| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Montana Veteran

|
Posted: 29.12.2014 18:10 Post subject: |
|
|
Er vi vitne til en maktkamp? Hoftun glemte vell ikke å informere, men sender jo bevisst eller ubevisst en beskjed til Kåre at det er han som er "sjefen". Håper 2mas eller andre kan grave litt her.
Uansett så har vi mange potensielle problemer foran oss om det glipper allerede her. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 29.12.2014 18:21 Post subject: |
|
|
En ting er at VG går "fem på", men at dere forumlesere også gjør det er overaskende. Kåre vet hva som blir lagt ut på Rbk.no, før det blir lagt ut, fordi han er delaktig, sammen med Hoftun på spillerlogistikken. Begge parter, dvs rbk og Mix-leiren var klar over 22.desember var deadline for Mix, men at RBK sitt tilbud ikke blir bedre av å vente til 9.januar, ogat det er fullt mulig å si ja til det forelagte tilbudet fram til avreise Syden.
Kåre og Erik ønsker at stallen er mest mulig komplett pr. 9.januar, d.v.s avgjørelser rundt utlån for Rønning & Sørmo, og avgang for Strandberg (før sommervinduet) bør være avklart. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 29.12.2014 18:28 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | | Kåre vet hva som blir lagt ut på Rbk.no, før det blir lagt ut, fordi han er delaktig, sammen med Hoftun på spillerlogistikken. |
Og dette dokumenterer du på hvilken måte? |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 29.12.2014 18:31 Post subject: |
|
|
| FÃ¥r du ikke intern mailene, du? |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 29.12.2014 18:36 Post subject: |
|
|
| Udokumentert sier du ja. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 29.12.2014 18:57 Post subject: |
|
|
Har ingen tro på at KI ikke viste om hva har skjedd her, her har forumbrukerne nok en gang gått på limpinnen.
Dette er kun VGs måte for å få ei fjær til å bli ti høns. |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 29.12.2014 19:12 Post subject: |
|
|
Hvorfor skulle VG finne på noe slikt?
Hvorfor skulle KÃ¥re Ingebrigtsen late som om han ikke visste?
Det gir ingen mening, KitWalker.
Forøvrig; Gisp!: Er helt enig i at dette er uholdbart, men ikke at problemet ligger i dårlig informasjonsflyt. Problemet er at avgjørelsen ble tatt av andre personer enn den det er sagt har det siste ordet.
Dette er ingen sak der man kan gå ut i ettertid og si at man skal stramme opp informasjonslinjene innad i klubben. Det handler om at klubben holder oss for narr.
Den som la opp et bilde av Hoftun ved siden av Putin her inne ser ut til å ha truffet spikern på hodet. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 29.12.2014 19:54 Post subject: |
|
|
For å si det enkelt Borden, at KI ikke viste om Mix er ferdig i klubben gir ingen mening.
Dette er kun påfyll til alle små dramaqueenene her inne, ikke noe annet. |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 29.12.2014 20:05 Post subject: |
|
|
| Jo, det gir mening, såfremt avgjørelsen om å avslutte kontraktsamtalene med Mix ligger hos andre enn hovedtrener. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 29.12.2014 20:12 Post subject: |
|
|
Om så avgjørelsen faktisk ligger hos "ass. treneren" så skal hovedtrener være informert før pressen. Det ser vell mer ut som Hoftun har bare gått bak ryggen på Kåre og latt vær å informere. Det, eller Kåre er opptatt med candycrush under møter og følger ikke med.
Last edited by Montana on 29.12.2014 20:36; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 29.12.2014 20:33 Post subject: |
|
|
At det er kommunikasjonsproblemer innad i klubben ble jo vist også gjennom Strandberg-saken tidligere i år.
Uansett er det et problem det skal gå an å ta tak i og løse. Hovedproblemet er at det blir sagt at hovedtrener har siste ord angpende spillerlogistikk, når dette viser med all tydelighet at han ikke har det.
Altså; vi er ført bak lyset av ledelsen i klubben. Hvorfor? Jeg ser ingen annen årsak enn at dette er gjort for å la Hoftun fortsette som før, samtidig som man tar bort problemet dette ville gitt klubben (grunnet kritikken mot Hoftun) gjennom å degradere ham med tittel og signalisere at han fortsatt skal være involvert, men at hovedtrener bestemmer.
Den elendige informasjonsflyten gjorde at de ble 'avslørt' på første forsøk. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 29.12.2014 20:34 Post subject: |
|
|
| Borden wrote: | Forøvrig; Gisp!: Er helt enig i at dette er uholdbart, men ikke at problemet ligger i dårlig informasjonsflyt. Problemet er at avgjørelsen ble tatt av andre personer enn den det er sagt har det siste ordet.
Dette er ingen sak der man kan gå ut i ettertid og si at man skal stramme opp informasjonslinjene innad i klubben. |
Enig. Jeg prøvde selv å få frem at nettopp dette med at Kåre ikke har avgjørelsesmyndigheten også er uholdbart.
| Quote: | | Her må man enten skjerpe overholdelse av eventuell foreliggende formulering eller inn med en umiddelbar endring av Erik Hoftuns instrukser for å klargjøre hvem som er sjefen og har siste ordet innen spillerlogistikken. Uholdbart at assistenttreneren skal ta avgjørelser om spillerstallen (sammen med noen uspesifiserte "vi") og at hovedtreneren seks dager senere ikke vet hva de bestemte seg for, men konfronteres med det av avisene som har lest det på klubbens nettside. |
Og: | Quote: | Dette tyder på at Ingebrigtsen er informert om noe, men ikke alt, og fremfor alt at han ikke har siste ordet angående spillerlogistikk, men kun må ta til takke med det lille assistent Hoftun (og andre i avgjørelseskollegiet "vi") velger å innvie hovedtreneren i.
Dette er helt uholdbart. |
Fordi jeg også er enig med deg i at organiseringen (plasseringen av avgjørelseskompetansen hos Hoftun og et "vi" som ikke inkluderer hovedtrener Ingebrigtsen) fremstår som veldig usmart, mener jeg altså også at styret (evt via gyldig vedtak delegert til leder) umiddelbart må korrigere organiseringen, dersom det er der feilen ligger, ved en skriftlig endring/presisering av instrukser og ansvarsforhold.
Dersom det er "kun" dårlig informasjonsflyt fra Hoftun, bør det imidlertid også skriftliggjøres at de ikke finner seg i slikt. Altså gi arbeidstakeren en skriftlig advarsel.
Det er ingen formkrav til en skriftlig advarsel, men styreleder bør passe på at han har en faktisk ryggdekning i styret for dette, slik at Hoftun/"Hoftunforsvarerne" ikke i ettertid kan fremstille advarselen kun som en personlig meningsytring fra en tilfeldig tillitsvalgt.
Hvis styreleder er usikker på om han har denne støtten, men har delegert myndighet, kan han eventuelt gi skriftlig advarsel, orientere det øvrige styret (og de fremtidige "historiebøkene") via et formelt saksvedlegg til neste styremøte (be styresekretær=adm sørge for dette) og få protokollført eventuelle innvendinger i styreprotokoll.
Hoftuns ansettelsesforhold består. Styrer/tillitsvalgte forgår. Hva senere tillitsvalgte i styrer (som Hoftun må svare for) måtte tro, mene eller tolke er umulig å forutsi, men fakta i protokoller kan de ikke like lett tolke bort. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.12.2014 22:26 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | En ting er at VG går "fem på", men at dere forumlesere også gjør det er overaskende. Kåre vet hva som blir lagt ut på Rbk.no, før det blir lagt ut, fordi han er delaktig, sammen med Hoftun på spillerlogistikken. Begge parter, dvs rbk og Mix-leiren var klar over 22.desember var deadline for Mix, men at RBK sitt tilbud ikke blir bedre av å vente til 9.januar, ogat det er fullt mulig å si ja til det forelagte tilbudet fram til avreise Syden.
Kåre og Erik ønsker at stallen er mest mulig komplett pr. 9.januar, d.v.s avgjørelser rundt utlån for Rønning & Sørmo, og avgang for Strandberg (før sommervinduet) bør være avklart. |
Hehe så du mener i fullt alvor at VG har funnet på en haug av sitater fra Kåre, eller mener du at Kåre av en eller annen uforståelig grunn skal ha løyet til VG?
Nei, det er høyst sannsynlig bare nok et bevis på den mangelfulle kommunikasjonen innad i RBK.
Vi vet alle at Kåre er informert om at man har satt tidsfrister, at man nok ikke har vært veldig optimistisk og at man jobber med alternativer. Men reaksjonen hans viser helt tydelig at han ikke har blitt informert om at foten var satt ned og informert på rbk.no før det ble lagt ut. |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2190 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 30.12.2014 01:22 Post subject: |
|
|
Dette er et stjerneeksempel på at den "nye" organiseringa er klin koko ubrukelig. Jeg forutsetter selvfølgelig at Kåre ikke kødder med avisa når han er ovverasket over situasjonen rundt Diskerud.
Jeg fatter heller ikke at han aksepterer at assistenten hans holder ting skjult. hadde jeg vært Kåre og opplevd slik illojalitet hadde jeg krevd assistenten sparket eller selv sluttet. Dette er føkkings useriøst og det fører bare klubben videre mot stupet. Dette er Hoftun som skal demonstrere at han ikke lar seg bestemme over og for meg ser det akkurat nå ut som et stikk mot Ingebrigtsen. Jeg synes det er klarere og klarere at Hoftun ikke skal fortsette i denne klubben. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 30.12.2014 01:31 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: |
Vi vet alle at Kåre er informert om at man har satt tidsfrister, at man nok ikke har vært veldig optimistisk og at man jobber med alternativer. Men reaksjonen hans viser helt tydelig at han ikke har blitt informert om at foten var satt ned og informert på rbk.no før det ble lagt ut. |
Jeg holder det fortsatt som relativt sannsynlig at grunnen til at Kåre ikke var informert om foten som var satt ned, rett og slett er at det ikke er satt ned noen fot. Det kom da vel fram et annet sted at heller ikke Diskerud selv var informert om denne foten som angivelig skal være satt ned.
Denne nyheten er nok en slags fotnedsettingens Boti Goa. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 30.12.2014 02:07 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Hehe så du mener i fullt alvor at VG har funnet på en haug av sitater fra Kåre, eller mener du at Kåre av en eller annen uforståelig grunn skal ha løyet til VG?
Nei, det er høyst sannsynlig bare nok et bevis på den mangelfulle kommunikasjonen innad i RBK.
Jeg mener at Kåre hadde det litt morro med frøken sylfersk journalist. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 30.12.2014 02:18 Post subject: |
|
|
Haha, forventer vel egentlig bare at det blir mer av dette fremover med alle de uklare rollene på Brakka... _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 30.12.2014 02:39 Post subject: |
|
|
| O-Rex wrote: |
Jeg fatter heller ikke at han aksepterer at assistenten hans holder ting skjult. hadde jeg vært Kåre og opplevd slik illojalitet hadde jeg krevd assistenten sparket eller selv sluttet.
Dette er Hoftun som skal demonstrere at han ikke lar seg bestemme over og for meg ser det akkurat nå ut som et stikk mot Ingebrigtsen. |
Jeg tror verken KÃ¥re Ingebrigtsen opplever det som illojalt eller at Hoftun skal demonstrere noe.
Det hele er en informasjonsflyt-tabbe innad i klubben, som viser at det vi har blitt fortalt om rollene i klubben er eventyr fra ende til annen.
Erik Hoftun vil fortsatt bestemme over kjøp og salg i klubben, selv etter at ny 'sportslig leder' er på plass, og Kåre Ingebrigtsen er innforstått med det.
Klubben lyver for å slippe mer kritikk fra de av oss som mener at Hoftuns tid som sportslig leder er over. Alstad hjelper sikkert litt til med papirarbeid og lignende, slik at Hoftun får vært med på feltet som assistent, men utenom det har han den samme jobben som tidligere. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.12.2014 03:04 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: |
Jeg mener at Kåre hadde det litt morro med frøken sylfersk journalist. |
Meget spesiell spøk i så fall. Jeg kan ikke se hva en slik spøk eventuelt skulle tjene til, i hvertfall om den ikke ble avfeid som nettopp det i løpet av kort tid. Det fører jo bare til forvirring og negativ omtale, og Brutter'n har garantert fått med seg opptrinnet med (anklager om) dårlig informasjonsflyt i klubben i Strandberg-saken for kort tid siden.
Jeg klarer rett og slett ikke se at dette skulle være noen spøk. Det virker rett og slett ikke være Ingebrigtsens humor. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 30.12.2014 05:53 Post subject: |
|
|
Kåre er uskyldig. Det er sportslig leder og assistenttreneren i klubben som har rottet seg sammen og ført Bruttern bak lyset. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 30.12.2014 21:06 Post subject: |
|
|
| Borden wrote: | Erik Hoftun vil fortsatt bestemme over kjøp og salg i klubben, selv etter at ny 'sportslig leder' er på plass, og Kåre Ingebrigtsen er innforstått med det.
Klubben lyver for å slippe mer kritikk fra de av oss som mener at Hoftuns tid som sportslig leder er over. |
Gitt at dette stemmer, blir det som å pisse i buksa for å holde varmen. Det er ikke lenge siden Kåre gikk ut i media og presiserte at han har siste ord, løgn fra han også da isåfall.
En slik ordning vil slå tilbake på hele gjengen, da de tillegg til å fortsette med den utskjelte lyver fans og medlemmer rett i trynet som er enda verre.
Dette virker litt for konspiratorisk og jeg tror mer på at den (midlertidige?) nye unaturlige arbeidsfordelingen i sportslig avdeling, samt den mangelfulle informasjonsflyten har ført til at en avgjørelse er tatt uten å involvere den som skal ha siste ord. Det begynner med andre ord å skli ut. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 30.12.2014 22:45 Post subject: |
|
|
Her tror jeg dere koker supper på spiker, men er enig i at noe ikke stemmer helt.
Inntil ny sportslig leder er på plass så er det naturlig at Hoftun og flere andre deler på de oppgavene som lå under sportslig leders stillingsinstruks.
Det som dog er ambivalent i denne saken slik den har blitt fremstilt i media, er at Koteng først sa at det ikke gikk an å være både sportslig leder og samtidig assistent.
Deretter gikk Hoftun med på å bli assistent, men gir så uttrykk for at det å kunne få fortsette med spillerlogistikk var avgjørende for valget, som om ny sportslig leder ikke skal ha en stillingsinstruks som inneholder ansvar og utførelse av spillerlogistikk?
Spørsmålet blir da hva som er Hoftuns nåværende stillingsinstruks og hvordan den blir værende når ny sportslig leder er på plass.
Det kan nesten virke som om Hoftun fikk forhandlet seg frem til at han skulle kunne fortsette med spillerlogistikken i klubben gitt at han gikk med på å gå fra fast ansettelse til en treårig kontrakt som assistenttrener.
Koteng burde presisere for de som er interessert i å få vite dette hva som er Hoftuns stillingsinstruks og om den vil være den samme etter at ny sportslig leder er ansatt.
Det kan virke som om det har vært en maktkamp, hvor Hoftun (nesten) måtte gå sammen med Perry, men fikk så hentet seg såpass inn igjen at med støttespillere på laget så fikk man til en ordning alle parter kunne leve med (bortsett fra den nye sportslige lederen?).
Et moment jeg lurer på er hvorfor det var så viktig for Kåre å få med Hoftun videre:
- Var Hoftun medvirkende til at Bruttern fikk tilbudet når Perry måtte trekke seg?
- Styrkes Kåres posisjon (som nok en rekruttert internt) ved å ha Hoftun på laget? |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 31.12.2014 00:36 Post subject: |
|
|
Så vidt jeg skjønner, så var det Koteng som først og fremst ville ha KI.
Men dette er uansett, som du sier, spikersuppe. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 31.12.2014 00:52 Post subject: |
|
|
| Vi kan vel i alle fall enes om at det er en suppe. |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 31.12.2014 00:57 Post subject: |
|
|
| Suppe så det holder, og nesene til Koteng, Hoftun & Co. har vokst så mye at de vikler seg inn i hverandre hver gang de forsøker å ta en slurp av egen, hjemmelaget suppe. |
|
| Back to top |
|
 |
|