| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.05.2006 18:55 Post subject: |
|
|
| 4-2-1-3 ble testet på treninga idag. Da ble Skjelbred brukt som sentral offensiv midtbane med tre spisser foran seg. Hørte det på TV-Adressa. Jeg vet ikke hvem som spilte på midten, men det betyr ihvertfall at Solli ikke ble brukt som anker. Er mye uttesting nå som kanskje gir Solli enda dårligere sjøltillit og trygghet, men hvis han vrakes helt, har det absolutt ingenting å si. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 03.05.2006 19:14 Post subject: |
|
|
| En slags "Sverre"rolle for Per.Spennende. |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 03.05.2006 19:18 Post subject: |
|
|
| gm wrote: | | En slags "Sverre"rolle for Per.Spennende. |
Du som har sett alle kampene siden 1984 må jo vite at de spilte sånn med stor suksess helt fram til Per ble skadet.  |
|
| Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 03.05.2006 19:42 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | 4-2-1-3 ble testet på treninga idag. Da ble Skjelbred brukt som sentral offensiv midtbane med tre spisser foran seg. Hørte det på TV-Adressa. Jeg vet ikke hvem som spilte på midten, men det betyr ihvertfall at Solli ikke ble brukt som anker. Er mye uttesting nå som kanskje gir Solli enda dårligere sjøltillit og trygghet, men hvis han vrakes helt, har det absolutt ingenting å si. |
-var selv på treninga idag, og man drillet litt Per i den sentrale rollen og Solli som inderløper. Hørte med Høgmo etterpå og han sa at man tester ulike måter å få aggresivitet inn i midtbaneleddet. Dette var veldig dårlig i første omgangen mot Molde, og er gså Roar Strand en kjent bidragsyter til. Forøvrig avviste han at man kom til å spille noe annet enn 4-3-3 mot Stabøk i morgen. man skulle spille tradisjonell 4-3-3, sa han til meg. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 03.05.2006 21:54 Post subject: |
|
|
| Jada jeg vet det,og det så spennende ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 03.05.2006 23:34 Post subject: |
|
|
Kan dere ta hele laget han drillet eller ? _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 04.05.2006 00:22 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | Kan dere ta hele laget han drillet eller ? |
var jo antatt lagoppstilling til kampen har drilla da;
http://www.rbkweb.no/vis/4418
Forøvrig kan det nevnes at midtstopperparet på "det andre laget" var Jørn Jamtfall og Alex Lund Hansen. Er jo ingen krise med mye skader i det leddet, gutta storspilte i midten der  |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 04.05.2006 11:57 Post subject: |
|
|
Han konkluderer med at Helstad ikke hold nok bredde, men vil fortsatt la ham spille ving?  |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 04.05.2006 12:29 Post subject: |
|
|
Det er en kontringskamp, der evnen til å holde bredde er mindre viktig enn når en presser høyt på Lerkendal.
Dessuten må noen skore måla  |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 04.05.2006 12:49 Post subject: |
|
|
| Er ikke så sikker på at det blir en kontringskamp. Stabæk kan fort finne på å legge seg lavt og selv satse på kontringer da de har raske Daniel Nannskog i angrepsrekka. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 04.05.2006 14:28 Post subject: |
|
|
Stabæk er for snørrhovne til å legge seg bakpå på nadderud  |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 04.05.2006 17:37 Post subject: |
|
|
| Var det tre sentrale spisser på treninga eller tre spisser som bekledde ving og sentral-rollen? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.05.2006 18:37 Post subject: |
|
|
| Høgmo lurte deg Åsmund. Skjelbred blir hengende spiss og Solli indreløper. |
|
| Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 04.05.2006 19:57 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Høgmo lurte deg Åsmund. Skjelbred blir hengende spiss og Solli indreløper. |
Hmm...kan nesten se sånn ut ja..Men jeg tror ikke han definerer det som 4-2-3-1 sjøl. tror bare han anser det som vanlig 4-3-3 men at han har bedt Ciljan være mer agressiv i ballpresset...men skal uansett bli spennende å høre hva han har å si om dette etter kampen. Han var jo veldig forsiktig i sine kommentarer rett før kampstart til TV2.
Skal høre med han på lørdagstrening, om det ikke blir noe ytterligere kommentarer rundt dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 04.05.2006 21:41 Post subject: |
|
|
Hvis en bare skal se på en kamp, så synes jeg nesten rbk burde spilt 4-4-2 i dag, midtbanen mangler løpskapasitet når Strand er ute..
Skal Iversen og Helstad spille samtidig bør begge være spiss, ingen av de bekler en ving rolle...
Men de blir litt motsatt av de som er rbk filosofi så det ville muligens ikke fungert.. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.05.2006 09:42 Post subject: |
|
|
Det ser ut som om RBK kanskje tenker å snu V-en igjen:
- Vi diskuterer om vi skal gå over til å spille som i siste del av Lyn-kampen. Da flyttet vi den sentrale midtbanespilleren foran indreløperne, sier Tørum til Adressa. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.05.2006 09:54 Post subject: |
|
|
| De diskuterer mye de to... |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 24.05.2006 10:00 Post subject: |
|
|
Hva vil det si? skal RBK spille med to defensive anker? Vil de bare droppe den defensive rollen kjøre to indreløpere med litt mer defensivt ansvar og gi HK's spisser massssse rom mellom forsvar og midtbane?
Dette er uholdbart i lengden, hvorfo prøver de ikke en formasjon som hadde passet PERFEKT til dagens stall( dersom de kjøper en defensiv midt som bakke erller bernier)?
4-4-2 med diamant på midten:
Russel - Kvarme - "Hvemsomhelstunntattriseth" - Dorsin
Nytt anker(eventuelt ØB eller AT i mellomtiden
Essediri/Storflor ------------------------------------------ Braathen
Skjelbred/iversen
Kone - Helstad |
|
| Back to top |
|
 |
fifa06 Senior
|
Posted: 05.06.2006 15:00 Post subject: |
|
|
| Forever RBK wrote: | Skjønner hvorfor han vil bruke 4-3-3...
Men problemet blir:
Høgmo har sagt at han vil bruke Helstad som spiss..
Alt ser ut til at Esserdiri spiller høyre kant.....
Braaten er for god til å sitte på benken og alt tyder på at han spiller venstre kant..
Høgmo har sagt at Iversen kan også brukes på midtbanen, men der tror jeg Skjelbred,Strand og Solli er klare, med Tettey og Berg som reserver..
Altså problemet(luksus) blir at Iversen,Storflor og Kone sitter på benken når serien begynner..... |
Rosenborg kan bruke 4-3-3 med disse spillene fra start:
Lars Hircfeld - Basma, Kvarme, Koppinen, Stensaas - Strand, Berg, Skjelbred - Essediri/Braaten, Iversen, Braaten/ Storflor
Se på midtbane leddet der har man Strand med god pasningsfot og er god offangsivt og deffangsift, og Ørjan som er svert passnings sikker, han vill bli perfekt som anker på midten, Per er svært god med både passninger og han har gode dribleferdiheter. |
|
| Back to top |
|
 |
Tysker'n Senior

|
Posted: 05.06.2006 15:51 Post subject: |
|
|
Å, jeg hadde ønsket at Rosenborg bytter til 4-4-2 en gang. Ser jo uke om uke hvor flott fotball man kan spille med dette systemet - i Bremen.
---------------------------Johnsen
--Strand----------Basma-------Koppinen--------Dorsin
-----------------------------Solli
----------------Essediri------------Skjelbred
---------------------------Braaten
----------------Iversen--------------Johnsen
Viktig er at man har to kantspillere i defensiven som spiller posisjonen offensiv. Ellers skulle man ha en "genial" spiller høyeste plassen på midtbanen, tror Braaten kunne spille her, han har god teknikk, pasningsspill og er målfarlig. De andre på midtbanen må øve sammen one-touch fotball med rask pasningsspill og blir også viktige i defensivarbeidet.
Last edited by Tysker'n on 05.06.2006 16:03; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Langlaufer Junior

|
Posted: 05.06.2006 16:01 Post subject: |
|
|
| hvis høgmo har tenkt å spille 4-3-3 må han ha spillere som fungerer, hvis ikke er det bare å legge om til en annen stil..men jeg må innrømme at jeg helst ser for meg rosenborg i 4-3-3 det blir så mye kjedelig fotball og drillofotball... |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 05.06.2006 19:16 Post subject: |
|
|
| fifa06 wrote: |
Se på midtbane leddet der har man Strand med god pasningsfot og er god offangsivt og deffangsift, |
Hvis jeg skulle beskrive Roar Strand ville "god pasningsfot" kommet laaangt ned på lista. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 14.06.2006 20:06 Post subject: |
|
|
Jeg lekte nettopp med tanken på en 4-5-1 formasjon.. nei, nei! Tenker dere, men jeg mener formasjonen sånn:
______________________Keeper
Forsvar________________forsvar________________forsvar
___________________midtbane__midtbane
____Midtbane/ving_______________________midtbane/ving
_______________spiss_______________spiss
________________________spiss
Ok, det er ikke så viktig hvordan type spiller som spiller på posisjonene i dette eksemplet. Alle sier jo at Rosenborg ikke passer til 4-3-3 er delvis riktig, for vingene spm f. eks. Essediri og Jamtfall passer til 4-3-3 (nå tenker jeg mest på angrepet), mens spissene kler best 4-4-2.
Denne formasjonen jeg har foreslått kunne vært morsomt å prøve.
Edit: Obs! Glemte at det bare skal være tre forsvarere, mente 3-4-3 men nå ble det kanskje litt farlig bak.. men med gode forsvarere bak, selvfølgelig (uff, da ønsker jeg meg Antonsson enda mer ).
Last edited by ola. on 14.06.2006 20:25; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 14.06.2006 20:10 Post subject: |
|
|
4-4-3 mener du? Hadde vert artig og sett reaksjonene til NFF, dommere og motstandere da ja.
 |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 14.06.2006 20:26 Post subject: |
|
|
Hadde sikkert fungert bra da  |
|