View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 11.11.2014 20:03 Post subject: |
|
|
Regner med at Brede Moe er klar for Glimt og Rønning på vei til Levanger, så vi trenger ny backup i forsvaret. Nordvik må vel her være en veldig sterk kandidat? Trønder, billig og kan dekke flere posisjoner. God utfordrer til startplass |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 11.11.2014 20:23 Post subject: |
|
|
Nordvik ? Du mener han som ikke er funnet god nok for verken VIF eller AAFK? |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 11.11.2014 20:24 Post subject: |
|
|
Nei takk. Nordvik har blitt tatt opp mange ganger. Ser ingenting som gjør han bedre enn f.eks. Brede Moe, som heller ikke er god nok. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 11.11.2014 21:11 Post subject: |
|
|
Generelt ingen tilhenger av beskyldninger om trolling på forum, men kjære Brødsmula: Mener du at Søderlund er årets spiller og at Andreas Nordvik er en spiller vi bør hente tilbake? Mener du det oppriktig? Er dette reelle synspunkter du sitter med?
Jeg mener ikke noe ondt med det, men jeg bare spør  |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 11.11.2014 21:16 Post subject: |
|
|
Brødsmula wrote: | Regner med at Brede Moe er klar for Glimt og Rønning på vei til Levanger, så vi trenger ny backup i forsvaret. Nordvik må vel her være en veldig sterk kandidat? Trønder, billig og kan dekke flere posisjoner. God utfordrer til startplass |
Mener du samme Andreas Nordvik som har fått sånn ca. 0 kamper for Sarpsborg eller har det dukka opp en fantastisk Andreas Nordvik et sted som ingen andre enn du har fått med deg? _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 12.11.2014 02:26 Post subject: |
|
|
Brødsmula wrote: | Regner med at Brede Moe er klar for Glimt og Rønning på vei til Levanger, så vi trenger ny backup i forsvaret. Nordvik må vel her være en veldig sterk kandidat? Trønder, billig og kan dekke flere posisjoner. God utfordrer til startplass |
og her trodde jeg at JEG var på jordet med mine "kreative" forslag xD _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 12.11.2014 04:31 Post subject: |
|
|
Jeg regner det vel som sannsynlig at våre vinger i 2015 vil være Helland og Emil Nielsen.
Jeg tenker videre da at det kanskje er en god ide å finne en bedre spiss mellom de to. Hva er analysen til de som mener å vite hvordan Brakka fungerer om dagen; er det sannsynlig at man skaffer seg en bedre midtspiss denne vinteren?
Det er jo mye som tilsier at det ville vært lurt å kvitte seg med Søderlund og Mikkelsen, og at Sørloth kanskje burde lånes ut. Er det sannsynlig, eller vil den sportslige ledelsen være redd for å gjøre oss for sårbare for skader o.l. hvis vi lar de spillerne gå?
Med Hou Sæter og Sørmo med litt vekst ala Ciljan og Tettey (ok, litt far fetched) iløpet av vinteren og våren, er det da kun i forsvaret vi trenger forsterkninger – bortsett fra midtspiss, åpenbart. Hvor mange nye trenger vi der bak? _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 12.11.2014 05:34 Post subject: |
|
|
Du har mange gode poeng. Jeg har på følelsen av at Malec kan være mannen som vi trenger. Men Søderlund kan selges og erstattes av et ungt spiss talent. Jeg syns vi bør sikre oss mot at sentrale midtbanespillere forsvinner. Kan ikke stole på at Mix og Jensen blir. Derfor inn med ny kvalitetsspiller i tillegg til Midtsjø.
Bak trenger vi en forsvarspiller. |
|
Back to top |
|
 |
Saladin Junior
|
Posted: 12.11.2014 06:16 Post subject: |
|
|
Da vil jeg heller ha Malec som det unge spisstalentet og at Søderlund erstattes med en ny Kjartansson. I motsetning til mange andre er jeg fremdeles litt for skeptisk til Malec til at jeg vil ha han som fast spiss.
Blir gøy å se Emil Nielsen, men spørs om han kommer seg rett inn på førstelaget eller om han må være benkesliter og heller spille for andrelaget. Mikkelsen er jeg også blitt usikker på. I sommer håpet jeg at han ble solgt, men det er liksom noe som er annerledes med ham nå. I de få innhoppene han har fått under Kåre så har han egentlig vært ganske god.
Ellers er jeg enig i at vi må ha en ny midtstopper. Kanskje en høyreback også hvis Svensson heller vil tilbake til midtbanen. |
|
Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 12.11.2014 09:01 Post subject: |
|
|
Jeg bor i Asia, så for meg er det litt vanskelig å bedømme utviklingen til Mikkelsen. Men er det slik at folk her inne har snudd med tanke på hans kvaliteter og prestasjoner?
Da jeg så mange kamper sist var ikke hans bidrag all verden... _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.11.2014 09:29 Post subject: |
|
|
Er ikke helt sikker på tallene her, men tror han har bidratt mer til målpoeng enn Riski og Skjelvik til sammen siden Kåre tok over, selv om han kun har spilt en brøkdel av det noen av de har i den samme tidsperioden. Det er ikke det at han er noen ny spiller nå, men synes han har fått prøvd seg for lite i forhold til de to, og at det kan hende han kan bidra mye i et lag som faktisk fungerer. Han er jo ikke en dårlig spiller. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 12.11.2014 10:40 Post subject: |
|
|
Jeg sitter med en snikende følelse av at Mikkelsen plutselig kan slå til og være Rosenborgs beste kantspiller dersom han får tillit i det vesentlig modigere fotballaget Kåre ønsker seg. Han er jo ifølge tidligere rapporter mer en god lagspiller i et fungerende kollektiv enn en individualist som kan gjøre umulige ting fra stillestående med ball i beina, og ferdighetsmessig er han jo egentlig ganske komplett. Dessuten har han, slik jeg har oppfattet det, stort sett alltid vært bedre på venstre enn på høyre side.
Jeg er mer tvilende til om Riku Riski noen gang kommer til å være komfortabel i den formasjonen vi spiller nå. Han har sett litt bortkommen ut på banen etter at Kåre tok over, mens han var god i Joars kamuflerte 4-4-2. Jeg tror det kunne vært lurt å "overraskende" selge ham i vinter. Skjelvik er grei å ha som potet, men kanskje ikke som fast utfordrer på vingen? Jeg foretrekker ham på backen for å pushe Dorsin litt (han trenger det), og da trenger vi et ungt talent både på venstre kant og på høyre, med hovedvekt på venstrekanten.
Sørloth har ikke nivået inne, blir nok aldri bedre enn f.eks. Michael Karlsen, og bør selges. Søderlund blir aldri god nok, men han blir vi neppe kvitt for noe som minner om det vi betalte. Jeg ville sagt at vi beholder Malec, og handler inn en utfordrer som har vesentlig mer fart i beina i tillegg til fysisk styrke.
Strandberg forsvinner, og må erstattes med en backup som kan ta steget til fast førstelagsspill på sikt. Mix er grei å beholde, men forsvinner kanskje også, uten at det felles tårer av den grunn. Han må i så fall erstattes av et nytt førstevalg som er mer på nivå med Jensen (Badoubadoubadou!).
Da får vi:
A. Hansen (A. Hansen)
Svensson (Eyolf) - Eyolf (Skjelvik) - Regs (NY) - Dorsin (Skjelvik)
Jensen (Sæter) - Selnæs (Sørmo) - NY (Midtsjø)
Helland (NY) - Malec (NY) - Mikkelsen (NY, Skjelvik)
Ut: Søderlund, Riski, Sørloth, Mix, Strandberg, Örlund _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.11.2014 10:45 Post subject: |
|
|
Vi har allerede et ungt talent på venstre kant i Emil Nielsen da, ellers er jeg vel stort sett enig utenom at jeg ville ikke tatt utgangspunkt i at Mix og Riski forsvinner / må forsvinne.
Last edited by Hedning on 12.11.2014 10:51; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Henry Kosemonster Junior
|
Posted: 12.11.2014 10:49 Post subject: |
|
|
Hva med Riski som indreløper? Og hva med Våge Nilsen som back-up på backen? Og bruke Skjelvik som en potet som i år på både ving og forsvarsrekka? |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 12.11.2014 10:50 Post subject: |
|
|
Å selge Riski vil være dumt.
Har riktignok ikke fått sett mye RBK siste tiden, men fått med meg at han har vært svakere enn før - men vi vet da hva han kan, og han er da anvendelig som få offensivt. Kunne vært interessant å prøve han som ren spiss - vi har i øyeblikket tre middelmådige kraftspisser, men ingen hurtige som kan true bakrom.
Må ta vare på de få spillerne som har funnet ut hvor på banen målet er plassert.
Enig i at vi bør selge de andre. Men dette er jo ikke FM. |
|
Back to top |
|
 |
huffameg Rutinert

|
Posted: 12.11.2014 21:19 Post subject: |
|
|
Hvis det i det hele tatt er mulig hadde det vært spennende med Mats Møller Dæhli som indreløper. Synes han har noen likheter med Mike. Men han går vel ikke tilbake til tippeligaen.., i så fall molde.. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 12.11.2014 22:30 Post subject: |
|
|
Når man ser Søderlund og Tarik spille sammen i landskampen nå er det påfallende å tenke på hvor evig komisk det er at vi hentet førstnevnte for å erstatte sistnevnte. Ikke mange likhetstrekk å spore hos de to.
"Gjøre kantrollen til sin egen"  |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 12.11.2014 23:01 Post subject: |
|
|
sidebob wrote: | Hvis det i det hele tatt er mulig hadde det vært spennende med Mats Møller Dæhli som indreløper. Synes han har noen likheter med Mike. Men han går vel ikke tilbake til tippeligaen.., i så fall molde.. |
Likheter? Tenker du på at de begge har to armer og to bein?
Han koster 25 millioner forresten. Kommer aldri hit. |
|
Back to top |
|
 |
huffameg Rutinert

|
Posted: 13.11.2014 00:12 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | sidebob wrote: | Hvis det i det hele tatt er mulig hadde det vært spennende med Mats Møller Dæhli som indreløper. Synes han har noen likheter med Mike. Men han går vel ikke tilbake til tippeligaen.., i så fall molde.. |
Likheter? Tenker du på at de begge har to armer og to bein?
Han koster 25 millioner forresten. Kommer aldri hit. |
Mener du virkelig at de er så ulike når du ser spillere som Tarik og Søderlund. Der Søder var erstatteren til Tarik..? Sammenlikningen med to armer og to bein passer de to bra, men hvis du ikke ser at Mike og MMD begge er teknisk gode med ball og beveger seg rask over store flater, så jaja synd for deg.
Regnet med det, ALT for dyr. Da burde vi by på Badou hvis Mike eller Mix drar. Han synes sikkert europa-fotball hadde vært stas! |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 13.11.2014 11:04 Post subject: |
|
|
Det var tider det..... Lettere å kjøpe på riktig hylle når nivået på klubben er riktig;
"..for meg var spill i Rosenborg ideelt før jeg dro utenlands, sier Carew.
Ha legger til at fordi RBK var blant de bedre klubbene i Europa på den tiden, og spilte i Champions League hvert år, samt hadde Nils Arne Eggen som trener, var valget var veldig riktig for ham.
– Det var faktisk det beste valget jeg har tatt, å dra til Rosenborg før jeg reiste ut, sier Carew - som kostet spanjolene 75 millioner kroner da han ble solgt sommeren 2000".
VG 05.11.14, Carews råd til Martin Ødegaard _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 13.11.2014 11:20 Post subject: |
|
|
sidebob wrote: |
Mener du virkelig at de er så ulike når du ser spillere som Tarik og Søderlund. Der Søder var erstatteren til Tarik..? Sammenlikningen med to armer og to bein passer de to bra, men hvis du ikke ser at Mike og MMD begge er teknisk gode med ball og beveger seg rask over store flater, så jaja synd for deg.
Regnet med det, ALT for dyr. Da burde vi by på Badou hvis Mike eller Mix drar. Han synes sikkert europa-fotball hadde vært stas! |
Dæhli beveger seg ikke raskt over store flater som du skriver. Han er faktisk ganske treig for en kantspiller å være - som offensiv midtbane vil han være rask nok, men verken vi eller Cardiff har den posisjonen å tilby han. Ikke Høgmo heller virker det som (komisk).
Han er mye mer ballsikker og teknisk dyktig enn Mike, men dansken har til gjengjeld mer hurtighet og power (han er også mer utviklet). På dagens RBK-lag er det ingen som er i nærheten av inneha Dæhli sitt overblikk og 1v1-egenskaper, så jeg hadde elsket å se han her. Men det skjer bare ikke. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 13.11.2014 15:28 Post subject: |
|
|
Sikkert nevnt tusen ganger, men jeg husker så dårlig.
Kjartansson må da være et bra prospekt. Han har opplagt egenskapene til å bli en ok spiss, og Enga trenger penger. Hiv inn et skambud  |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.11.2014 15:49 Post subject: |
|
|
Hva er vitsen? |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 13.11.2014 16:47 Post subject: |
|
|
Hvorfor gidder vi å diskutere en spiller som koster minst 25 mill og sansynligvis er lønna mer en hele ledelsen i klubben og en av spillerne til Reka. Ene har vi kun råd til hvis vi får en steinrik eier fra en plassene i verden hvor de har mer penger enn vett, og den andre får vi ikke med mindre RBK tar majoritetseierskap i VIF OG sparker Reka _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Noldus! Senior

|
Posted: 13.11.2014 16:48 Post subject: |
|
|
Tror faktisk Rekdal har såpass komplekser mot RBK at han ikke hadde solgt til oss for 100 mill engang. |
|
Back to top |
|
 |
|