View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
1960 Rutinert
|
Posted: 30.10.2014 00:37 Post subject: |
|
|
For å skikkelig prioritere kostnadsbruken i 2015 så har vi nå en anledning til å kutte kostnader på trenervervet.
Pengene må prioriteres brukt på ny sportslig leder : TK Karlsen!
Han kan og vil gi oss positiv avkastning på spillerlogistikk, det viktigste i dagens fotball.
Ellers vil vi ikke være en toppklubb i framtida.
Signer Karlsen nå, han er villig. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 30.10.2014 22:26 Post subject: |
|
|
Jeg ser to soleklare kandidater her, Trond Sollied og Kåre Ingebrigtsen. Bob Bradley, Ole Gunnar Solskjær og Tom Nordlie er nok på lista men jeg tror og håper de navna blir strøket ut når "innspurten" nærmer seg.
Tor-Kristian Karlsen er nok ikke like aktuell når SD-stillingen sannsynligvis fjernes, derimot styrkes Sollieds kandidatur i en modell der treneren for større makt.
Jokere er det alltids, en utenlandsk meritert trener der jeg har problemer med å se hvem det skal være.
Håper på Sollied men jeg kan leve godt med KI. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 30.10.2014 22:30 Post subject: |
|
|
Var det 1. november de skulle bestemme seg om de skulle gå for Manager eller SL-modell og 1. desember de skulle ha den nye treneren og eventuelt SL klar? |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.10.2014 22:32 Post subject: |
|
|
Om Sollied er aktuell så sender han Kåre I ut av konkurransen med sitt kandidatur.
Se på alternativene:
KÃ¥re i + Erik hoftun
Trond Sollied + KÃ¥re I
Det er så stor klasseforskjell på disse to favør alternativ 2, både på hovedtrener og assistent at det ikke kan bli annet enn walkover seier.
Drømmen er TKK som SD, Sollied hovedtrener og KI som assistent, men jeg kan leve med å nedlegge SD-stillingen(midlertidig) om vi får inn Sollied+KI! |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 30.10.2014 22:42 Post subject: |
|
|
Drømmen din med TKK+Sollied kan du se langt etter. Tror hverken Sollied eller Karlsen er lystne på et sammarbeid der den ene av de har det øverste ansvaret. Et usannsynlig scenario som egentlig ikke er noe poeng å diskutere om en gang.
Jeg ønsker meg én sjef, det tror jeg TS og TKK er enige i også. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 30.10.2014 22:53 Post subject: |
|
|
Drømmen med TKK+Sollied kan jeg se langt etter fordi styret sannsynligvis ikke jobber mot en eller begge av disse personene. Jeg er som deg og mange andre også tvilende til at en slik løsning hadde blitt godt mottatt, men det kommer veldig an på situasjonen. Jeg tror Sollied og TKK kunne hatt noen gode samtaler og forklart tanker og ideer og kommet frem til et godt samarbeid.
Det kommer ofte an på tanker, ideer, filosofi etc, få mennesker er totalt låst mot å samarbeide med andre. Ta eksempelet Kåre I som uttalte klart at han godt kunne være assistent under visse forutsetninger, men han ville heller slutte enn å være en kjegleflytter.
På samme måte kunne helt sikkert TKK og Sollied kommet frem til et samarbeid der man samarbeidet og ikke kjørte over og utfordret hverandre hele tiden. God kommunikasjon, godt klima, følelsen av samarbeid, å jobbe mot samme mål, å bli hørt og verdsatt er forutsetninger for dette.
Men det er nok meningsløst å ralje videre om det, blir vel med tanken  |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 30.10.2014 23:12 Post subject: |
|
|
Problemet er ikke at Brakka er for liten for både TKK og Sollied. Problemet er at de begge tar for stor plass sammen med mange av de vi har i dag, og det er det de jobber febrilsk for å forhindre nå om dagen _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 31.10.2014 01:05 Post subject: |
|
|
Snakket med en som har tette bånd til klubben i dag. Han mente at TKK ikke er vurdert til jobben, pga manglende kunnskap om RBK-kulturen og "dyp" kjennskap til klubben, hva enn som ligger i det. Han har visstnok vært diskutert, men tydeligvis ikke nok. Synd om det stemmer synes jeg.
Kan i samme slengen nevne et par andre ting og. Ryktet ang Alstad/Grønning skal visstnok ikke stemme ifølge han jeg snakket med. Han sa dessuten uoppfordret at Alstad er generelt dårlig på personalbehandling og mennesker. Rart, ettersom det er jobben hans. Uansett, han mente at det ikke stemmer at RBK vurderer å gi sportslig lederansvar til de nevnte.
Så kjapt på Trond Sollied, han mente at det helt sikkert er gjort research rundt hans "væremåte" utenfor banen, og at RBK garantert hadde hatt følere ute for å sjekke opp dette. Han mente også at de ikke kom til å gå for han. Han sa også at familiesituasjonen til TS spilte en stor rolle, det virket ikke som en selvfølge at kone og barn nødvendigvis ville til Norge...
Tenkte bare å dele noe av det jeg pratet med han om, om det er noe nytt eller ikke får så være. Jeg synes det var interessant, kanskje noen andre gjør det og  |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 31.10.2014 01:13 Post subject: |
|
|
Tror timeren på siden er på sommertid...... |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 31.10.2014 01:14 Post subject: |
|
|
Du må gå inn å endrfe selv, trykk på profil og gå ned og velg fra gmt+2 til gmt+1  |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 31.10.2014 01:16 Post subject: |
|
|
Helt klart interessant, Riversen!
Regner med - hvis opplysningene stemmer - et heller aggressivt innlegg fra Miami med flere angående TKK, nå!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 31.10.2014 01:28 Post subject: |
|
|
 _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 31.10.2014 01:36 Post subject: |
|
|
gollum!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 31.10.2014 01:48 Post subject: |
|
|
TKK vurdert og forkastet før han egentlig er vurdert, altså.
 _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 31.10.2014 01:54 Post subject: |
|
|
Gi mannen et eksemplar av Go'foten, hvor vanskelig kan det være å sette seg inn i? Hvis dette er argumentet for å ikke engang prate med ham ... _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 31.10.2014 02:26 Post subject: |
|
|
Skal vi ekskludere meget gode kanditater på det grunnlaget at de "ikke har dyp kjennskap til klubben" eller "ikke har spilt på Rosenborg/er bestevenn med noen på Brakka" kan vi bare legge ned skiten. Snakk om å drite seg ut.
Om det stemmer, noe som bare kan være tilfelle for en virkelig skakkjørt klubb..
Og hvor god kjennskap til kulturen må en person fra et annet sted ha? Femårig mastergrad i Rosenborg-historie? _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 31.10.2014 03:28 Post subject: |
|
|
Litt mere seriøst og som mesteparten her inne allerede skjønner skal jeg si d åpenbare, TTK kmr til å ta styring på brakka. Han er ingen hoppenisse for styret. Om den forklarelsen på hvorfor TTK ikke er evnet stemmer, er dette en bortforklaring "en veldig dårlig sådan". Og hovedgrunnen for at styret ikke vil ha TTK er at han ikke er indoktrinert i gutteklubben. Hver gang styret og Koteng da med andre ord tar avgjørelser må jeg bare tenke på de 2 siste årene hvor Koteng har lovet seriegull ellers går han av.. Om bare.
Det bør komme noen gode avgjørelser innen jul. visst det ikke kommer er jeg sjalu på Branns eveventuelle nedrykk, et nedrykk for RBK i år har spart oss for ett nytt tiår med elendige avgjørelser.
Alle de siste årene med dårlige avgjørelser på den her tiden av året bør være slutt. Steg 1 fjern Hoftun som SL er gjort, kanskje kan vi håpe på noe godt framover. |
|
Back to top |
|
 |
snufs Junior
|
Posted: 31.10.2014 11:30 Post subject: SL |
|
|
Få inn han Erik Soler som SL,...kontakta har han og,...+ at det e artig å hør på han.. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.10.2014 11:33 Post subject: |
|
|
1 av 10 på skalaen hvor 10 er topp trolling og 0 er elendig trolling. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 31.10.2014 11:55 Post subject: |
|
|
Riversen wrote: | Snakket med en som har tette bånd til klubben i dag. Han mente at TKK ikke er vurdert til jobben, pga manglende kunnskap om RBK-kulturen og "dyp" kjennskap til klubben, hva enn som ligger i det. Han har visstnok vært diskutert, men tydeligvis ikke nok. Synd om det stemmer synes jeg. |
Dette høres ganske plausibelt ut.
Antar at kriteriene de går etter rangeres omtrent slik da, med 1-10 i rangeringsgrad:
-Trivelig: 10
-Innenfor RBK miljøet: 10
-Trønder: 9
-Kan brutto/netto: Ja!
-Fotballfaglig: 1
-Nettverk: 1 |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 31.10.2014 11:58 Post subject: |
|
|
Quote: | - Nei, jeg benyttet meg av min tre måneders oppsigelsesrett og sa opp på ordinært vis uten noen form for sluttpakke, sier Østenstad. |
- Egil Østenstad
Tenk om folk hadde brydd seg nok om klubben til å gjøre det samme i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 31.10.2014 12:04 Post subject: Re: SL |
|
|
snufs wrote: | Få inn han Erik Soler som SL,...kontakta har han og,...+ at det e artig å hør på han.. |
Det er bedre enn Alstad i allefall, men fortsatt veldig langt ifra noe, noen ønsker seg! _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 31.10.2014 12:57 Post subject: |
|
|
Godt å høre at ryktene om Alstad som SL ikke har hold. Derimot skuffende, men ikke overraskende om TKK ikke blir vurdert. At kun folk fra gutteklubben vurderes vil ikke føre klubben fremover, men bare i de samme ringene som de siste årene. Kompetanse foran kameratskap!! |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 31.10.2014 21:26 Post subject: |
|
|
Riversen wrote: | Snakket med en som har tette bånd til klubben i dag. Han mente at TKK ikke er vurdert til jobben, pga manglende kunnskap om RBK-kulturen og "dyp" kjennskap til klubben, hva enn som ligger i det. Han har visstnok vært diskutert |
Dette er beviset på hvorfor RBK ikke kommer til å bli en toppklubb med dagens ledelse ved roret.
Vi sitter musestille og ser på at Koteng og co tar avgjørelser som ikke er til det beste for klubbens utvikling grunnet en massiv imkompetanse kombinert med en spesiell form for mennesketype-valg.
Også kalt kameraderi. |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 31.10.2014 21:32 Post subject: |
|
|
... og du trekker dine konklusjoner basert på rykter formidlet av en random bruker på rbkweb.... yeah _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
Back to top |
|
 |
|