View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Montana Veteran

|
Posted: 21.10.2014 15:45 Post subject: |
|
|
Pirlo wrote: | Jeg sier coaching i verdensklasse. |
Eller som han klovnen i adressa sier, fotball er tilfeldig (eller hva det var han sa) |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 21.10.2014 18:17 Post subject: |
|
|
Det der er en grov og unødvendig måte å rakke ned på klovneyrket. Det er folk som bruker tusenvis av timer på nitid øving og utallige repetisjoner og bare noen ytterst få blir så flinke at de kan leve av det. Ingen klovn slipper unna med tåkeprat og amatørskap.
Klovner er seriøse og vet hva de driver med. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 21.10.2014 22:18 Post subject: |
|
|
 _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 23.10.2014 21:01 Post subject: |
|
|
Snæks fra 2mas, og ingen ser det?
http://www.rbkweb.no/vis/10645
- Det er ikke noe som har endret seg. Fortsatt har han et ønske om å spille i en annen liga enn den norske. Så får vi se om vi får det til i neste vindu, uttaler Erik Hoftun til rbkweb.no.
- Dere ser ikke for dere at han forlenger kontrakten med Rosenborg?
- Nei, det har ikke vært noe tema så langt. Han har vært veldig klar på at han ønsker å dra, svarer den sportslige lederen. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 23.10.2014 21:08 Post subject: |
|
|
Strandberg har vist seg bedre enn jeg trodde da vi hentet ham og er en solid TL-stopper, men det eneste rette er å selge. Har vært en del situasjoner rundt ham. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 23.10.2014 21:14 Post subject: |
|
|
Synd men sant. Meget god fotballspiller med manglende dømmekraft på flere måter.
Synd også fordi vi kun kommer til å fåvekslepenger for ham. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 23.10.2014 21:20 Post subject: |
|
|
Det er tydelig at han har bestemt seg for å forlate klubben og da er det ganske teit av ham å gå rundt og si at han kan bli her i "15 år til". Han avslo kontrakt i januar, da var vel fremtiden allerede klar i hans hode. Sånn smisking med supporterne er kvalmt. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 23.10.2014 22:02 Post subject: |
|
|
Fatter ikke helt hvorfor fotballspillere driver på sånn. Jeg har full forståelse for at man kanskje har lyst til å prøve seg i en større liga, den norske er ikke akkurat spesielt attraktiv for tiden.
Hadde hatt mer respekt for fyren om han rett og slett innrømte at han kunne tenkt seg å prøve noe annet. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 23.10.2014 22:23 Post subject: |
|
|
Jepp, Strandberg velger totalt feil taktikk for å forsøke å framstå som en real type.
Han undervurderer fansen, og han skjønner ikke at vi ser tvers gjennom hans spede forsøk på å framstå redelig og ærlig.
Som flere nevner hadde han oppnådd mer respekt hvis han hadde vært dønn ærlig og sagt at han ønsker seg til en større klubb.
Håper vi får solgt han nå og kanskje får noen miller inn på konto. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.10.2014 23:08 Post subject: |
|
|
Rimelig spesielt hvordan han dro til på Jessheim i forrige uke, da fotojournalist Karlsen konfronterte ham med at de fleste antar han forsvinner:
- Folk som tenker sånn er helt på jordet, og jeg blir forbannet når jeg hører folk tenker sånn. Det er så feil som det får blitt. Jeg kan ikke noe for at en klubb vil kjøpe meg. Det er noe som fotballspillere opplever om de spiller bra, det er et privilegie for meg at andre klubber vil kjøpe meg. Jeg respekter at Rosenborg ikke har solgt meg. Folk som tenker sånn kan komme å ta en prat med meg, for det er så langt utpå jordet som man kan komme. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 23.10.2014 23:22 Post subject: |
|
|
Han gjør feil i å undervurdere fansen. Bedre å holde kjeft enn å komme med svada, hvis ærlighet ikke er en opsjon.
For øvrig har han 65 seriekamper for Rosenborg. Like mange som Nils Arne Eggen.
Ken Remi kan for min del gjerne stanse der, hvis han ikke skriver under en av de nærmeste dagene. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 23.10.2014 23:40 Post subject: |
|
|
Quote: | Men jeg har ikke noe problem med å være her videre, ellers hadde jeg lagd et helvete når de ikke lot meg gå forrige gang. |
Han vil altså "lage et helvete" hvis han ikke får det som han vil.  |
|
Back to top |
|
 |
Per Proff
|
Posted: 24.10.2014 08:01 Post subject: |
|
|
Rbk2 trenger da forsterkninger? |
|
Back to top |
|
 |
irie Senior
|
Posted: 24.10.2014 09:17 Post subject: |
|
|
Kleviño wrote: | Quote: | Men jeg har ikke noe problem med å være her videre, ellers hadde jeg lagd et helvete når de ikke lot meg gå forrige gang. |
det her tok du vel litt ut av sammenheng på beste journalist vis??
det han sa var vel at om han og Rosenborg hadde hatt en avtalte om salg og de nektet og selge, altså bryter den avtalen så kunne han ha laget et helvete om han ville!
