View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 20.06.2006 17:51 Post subject: |
|
|
Hva fÃ¥r du til Ã¥ tro at Steaua Bucureşti vil selge?  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 20.06.2006 18:10 Post subject: |
|
|
Tja, han var vel linket til Brøndby for 15 miller var han ikke det da? |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 20.06.2006 18:22 Post subject: |
|
|
Vil tro at han koster litt mer en 15 mill.. Men det er lov å legge inn et bud på han. Og heldigvis så er han ikke med i VM, for da hadde han nok fått en langt høyere pris..... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 20.06.2006 18:28 Post subject: |
|
|
Det er alltids lov å legge inn bud. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 21.06.2006 08:29 Post subject: |
|
|
Grønkjør er nå like klar for FCK som Karadaz er for Brann, hva med Silberbauer? |
|
Back to top |
|
 |
KS Junior
|
Posted: 21.06.2006 08:58 Post subject: Peguero? |
|
|
Ser på fxt.no at det er interesse fra noen av tippeligaklubbene rundt Peguero. Noen som har hørt om han før? Kan dette være noe for oss?
http://www.fxt.no/article664765.ece |
|
Back to top |
|
 |
yung Junior
|
Posted: 21.06.2006 09:56 Post subject: |
|
|
Stano_11 wrote: | Storflor kan man egentlig gi bort. Han er rett og slett ikke god nok.
Det Rosenborg trenger er (i prioritert rekkefølge):
- Ett midtbaneanker av høy klasse. Det har vi ikke hatt siden Bent.
- 2 stk midtstoppere
- En skikkelig ving
- En spiss som faktisk lukter mål. Det har vi ikke idag. Idag har vi en bråte spisser som er bare gjennomsnitlig. Ingen som peker seg ut i å være soleklart i start ellveren. Det er en stor svakhet. |
Det virker som du vil bytte bort halve laget til rbk, og foreløpig tror jeg det ikke er realistisk. Er helt enig i at vi trenger en ny midtbaneanker når som hverken solli eller tettey har overbeivst. Jeg mener vi ikke trenger noen nye folk der helt framme... jeg har fortsatt god tro på at kone skal slå til så fort han får sjanse... 2 nye midtstoppere hadde jo også vært det beste, ettersom riseth og kvarme ikke er i sine beste form (lite sannsynlig at de kommer til å bli det heller), men jeg vil være veldig fornøyd uansett hvis vi hadde fått til minst en etter vm. Utskifting av eldre spillere er en langssiktig prosjekt og skjer ikke over ett eller to år, dessverre... |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.06.2006 10:07 Post subject: |
|
|
Vi trenger helt klart en toppspiss av europeisk toppklasse selv om ikke det er det vi trenger mest. vi har ingen sigurd rushfeldt lenger.
Utskifting av eldre spillere er en prosess som har tatt alt for lang tid, det er derfor vi egentlig har blitt så mye dårligere de sister åra. Når Bratseth kjøpte Petter Belsvik i 2000, som var langt over 30 da, for mange millioner, da tenker du ikke på fornying/forbedring av laget... Han kunne ikke akkurat erstatte Rushfeldt og de som har LITT peiling på fotball skjønner det da! I tillegg har vi ingen Jan Derek Sørensen lenger, vi trenger en ving åsså... RBK vært dårlig på reasearch av spillere verden over, noe som har kommet seg under Høgmo. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 21.06.2006 10:18 Post subject: |
|
|
Hvorfor i all verden skal vi kjøpe en spiss?
Vi har Kone, Iversen, Helstad og Frode Johnsen.
Jeg ser ingen grunn til å kjøpe flere.
Det vi trenger er en god sentral midtbanespiller, og en midtstopper. Evt. en kantspiller. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.06.2006 10:28 Post subject: |
|
|
vet at vi har flere spisser.
1. Helstad er ikke en 4-3-3 spiss, men passer bedre i 4-4-2. Ikke så veldig gode treningsholdninger, drar på byen veldig ofte.
2. Iversen er ok, men ikke eksepsjonell. Har lite treningsgrunnlag ifølge høgmo. Har ikke vist goalgetter evne på en veldig god stund.
3. Kone har talent, men mot molde var han helt ELENDIG. Nye george boateng sier jeg. Kone kan bli god, men går ikke rett inn på laget. Husk treningskamper er ikke det samme. Men ja han burde fått flere muligheter.
4. Frode Johnsen holder et godt tippeliganivå, men skal vi kjempe mot gode europeiske lag så holder ikke farten og gjennombruddskraften til Frode. Dette så vi veldig godt mot zenit, da de satte erik hagen på ham. Han har ikke fart for fem flate øre. Fungerer bra som midtbane, ikke spiss når nivået blir mye bedre. Han er heller ikke en goalgetter foran kassa, som rushfeldt eller brattbaks gamle dager... |
|
Back to top |
|
 |
yung Junior
|
Posted: 21.06.2006 10:38 Post subject: |
|
|
Ser heller ingen grunn til å kjøpe en ny spiss med det samme... Har som sagt fortsatt god tro på at Kone skal slå til så fort han får sjanse... ser heller ingen grunn til å kjøpe en ny kantspiller, vi har jo bråthen og essediri på hver sin kant... ikke rop etter spillerkjøp når de ikke overbevise i løpet av to-tre kamper... derfor håper jeg når overgangsvinduet åpner at vi først og fremst skaffer oss en god midtbaneanker og en god midtstopper. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 21.06.2006 10:39 Post subject: |
|
|
Skal vi kjøpe en spiss, må minst 2 selges. Det tror jeg ikke skjer.
Dette kan uansett ikke være førsteprioritet for Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.06.2006 13:47 Post subject: |
|
|
Det jeg tenker på er jo en spiss som er bedre enn både helstad, iversen og kone....
Hvem har tatt over for Sigurd Rushfeldt, scoret like mange mål og hvert en trussel ved hvert angrep?
Hvem har tatt over for Sørensens vingspill? Storflor??? nei, nettopp.... |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 21.06.2006 13:50 Post subject: |
|
|
Tror du Rushfeldt hadde puttet like mye med det midtbane"grepet" vi har i dag følger du ikke godt nok med..
Ikke all skyld ligger hos de tre der fremme. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.06.2006 13:52 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Det jeg tenker på er jo en spiss som er bedre enn både helstad, iversen og kone.... |
Det er let og sige og sige at vi skal have en "toppspiss av europeisk toppklasse" som er bedre end dem vi har. Men har du nogle konkrete realistiske eksempler? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.06.2006 13:59 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | Tror du Rushfeldt hadde puttet like mye med det midtbane"grepet" vi har i dag følger du ikke godt nok med..
Ikke all skyld ligger hos de tre der fremme. |
Problemet ligger ikke bare fremover nei, det er riktig det. Men hvis du har følt med, så har du sett at steffen iversen har hatt flere sjanser han kunne ha scoret på. F.eks mot vålerenga kunne vi ha vunnet 1-0 istedet for 0-0 med en som setter ballen i mål fra 2meter. RBK må ha 20 store sjanser for å score, på champions league nivå er det nok med én.
Jeg vill ha en spiss som setter så å si alt i mål.... trenger bare én sjanse
Jeg og er enig i at vi trenger et anker i første omgang. Men det blir feil å si at vi ikke trenger angripere for enhver pris.... |
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 21.06.2006 14:07 Post subject: |
|
|
Iversen og Helstad spiller tross alt på landslaget, begge er målfarlige og begge er gode nok i Champions League. Hva klager du over? Vi får ikke ta i noe bedre, og det trenger vi heller ikke. Vi trenger en midtstopper, sentral midtbanespiller og muligens en høyreback/ving. Dessuten er det ingen spisser som setter alt i mål, se på VM så skal du se at toppspissene faktisk brenner en del sjanser de også. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.06.2006 14:10 Post subject: |
|
|
Harald wrote: |
Det er let og sige og sige at vi skal have en "toppspiss av europeisk toppklasse" som er bedre end dem vi har. Men har du nogle konkrete realistiske eksempler? |
1. Fabrice Akwa fra angola. Klubbløs, toppscorer på angola med 30mål...
2. Iacob fra Bucuresti, sterk og farlig foran målet.
3. Marcus Allback(kanskje litt gammel)
4. Pawel Brozek
Dette er spillere som er realistiske å få tak i...... |
|
Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 21.06.2006 14:12 Post subject: |
|
|
Og de spissene som setter de fleste sjansene sine i mål spiller vel gjerne hendholdvis i klubber som Ac Milan, Barcelona, Real Madrid o.s.v... så stop daydreaming  _________________ Bring him home! |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.06.2006 14:13 Post subject: |
|
|
oddrane wrote: | Iversen og Helstad spiller tross alt på landslaget, begge er målfarlige og begge er gode nok i Champions League. Hva klager du over? Vi får ikke ta i noe bedre, og det trenger vi heller ikke. Vi trenger en midtstopper, sentral midtbanespiller og muligens en høyreback/ving. Dessuten er det ingen spisser som setter alt i mål, se på VM så skal du se at toppspissene faktisk brenner en del sjanser de også. |
Å spille på det norske landslaget er ikke akkurat nå god målestokk spør du meg.... For det er mildt sagt elendig, rævafotball...... Vi kan få tak i bedre, men RBK må være på tå hev noe de aldri har vært. Kanskje blir de det nå, vi får se.....
zenit var ikke bedre enn rbk, men de hadde to spisser. Det var forskjellen |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.06.2006 14:14 Post subject: |
|
|
2mmy wrote: | Og de spissene som setter de fleste sjansene sine i mål spiller vel gjerne hendholdvis i klubber som Ac Milan, Barcelona, Real Madrid o.s.v... så stop daydreaming  |
Det finnes en mellomting mellom steffen iversen og Andrei Shevchenko |
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 21.06.2006 14:22 Post subject: |
|
|
Så fortell meg en god grunn for at en "europeisk toppspiss" vil spille i Tippeligaen for Rosenborg og tjene maks 5 mill i året! |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.06.2006 14:31 Post subject: |
|
|
For eksempel fabrice akwa er jo klubbløs. Å spille i tippeligaen er en fin arena for å komme seg i form og få spilletid....
kanskje rbk kommer til cl snart igjen og da har vi ett trumfkort til.... |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.06.2006 14:35 Post subject: |
|
|
Akwa har været ok i VM, men har ikke vist noget der tilsier at han er en europæisk toppspiss.
Iacob tror jeg ikke er meget bedre end Iversen i form, desuden koster han 20 mil+.
Allbäck er for gammel og spiller desuden i FCK, som ikke sælger billig. Rushfeld er desuden mindst lige så god som ham.
Pawel Brozek kender jeg ikke meget til.
Af de spillere du har nævnt der, synes jeg vores er lige så gode. Jeg tror ikke det er spissene som er hovedproblemet det er midtbanen og taktikken. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 21.06.2006 14:39 Post subject: |
|
|
Vil ikke akkurat si Akwa er en spiss i europeisk toppklasse som setter hver sjanse. Han har jo ikke engang scort i VM. Enig med Harald, ingen av de du nevner er noe bedre enn de vi har. |
|
Back to top |
|
 |
|