| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ElMar Proff
|
Posted: 10.11.2014 17:10 Post subject: |
|
|
"Kåre Ingebrigtsens største kveld som RBK-trener kan være den siste før han blir degradert til assistent.. (.....) Men Rosenborg er fortsatt bare nest best i en ganske dårlig liga. Det neste steget tilbake mot Europa - for det er dit vi skal - er det lengste steget. Og da blir spørsmålet om Kåre Ingebrigtsen har den ballasten som kreves for å ta klubben dit. (.....) Han (les; TS) var ikke der som turist, men invitert av Rosenborg for samtaler. Det kan bare bety at Sollied er med i finaleheatet til å bli Rosenborg trener. Vi går nå over i avdelingen for spekulasjoner. Noe sier meg at Trond Sollied er hovedtrener for Rosenborg neste år, med Kåre Ingebrigtsen som assistent. Det er ingen dårlig ide, selv om den byr på noen utfordringer vi ikke skal ta opp her (....) De neste dagene vil vise om styret tar beslutningen i stemningsrus eller om de går kynisk til verks. Beslutningen er den viktigste Rosenborg har tatt. De har ikke råd til å feile en gang til."
Utdrag fra Krogsæters kommentar.
For å bidra til se&hør stemningen her inne så observerte jeg TS på Værnes tidligere i dag. Så sliten ut, med en kald pils på bordet. _________________ Fotball e følelsa, gode følelsa  |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 10.11.2014 17:47 Post subject: |
|
|
Det blir håpløst vanskelig å diskutere dette her inne da det er utidige spekulasjoner osv.
Samtidig er det helt sentralt.
Kan vi ansette en trener med alkoholproblemer, dersom det skulle vise seg å være tilfelle? Nei.
Dersom Sollied ikke har rusproblemer er han jo imidlertid et soleklart førstevalg.
Schwabe har fått orden på mye. Dette ligger imidlertid utenfor hans kompetanseområde. Kanskje det likevel går an for RBK å bidra til en god prosess hvor ting blir bedre, og at TS tar over for KI etterhvert? Dersom det faktisk eksisterer et problem da.
Håper dette ikke er et problem og at Sollied får jobben. Men ikke for en hver pris. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 10.11.2014 17:52 Post subject: |
|
|
| "Problemet" er at Sollied er en jævla intelligent fyr, og da må det vel minst en på hans nivå i hodet til for å snakke han til fornuft. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 10.11.2014 17:52 Post subject: |
|
|
Om han er på tur hjem idag allerede så tror jeg det er over - og denne gangen er det "over for good".
Tror ikke vi ønsker han og om vi skulle mirakuløst snu, i så fall under et nytt regime, så tror jeg at han ikke glemmer at han ble snubbed i 2012 og 2014.
Bare å ønske han lykke til videre i Europa. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 10.11.2014 18:25 Post subject: |
|
|
Han er nok bare hjemom for å hente flyttelasset!  |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 10.11.2014 18:28 Post subject: |
|
|
Haha.
Tviler sterkt på det. Til og med Kroken, som lanserte han som trener i dagens avis gikk tilbake på dette nettopp på twitter.
Bare å be til gudene at Kåre er den nye Eggen/Sollied. Ville vært et mirakel i så fall. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 10.11.2014 18:35 Post subject: |
|
|
| JanneB wrote: | Om han er på tur hjem idag allerede så tror jeg det er over - og denne gangen er det "over for good".
Tror ikke vi ønsker han og om vi skulle mirakuløst snu, i så fall under et nytt regime, så tror jeg at han ikke glemmer at han ble snubbed i 2012 og 2014.
Bare å ønske han lykke til videre i Europa. |
Med andre ord, Sollied som trener, og Tor Kristian Karlsen som SL. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 10.11.2014 19:24 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Som vanlig synes jeg du sliter litt med å holde uttalelsene til RBK-ledelsen sammen med handlingene - du framstår rett og slett som godtroende, PerO.
....
|
Blir litt rart å diskutere styrets konklusjoner, før styret faktisk har gjort noe vedtak. Min mening om hva de har oppnådd med prosessen, den skal jeg gi når jeg ser resultatet. Ikke basert på rykter og ubekreftede medieoppslag.
Når det gjelder hva de hadde bedrevet tiden med, så synes jeg det Koteng sa var bra, og ikke meningsløst slik det ble fremstillt av et begrenset sitat over. Det fremsto som et godt grunnlag for det videre arbeidet. Og med det dårlige arbeidet de gjorde sist, så er det jo flott at de iallefall tilsynelatende har sett på vilkår og muligheter før de kom til navnelisten.
Om gjennomføringen har vært bra, det ser vi når vi ser resultatet. |
|
| Back to top |
|
 |
Nidaros 79 Senior

|
Posted: 10.11.2014 19:53 Post subject: |
|
|
Overvar deler av treninga på lørdag.
Kom litt i forkant, før spillerne kom.
Kåre var den første på feltet. Så kom Koteng ruslende, og det var veldig god stemning mellom IK og KI. Skikkelig bamseklem fra IK ble det også.
Så kom Sollied ruslende, og Kåre og Trond ble stående å snakke sammen.
La merke til at Koteng var litt usikker, og som Thomas nevnte tidligere i tråden, så virket det ikke som om de 2 hadde snakket noe sammen tidligere...
Har også fra sikre kilder at Koteng er den i styret som har vært mest negativ til TS i prosessen som har pågått i høst...
Så ut i fra mine observasjoner på lørdag, og Kotengs holdning til TS, så er jeg ikke i tvil om at Kåre er vår neste trener! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 10.11.2014 20:01 Post subject: |
|
|
Kan jo høre han selv her: (postet av zdanek i matchtråden).
http://w863.wrzuta.pl/aud...1/chairman
Utrolig merkelige uttalelser hvis det nå skulle være sånn at Kåre ikke blir ansatt. Kan ikke skjønne annet enn at det er i boks. |
|
| Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 10.11.2014 20:03 Post subject: |
|
|
| ElMar wrote: |
For å bidra til se&hør stemningen her inne så observerte jeg TS på Værnes tidligere i dag. Så sliten ut, med en kald pils på bordet. |
Drikker du mandag formiddag har du et alkoholproblem. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 10.11.2014 20:13 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | Kan jo høre han selv her: (postet av zdanek i matchtråden).
Utrolig merkelige uttalelser hvis det nå skulle være sånn at Kåre ikke blir ansatt. Kan ikke skjønne annet enn at det er i boks. |
Hvis det er meningen at det fortsatt skal være hemmelighold rundt trenerspørsmålet, så er Koteng elendig til å holde det hemmelig i hvertfall. En ape hadde ikke vært i tvil etter de uttalelsene der |
|
| Back to top |
|
 |
Lillebjørn Veteran
|
Posted: 10.11.2014 20:15 Post subject: |
|
|
| hhem wrote: | | ElMar wrote: |
For å bidra til se&hør stemningen her inne så observerte jeg TS på Værnes tidligere i dag. Så sliten ut, med en kald pils på bordet. |
Det er feil. Tidspunkt har liten betydning. Folk på kontinentet nyter alkohol til lunch, det er nesten bare i Norge folk stusser over det, samtidig som de gir tommelen opp for folk som krabber på alle fire gjennom Nordre lørdag kveld. Det som betyr noe er hvordan alkoholen påvirker funksjonsnivået på andre områder i livet. Men det er klart, for spekulasjonene sin del hadde det vært en fordel med lettmelk i glasset. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 10.11.2014 20:22 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Som vanlig synes jeg du sliter litt med å holde uttalelsene til RBK-ledelsen sammen med handlingene - du framstår rett og slett som godtroende, PerO.
