det på sosiale medier. Møkkagjeng. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.02.2015 21:06 Post subject: |
|
|
| Trodde faktisk det var våre fans jeg hørte på streamen inntil godt ute i 1. omgang. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 12.02.2015 21:44 Post subject: |
|
|
| Kan troeste oss med at det bare var RBK-spillere som var paa scoringslista. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.02.2015 22:12 Post subject: |
|
|
| Sjiraff wrote: | Fin gjeng supporterne til Bodø.
Kaller Helland fitte der i første omgang, smeller med tromma når vi skal ta frispark osv, "hate hate hate Rosenborg" bare for å avslutte en bra treningskamp for de. Merkelig i en treningskamp |
Er jo sånn de har vært de siste sesongene. Skada folk. |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 12.02.2015 22:17 Post subject: |
|
|
Basert på hva vi har sett så langt i år, bør vi stille med følgende elleve når serien starter:
Andre Hansen
Svensson Reginiussen Strandberg Dorsin
Jensen Selnæs Midtsjø
Helland Malec Mikkelsen
Tror fortsatt det blir bra til slutt. Men blir selvfølgelig "eitrainnes førbainna" når de slutter å spille etter 45 minutter. Kun Andre Hansen kan si seg noe som helst fornøyd med dagens kamp (men mange andre var gode framover i 1. - med mye fint 4-3-3 spill).
Av de 4-5 som kjemper om den siste plassen på midtbanen er det bare Sæther og Midstjø som kan si seg ok fornøyd med egen innsats så langt. Framover har Helland og Mikkelsen vært gode - mens Søderlund og Malec begge har vært skuffende svake. Nielsen skuffet stort når han kom inn her i dag, og riski har vært helt horribel (hvilket vi har blitt vant med siden Juni/Juli i fjor).
I forsvaret har kun Steiring og Reginiussen gjort det ok (og tidvis Dorsin). Holmar ligner ikke på seg selv, mens Per Værner Rønning har problem med at han ligner for mye på seg selv. (Lo greit hver gang Nordlendingene skrøyt av ham - og kalte ham en Bauta. Det har han vel egentlig aldri vært). Strandberg bør stå foran begge disse i køa, etter en god omgang sist.
Uansett, klarer ikke å bekymre meg for mye over at vi tapte i dag. Vi spilte med 4/5 av de 11 som vanligvis bør spille, og det i konstellasjoner som bare skal prøves ut. Og i 1. viste vi tidvis at vi egentlig er mange hakk bedre enn BG når vi vil. Enkelte ting tyder på at vi har et veldig høyt maksnivå, og vi er bare i februar.
Og ikke minst - har noen hørt om en suksesshistorie uten nedturer - uten at treneren blir forbanna og at en hel gjeng som helhet reiser seg opp, skjerper seg og jobber hardt for å bli bedre?
Jeg tar gjerne nedturene i treningskamper, og så lenge det åpenbart ligger et potensiale der frykter jeg ikke noen som helst, ei heller Molde.
(jeg skjønner at de som kom inn i 2. omgang har svært vanskelig for å se dette potensialet - men slapp av - det er der)
Så får vi håpe at de våkner av slike drittomganger som det der, at de blir mentalt sterkere og at Kåre gir de en på tygga verbalt. De trenger en vekker innimellom, og nå fikk de seg forhåpentligvis en. Jeg tror - og forventer - at de vil framstå som et helt annet og mye bedre lag med sjefer som Reginiussen i firern, Jensen og selnæs på midten og det som trolig vil være tippeligaens beste kant (kanskje til og med beste spiller) - vår kjære Pål Andre Helland, som stadig tar steg.
Og til dere som ikke har skaffet dere sesongkort, men som bor i Trondheim og som absolutt har muligheten til å gjøre det, her kommer en "liten" melding til dere - og jeg tror mange andre stiller seg bak store deler av den:
At Rosenborg spiller dårlig er for meg en veldig dårlig unnskyldning for å ikke komme på lerkendal. Skaff dere sesongkort! Uten støtte fra enda flere fans, vil VI aldri komme så langt som mulig. Rosenborg er for meg (og forhåpentligvis mange andre) symbolet på hvor jeg kommer fra. Rosenborg er en svært stor del av min identitet. Gjør Rosenborg det dårlig, har jeg det dårlig. Vi kan ikke la det gå enda et år hvor vi ikke viser Norge hvor ufattelig mye Rosenborg egentlig har betydd for denne regionen, og ikke minst denne fantastiske byen. Vi må vise og vi må tro at Rosenborg igjen vil sette Trondheim på verdenskartet. Og vi må igjen vise hvor fantastisk mye bedre vi er på tribunen enn resten av Norge. Kjernen er allerede fantastiske, men Rosenborg trenger også fulle tribuner. Da blir økonomien, og sannsynligvis fotballen mye bedre. Jeg skjønner at det er guttas jobb å underholde - men vi - Trondheim og Trøndelag - har vært altfor dårlige de siste sesongene. Så enkelt er det. Skal vi ta Molde i år, må alle være med på det. Alle.
Det er forresten utrolig demotiverende, og ikke minst irriterende, å sitte på lerkendal med 13-14000 ledige seter, for å å komme inn her på RBKWEB og se all negativiteten som spyttes rundt andgående kamper hvor vi ikke ser ut som Bayern Munchen eller Barcelona. Det er lov å bli forbanna, og ja, det har vært nok av grunner til det de siste årene. Det skal i tillegg absolutt være lov å være et følelsesmenneske (innleggene mine viser jo med all tydelighet at jeg er et selv).
Men: Sitter du i sofaen og ser kampen på TV, og kommer inn her underveis bare for å pisse på og slenge drit til egne spillere - da har du inntatt en negativ holdning på forhånd, og bestemt deg for å ikke støtte laget. Møter du ikke opp når du kan, mister du for meg retten til å bli forbanna her. Vil du ikke på lerkendal, er det helt greit for min del. Men da gidder ikke jeg å komme inn her og bare se dritt, fra folk som ikke har giddet å bry seg nok til å møte opp selv om de kan.
Om det er mulig, og du ikke må kjøre ørten mil for å komme deg på Lerkendal, og du har økonomien til det - da bør du vitterlig dra på lerkendal. Om ikke hver gang, hvertfall så ofte som mulig. Er været dårlig, men ufarlig, er det en dårlig unnskyldning. Dette er Norge, været er dårlig, og vi er nordmenn. Vi tåler vær.
Hvis du ikke møter opp fordi Engelsk og spansk fotball er så mye bedre, og fordi norsk fotball suger, vil jeg gjerne fortelle deg med at den holdningen vil norsk fotball aldri komme lenger. Mange "svært fotballintresserte" i Norge ser kanskje maks 2-3 kamper live i løpet av et år. Da er det ikke rart at klubbene sliter økonomisk og at nivået på ligaen vår er lav.
Enkelt og greit, vi kan ikke slutte å støtte Rosenborg nå. Vi må fylle opp stadion gang på gang, og vi må la ungene som vokser opp nå få oppleve den samme Tilknytningen til Rosenborg som jeg selv var så ufattelig heldig å få oppleve.
Føler noen seg truffet av dette, og kanskje føler det er litt urettferdig (eller eventuelt veldig urettferdig), tar jeg gjerne en debatt om det så fort jeg får tid.
Til dere andre som stiller opp, som holder troen og som er med på å gjøre Rosenborg bedre - tusen takk - jeg gleder meg til å stå sammen med dere i sesongen, på Lerkendal, på Røkkeløkka eller om vi så ender opp i Ranheimsfjæra.
I 2015 tar vi sammen et nytt seriegull folkens!
 _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 12.02.2015 22:34 Post subject: |
|
|
Flott innlegg, Pokie. Jeg støtter deg fullt og helt.
Nous sommes, RBK  _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 12.02.2015 22:51 Post subject: |
|
|
Helt greit resultat. Stiller med halvt mannskap og ligger tydelig på kanten av det som tåles av trening mtp. flere spillere som er ute med typiske overtreningssymptomer. Ikke overraskende å bli overspilt i 2. omg. da dersom Glimt har mer krefter.
Dette kan nok bli bra til seriestart, det.  |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 12.02.2015 23:12 Post subject: |
|
|
| Juchmako2 wrote: | | Spesielt. Men han har jo vist gode offensive driv tidligere, og han er mer ballsikker enn Gamsten hvertfall. Da skyves vel Gamst ut til indreløper, Svensson ned på back og Eyolfsson inn som midtstopper. Evt Riski opp på kant og Nielsen ut på benken. |
Ikke så veldig spesielt, <reginiussen har spilt en del kamper som defensiv midtbane for Tromsø, hvor han også har spilt høyre back, i tillegg til midtstopper. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 12.02.2015 23:57 Post subject: |
|
|
Bra innlegg Pokie, stiller meg 100% bak det du sier!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 12.02.2015 23:58 Post subject: |
|
|
Reginiussen gjorde sakene bra i dag, men harmonien i laget så vi ble totalt borte med så mange spillere ute. Fortsetter dette på samme måte i de neste treningskampene, begynner jeg nesten å tvile på at vi får en god oppkjøring.
Og hele poenget med oppkjøringen mot svak motstand, var jo at laget skulle trene på angrepsspill mot etablert forsvar ifølge KI. Hjelper lite det da, når halve laget er skadet på et eller annet vis.
Edit: Var vel et svar til Messi dette. Og forresten til Pokie! Veldig enig i det du skriver i posten over. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
|