Les:
- Jeg har ingen avtale. Hvis vi hadde en avtale, så hadde jeg blitt solgt, for det var en klubb som ville kjøpe meg (tyrkiske Eskisehirspor). Vi har snakket om at de vet jeg har ambisjoner. Det har vært klubber som har villet kjøpe meg tidligere, men Rosenborg har sagt nei og jeg har sagt det var helt fair. Nå var det en klubb som ville kjøpe meg og Rosenborg var villig, men ble ikke enig. Hadde vi hatt en avtale så kunne jeg klikket at de ikke solgte meg.
- Jeg har sagt jeg respekterer de ikke vil selge meg, at de vil bruke meg i høstinnspurten for å få best mulig plassering. Så vi har ingen avtale, men vi har snakket om det ja. Men jeg har ikke noe problem med å være her videre, ellers hadde jeg lagd et helvete når de ikke lot meg gå forrige gang. _________________ Jay-Jay Okocha, so good they named him twice |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.10.2014 09:59 Post subject: |
|
|
irie wrote: | Kleviño wrote: | Quote: | Men jeg har ikke noe problem med å være her videre, ellers hadde jeg lagd et helvete når de ikke lot meg gå forrige gang. |
det her tok du vel litt ut av sammenheng på beste journalist vis??
|
Nei, det gjorde jeg vel ikke. Sammenhengen var at han ikke hadde noe problem med å være her videre. Det som stod før i samme avsnitt var:
Quote: |
- Jeg har sagt jeg respekterer de ikke vil selge meg, at de vil bruke meg i høstinnspurten for å få best mulig plassering. Så vi har ingen avtale, men vi har snakket om det ja. |
Noe som ikke akkurat stiller han i noe bedre lys, all den tid det at han ble benket mot vålerengen motbeviser at rbk vil beholde han for å bruke han i høstinnspurten for å få best mulig plassering. RBK er nok mer enn interessert i å selge så fort som mulig, men det er ikke noen ordentlige klubber som vil ha han. Greit nok at det hadde vært dårlig gjort av rbk å ikke selge han hvis de hadde en avtale og de fikk et ordentlig bud (noe de ikke har fått), men uttalelsene sett i sammenheng med resten av det som har kommet fra den kanten tyder på en dårlig holdning. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 24.10.2014 10:59 Post subject: |
|
|
Strandberg har heller ingen høy standing i VIF..... Det har jeg fra de innerste sirkler i Enga. Han ble beskrevet som en I-me-mine-person.
Kvitt oss med ham. Strandberg har en helt feil profil for å kunne være i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
irie Senior
|
Posted: 24.10.2014 12:41 Post subject: |
|
|
Helt uenig, mener han har alt vi trenger!! ledertype som ikke er redd for og kalle en spade for en spade!!
han har også vært en av våre beste spillere så lenge han har vært her!
men at han blir benket nå når det er så få kamper igjen er jeg helt enig i, så lenge det ikke går ut over plasseringen vår selvfølgelig!!
det jeg stiller meg skeptisk til er hvorfor vi takket nei til et bud fra den tyrkiske klubben (rett over 4 mill har jeg hørt), om vi hadde planer om å bruke han i 1-2 kamper og så benke han for å spille inn andre... _________________ Jay-Jay Okocha, so good they named him twice |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 24.10.2014 12:48 Post subject: |
|
|
Planen var vel aldri å benke ham, men satse på at han enten forlengte kontrakten eller at det kom et bedre bud. At vi spiller inn andre nå kommer som en konsekvens av at hverken av de to har skjedd.
Forøvrig har han mistet mye av "sjarmen" synes jeg. Den selvpåtatte lederrollen han utviste tidligere var helt grei, men i de siste tider har det framstått mer og mer som surmaget kjefting. Og selv om han har vært god til å ta ledelsen på kornet når det har blåst som verst rundt disse, har han vært heller dårlig til å være ærlig om sin egen situasjon. Der sitter han og spyr ut flosker og pissprat i media, mens handlingene taler et budskap stikk i strid med ordene.
Jeg har ingenting i mot at en spiller har ambisjoner om å spille i en større liga/klubb enn TL/RBK. Men da bør de faktisk være ærlige nok om dette (jf.r Jim Larsen, som var klinkeklar fra dag 1 på at dette alltid var en mellomstasjon), i stedet for å i et øyeblikk lovprise klubben og sverge 15 år med trofast tjeneste, for i neste øyeblikk drive med indirekte trusler for å få viljen sin.
Bortskjemt, egosentrisk og grinete. Send ham på dør ved første tilbud. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 24.10.2014 18:07 Post subject: |
|
|
Hakkespett wrote: | i stedet for å i et øyeblikk lovprise klubben og sverge 15 år med trofast tjeneste, for i neste øyeblikk drive med indirekte trusler for å få viljen sin. |
Han har verken lovpriset klubben og sverget 15 års trofast tjeneste eller drevet indirekte trusler. Slik jeg oppfatter uttalelsene hans er det mer svadapreik enn noe annet.
-Han sier at han trives i RBK. Dette trenger man ikke å overtolke, trives gjør han nok, uten at han tenker å tatovere logoen inn i brystkassa eller bli her utover kontrakten.
-Han har uttalt "Jeg kan dra fra RBK eller jeg kan bli ut karrieren". Dette er svada så klart, han ønsker ikke å ta det i media, han sverger ikke til 15 års trofast tjeneste, han sier at alt kan skje, A.k.a - "ingen kommentar"
-"Vi har ingen avtale (om at han skal få dra ved bud), jeg har ikke noe problem med å bli her videre, ellers hadde jeg lagd et helvetet når de ikke lot meg gå forrige gang". Dette er en litt klønete uttalelse, men det er ikke en trussel, heller ingen indirekte trussel. Det han sier er - Dersom vi hadde en avtale og RBK ikke fulgte den hadde jeg lagd et helvette, på direkte spørsmål om det var/er en avtale. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 25.10.2014 01:58 Post subject: |
|
|
irie wrote: |
det jeg stiller meg skeptisk til er hvorfor vi takket nei til et bud fra den tyrkiske klubben (rett over 4 mill har jeg hørt), om vi hadde planer om å bruke han i 1-2 kamper og så benke han for å spille inn andre... |
Jeg er så sikker jeg kan være(når jeg synser) på at den tyrkiske klubben ikke kom med en bankgaranti. Du selger ikke til tyrkiske klubber uten godkjent bankgaranti, da ser du aldri noe av pengene. RBK er garantert minst like interessert i å selge som Stefan er i å bli solgt, vi hentet inn en erstatter, lot han dra til Tyrkia og droppe kamp for å få til dette. RBK har jo for lengst skjønt at spilleren desperat ønsker seg vekk og at i sommer var siste mulighet til å få en sum opp mot 4 mill. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 25.10.2014 02:05 Post subject: |
|
|
Kleviño wrote: | RBK er nok mer enn interessert i å selge så fort som mulig, men det er ikke noen ordentlige klubber som vil ha han. Greit nok at det hadde vært dårlig gjort av rbk å ikke selge han hvis de hadde en avtale og de fikk et ordentlig bud (noe de ikke har fått), men uttalelsene sett i sammenheng med resten av det som har kommet fra den kanten tyder på en dårlig holdning. |
Dette tror jeg er spot on. RBK ønsker virkelig å selge og de har sannsynligvis gjort alt de kan.
Problemet er at det ikke finnes aktuelle klubber som er villige til å betale. Dette syns nok Strandberg selv er rimelig flaut og da er det langt bedre å insinuere til pressen at han egentlig er villig til å bli, at tilbudet må være det rette for at han skal dra og at det egentlig er RBK som gjør denne prosessen vanskelig.
Det meste tyder jo på at spilleren er desperat etter å forlate oss og at partene ikke lenger har et godt forhold. RBK ønsker selvsagt å kvitte seg med han når man fortsatt kan få penger men at det tilbudet ikke eksisterer i markedet. |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 25.10.2014 02:36 Post subject: |
|
|
Han ender nok opp på Alfheim, han òg. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.10.2014 12:50 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Jeg er så sikker jeg kan være(når jeg synser) på at den tyrkiske klubben ikke kom med en bankgaranti. Du selger ikke til tyrkiske klubber uten godkjent bankgaranti, da ser du aldri noe av pengene. |
Noe som er bekreftet:
- Budene kom aldri opp på det nivået vi forventer for en spiller av Strandbergs kvalitet. Det andre punktet var betalingsbetingelsene. Så selv om vi hadde blitt enige om sum hadde vi ikke akseptert betalingsbetingelsene. De var uten bankgaranti eller andre former for garantier og lå et stykke frem i tid, sier Hoftun til VG.
(...)
Overgangsavtalen for Strandberg, som det ikke ble noe av, blir av avisen anslått til å være på drøye to millioner kroner.
Les mer: RBK ikke enig om Strandberg-salg |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 25.10.2014 19:13 Post subject: |
|
|
Bra spiller - ikke så bra på lagånd. Håper vi erstatter han med en som ikke bare vil bruke klubben som personlig springbrett, men faktisk setter pris på å spille i norges største klubb. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 25.10.2014 19:27 Post subject: |
|
|
De fleste bra spillere med ambisjoner vil kunne se RBK som et springbrett vidre. Vi må akseptere hvor vi er i næringskjeden, men det handler litt om hvordan man opptrer. Tåkelegging og ord og handling som ikke samsvarer tar seg dårlig ut. Å gå ut å si at du kan bli i 15 år, når han internt opplagt har gjort det klart at fornyelse ikke er aktuelt ser bare tåpelig ut. |
|
Back to top |
|
 |
|