English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Yann-Erik de Lanlay
Goto page 1, 2, 3 ... 35, 36, 37  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kalkunen
Senior


Joined: 10 Sep 2010
Posts: 148

PostPosted: 08.01.2015 20:18    Post subject: Yann-Erik de Lanlay Reply with quote

http://www.aftenbladet.no...4047_1.snd
_________________
Slutt me det derre toille der!
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 08.01.2015 20:29    Post subject: Reply with quote

Ja, blir ikke VEELDIG overasket om vi faktisk punger ut en slik sum for en spiller av hans kaliber. (Middelmådig) Twisted Evil Twisted Evil
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
storestorflor
Junior


Joined: 13 Jan 2012
Posts: 46

PostPosted: 08.01.2015 20:41    Post subject: Reply with quote

Fantastisk forhandlingstaktikk av ringrevene Hoftun og Ingebrigtsen. Hvordan er det mulig å legge ut et intervju på rbk.no hvor det avsløres at drømmesigneringen i Norge er De Lanlay, og så, 2 uker senere, begynne å forhandle om vedkommende. Tipper det at Viking vet dette, økte prisen 3-4 millioner.

Hold dere unna, vi har uendelig med middelmådige vinger i troppen allerede (Gamsten, Mikkelsen (ikke middelmådig engang!), Skjelvik, Riski)
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 08.01.2015 20:44    Post subject: Reply with quote

10 mill? Hahaha!
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Strominho
Veteran


Joined: 30 Aug 2012
Posts: 1045
Location: Tønsberg

PostPosted: 08.01.2015 21:19    Post subject: Reply with quote

Gud hjelpe mæ vel..
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 08.01.2015 21:21    Post subject: Reply with quote

Tydeligere beskjed om at han ikke er til salgs er det vanskelig å sende.

Forøvrig enig med talende over her om at trikset med å utbasunere at De Lanlay er ønskespilleren til Kåre før man henvender seg til Viking virker noget naivt.
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 08.01.2015 21:32    Post subject: Reply with quote

Så lenge Kåre virker såpass gira på å signere De Lanlay, og Hoftun er ansvarlig for kjøp og salg, så er det bare et spørsmål om når klubbene blir enige. Det er alltids mulig å få Viking et par/tre millioner ned, og Hoftun betaler alltid overpris. Av prinsipp. De Lanlay blir Rosenborg-spiller. Spørsmålet er bare når.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1377

PostPosted: 08.01.2015 21:56    Post subject: Reply with quote

Har sett nevnt tidligere at det har blitt lite mål og assists på de Lanlay. Må si jeg er litt overrasket over at han ikke har flere assists, de gangene jeg har sett ham i seriekamper har han sett veldig bra ut når han utfordrer en mot en og har slått gode og smarte innlegg. Mener også å huske at han har prestert bra på U21 landslaget. Har veldig sansen for spillertypen, han jobber hardt og utfordrer ofte backen sin, både med og uten ball. Han er også ung. At noen mener han er middelmådig er litt underlig.

Det er klart 10 mill er alt for mye (for RBK iallefall) og jeg ser poenget til MD med at Helland har høyrevingen fra før. KI kjenner begge spillerne godt nå og må ha en tanke om hvordan han vil bruke begge samtidig.
Back to top
View user's profile Send private message
vingback
Veteran


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 2462

PostPosted: 08.01.2015 22:01    Post subject: Reply with quote

Klubben har mer enn nok høyrevinger - Helland klart førstevalg, i tillegg Mikkelsen og Riski som gjør seg best på høyre.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 08.01.2015 23:03    Post subject: Reply with quote

Byttehandel med Mikkelsen hadde ikke vert så dumt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 08.01.2015 23:06    Post subject: Reply with quote

Vet ikke hvorfor folk er så sur. Ja, vi har allerede Helland på høyreving og det blir tullette å hente en ny høyreving da. MEN, Delanlay koster 10 mill og har kontrakt til 2016. Dermed vet jeg at vi IKKE henter han. Så slapp av. God spiller, men kan hentes gratis når kontrakten hans går ut om han vil komme til oss.
Back to top
View user's profile Send private message
NC
Proff


Joined: 27 May 2014
Posts: 407
Location: Nidaros

PostPosted: 08.01.2015 23:10    Post subject: Reply with quote

Mitt tips er at Kåre og Hoftun samler sammen det klubben har av kroner og får med seg investorer for å kjøpe han. Kåre sa allerde på medlemsmøte i september på spørsmål om hva (type spiller)/hvem han savnet i Rbk, De Lanley.
Denne overgangen tror jeg de strekker seg langt for å få i havn, håper det ikke blir noe av da prisen er latterlig, 5 mill maks.
Synes jeg hører Koteng i bakgrunnen: "Vi e da itj pænglæns"...
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 09.01.2015 01:07    Post subject: Reply with quote

Høres nesten ut som de (Hoftun & KI) har/får stjerner i øynene når de snakker om De Lanley. Perry og Hoftun hadde stjerner i øynene da de signerte Gamsten også...

Tror dette blir et tapsprosjekt om det blir en realitet!
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Mighty
Senior


Joined: 14 Aug 2010
Posts: 193

PostPosted: 09.01.2015 05:40    Post subject: Reply with quote

Det er standard Rosenborg-taktikk med høy utskifting av vinger. Sånn har det vært de siste 7-8 årene. Det at vi skal hente to vinger foran hver sesong, hvor erstatteren ligger omtrent på nivå med de som shippes ut for restpris, må kunne kalles elendig økonomistyring. Nå har vi Nielsen, Skjelvik, Helland, Mikkelsen, Gamst Pedersen, Midtsjø og Riku Riski fra før.