Spørsmålene Koteng & co stilte seg var (fritt etter hukommelsen) "hvem er vi", " hva kan vi oppnå", og "hvordan kan vi oppnå det". Når konsekvensen av denne prosessen blir
1. Å ansette Kåre Ingebrigtsen (intet vondt, men: se egen tråd) og Erik Hoftun (minimal erfaring, burde vært totalt avskiltet, se egen tråd) som trenerteam, samtidig som
2. SD-rollen som ble ansett som så viktig og sentral når Hoftun satt i den stolen (jamfør styrets tidligere uttalelser om sportslig kompetanse) blir delvis avviklet, delvis besatt av "interne "ressurser"" uten sportslig kompetanse, noe som fører til at
3. Samlet sportslig erfaring og kompetanse blir, til tross for en flinkere hovedtrener, ytterligere tydelig nedbygd i Rosenborg foran neste sesong. Kåre/Hoftun skal stå for den kompetansen som i fjor var dekket av Joar/Wiggen/Hoftun. Dette til tross for at personer med bevist kompetanse langt over alle de nevnte regelrett har fridd til RBK om å få bidra.
Da kan vi ganske lett tenke oss til "svarene" på de spørsmålene de muligens har stilt seg (dette har vi kun Kotengs ord på). Vi er åpenbart tilbake til Hoftuns nedbygde ambisjoner for klubben, der det holder å være et etablert topplag i Norge, og Europa blir en slags bonusgulrot som følger matematisk av tabellposisjonen. Dette er "godt nok" for RBKs styre og stell, og da er det ikke verdt all uroen og ubehaget ved å hente inn ekstern kompetanse som muligens ikke deler RBK-ledelsens behagelige ambisjonsnivå. Svaret på "hva kan vi oppnå" er bevisst satt lavt nok til at "hvordan kan vi oppnå det" besvares med 'fortsett som vi stevner' med alle kompisene i sine vante roller.
Da er vi tilbake til "hvem er vi". Jo, vi er en norsk fotballklubb fra en over middels stor og fotballinteressert by, og følgelig med over middels ressurser. En gang var vi spesielle. |
Godt oppsummert.
Selv om Bruttern er langt bedre enn Perry, oser det av kompisvalg i alle prosesser, ambisjonsnivået er lagt på et koselig og komfortabelt nivå - hvorfor skal vi sette oss hårete og krevende mål om Europa? (vi skal være fornøyd med å kjempe i toppen av Tippeligaen) og frykt gir ekstern kompetanse (vi vet best selv).
Denne klubben skriker etter en ekstern person med høy fotballfaglig kunnskap som kan røske opp i det sidrumpa miljøet man har på Brakka. |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 10.11.2014 20:35 Post subject: |
|
|
| ElMar wrote: | | Noe sier meg at Trond Sollied er hovedtrener for Rosenborg neste år, med Kåre Ingebrigtsen som assistent. Det er ingen dårlig ide, selv om den byr på noen utfordringer vi ikke skal ta opp her |
Sikter Kroksæter her til alkoholproblemer? |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 10.11.2014 20:36 Post subject: |
|
|
| hhem wrote: | | ElMar wrote: |
Tullball, når man ikke har noen forpliktelser å forholde seg til så er det helt greit å nyte en pils på flyplassen mandag morgen før man skal ut og fly.
Når det er sagt, med TS sin historie så er det å være "dritings i VIP-losjen" (som det har blitt nevnt her) under kamp, når man er der for å fri til en klubb som er fullt klar over den historien, langt mer koblet til et alkoholproblem. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 10.11.2014 20:37 Post subject: |
|
|
| Nå er det ikke bare opp til Koteng hvem som skal være trener.. |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 10.11.2014 20:40 Post subject: |
|
|
| Jeg stoler på at dersom Sollied ikke blir trener, så handler det om hans tilstand, og ikke om at man skal være kompis med Kåre. Tviler på at Koteng har sabotert mulighetene til Sollied. |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 10.11.2014 20:50 Post subject: |
|
|
Han vet at det stilles spørsmål om han har et alkoholproblem. Han drar til Trondheim for å fri til klubben om å få jobb. Mye står på spill, likevel klarer han ikke å holde seg edru. Sterkere indisium for at han faktisk har et forhold til alkohol som gjør at det er mer naturlig at han søker profesjonell hjelp enn en ledende stilling i RBK fins vel knapt.
Synd, fordi jeg har drømt om Sollied i 10 år nå og håpte i det lengste at ryktene var overdrevne.  |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.11.2014 21:06 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | Kan jo høre han selv her: (postet av zdanek i matchtråden).
Herregud, dette er jo et rett ut grusomt intervju fra Ivar Koteng! Sier ingen kommentar på et par spørsmål, for deretter å svare rimelig direkte på samme spørsmål senere i intervjuet. Blir direkte overrasket når han blir konfrontert med Sollieds uttalelser om at de har hatt møte og sier de ikke har hatt det.
Sollied med desperat friertur? Og hva faen skal man si om denne "grundige" prosessen når det da betyr at verken Fagermo eller Sollied er snakket med?
Ny skinnprosess, håper assistent-Kåre slumser til å være en klassetrener da, ellers er klubben ferdig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 10.11.2014 21:30 Post subject: |
|
|
I alle dager .... Koteng må jo være verdens dårligste til å si "ingen kommentar"
Han latterliggjør jo nærmest Sollied, og avslører jo egentlig at den eneste kontakten han har hatt med han i denne prosessen er å snakke med han på tribunen i forbindelse med gårsdagens kamp. Han har ikke en gang snakket med Sollied om trenerstillingen, selv om han er ledig og sier det er god timing.
Han avslører også at de har snakket veldig lite om hvem som skal være trener, men at de allikevel allerede har Bruttern klar. Hvordan kan det være en grundig prosess? En prosess blir ikke grundig selv om den er lang... |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.11.2014 21:36 Post subject: |
|
|
Kan vi Please legge fra oss det inntrykket om at Trond er alkis nå?
Jeg føler jeg ikke vet hva som blir saklig argument og motargument i debatten så lenge vi ikke har fnugg av bevis og den ene konkluderer værre enn den andre.
I tillegg så vil jeg ikke at sjangsen vi skal ha til å få Sollied som trener skal gå ifra oss pga fordommer (les pils til lunsj), og ryktespredning som foregår på diverse fora. Mener det får holde at Styrets kompetanse er fraværende som eneste årsak. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 10.11.2014 21:42 Post subject: |
|
|
Ja, det er betryggende så det er Ivar Koteng som trygt loser klubben gjennom de sportslige ansettelsesprosessene.
Blir det samme som at Erik Hoftun skal velge ny konsernsjef i Statoil. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 10.11.2014 21:54 Post subject: |
|
|
Hvis du ser ut som en and, går som en and og kvakker som en and, da er du en and. For min del trenger jeg ikke flere bevis på TS sitt alkoholproblem, enn det jeg selv observerte i live sendingen til Adressa.
Selv har jeg vært skeptisk til tidligere rykter rundt TS, men å se han selv rødsprengt, snøvlende og til dels usammenhengende i debatten, så hjelper det ikke for meg at han hadde "fri". Han var i Trondheim for å selge seg inn som "sjef" som han selv sa i intervjuet og sliter å følge med i samtalen. Det holder i milevis for meg å avskrive han som fremtidig trener i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
KRS Proff

|
Posted: 10.11.2014 21:57 Post subject: |
|
|
| Hvis Sollied ikke er hyper-aktuell og kun en signatur unna - er det ikke da HÅRREISENDE useriøst å invitere han på besøk for å overvære den siste kampen og treningen til den uvitende treneren som faktisk skal få jobben? |
|
| Back to top |
|
 |
|