|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Jakob Veteran
|
Posted: 31.01.2015 00:23 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | Jeg har lagt merke til ham ved flere anledninger - og det var fordi han hadde evne til å utgjøre en trussel. Uten at jeg gidder sjekke dette nå, så regner jeg med at han fort hadde noen målpoeng i 2012/2013. |
I 2012/2013 var det ikke særlig bra; 3 mål og 0 assists på 29 kamper (15 fra start). Én BB og snittrating 4,47 på VG-børsen uten at det behøver å bety noe.
I 2011/2012 var det bedre: 3 mål og 3 assists på 22 kamper (14 fra start). 2 BB, 4,53 rating.
Ikke noe spektakulær statistikk, men nå vet jeg ikke hvordan han er som spillertype. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 31.01.2015 14:43 Post subject: |
|
|
Jakob,
takk for info.
Kunne vært interessant å sammenlignet det med f.eks Mix eller Mike Jensen. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 31.01.2015 15:05 Post subject: |
|
|
Mål og målgivende:
2012:
Diskerud 1 + 1, 11(10) kamper (fra start), 926 spilte min, børs: 5,40
Haukås 3 + 3, 22(14) kamper (fra start), 1346 spilte min, børs: 4,81
2013:
Jensen 4 + 2, 27(26) kamper (fra start), 2251 spilte min, børs: 5,46
Diskerud 2 + 1, 26(21) kamper (fra start), 1739 spilte min, børs: 5,00
Haukås 3 + 0, 29(15) kamper (fra start), 1569 spilte min, børs: 4,94
2014:
Jensen 9 + 3, 29(29) kamper (fra start), 2590 spilte min, børs: 5,72
Diskerud 2 + 4, 22(19) kamper (fra start), 1764 spilte min, børs: 5,18
altomfotball
Edit: la til Haukås, 2012, BB og børs.
Edit 2: bare Haukås har en BB.
Last edited by Undergangen er nær on 31.01.2015 15:43; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 31.01.2015 15:14 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | Hahah, faen for sutring. En spiller kommer for å trene med oss i et par uker og folk anser det som verdens dommedag. Det er enkelt, VI HAR IKKE ENGANG PENGER TIL Å LÅNE UT EN JUNIOR TIL LEVANGER og folk forventer høykaliberspillere inn?
Hvis han leverer på trening, flott, da får vi kanskje inn en spiller som vårt eminente fysiske team kan ta seg av og hindre skadeplager med og så kanskje han kan levere litt. Så har vi fått inn en billig spiller.
Hvis han ikke er noe god alà panikken på RBKWeb så får han ikke kontrakt. Enklere er det ikke. |
Vi kan ikke signere 28 år gamle middelmådigheter fra andre Tippeliga-klubber, selv om de er kontraktsløse. Grunnen til dette er at de skal ha en lønn som i alle fall er i nærheten av det tilsvarende spillere i troppen vår har. Sannsynligvis skal de også ha noe penger for å signere. Det er også ekstremt lite sannsynlig at de kan videreselges for noe som minner om lønnsutgiften over kontraktsperioden. Vi snakker kostnader i millionklassen til sammen. Dette var kun økonomien.
Så var det kvaliteten. Haukås er etter min mening en spiller på Ørjan Hopens nivå, han er ferdig utviklet, m.a.o. så god som han kommer til å bli, noe som aldri har vært RBK-materiale. Vi har også vesentlig bedre spillere med samme type ferdigheter i Helland og Gamst. Som krydder er også Haukås skadeplaget, noe som gir ekstra flopp-risiko. Haukås er ikke bare "ikke høykaliberspiller", han er overhodet ikke en spiller av noe relevant kaliber. Hvem skulle han fått spilletiden til? Midtsjø? Sæter? Sørmo? Selnæs? Jensen? Mikkelsen? Helland? Riski? Gamst? Alle disse er enten vesentlig bedre eller vesentlig mer lovende spillere enn Haukås, så hva i alle dager skulle vi ha brukt ham til?
Dersom poenget var at vi av en eller grunn må fylle på troppen med tilfeldige fjomper for å gjennomføre gode treninger, så burde noen varselsbjeller kanskje ringe et sted? Slike "prøvespill" burde uansett begrenses til spillere vi av en eller grunn har egeninteresse av å ta i nærmere øyensyn, og under ingen omstendigheter brukes på etablerte spillere over 22-23 år. Dersom sportslig avdeling mangler kapasiteten, oversikten eller evnen til å planlegge sånne prøvespill, og må nøye seg med det som broren til treneren kan fikse på kort varsel... Well. Jeg bor bare hundre meter unna matta, dersom kvaliteten ikke er så viktig, jeg bare sier det.
Og vi deler ikke ut spillere gratis til Levanger rett og slett fordi det er dårlig business, det er feil signal, og fordi vi ikke har noen gigantisk stall, ikke fordi vi umulig kan bære kostnaden. Tross alt. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 31.01.2015 15:59 Post subject: |
|
|
hjertens enig med zaphod. På tross av noen fine langskudd så slår ikke Haukås engang Trond Olsen i ballbehandling. Og det sier litt.
Og hvorfor skal vi absolutt sende Rønning til Levanger? Med vårt tynne forsvar får vi garantert bruk for ham i løpet av sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 31.01.2015 16:15 Post subject: |
|
|
Kanskje han blir hentet som reserveløsning på høyrebacken. Har han spilt der før? Neppe, men Hoftun bryr seg neppe om det. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 31.01.2015 16:15 Post subject: |
|
|
Selv om han er en midtbanespiller, så synes jeg han er litt lik Søderlund i spillerstilen.
Ingen slepen teknikker og en krem av en fotballspiller. Vært heldig han også på langskudd som har gått i mål etc.
Om dette er noe RBK ønsker å se mer av, så må jeg stå undrende til hva de egentlig ser etter på brakka. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 31.01.2015 16:27 Post subject: |
|
|
| libido wrote: | hjertens enig med zaphod. På tross av noen fine langskudd så slår ikke Haukås engang Trond Olsen i ballbehandling. Og det sier litt.
Og hvorfor skal vi absolutt sende Rønning til Levanger? Med vårt tynne forsvar får vi garantert bruk for ham i løpet av sesongen. |
Er bedre med ei kjegle på banen enn Rønning. Den mannen er en vandrende katastrofe. For Levanger sin del så bør ikke han dra dit da han er en svakere stopper enn de stopperne LFK har fra før.
Men for Rosenborg sin del så er det egentlig 2 muligheter mtp Rønning: Enten låne han ut eller terminere kontrakten. Han kan og skal aldri spille en kamp på førstelaget igjen. Han er så utrolig svak som spiller nå. Send han ut døra og hent inn Fredrik Semb berge. Da har vi 4 stoppere som er, etter norsk standard, gode og der da Strandberg kommer til å forsvinne til sommeren. Da har vi 3 igjen som kommer alle til å få bra med spilletid utover sommer og høst. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 01.02.2015 05:01 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: |
hent inn Fredrik Semb berge. Da har vi 4 stoppere som er, etter norsk standard, gode og der da Strandberg kommer til å forsvinne til sommeren. Da har vi 3 igjen som kommer alle til å få bra med spilletid utover sommer og høst. |
Takk. Dette er noe mer eller mindre samtlige her på Forumet har forstått og ser på som ei god løsning.
Kan noen tenne dette lyset hos herr Hoftun også? _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 01.02.2015 18:58 Post subject: |
|
|
Haukås har skrevet under en ny kontrakt med FKH for den kommende sesongen: www.fkh.no/news/article/s...s-signerte
Er nok en del folk, meg inkludert som er lettet over at han blir i FKH  |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 01.02.2015 19:22 Post subject: |
|
|
| Da var det som antatt da. Kevin Ingebrigtsen brukte bruttern til å presse fram litt ekstra kroner fra Haugesund. |
|
| Back to top |
|
 |
glimt Senior
|
Posted: 01.02.2015 21:37 Post subject: |
|
|
Spilte indreløper og litt ving på Glimt i Adecco. En særdeles grå og middelmådig spiller, og med innsats og vinnervilje som største styrke. Var ikke noe tap da han forlot Glimt i Adecco, og selv om han har gjort det greit i FKH, så kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor RBK evt skulle være interessert. Han har neppe blitt bedre etter langtidsskaden, og jeg hadde revet meg i håret om Glimt hadde forsøkt å hente ham. At Kåre vil ha ham til RBK får meg til å minnes de hårreisende elendige overgangene han sto for i Glimt. Dere får bare takke og bukke for at dette ikke ble noe av. _________________ Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!" |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |