| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 19.10.2014 23:55 Post subject: |
|
|
Omtales som "Hemnværing", har KIL/Hemne som barndomsklubb _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 20.10.2014 00:03 Post subject: |
|
|
Takker
Ny god kamp i dag. Favorittspillern min på laget i tillegg til Mike for tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 20.10.2014 01:33 Post subject: |
|
|
Bør melde seg på i landslagsdiskusjonen etter hvert Helland slik han spiller for tiden. Men synd sesongen nesten er over nå som han er i så godt form.
Men er dette ett nivå han kommer til å spille på til vanlig så kan det muligens bli landslagsspill etter hvert. Men spørs om Høgmo ser etter en Helland type siden han jo spiller med Dæhli og Skjelbred på hver sin side nå. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.10.2014 07:57 Post subject: |
|
|
| Zeno wrote: | | Han er født i Orkanger. |
Alle i det området er nok født på Orkanger sykehus uten at det gjør han til mindre hemnværing. |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 20.10.2014 08:30 Post subject: |
|
|
Får litt Daniel Braaten feeling av måten å dra av spillere og bruke kroppen, men der stopper sammenligningen. Der Daniel Braaten da gjerne ventet på den spilleren han hadde driblet av, setter Helland fart mot mål, og virker vesentlig mye mer direkte i spillestilen.
Tror bare vi har sett begynnelsen av en god karriere. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 20.10.2014 10:34 Post subject: |
|
|
| Vegard2711 wrote: | Bør melde seg på i landslagsdiskusjonen etter hvert Helland slik han spiller for tiden. Men synd sesongen nesten er over nå som han er i så godt form.
Men er dette ett nivå han kommer til å spille på til vanlig så kan det muligens bli landslagsspill etter hvert. Men spørs om Høgmo ser etter en Helland type siden han jo spiller med Dæhli og Skjelbred på hver sin side nå. |
Helland bør vel være aktuell snart for både U23 og ligalandslaget. Under Kåre vil han ta nye steg pga får mye tillit, bedre fysisk nivå på treninger og en enda bedre kollektivt spill. Helland kan faktisk bli en kontinuitetsbærer i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 20.10.2014 10:36 Post subject: |
|
|
| Helt vanvittig at han ikke spilte under Perry. Fullstendig uforståelig. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 20.10.2014 10:41 Post subject: |
|
|
Særlig når vi ser på forskjellen på nivået nå mellom trege, pinglete Mikkelsen og Helland. Perry, altså......  |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 20.10.2014 10:52 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Alle i det området er nok født på Orkanger sykehus uten at det gjør han til mindre hemnværing. |
Til og med enkelte nordmøringer blir født på Orkanger. Men Helland er altså oppvokst på Kyrksæterøra. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 20.10.2014 12:39 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | | Helt vanvittig at han ikke spilte under Perry. Fullstendig uforståelig. |
Egentlig ikke hvis det stemmer at han var en del av opprøret mot Perry i RIL. Ryktene sier jo at han måtte ta æren for det og si unnskyld for i det hele tatt å få kontrakt med RBK når han gikk fra Hødd _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 20.10.2014 22:10 Post subject: |
|
|
Går man sider tilbake i denne tråden, så kan man lese at de fleste, mener jeg å huske, var positive til Helland. Jeg personlig - både før - men spesielt etter knertens omtale av ham før han kom tilbake. Var innertier det, knerten! Flere ønsket også (håpte på) at PJH skulle gi Helland flere sjanser fremfor klippekortet Mikkelsen. Dessverre gikk det ikke sånn - selvfølgelig. PJH hadde sin egen agenda.
Det som slår meg, er hvor ofte majoriteten har/hadde rett til syvende og sist. (Edit: Når det kommer til flere spillere!).
Elsker Helland og gleder meg sinnssykt til fortsettelsen. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 21.10.2014 09:22 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | | Helt vanvittig at han ikke spilte under Perry. Fullstendig uforståelig. |
Personlige grunner. Helland var visst litt av en drittunge under deres tidligere samarbeid. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4117 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 21.10.2014 09:43 Post subject: |
|
|
Det morsomste med Helland for meg er at jeg ikke hadde noen forventninger til ham. Jeg regnet med han kunne være en ok backup for vidunderdansken Mikkelsen, også viser det seg at vidunderdansken er mer som en gammeldansk og Helland blir bare bedre og bedre. Tror nok Helland kan bli en meget fremtredende ving i årene som kommer dersom han dyrkes rett. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.10.2014 09:48 Post subject: |
|
|
| momonster wrote: |
Personlige grunner. Helland var visst litt av en drittunge under deres tidligere samarbeid. |
Det frikjenner uansett ikke Perry, som burde være voksen nok til å legge sånt bak seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 21.10.2014 10:24 Post subject: |
|
|
| momonster wrote: |
Sier veldig mye om Hansen i så fall. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.10.2014 11:07 Post subject: |
|
|
Jeg tror ingen av partene skal frikjennes i krangelen den gang, og ansvarsfordelingen vil nok variere en del etter hvem man prater med.
Men ryktene sier at Helland måtte ta all skyld og legge seg flat før han kunne komme tilbake til RBK, og Helland har fortalt i media at han kunne være en kødd på den tida.
Slik jeg ser det er det ihvertfall ingen tvil om hvem som står mest rakrygget i dag. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.10.2014 11:12 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | Jeg tror ingen av partene skal frikjennes i krangelen den gang, og ansvarsfordelingen vil nok variere en del etter hvem man prater med.
|
Nei, sånn sett bort i fra at den ene var en voksen mann og den andre en guttunge da. Hvis jeg som lærer hadde nektet å la en elev få vise sine ferdigheter i 3. klasse på videregående etter at han var en douche når han kom fra ungdomsskolen så hadde jeg feilet totalt i jobben min. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.10.2014 11:19 Post subject: |
|
|
Det er jeg selvsagt enig i. Jeg sier bare at det trengs to for å danse tango og Helland var heller ingen engel (som han har sagt selv), men det er en del flere formildende omstendigheter rundt ham enn langt eldre Perry. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
sheva1917 Junior
|
Posted: 21.10.2014 11:27 Post subject: |
|
|
| Helland mått gi en beklagelse til perry for å få signere for RBK. Sier vel litt om denne PJH... |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 21.10.2014 12:00 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | | Zorac wrote: | Jeg tror ingen av partene skal frikjennes i krangelen den gang, og ansvarsfordelingen vil nok variere en del etter hvem man prater med.
|
Nei, sånn sett bort i fra at den ene var en voksen mann og den andre en guttunge da. Hvis jeg som lærer hadde nektet å la en elev få vise sine ferdigheter i 3. klasse på videregående etter at han var en douche når han kom fra ungdomsskolen så hadde jeg feilet totalt i jobben min. |
Nå var jo ikke Perry noen lærer heller da, og Helland var heller ingen student. Er du gammel nok til å spille seniorfotball bør du være moden nok til å ikke være en drittunge som kommer på feil fot med treneren. Kan seriøst ikke mene at Perry feilet i jobben sin fordi han ikke godtok at Helland var en bråkmaker. Når det er sagt syns jeg Helland virker veldig moden NÅ, og Perry skulle nok ha vært stor nok til å ikke holde gamle synder mot han. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.10.2014 12:09 Post subject: |
|
|
Jo, jeg mener absolutt Perry var en lærer og Helland en student. Analogien min gikk også til videregående skole, ikke grunnskolen. En frivillig utdanning på seniornivå altså. Og jeg sier ikke at Perry skulle "godtatt" hva det nå enn var slags oppførsel det var snakk om, men jeg mener også absolutt at det er trenerens ansvar å disiplinere og motivere spillerne på en slik måte at de får ut sitt potensiale på best mulig måte.
Uansett så pekte analogien på hvordan Perry etter sigende forholdt seg til Helland NÅ, ikke den gang da. Det er greit å bli sint, men ikke å holde det imot en person mange år etterpå. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 21.10.2014 14:02 Post subject: |
|
|
Per Joar Hansen har vel bevist til det kjedsommelige hvilken kronidiot han er?
Uansett, godt å se at Helland endelig ser ut til å få ut det kjempepotensialet han har vist glimt av i mange år, som noen hardnakket påsto var vill fantasi fra enkelte forumbrukere og som andre hadde begynt å gi opp håpet om at ville slå ut i full blomst på norsk toppnivå.
Helland bør vel ha meldt seg på i kampen om en plass i landslagstroppen til Peg. Noen startplass vil han ikke få, men en glimrende joker å slenge innpå hvis det skulle butte imot offensivt. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 21.10.2014 14:41 Post subject: |
|
|
Skjønner skoleeksempelet, men mener det er relativt lite passende.
Fotballspillere i RBK og Ranheim er først og fremst arbeidstakere, og skal behandles og oppføre seg som dette. Kjefter du opp arbeidsgiveren din (og en trener må anses som arbeidsgivers representant) er du i trøbbel uansett om du er 18 eller 30.
Nå vet jeg selvfølgelig for lite om den aktuelle episoden, men Helland har sagt at han kunne være vanskelig, og da kanskje det var på sin plass å sette opp noen grenser. Skal ikke se bort fra at det har vært av betydning for Helland i ettertid. |
|
| Back to top |
|
 |
|