English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg – Strømsgodset
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste mot Godset?
Ørlund
2%
 2%  [ 4 ]
Dorsin
1%
 1%  [ 2 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 1 ]
Ejolf
6%
 6%  [ 10 ]
Svensson
0%
 0%  [ 0 ]
Pålssønn Diskerud
0%
 0%  [ 1 ]
Selnæs
1%
 1%  [ 2 ]
Mike
81%
 81%  [ 132 ]
Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 1 ]
Helland
5%
 5%  [ 9 ]
Total Votes : 162

Author Message
Bukowski
Proff

PostPosted: 10.11.2014 01:19    Post subject: Reply with quote

Nå begynner han vel å komme i alderen der jenter er minst like spennende som fotball, så det kan jo være en kilde til utspekulert distrahering neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Old
Junior

PostPosted: 10.11.2014 01:24    Post subject: Reply with quote

Han gråt også etter kamp, dro drakta over hodet og tørket tårene. Presset som tærer?
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 01:27    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Herlig når det ble dratt igang "vår fjortis er bedre enn deres" på kjernenfeltet, samt rungende roping "Sæter, Sæter, Sæter" når Ødegaard skulle inn.

Sikkert litt morro for gutten selv også, om han var på Lerkendal, hvis ikke får han det vel med seg senere Smile

Han var på Lerkendal, så ham rett inn i øynene på VIP-losjen under Kjernen. Måtte dog bruke noen sekunder etterpå for å feste hvor jeg hadde han fra, som jo ikke var så vanskelig da jeg kanskje var 30 meter unna banen hvor jeg har ham fra…

SÃ¥nn til informasjon.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 02:14    Post subject: Reply with quote

Noen grunn til at man fryder seg over at Ødegaard mistet ballen? Gutten er tvers igjennom sympatisk, ikke hans skyld at media kjører på med dokumentarer og annet bullshit en femtenåring burde vært foruten.

Ingen vits å synge om Sæter forøvrig, det ser jo ut som vi går for nok en trener som får en allergisk reaksjon når det kommer til bruk av spillere under 20 år. Sæter er et år eldre enn Ødegaard, men likevel ikke i nærheten av faste innhopp (han er en god del dårligere enn Ødegaard, men likevel - et veldig stort talent).

Dårlig kamp forøvrig. Synes jeg ser det samme som jeg har sett i tre-fire år nå - et kjedelig RBK som trenger et dødballmål for å komme igang. Når vi kommer igang er vi til gjengjeld veldig bra. Men det beste er helt klart at vi begynner å få litt vinnerkultur inn i gruppa. Selv om det kommer en imot, sitter man med følelsen av at det skal snu.. så skjer det! Igjen og igjen.

Gull 2015.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 10.11.2014 02:17    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Noen grunn til at man fryder seg over at Ødegaard mistet ballen? Gutten er tvers igjennom sympatisk, ikke hans skyld at media kjører på med dokumentarer og annet bullshit en femtenåring burde vært foruten.

Veldig enig i dette. Helt idiotisk å fryde seg over at landets desidert største talent gjør noen feil.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 10.11.2014 02:17    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Noen grunn til at man fryder seg over at Ødegaard mistet ballen?

Ja fordi han spiller for godset.

edit: Ja heelt idiotisk å fryde seg over at motstander gjør feil som gjør at vi scorer. At det går ann Neutral
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 10.11.2014 02:19    Post subject: Reply with quote

Man fryder seg over at det er han spesifikt, ikke at "en motspiller" mister ballen. Vi bør alle glede oss over og nyte MØ.
Back to top
Veginho
Senior

PostPosted: 10.11.2014 03:15    Post subject: Reply with quote

Totalt unødvendig av publikum å pipe så høyt at folk i Vanvikan kunne høre det, når MØ kom innpå.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 10.11.2014 05:03    Post subject: Reply with quote

Sjalusi kalles det Smile

- Torgeir Børven
Back to top
Svovel
Proff

PostPosted: 10.11.2014 08:24    Post subject: Reply with quote

Alstad kalles det. Synd det går utover MØ, men sånn går det når det pisses på fotballsupportere. Det pisses som regel tilbake.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 08:53    Post subject: Reply with quote

Veginho wrote:
Totalt unødvendig av publikum å pipe så høyt at folk i Vanvikan kunne høre det, når MØ kom innpå.

Stakkars Crying or Very sad. HÃ¥per Feyenoord fansen er snillere med han.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 09:58    Post subject: Reply with quote

Det er totalt unødvendig å bue på en femtenåring som kommer innpå. At andre skal være verre blir bare en håpløs bortforklaring.

At han ikke blir klappet innpå av Lerkendalpublikummet ser jeg på som et symptom av alt som er galt med supportkultur i dag.

Skal jeg slå deg i ansiktet og kreve at du skal leve godt med det fordi det finnes en motorsykkelgjeng som ikke hadde stoppet der?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 10.11.2014 10:00    Post subject: Reply with quote

Tror nok dette var mer en "protest" mot Alstad enn Ødegaard. Hadde ikke medieavdelingen pissa fansen i fjeset i profileringa av matchen, hadde de neppe reagert slik.
moomoo
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 10:08    Post subject: Reply with quote

Martin mistet ballen som førte til baklengs etter at Helland spilte igjennom Mike, men man kunne jo se at han hadde syk teknikk og jeg blir personlig veldig glad hver gang jeg ser ham spille. Det gir meg troa på fremtiden til Norsk landslagsfotball.

Ødergård er sinnsyk, og han kommer til å vokse på sånne ting. Man kan ikke bare bli bedre av utelukkende positive opplevelser, og noen ganger må man gå på en smell også.

Nok om det, Hou neste år! Hou hou hou RBK
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Old
Junior

PostPosted: 10.11.2014 10:18    Post subject: Reply with quote

Fra der jeg befant meg var det egentlig klapping som hørtes best når MØ kom innpå, så buingen tror jeg ikke så veldig mange oppfattet, egentlig. De fleste var vel opptatt med å sikle..
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 10:24    Post subject: Reply with quote

Den dagen jeg klapper for at en motspiller kommer inn på banen, 15 eller 35 år, den kommer ikke. Nå må vi faen meg slutte med det helvetes pisset her til lands om at alle skal behandles pent og pyntelig. Kisen spiller fotball på et motstanderlag og er hypet opp til himmelen av alt og alle. Uten å ha gjort stort annet enn å vise at han har et unorsk lag med ballen. Velkommen til virkeligheten Martin Ødegård! Lykke til videre!
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 10:35    Post subject: Reply with quote

Det han over meg sa. Sitter det seriøst noen som sutrer over at Ødegaard fikk et par "buer" mot seg? Haha. God natt sier jeg.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.11.2014 10:37    Post subject: Reply with quote

Hehe ja enig med ace!
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 10:38    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
Det er totalt unødvendig å bue på en femtenåring som kommer innpå. At andre skal være verre blir bare en håpløs bortforklaring.

At han ikke blir klappet innpå av Lerkendalpublikummet ser jeg på som et symptom av alt som er galt med supportkultur i dag.

Skal jeg slå deg i ansiktet og kreve at du skal leve godt med det fordi det finnes en motorsykkelgjeng som ikke hadde stoppet der?

Wow. Vi er på to forskjellige planeter. Vi har ingenting til felles.

At du sammenligner dette med blind vold forteller litt om din innsikt i supportkulturen i Norge .
Back to top
Oddis
Senior

PostPosted: 10.11.2014 11:07    Post subject: Reply with quote

Jeg bor i utlandet og får ikke dratt på Lerkendal. Men tot siste kamper har jeg lagt merke til at Bilde tå'n Ivers har blitt spilt rett før avspark, og med dempet lyd på siste refreng. Stemmer dette? Er dette noe som Kjernen har bedt om? Er i så fall et bra tiltak Smile
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.11.2014 11:11    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Helt idiotisk å fryde seg over at landets desidert største talent gjør noen feil.

Det er ingen som hadde frydet seg hadde det skjedd mot andre lag eller på landslaget. I går spilte han faktisk for å slå Rosenborg.
Back to top
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 11:24    Post subject: Reply with quote

Situasjonen ble litt spesiell pga inngangen til kampen, han vi var "invitert for å se" forærte oss initiativet. Om det hadde vært Storflor eller Kovacs hadde jeg nok også ledd godt i skjegget. Jeg sitter dessverre ikke med fødselsattester og CV på alle spillerne på motstanderlaget og styrer mine følelsesutbrudd ut fra dette. Når det er sagt synes jeg synd på gutten på grunn av all støyen, det er mange lite vettuge voksne folk i fotballnorge, og Alstad føyer seg inn blant disse (med mindre det var bevisst utpsyking, da var det "bare" veldig kynisk/kjipt).
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 10.11.2014 11:26    Post subject: Reply with quote

Jeg frydet meg veldig over at en Strømsgodset-spiller mistet ballen, slik at vi kunne straffe dem på kontra (åh, Mike, for en scoring, for en spiller! Søderlund hadde rota bort den gjennombruddspasninga 10/10 ganger), men jeg skulle ønske det ikke var Martin Ødegaard i sin siste(??) kamp i norsk serie på et par tiår, og sin første (eneste?) på legendariske Lerkendal Stadion. Å bidra såpass til et tap i går er en opplevelse han egentlig ikke hadde fortjent, synes jeg.

Og ja, jeg syns det er litt typisk norsk å bli litt i overkant skadefro når noen som er veldig flinke til noe mislykkes med det. Ingenting galt med litt supporterrelatert agg til enkelte motstanderspillere, men den store skadefryden kan kanskje spares til når Daniel Berg Hestad scorer sjølmål foran Kjernen-tribunen neste sesong. Ikke når et 15-årig vidunderbarn på Godset mister ballen på midtbanen.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.11.2014 11:30    Post subject: Reply with quote

Klarer bare ikke se det på noen som helst annen måte enn at en profilert motstander var der for å slå Rosenborg, han dreit seg ut og da ler man litt.

At Alstad bygde opp dette gjorde selvsagt at folk ble mer gira. At vi synger om at egne unggutter er bvedre er bare bra!

Denne kosete Handshake For Peace - tilværelsen gjør meg kvalm! Det må da være lov å ha litt temperatur på kampene, ellers blir det får på tribunen.

Og nei, jeg er bare ikke med på at man skal stå å klappe inn motstandere, hylle de eller gi de andre spesielle gester. Han er motstander som gjorde sitt beste for å hindre oss i å ta sølv, han feilet.

OffTopic er jeg også lei av å høre om jantelov og hva som er typisk norsk i negativ forstand. Det meste man prøver å legge til jantelov eller typisk norsk, er egentlig bare typisk menneskeheten.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 11:44    Post subject: Reply with quote

Om det er Alexander Ødegaard, Cristiano Ronaldo eller Øystein Vestvatn som kommer ut på matta betyr det ingen verdens ting. Alt som betyr noe er at de er der for å ta noe fra RBK, og da fortjener de å kjenne det på kropp og sinn. Om en motstander skal gjøre seg fortjent til applaus er det ene og alene fordi vedkommende har en fortid som involverer stolt tjeneste i svart og hvitt.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Next
Page 17 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb