| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 19.12.2014 16:53 Post subject: |
|
|
| Bra, men tviler på at han spiller seg til særlig mye spilletid. Futsalspilleren er nok både bedre & har en god stjerne innad. Regner jeg med. |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 19.12.2014 16:54 Post subject: |
|
|
Lurer på hvor god stjerne han virkelig har innad i det laget. Ble jo tatt for tyveri i spillergarderoben. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 19.12.2014 16:58 Post subject: |
|
|
Den MÅ du utdype Har jeg ikke hørt om! |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 19.12.2014 17:02 Post subject: |
|
|
Var vel i fjor han ble tatt for tyveri i Nordlandshallen. Skriver på mobil så orker ikke å finne link, men googler du "Lajaab tyv" eller noe så finner du det nok. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
Rabona
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 19.12.2014 19:07 Post subject: |
|
|
Det var en kompis-cup, og ikke noe i sammenheng med Bodø/Glimt. Jeg tror ikke han står noe svakt i spillergruppa. Han er forøvrig også spesielt viktig for at de utenlandske spillerne blir integrert inn i miljøet i Bodø. Så en bra fyr, men med litt trøblete fortid fra en ungdomsperiode i Oslo(som tydeligvis henger litt igjen når han gjenforenes med Oslo-kompiser jamfør tyveriet).
Sørloth skal nok slite. Vet ikke om den andre Ndiaye(ikke han flere av oss ønsker hit) fortsetter i Glimt? Scorte noen mål i år. Likevel er vel sjansen større oppe i Bodø, fremfor i RBK. Selv om konkurrentene her heter Søderlund og Malec. |
|
| Back to top |
|
 |
Thomassp Junior
|
Posted: 19.12.2014 20:23 Post subject: |
|
|
Veldig rett det ola. sier.
Ibba har høy stjerne i Glimt, og selv om andre lags supportere tenker "tyveri" når de hører Ibba, så er han faktisk en veldig flott fyr.
Les denne av Børre Arntzen http://www.an.no/glimt/ar...346955.ece
Sørloth får nok sjansen en del. Ibba løper seg gjerne tom etter 70-80 minutter, og blir nok å hvile flere kamper enn i fjor.
Ellers så fortsetter ikke Momo Ndiaye i Glimt. Manglet penger til en overgang. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 20.12.2014 01:39 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | Hvor mange spillere pr. posisjon mener du vi egentlig skal ha for å ha god dekning?
Vi har nå Malec, Søderlund - begge rene spisser - samt Riski som også kan spille spiss. Det er god dekning på èn spissplass. |
Pisspreik. To skader og et rødt kort så er vi fucked. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 20.12.2014 01:57 Post subject: |
|
|
Enig med Vollrik! Vi er ikke spesielt godt skodd i denne posisjonen. Malec (som ikke er sikret ny kontrakt, engang), Søderlund og kanskje Riski (som nok er mer tiltenkt en kantrolle i laget) er et meget tynt grunnlag. Vi trenger virkelig en ny spiss inn. Om det så må gå utover grensen på 22 spillere, spiller det ingen rolle. Søder og Malec er ikke garantister nok til gull 2015. Aller helst ville jeg at vi satset tungt på å signere en mål-garantist. Tror det ville gjort både publikum og klubben godt - selv om det ville kostet oss mye penger. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 20.12.2014 03:21 Post subject: |
|
|
Vi har jo også Emil Nielsen som kan spille spiss. Håper da at han tar nivået.
Flott med utlån for Sørloth. Mener dette kan være midt i blinken. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 20.12.2014 03:27 Post subject: |
|
|
Denne diskusjonen er vel i grunn litt "off topic" i denne tråden, men…
En skadeplaget Søderlund med 13 mål viser vel at han kan være tilregnelig for et gullag. Han hadde et fint målsnitt, som helt skadefritt teoretisk kunne blitt 17 mål. Selv om man ikke liker ham, trenger man ikke spå at han vil fortsette å være så skadeplaget som i år og i fjor. Malec er her forstatt for å vise seg fram, og trenger dermed spilletid for å vise seg fram. Tror det er unødig å hente en erstatter for Sørloth.
Søderlund er ingen Kjartansson, men han er god nok. Det er ikke gitt at vi finner en Kjartansson. Da bør vi heller satse på Søder, mener jeg. For han har vist nå at han kan score, det bør det ikke være noen tvil om her inne.
Skal det også legges til at Perry har vært trener de siste nesten to årene. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 20.12.2014 04:55 Post subject: |
|
|
| Robert81 wrote: | | Vi har jo også Emil Nielsen som kan spille spiss. Håper da at han tar nivået. |
Vet ikke sikkert, men er ikke han tiltenkt en kantrolle? Kan hende at han gjør det godt som spiss, dog. Han er i mine øyne - som sagt før - den mest spennende spilleren jeg på lenge har ventet på. Måtte han være den rette!
@ola.
Joda, det kan fort vise seg at Søder er riktig mann. Det er bare det at man aldri føler at man kan stole på ham. Skadeplaget som han er, er det vel ikke unaturlig å tenke seg til at han i løpet av neste år blir skadet igjen? Da har vi «bare» Malec, Nielsen og Helmersen, igjen. Hehe, med Helmersen i bakhodet, så ble det lettere å tenke på at vi ikke trenger nye spillere inn. Kanskje Helmersen viser seg være den nye Ødegaard?
Hvis alt klaffer, så har vi uansett meget spennende spisser, som nok kommer til å gjøre fra seg neste år. Allikevel redd for at det blir i tynneste laget. Vi trenger en målscorer med stor M! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.12.2014 13:06 Post subject: |
|
|
Men hvor mange ganger må man påpeke at vi ikke har penger til å investere i en målscorer med stor M nå? Vi kan ikke ha tre spisser som er dyre i drift når vi har et spillesystem som tilsier at bare én av de kan være på banen samtidig, og når vi har nødløsninger dersom vi er uheldige. Det virker som en del ikke skjønner at vi har begrensa ressurser. Hvis vi skal ha penger til å hente en klassespiss må vi selge vårt eneste salgsobjekt som kan gi penger, nemlig Mike Jensen. Og da mangler vi plutselig en klasseindreløper...
Poenget er at vi er i en situasjon hvor vi må klare sportslig suksess med den stallen vi har nå. Vi må bare håpe at Kåre klarer å få maks ut av stallen, at hver enkelt spiller blir bedre enn de har fremstått de siste sesongene, og at talentene utvikler seg til å bli klassespillere. Da vil vi tjene mer penger, bli attraktive for gode spillere og vi kan igjen investere i stallen. |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 20.12.2014 13:26 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | | BjarneS wrote: | Hvor mange spillere pr. posisjon mener du vi egentlig skal ha for å ha god dekning?
Vi har nå Malec, Søderlund - begge rene spisser - samt Riski som også kan spille spiss. Det er god dekning på èn spissplass. |
Pisspreik. To skader og et rødt kort så er vi fucked. |
Men.. Jeg må spørre om det samme som BjarneS. Hvor mange spillere skal vi ha i hver posisjon?
Skal vi ha en tropp på 33+? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.12.2014 15:11 Post subject: |
|
|
Skal være så ærlig at jeg godt kunne ta ha tenkt meg løsning à la Storflor eller Strand: Gi fra oss spilleren gratis/billig til Glimt for å slippe lønnskostnader, og kjøpe tilbake ved suksess.
Tror det skal mye til for at Sørloth blir kandidat til å bli førstevalg på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 31.12.2014 20:17 Post subject: |
|
|
| Sørloth har blitt vraket av flere 1. div.lag etter sesongslutt og hender opp i Glimt...... Litt merkelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 01.01.2015 17:49 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Skal være så ærlig at jeg godt kunne ta ha tenkt meg løsning à la Storflor eller Strand: Gi fra oss spilleren gratis/billig til Glimt for å slippe lønnskostnader, og kjøpe tilbake ved suksess.
Tror det skal mye til for at Sørloth blir kandidat til å bli førstevalg på Lerkendal. |
Når du først nevner Sørloth i sammenheng med utlån/salg mellom Bodø/Glimt og Rosenborg, så er vel Harald M. Brattbakk et naturlig forbilde.
Det kan skje mye på en utlånsperiode, f.eks Tettey i Skeid, eller om Sørloth får et par år i Bodø/Glimt. |
|
| Back to top |
|
 |
Glimtførrevig Senior
|
Posted: 01.01.2015 19:31 Post subject: |
|
|
Tror det er tre grunner for at Glimt låner Sørloth.
1. Trenger en utfordrer til Ibba men har ikke penger
2. Sørloth, slik jeg har forstått det, sterk og kan holde på ballen. Viktig egenskap i Glimts måte å spille 433.
3. Glimt har trua på at klubben klarer å utvikle spilleren, slik at dere blir fornøyd når han en gang returnerer til RBK. Da kan det hende vi får låne unge lovende ved en senere anledning.
Glimt har ikke mye penger å kjøpe spillere for, det går i Bosman, unge uetablerte, lån eller en skjelden gang en litt mer etablert spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.01.2015 22:08 Post subject: |
|
|
Messi: Glemte i farta at også Brattbakk ble solgt.
Den gang hadde visst RBK klausul om at de skulle få lov til å kjøpe ham tilbake for samme sum, noe de altså gjorde to år senere.
Kort sagt anser jeg sjansen for at Sørloth blir aktuell som førstevalg hos oss så lav at vi heller burde ha gitt ham bort gratis enn å betale all/mesteparten av lønna hans i år og neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 06.01.2015 23:32 Post subject: |
|
|
Jepp. Sørloth er rett og slett en spiller det fins 13 av på dusinet i samtlige byer.
Hjelper å ha en kjent far.... |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 07.01.2015 00:43 Post subject: |
|
|
Er du tilfeldigvis en jevnaldrende som aldri fikk sjansen? _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
Rabona
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 07.01.2015 00:48 Post subject: |
|
|
| Sørloth har ikke gjort seg bort i svart og hvitt. Han er bare ikke god nok til å spille for Norges beste lag neste sesong. Lurt å ta et par sesonger på lavere nivå, og hvis det funker komme tilbake. Fin fyr med riktig innstilling - trenger bare å bli bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 07.01.2015 01:37 Post subject: |
|
|
| sidney wrote: | | Fin fyr med riktig innstilling - trenger bare å bli bedre. |
Tror du han kan vokse såpass i Bodø/Glimt, sånn at han senere kan bli en del av RBK, sidney? Hvis gutten er så seriøs som du snakker om, tror du han da kan bli en garantist-spiss som scorer +15 mål i RBK? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 07.01.2015 09:37 Post subject: |
|
|
Man skal jo ikke utelukke at det kan skje, Frode Johnsen og bla bla, men jeg føler meg relativt trygg på at Sørloth ikke vil være på TL-nivå engang i løpet av de neste par-tre årene, og da ender dette med en betalt utplassering uten oppside.
Jeg er altså enig med 2mas. Dette er ikke et talent av et kaliber som normalt skal nå noe Rosenborg-lag, og det at han har vært i A-lagsstallen betrakter jeg som et unntak, motivert delvis av mangel på alternativer og delvis av en dose 'sønn te far sin' (Messiaskompleks). Han har jo faktisk fått sjansen på A-laget også, uten å vise all verden. Derfor hadde det vært naturlig på dette tidspunktet å rett og slett selge ham til en passende klubb, og heller satse på at han kan hentes igjen dersom han plutselig skulle bli god (som Helland osv.).
Dersom han overhodet ikke er salgbar for noen sum, og må gis bort, så sier kanskje det noe om sannsynligheten for å lykkes. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 07.01.2015 09:59 Post subject: |
|
|
Det er jo alltid et sjansespill når det gjelder talentutvikling, men skal vi være en klubb som tar spillerutvikling på alvor, må vi også gjøre slik som vi gjør i tilfellet Sørloth.
Han har noen kvaliteter som absolutt er verdt å se nærmere på og som gjør at jeg tenker han bør være en del av utviklingsarbeidet i RBK; jeg tenker da særlig på hodestyrke og duellstyrke/ferdigheter som møtende spiss.
Han må forbedre posisjoneringsspillet og avslutningsferdigheter, og sånn sett er utlån til en klubb der han får spilletid en bra måte å se om han har utvikling eller om han stagnerer.
Det ville vært synd å selge han nå, jeg synes det er prematurt da vi ennå ikke kan konkludere med at han ikke kommer til å holde nivået. Det å anta at han ikke holder nivået er jo rimelig lave odds på, tatt i betraktning at de fleste utviklingsspillere ikke tar nivået. That's the game. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
|