English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Levanger
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KitWalker
Veteran

PostPosted: 07.02.2015 20:09    Post subject: Reply with quote

Angående André Hansen, jeg talte faktisk ikke en eneste utspark utover sidelinja i denne kampen, eneste ballen han sendte ballen ut sidelinja var da han ble hardt presset av to LFK-spillere.

Kan ikke huske sist en RBK-keeper har unngått å sende ballen utover sidelinja. upresset.

Med Lunna og Ørlund var det vanlig minst en gang pr. kamp.

Shadwell. Med en slik offensiv keeper så kan det fort bli noen tabber av det, men jeg syns det er bedre at keeper gjør en tabbe en sjelden gang enn at han står fastlimt på streken. Keeperen skal være kongen i feltet og det syns jeg Andre Hansen prøver å etterstrebe.
Back to top
View user's profile Send private message
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 07.02.2015 20:21    Post subject: Reply with quote

shadwell wrote:
Andre Hansen hadde mange fine redninger, men også en haug med nestentabber

This is true! Men det er dette du får med André Hansen i mål. Han er veldig offensiv i stilen, og har ikke alltid like gode vurderinger.

For øvrig er Helland en magiker, men det har vi visst lenge vi som har fulgt han siden han herjet på juniorlaget. Artig å se at han er i ferd med å bli den spilleren han har potensialet til å være. Jensen og Helland fant hverandre bra. Jeg likte veldig godt det jeg så av denne unge dansken i denne kampen. Selvfølgelig er det umulig å være sikker på hvor god en spilller er etter å ha sett han i 1 omgang mot et lag av ikke alt for høy kvalitet, men han gikk langt utenpå en spiller som f.eks. Surmo som fikk like mye spilletid i samme rolle.
Jeg synes det er riktig å lete etter typer i stedet for navn. Kåre gjør rett i å lete etter typer til sin spillemåte, og jeg tror han har sett en "de Lanlay type" i Jensen. Uten han nødvendigvis er det.
Jeg må si jeg ble litt overrasket over at den lille dansken bidro godt både i den offensive og deffensive fasen. Spennende som type er han i alle fall.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 07.02.2015 20:29    Post subject: Reply with quote

Enig i at Mikkel Jensen var veldig god offensivt, derimot var han varierende defensivt. Men han var vel ikke dårligere enn det man kan forvente av en med hans størrelse og fysikk. Synes han virket veldig lovende, og han jobbet godt.

Personlig ble jeg også imponert av Steiring i første omgang. Han sto ikke tilbake for Rønning og Eyolfsson overhodet, og jeg synes han hadde mange gode involveringer. Reginiussen var beste stopper, riktignok.

Synes også Gamst var mer konstruktiv som midtbaneanker enn Strandberg? Men ingen av dem var på nivå med Selnæs uansett.

Midtsjø var veldig god begge veier, og jeg tror ikke vi blir det spor svekket av å erstatte Mix med Midtsjø.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 07.02.2015 20:33    Post subject: Reply with quote

Det blir vanskelig å rose Gamsten etter så mange farlige balltap langt bak i banen. Det er dog helt normalt spill fra hans side.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 07.02.2015 23:03    Post subject: Reply with quote

Ser ut til at hele kampen er lagt ut nå - så da har jeg noe å gjøre i kveld Smile

https://rbk.solidtango.co...-feb-16-53
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 07.02.2015 23:54    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Angående André Hansen, jeg talte faktisk ikke en eneste utspark utover sidelinja i denne kampen, eneste ballen han sendte ballen ut sidelinja var da han ble hardt presset av to LFK-spillere.

Kan ikke huske sist en RBK-keeper har unngått å sende ballen utover sidelinja. upresset.

Han sendte ballen ut over sidelinja minst én gang (etter ca 60 min).

Edit: det var strengt tatt ikke et utspark da, men upresset var det, likefullt.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 08.02.2015 03:19    Post subject: Reply with quote

Skeptix wrote:
Ser ut til at hele kampen er lagt ut nå - så da har jeg noe å gjøre i kveld Smile

https://rbk.solidtango.co...-feb-16-53

I 45 minutter ihvertfall.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 08.02.2015 03:53    Post subject: Reply with quote

Jeg har bare sett høydepunktene, men jeg synes ikke det er tilfeldig at Malec scorer og har en assist mens Søderlund ikke kommer til en eneste sjanse. Greit, andre omgang er nok førstelaget vårt og Malec får sånn sett en enklere jobb, MEN: Malecs mål er mye han selv som skaper, han som gjør seg spillbar i boksen, får ballen, deretter spiller han fri med en løpepasning spilleren som så legger inn til ham selv igjen før headingen. Bevegelsene til Malec på 1-0 er også veldig bra, går på bakerste og vinner duellen, header tilbake igjen til Helland. Malec har en helt annen ro og forståelse for spillet enn Søderlund. Søderlund kan sikkert rote inn en del mål i løpet av en hel sesong. Med Malec får vi en spiller som kan score vel så mye som Søderlund, men som også har fysikken og forståelsen for spillet til å sette opp medspillere på en helt annen måte. Hele forrige halvår så vi dette, og 2015 begynner sånn også.

Jeg håper grunnen til at Malec starter andreomgangen er fordi han foreløpig er foran Søderlund på lista.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 08.02.2015 04:50    Post subject: Reply with quote

Var nok ingen førstelag og andrelag i denne kampen. Virket å være delt nesten 50/50. Reginiussen, Svensson, Søderlund og kanskje Riski (Kan være Mikkelsen har gått forbi i Kåre's øyne) ses nok på som spillere i startellevern pdd på 1 omg laget mens 2 omg laget var det Ejyolfsson, Dorsin og Helland.

De 3 siste utespillerplassene er jo for Mike, Selnæs og den midtbanespilleren som vinner kampen i oppkjøringa, står jo mellom Midtsjø, Sæter og Gamst der pdd (Sørmo blir nok leid ut og vil nok stille svakes uansett i en kamp om den rollen på midtbanen som er ledig om han blir).
Back to top
Dinosaur
Senior

PostPosted: 08.02.2015 09:55    Post subject: Reply with quote

Uffa dette ble feige lag Wink RBK må satse på Helland og Mitsjø. Uten de så mister RBK mye. Klassespillera
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 08.02.2015 12:09    Post subject: Reply with quote

Hadde vært gledelig om Midtsjø etablerte seg, ja.
Det er han god nok til også, så får vi se om han får tillit
på bekostning av Gamst. Helland kan fort bli årets store spiller
i Tippeligaen. Han hadde jo en veldig god høstsesong og basert
på i går virker det som det ikke var noe blaff. Kanonfyr.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 08.02.2015 13:51    Post subject: Reply with quote

Rimelig sikker på at det var førstevalgene i angrep p.t. som spilte sammen i 2. omgang. Glemte dog å spørre treneren om bekreftelse.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 08.02.2015 22:06    Post subject: Reply with quote

Malec foran Søderlund?
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 08.02.2015 22:24    Post subject: Reply with quote

Kan se for meg at dette er laget som blir tatt ut i første serierunde:

Hansen

Svensson - Eyjolfsson - Reginiussen - Skjelvik

Jensen - Selnæs - Midtsjø

Helland - Malec - Riski
Jakob
Veteran

PostPosted: 08.02.2015 22:35    Post subject: Reply with quote

Tror Dorsin foretrekkes foran Skjelvik og at enten Mikkelsen eller Nielsen starter på venstre kant.
Back to top
Bagh
Proff

PostPosted: 08.02.2015 23:22    Post subject: Reply with quote

Ut i fra prestasjon i går skal hvertfall Mikkelsen starte foran Riski.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 08.02.2015 23:26    Post subject: Reply with quote

Usikker på nivået til Nielsen ennå, men har han gjort sine saker bra på trening, så kan han faktisk vær en potensiell spiss?
Rask, goalgetter og direkte i spillestilen. Ser ut til å ha en bra fysikk også.

Helland - Nielsen - Riski/Mikkelsen
Jakob
Veteran

PostPosted: 09.02.2015 00:15    Post subject: Reply with quote

Omskolere han også?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Page 5 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb