| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var Rosenborgs beste spiller? |
| Daniel Örlund |
|
2% |
[ 4 ] |
| Jonas Svensson |
|
1% |
[ 2 ] |
| Tore Reginiussen |
|
7% |
[ 12 ] |
| Holmar Örn Eyjolfsson |
|
15% |
[ 23 ] |
| Mikael Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mike Jensen |
|
25% |
[ 39 ] |
| Ole Selnæs |
|
7% |
[ 11 ] |
| Mikkel Diskerud |
|
0% |
[ 1 ] |
| Pål André Helland |
|
1% |
[ 3 ] |
| Tomas Malec |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
37% |
[ 56 ] |
|
| Total Votes : 151 |
|
| Author |
Message |
sidney Veteran
|
Posted: 02.11.2014 20:54 Post subject: |
|
|
| Synd med Brann - kunne gjort kvelden perfekt. |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 02.11.2014 20:54 Post subject: |
|
|
Vi forsvarer oss til seier mot et Odd lag vi gruser når vi spiller angrepsfotball?  |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 02.11.2014 20:55 Post subject: |
|
|
Må trekke tilbake at du måtte av skjelvik..må spise min egene ord.Bedre andre omgang,men føler vi har et gir til om vi må.
Men godt og se vi er gode i forsvar! |
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 02.11.2014 20:55 Post subject: |
|
|
Ørlund 6
Svensson 5
Reginiussen 6
Holmar 7
Dorsin 5+
Jensen 6+
Selnæs 5-
Mix 4+
Helland 5+
Malec 3
Skjelvik 7 |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.11.2014 20:56 Post subject: |
|
|
| JanneB wrote: |
At Ørlund er dårlig er en forum myte. Folk som ikke har peiling klager på alle som ikke er trøndere hvis vi taper. |
Det var da voldsomt. Han har hele veien vært god på strek og en bra shot stopper. Men nå har vel kritikken gått på at han er svak på det aller meste utenom på strek og en mot en. Også i dag viste han et par rimelighorrible utspill.
Men det er mulig jeg ikke har peil nok til å uttale meg, da. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 02.11.2014 20:58 Post subject: |
|
|
| JanneB wrote: | | Mustrum Ridcully wrote: | | JanneB wrote: | | Ørlund god som vanlig. Utrolig kjedelig å miste han. |
Det er farlig å drikke lut kompis
Men redningen var suveren den  |
At Ørlund er dårlig er en forum myte. Folk som ikke har peiling klager på alle som ikke er trøndere hvis vi taper. |
Örlund er god på én ting, og det er en-mot-en når en spiller er igjennom. Ellers er han dårlig når det kommer til feltarbeid, utspill og igangsettinger. Han er også treig til å komme seg ned på lave skudd og har ikke spesielt lang rekkevidde.
Hvor Örlund kommer fra har ingenting med de observasjonene å gjøre.
Last edited by Stubbelur on 02.11.2014 20:58; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 02.11.2014 20:58 Post subject: |
|
|
Zorac: Enig i kritikken av svakhetene til Örlund, men kritikken mot han generelt her på forumet har vært latterlig overdreven.
Registrerer forøvrig at Sandnes Luls kollapsa på overtid. Deilig å være kvitt dem fra TL. |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2191 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 02.11.2014 21:00 Post subject: |
|
|
Dette var deilig selv om det ikke var en maktdeonstrasjon. Synes vi vinner fortjent kampen sett under ett.
Børs:
Ølhund: 10 og 3.
Svensson: 5
Eyjólfsson: 6
Reginiussen: 5
Dorsin: 4
Mix: 5
Selnæs: 5
Mike: 6BB
Helland: 4
Malec: 3
Skjelvik: 5 _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.11.2014 21:02 Post subject: |
|
|
Bunnsolid kamp.
Det er så jeg begynner å få troen på Kåre. Skummelt å si det, men... |
|
| Back to top |
|
 |
MiTo Senior
|
Posted: 02.11.2014 21:02 Post subject: |
|
|
| Rexalor wrote: | Vi forsvarer oss til seier mot et Odd lag vi gruser når vi spiller angrepsfotball?  |
Forsvarte seg de 5 siste minuttene mot Odd som bare har ett eneste tap på hjemmebane i år? Helt greit.
Når til og med Drillo sier RBK vant fortjent synes jeg vi skal være fornøyd! |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 02.11.2014 21:03 Post subject: |
|
|
Synd med Brann ja, men de må uansett ut i kvalik selv om det går veien for de i siste runde. De kan fortsatt rykke ned
Banens beste står for meg mellom Skjelvik, Reginiussen og Jensen. Får gruble litt og lese andres betraktninger før jeg tar en endelig beslutning. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 02.11.2014 21:03 Post subject: |
|
|
Noen betraktninger:
-Vi begynner å minne om bedre trent enn motstanderne.
-Begge lag virket preget av alvoret, men vi taklet det best.
-Sjelvik kan bli en topp klasse ving med tiden.
-Feig og urosenborgsk avslutning av oss vi nesten blir straffet for, Perry-flashback
- Herlig seier  |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 02.11.2014 21:06 Post subject: |
|
|
YES!!!!
Tapte 150spenn på oddsen, men WORTH!
hadde begge lag scorer.
vi er gode frem til vi legger oss bakpå i god gammel "hesten" ånd :/
Børs:
Ørlund: 5
Fantomredning på frisparket (hans spenst tatt i betraktning), viser lidenskap da han nesten begår mord på Bergan mot slutten på den corneren. litt trekk for elendige igangsetninger.
Svensson: 4
Ganske usynelig og ble rundlurt av Bentley flere ganger. Virker litt "tung"
Reggie: 7BB
STÅL! Fantastisk kamp, eneste jeg finner trekk for er frisparket han lager på slutten, men var det frispark??
Holmar: 6
Strandberg var aldri så god var han? HOlmar tar nuven av Frode sammen med Reggie og jeg har virkelig tro på det sammarbeidet neste sesong!
Dorsin: 5
Sliter med tempoet, eller vent..... Løp opp Bentley, er raskere enn vi tror og spiller en solid kamp. BØR få den avslutningen mellom stengene, men selv de beste bommer iblandt.
Selnæs: 5
Tja, starter svakt, spiller seg litt opp og vrir spillet fint ved flere anledninger. Mangler litt besluttsomhet enkelte ganger, og kunne satt fart et par ganger istede for å stoppe opp, men man kan kanskje ikke ta alle kontringer heller iløpet av 90min.
Mix:4
Svak synes jeg. Jobber bra, men tuchen virker ikke å sitte og har et par skumle pasninger. Sett ham bedre.
Mike: 6
Ikke hans beste kamp offensivt, men gud han jobber som en galeislave og gjør drittjobben på midtbanen. Er lydhør og kompromissløs. Burde kanskje også scoret i dag.
Helland: 5
Jobber bra, men roter litt teknisk i dag og gir meg hjertetans ved et par anledninger. Et par stygge involveringer som fort kunne endt med tidlig dusj, særs spendt på den med Herolin som for meg så mere bevisst en ubevisst ut. Fin assist!
Cr7 Skjelvik: 7
Dæggern! Ikke hadde vi forventet fyrverkeri, men jaggu fik vi det pluss mål! FOR en kamp, her ser vi hvordan han skal bruke farten sin. Helt syke utfordringer og virker å ha orden på tuchen i dag. Forsvinner litt etterhvert, men kanskje ganske naturlig at han blir sliten etterhvert.
Malec: 4
Utrolig at han ikke scorer. Er temmelig anonym, men når han får ballen gjør han smarte ting. Mangler "brodden" i dag, og har litt å gå på.
Inb:
Søder:
Jobber bra og gjør den defensive jobben. forsvinner litt ofeensivt i og med at vi legger oss så langt bakpå.
KI:
usikker på karakter, vi gjør en bra kamp, men litt kritisk til at vi går så defensivt til verks for å forsvare ledelsen siste halvdel av andre omgang. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
|
|
Haha  |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
|
|
| JanneB wrote: | | Mustrum Ridcully wrote: | | JanneB wrote: | | Ørlund god som vanlig. Utrolig kjedelig å miste han. |
Det er farlig å drikke lut kompis
Men redningen var suveren den  |
Nå gidder jeg ikke starte noen større debatt om Örlund er dårlig eller ei, eller i hvilken grad dette er en forummyte. Jeg mener at han ikke er god nok, du mener at han er det. Det er greit det. Men spar meg for billige hersketeknikker om at jeg ikke har peiling på fotball for at jeg mener at han ikke er god nok. Om en spiller kommer fra Solna, Inderøya eller Mogadishu er meg revnende likegyldig og lite relevant i denne sammenhengen. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
|
|
|
| Montana wrote: | Noen betraktninger:
-Vi begynner å minne om bedre trent enn motstanderne.
-Begge lag virket preget av alvoret, men vi taklet det best.
-Sjelvik kan bli en topp klasse ving med tiden.
-Feig og urosenborgsk avslutning av oss vi nesten blir straffet for, Perry-flashback
- Herlig seier  |
-Hellands utfinting av seg selv |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 02.11.2014 21:09 Post subject: |
|
|
Haha, nydelig screenshot, BBQ  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.11.2014 21:15 Post subject: |
|
|
| Rexalor wrote: | Vi forsvarer oss til seier mot et Odd lag vi gruser når vi spiller angrepsfotball?  |
Dette er passe feilslått kritikk. |
|
| Back to top |
|
 |
£irik Proff

|
Posted: 02.11.2014 21:22 Post subject: |
|
|
Hehe. Må ikke glemme at Svensson havna i de fleste av duellene med F. Johnsen, og han skapte jo ikke akkurat mye. Forsvaret var bunnsolid i dag. For meg var det ganske tydelig at laget faktisk blødde for drakta, noe jeg, og etter innleggene her å bedømme, mange andre, har savna stort.
Forøvrig syns jeg Odd var, sett under ett, særdeles lite spennende. Lange baller og innlegg virket å være oppskriften der i gården. Kan godt hende de ble spilt så dårlig pga et fremragende forsvar, men uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 02.11.2014 21:23 Post subject: |
|
|
| Var lite som lignet godt angrepsspill på Odd ja. Lignet mer på Perrys Rosenborg. At enkelte ønsker Fagermo her oppe fremfor Bruttern er for meg en gåte. |
|
| Back to top |
|
 |
Numsk Rutinert

|
Posted: 02.11.2014 21:27 Post subject: |
|
|
Når Odd må ha mål, må vi nødvendigvis forsvare oss. Og det gjorde vi pinadet bra óg. Det kom vel til slutt én kvalifisert målsjanse på slutten, foruten frisparket? Kanskje ikke fargesprakende offensivt spill i dag (med noen få hederlige unntak), men defensivt var dette meget, meget bra. _________________ Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 02.11.2014 21:29 Post subject: |
|
|
VI var solide defensivt, så dette er stor forbedring. Odd er vel seriens beste hjemmelag? At vi holder nullen her er imponerende. Men husk vi brukte ikke Mikkelsen (kun siste par min), Riski og Gamsten.
Offensivt er vi farlige i perioder. Siste minuttene må vi gå for 2-0, ikke noe mer av Perrymetoden. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 02.11.2014 21:31 Post subject: |
|
|
| Trolig var Odd spillerne preget av "alvoret", fullsatt stadion og sølvkamp. Uvant kost for dem, de er jo overlykkelig med topp 3. Ingen god kamp av de, men selvsagt spilte vi dem jo litt dårlige også. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 02.11.2014 21:31 Post subject: |
|
|
| Eyjolfsson og Tore var meget gode. Bare å få forlenget med Islendingen så fort som mulig, klassespiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
|
Posted: 02.11.2014 21:32 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Rexalor wrote: | Vi forsvarer oss til seier mot et Odd lag vi gruser når vi spiller angrepsfotball?  |
Dette er passe feilslått kritikk. |
Hvordan da? At vi på slutten slipper de inn i kampen istedet for å fortsette å kjøre over de? At de er mye større sannsynlighet at de skårer når de er på vår halvdel? At man blir bedre på den fotballen man trener på? At å trene på slik fotball gjør at vi ikke blir bedre på den fotballen vi skal være gode på? |
|
| Back to top |
|
 |
|