Altså sju vinger fordelt på to plasser. Nå kan det hendre tre av disse blir satset på i andre posisjoner, men da står vi fortsatt igjen med fire vinger som er mer enn god bredde, og som holder bra kvalitet.

Hoftun håper vel på en Tarik-reprise, men nå har han allerede hentet Nielsen og DeLanley går tvilsomt for mer enn maks 15 millioner. Kan akseptere et kjøp på rundt seks millioner etter at vi har kvalifisert oss til Europa - og solgt unna en-to vinger.
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 09.01.2015 08:52    Post subject: Reply with quote

Klubben har vel ikke råd til å punge ut 10 millioner uansett og med den prislappen signaliserer Viking at de ikke ønsker å selge til Rosenborg. Kommer det derimot en klubb fra f.eks Bulgaria og byr 6-7 mill blir han vel fort solgt dit...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 09.01.2015 08:57    Post subject: Reply with quote

Trodde vi var ferdig med den tida da tippeligaklubber kom med komiske priskrav når vi ringte, men tydeligvis ikke. Går vel til Molde for 5 mill tenker jeg. Men det er klart, Kåre kan skylde seg selv ved å omtale De Lanlay som drømmesigneringen sin Confused
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 09.01.2015 09:10    Post subject: Reply with quote

De første gangene jeg hørte navnet hans regnet jeg med at han het Dølland Lie. Så for meg blir han nok hetende det.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 09.01.2015 11:04    Post subject: Reply with quote

Mighty wrote:
Det er standard Rosenborg-taktikk med høy utskifting av vinger. Sånn har det vært de siste 7-8 årene. Det at vi skal hente to vinger foran hver sesong, hvor erstatteren ligger omtrent på nivå med de som shippes ut for restpris, må kunne kalles elendig økonomistyring. Nå har vi Nielsen, Skjelvik, Helland, Mikkelsen, Gamst Pedersen, Midtsjø og Riku Riski fra før.

Altså sju vinger fordelt på to plasser. Nå kan det hendre tre av disse blir satset på i andre posisjoner, men da står vi fortsatt igjen med fire vinger som er mer enn god bredde, og som holder bra kvalitet.

Hoftun håper vel på en Tarik-reprise, men nå har han allerede hentet Nielsen og DeLanley går tvilsomt for mer enn maks 15 millioner. Kan akseptere et kjøp på rundt seks millioner etter at vi har kvalifisert oss til Europa - og solgt unna en-to vinger.


Ikke at jeg er stor fan av dette kjøpet, men Gamst Pedersen er laaaangt unna å være en ving som passer inn i dette laget. Mikkelsen prøver vi å selge, Nielsen vet vi enda ikke om han tar nivået. Skjelvik skal jo spille venstreback.
Midsjø er jo inndreløper. Så da har vi Riski og Helland igjen.

Om jeg ikke tar feil er De Lanley venstre kant, men er ikke utenkelig at Kåre ønsker å bruke han på andre siden slik at han kan spille på samme måte som Helland gjør.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 09.01.2015 11:06    Post subject: Reply with quote

De Lanlay er vel i utgangspunktet en høyrefotet høyrekant, men det er mulig du mente at han kan bli brukt på venstrevingen på samme måte som Helland blir brukt på høyre?
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 09.01.2015 11:08    Post subject: Reply with quote

Takk Sylta, var akkurat det jeg mente Very Happy

Greit at andre skjønner det når jeg selv ikke gjør det Very Happy
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 09.01.2015 11:12    Post subject: Reply with quote

Spennende potensial og ferdigheter, men produserer altfor lite mål og assists. Har ikke studert han, men mener å huske at jeg flere ganger har reagert på at han går til linja og bruker for mye tid før han slår inn ball. At alle bevegelsene i feltet er ferdig før han gir fra seg kule. Da blir det lite sluttprodukt.

Uansett, så lenge både De Lanlay og Helland er veldig gode på høyre og langt dårligere på venstre så er kjøpet dumt. Når det snakkes om 10 mill pris så er det bare å glemme, heldigvis.

Vi trenger:

Venstreback
Venstreving
Venstre indreløper

3dje midtstopper
Ungt talent høyreback
Ny klassespiss

Vi trenger ikke:

Høyreving
Back to top
View user's profile Send private message
vingback
Veteran


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 2462

PostPosted: 09.01.2015 14:41    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...484156.snd

Viking ble forespurt om bytte mot noen av Rbks reserver. Hvem kan det være snakk om? Mikkelsen + noen ungdommer?
Back to top
View user's profile Send private message
Brego
Veteran


Joined: 18 Dec 2011
Posts: 1515

PostPosted: 09.01.2015 14:50    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen + Midtsjø/Skjelvik?

Uansett lite delikat av Jonevret å gå ut med det i media.
Back to top
View user's profile Send private message
Beren
Rutinert


Joined: 04 Feb 2013
Posts: 598
Location: Trondheim

PostPosted: 09.01.2015 15:03    Post subject: Reply with quote

Siden det var like etter sesongslutt så tipper jeg på Mikkelsen og kanskje Berntsen var i bilde!
_________________
Gull 2015!
Back to top
View user's profile Send private message
SigveEdvardsen
Senior


Joined: 11 Oct 2008
Posts: 226

PostPosted: 09.01.2015 15:30    Post subject: Reply with quote

De Lanlay skrev akkurat på Twitter.


Yann-Erik de Lanlay ‏@YEdeLanlay 2 min2 minutter siden
Ein hilsen fra kanten: Glede meg te sesongen med Viking. Har ingen andre planer. Me ses snart på stadion Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 35, 36, 37  Next
Page 1 of 37

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb