| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SeG Veteran
|
Posted: 27.01.2015 16:16 Post subject: |
|
|
Det sto nevnt et eller annet sted at Barmen også tidligere har vært i utenomsportslige saker. Må innrømme at det har gått meg hus forbi, noen med bedre minne som kan si noe om hva disse sakene har handlet om? _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 27.01.2015 16:26 Post subject: |
|
|
| Husker at han forsov seg til en kamp og ble utelatt fra troppen under Skarsfjord. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.01.2015 19:47 Post subject: |
|
|
Onsdag formiddag sprakk nyheten i Sunnmørsposten om at Kjell Tennfjord gir seg som styreformann i Aalesund FK. BT er kjent med at Tennfjord har vært i møter med Branns valgkomite, og at komiteen innstiller Tennfjord som Branns nye styreformann til årsmøtet i begynnelsen av mars.
- Jeg vil naturlig nok ikke kommentere noe rundt Brann, før etter klubbens årsmøte 4. mars. Men jeg kan bekrefte at jeg har frasagt meg gjenvalg som styreleder i AaFK, etter fire år. Min andre periode som leder går ut nå, og jeg gir meg med god samvittighet, sier Tennfjord til smp.no.
Les mer: Tennfjord innstilles som Branns styreformann
No går det på rævva!  |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 03.02.2015 17:11 Post subject: |
|
|
http://www.bt.no/100Sport...9269_1.snd
| Quote: | - Denne taklingen gjør at Pedersen kan miste seriestarten
Hvis legens mistanker viser seg å være riktige, er det et hardt slag både for Pedersen og Brann. Spissen har i lengre tid ønsket seg bort fra Brann, men de færreste klubber vil kjøpe en spiller med ødelagt korsbånd. Det vil med stor sannsynlighet bety at Pedersen blir værende i Brann minst frem til sommeren. I tillegg vil det bety en lengre periode på sidelinjen. Hellet i uhellet, om man kan uttrykke seg slik, er at avrivning i det bakre korsbåndet i de fleste tilfeller ikke medfører at Pedersen må under kniven. |
Markus Pedersen kan ha røket korsbåndet og det rett før overgangsvinduet stenger, noe som betyr at han mest sannsynlig blir i OBOS-ligaen minst til i sommer Må si det godter meg noe sinnsykt. Han røk ut av tippeligaen, han mistet tippeliga-bonusen og nå når han heller vil vekk fra Brann så må han finne seg i å spille mot Jerv og Nest-Sotra.
 |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 03.02.2015 17:13 Post subject: |
|
|
Hahaha! Arti å tenke på at han er i denne situasjonen fordi han så mørkt på å bo i Molde xD _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 03.02.2015 17:17 Post subject: |
|
|
| Kan ikke klandre han der akkurat. Hadde mye heller vert en skadet OBOS-spiller enn å bo i Molde. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 03.02.2015 17:22 Post subject: |
|
|
Joda, men vi er litt farget i synet vårt da. Men likevell.. haha _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
Bukowski Proff

|
Posted: 03.02.2015 17:28 Post subject: |
|
|
| Nesten sjukt hvordan de fleste piler har pekt nedover for Brann siden de gikk imot Gudfar Mohns vilje vedr. Skarsfjords arbeidsforhold. Hadde det ikke vært for at Mohn må ha et av Norges største hjerter, kunne man tro han hadde fått en av sine venner i nord til å gande dem. Bare venter på at oddsselskapene skal åpne for spill på at Brann ikke rykker opp etter denne sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 03.02.2015 18:09 Post subject: |
|
|
| Jeg har en sterk følelse av at Brann ikke rykker opp i år. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 03.02.2015 18:22 Post subject: |
|
|
Tror jeg du har 100% rett i.. Det burde vært en følelse av at; "jajaja de kommer da opp igjen i år" men det er så langt unna det at jeg har mer tro på at Levanger er med i toppen enn at Brann skal være det. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 03.02.2015 21:52 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke sansen for Brann eller for Brann-supportere. Jeg har iallfall ikke sansen for Markus Pedersen. Jeg godter meg over at han muligens blir i KOKOS-ligaen lenger enn han ønsker. Jeg har likevel vanskelig for å godte meg over at en spiller skades. Grensen for min skadefryd nås tidligere enn det. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 03.02.2015 23:23 Post subject: |
|
|
| Var en typisk Pedersen takling. Bra at det var han og ikke motstander som ble skadet.. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 04.02.2015 18:45 Post subject: |
|
|
Branns spillerlønninger er i 1.divisjonsmålestokk skyhøye, med blant andre Marcus Pedersen, Vadim Demidov og Erik Huseklepp på lønninger fra 2,5 millioner kroner og oppover.
Haha
http://www.aftenposten.no...9508_1.snd _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.02.2015 19:53 Post subject: |
|
|
Det er kynisk av Brann å tvilholde på spillerne gjennom overgangsvinduet og så tvinge gjennom lønnskutt etterpå. Hadde lønnskuttet kommet i jula/tidlig januar så tipper jeg langt flere hadde dratt fra Brann.
Men siden noen spillere har tatt 25% kutt allerede, noen er lavlønnede og noen sannsynligvis er nærmest tvunget til å bli i OBOS-ligaen mot sin vilje så tipper jeg de ikke møter særlig vilje til lønnskutt.
Det sagt så er det rimelig syke lønninger de fortsatt har gående i Bergen, 3 spillere på 2,5 mill og høyere. Det er selvsagt ikke bærekraftig i OBOS-ligaen. Herregud for en hestekur de må ta om de ikke rykker opp i 2015. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 06.02.2015 12:51 Post subject: |
|
|
http://www.tv2.no/2015/02...rt/6538610
Skal jeg ta sjansen å legge saken om lagspiller i bergen doptatt her eller?  _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 06.02.2015 13:29 Post subject: |
|
|
Nei, det står "på høyt nivå".  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 06.02.2015 15:11 Post subject: |
|
|
Haha fair point! _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 06.02.2015 16:54 Post subject: |
|
|
Brann-bloggeren går veldig hardt ut, men lenger ned i brødteksten er det ikke en smule igjen av lønnskritikken.
BT: Doddo om Branns nedrykklag: Det er ikke lønn de skulle hatt, men straff.
| Quote: | Tenk bare på hvilket uføre Piotr Leciejewski og de andre på Brann-laget har satt klubben i, både økonomisk og sportslig. Burde de ikke det minste hatt anstendighet til å gå frivillig ned i lønn?
Brann-lønningene står rett og slett ikke i stil med resultatene. De to begrepene, lønn og resultater, lever på to ulike planeter i Brann, de har ingenting med hverandre å gjøre.
[ ... ] Det er imidlertid ikke følelsene våre som kan styre lønnspolitikken i Brann. Å kutte i lønningene er verken enkelt eller moralsk riktig. En avtale er en avtale, og en lønnsavtale er nærmest for hellig å regne. Ledelsen i Brann kan strengt tatt ikke komme løpende etterkant av en svak sesong og endre på noe som helst, så sant det ikke er nedfelt i kontrakten.
Brann trenger toppmotiverte menn
I en sesong da Brann bør rykke opp, bør heller ikke ledelsen fremtvinge uro og usikkerhet hos spillerne. Brann trenger toppmotiverte menn og da vet jeg ikke om lønnsreduksjon er den rette medisinen.
Det er mye som tyder på at Brann er i pengeknipe, og at Barmens forslag om å budsjettere med et underskudd på 10 millioner kroner for 2015 ikke har slått særlig godt an hos Branns medlemmer.
Men så ille kan den økonomiske situasjonen ikke være. Det virker unektelig litt råflott å handle inn en ny midtstopper når stallen allerede består av seks midtstoppere. Da tenker jeg: Er virkelig alle andre budsjettposter enn lønn sjekket ut? |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 06.02.2015 17:07 Post subject: |
|
|
Doddo der er vel en liten raring? er vel ganske delte meninger i Bergen også om han er et bra talerør eller ikke. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 06.02.2015 19:55 Post subject: |
|
|
Brann avslo bud fra Twente på Emil Hansson: www.nettavisen.no/sport/f...39421.html
Regner nesten med at de skal satse på han da. De avslår ikke bud på flere mill om de ikke har planer om å bruke han nå. Tror de er fullt klar over at om utviklingen hans går bra så vil de få mange flere millioner for han.
Hansson og Lorentzen bør få godt med spilletid den kommende sesongen. Skal i så fall bli spennende å se hvordan de gjør det, selv om det er i 1 div. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 06.02.2015 20:22 Post subject: |
|
|
Uansett er det galskap å takke nei til 10 millioner på en 16åring, hvert fall med den økonomien de har.
Er faktisk usikker på hva jeg ville gjort om vi fikk et bud på 10 millioner på Sæter. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 06.02.2015 21:46 Post subject: |
|
|
Var det 10 mill, da?
Hansson kan være verdt mye mer enn det om noen år. Om han får sjansen, og utvikler seg videre selvsagt. Men talentet er stort. |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Proff

|
Posted: 06.02.2015 23:10 Post subject: |
|
|
Kan noen forklare meg hvorfor personen ikke er identifisert? Pleier ikke dopingtatte utøvere å bli det? Begrunnelsen må i så fall være at han ikke er profesjonell. |
|
| Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|