English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 148, 149, 150 ... 823, 824, 825  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 16.10.2014 14:57    Post subject: Reply with quote

Kan leve med KI hvis vi får inn en solid mann som SL. Dessverre ender vi vel opp med Hoftun som assistent/SL eller noe ræl fra Avantas. Tror vi har en ny "grundig prosess" om 1.5-2 år.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 16.10.2014 14:57    Post subject: Reply with quote

Ser for meg at klubben overrasker positivt - og henter inn TKK som ny sportslig leder - rett etter at Adressas tips er blitt virkelighet.

Hva hadde virkeligheten blitt da?

Eggen sjef over alle når han orker å involvere seg.
TKK får ikke brukt kompetansen sin.
KÃ¥re blir litt halvveis sin egen mann, og halvveis Eggen-mann.
Hoftun blir hipp som happ.

Lurer på om jeg må skaffe meg flybillett oppover til neste medlemsmøte. Her må jo noen svare for noe.
Barney
Veteran

PostPosted: 16.10.2014 14:59    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Kan leve med KI hvis vi får inn en solid mann som SL. Dessverre ender vi vel opp med Hoftun som assistent/SL eller noe ræl fra Avantas. Tror vi har en ny "grundig prosess" om 1.5-2 år.

Får endelig håpe de har vett nok til å hente TKK. Da kan dette bli riktig så bra! Very Happy

Ellers er det verdt å feire at man slipper å se Fagermo på Lerkendal neste år! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
Tjlicious
Senior

PostPosted: 16.10.2014 15:05    Post subject: Reply with quote

Jess, da blir det vel Bruttern som permanent løsning. Det er i så fall et like "overraskende" utfall av en like "grundig" og "langvarig" prosess som da Høgmo ble ansatt som landslagssjef.

Gubbe- og kompisveldet lenge leve.
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 16.10.2014 15:06    Post subject: Reply with quote

Er ikke dette nesten samme historien som med Knut Tørum? Ja bortsett fra at han tok gull da..
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.10.2014 15:07    Post subject: Reply with quote

Dyster spådom:

Styreleder: Koteng som har null erfaring og kunnskap om fotball
Daglig leder: Dyrhaug som har null erfaring som daglig leder
Sportslig leder: Atle Kvålsvoll som har null erfaring som sportslig leder
Hovedtrener: KÃ¥re I som har nesten null erfaring som hovedtrener
Assistent: Hoftun som har null erfaring som assistenttrer
Speider: Alstad som har null erfaring som speider men har tilgang til Myscout-databasen

Verden er forbanna deilig dere!!!!
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 16.10.2014 15:09    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:

By Rise og Ulseth som trener og assistent, Kvålsvoll som sportslig leder, også får vi inn Mads Kaggestad som erstatter for Hjelde.

- Torgeir Børven
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 16.10.2014 15:24    Post subject: Reply with quote

Tjlicious wrote:
Jess, da blir det vel Bruttern som permanent løsning. Det er i så fall et like "overraskende" utfall av en like "grundig" og "langvarig" prosess som da Høgmo ble ansatt som landslagssjef.

Gubbe- og kompisveldet lenge leve.

Det var vel ingen som seriøst trodde på det "grundig prosess"-pratet??
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 16.10.2014 15:25    Post subject: Reply with quote

Kan ikke folk være så snille å ikke stadig mene at Ulsokk er aktuell for en stilling i klubben!? Jeg - og sannsynligvis fler med meg - blir fysisk uvel av tanken. Sad
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 16.10.2014 15:27    Post subject: Reply with quote

Torbjørn
Veteran

PostPosted: 16.10.2014 15:29    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
STRANDerGUD wrote:
Dette:

Samtidig: Etter det adressa.no erfarer har Kåre Ingebrigtsens navn stått øverst på lista over aktuelle kandidater i en tid allerede.

Hjelpe meg..

Fun fact:

Han har også stått nederst på lista.

Plot twist:

Der er ingen liste.
Henri
Legende

PostPosted: 16.10.2014 15:30    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Dyster spådom:

Styreleder: Koteng som har null erfaring og kunnskap om fotball
Daglig leder: Dyrhaug som har null erfaring som daglig leder
Sportslig leder: Atle Kvålsvoll som har null erfaring som sportslig leder
Hovedtrener: KÃ¥re I som har nesten null erfaring som hovedtrener
Assistent: Hoftun som har null erfaring som assistenttrer
Speider: Alstad som har null erfaring som speider men har tilgang til Myscout-databasen

Verden er forbanna deilig dere!!!!

HAHA, dessverre er dette virkeligheten
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 16.10.2014 15:32    Post subject: Reply with quote

Klubben skal være glad for at internett ikke var spesielt utbredt da Nils Arne ble ansatt av kompisen Eldar Hansen.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 16.10.2014 15:36    Post subject: Reply with quote

Irrelevant for denne diskusjonen, men Hoftun og RBK sin stolte opptreden i Adressa vedrørende Excel-arket med spillere de har sett på er det absolutt bunnivået jeg noen gang har sett fra denne klubben. De er stokk dumme.
SeG
Veteran

PostPosted: 16.10.2014 15:36    Post subject: Reply with quote

Latterlig sammenligning på alle mulige måter.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
cbas10an
Senior

PostPosted: 16.10.2014 15:38    Post subject: Reply with quote

Selv om vi ender med KI betyr ikke dette at prosessen ikke har vært grundig, som mange her antyder. Vi har de siste månedene sett et Rosenborg som til tider har lignet mer på seg selv enn dem har gjort på mange år. Fremdeles er det mye som må forbedres, men dette skjer ikke over natta. Om vi skal spille Rosenborgfotball i kjent 4-3-3 er det ikke mange navn på lista, og om TS er uaktuell pga timing eller andre årsaker kan jeg ikke se noen som kommer over KI på lista. Han har dessverre ikke mye ballast i sekken som gjør han som et naturlig valg, men når man har bestemt at vi skal spille som Rosenborg synes jeg ikke han er set dummeste valget.
Det viktigste for meg er at vi ansetter en sportslig leder som virkelig duger, og da er ikke TKK det eneste valget, men av dem som er lansert er nok han det mest riktige valget. Så spørs det om man blir enig om lønn da.

Så tilbake til KI, og det han har utført siden han tok over.
Etter min mening har spillet vært mye bedre over tid enn noen av periodene under JJ og PJH. Vi har sett en rød tråd i hvordan laget ønsker å framstå.
KI hadde baller nok til å sette Gamsten ut av laget, vel vitende om at det ble snudd hver eneste krone for å hente han til klubben. Han hadde baller nok, og pedagogiske evner til å sette Selnæs inn i laget, og har fått han til å prestere i gruppa. Noe som direkte har ført til at han har signert ny kontrakt.
Han har klart å få i gang Søder på topp. Han har evnen til å bruke det enkeltindividene er gode på, og få dem til å spille som et lag.
Vi har færre tilbakespill til keeper siden KI tok over enn vi hadde på en kamp med PJH. Han ser ut til å få ut potensialet til Pål A Helland.
Og lista kunne sikkert blitt lengere.

Jeg synes rett og slett KI har noe på gang.

Så over til prosessen. Vi kan ikke ansette en annen trener bare for å ansette noen andre. Om KI virker som et bedre valg enn de andre på lista kan jeg ikke se at det blir feil.

Så er Hoftun satt som assistent da. Mange reagerer på dette også. Så vidt jeg vet er Hoftun svært godt likt blant spillere og andre i organisasjonen. At han må bort fra stolen som SL er vel alle enige i. Om han egner seg som assistent vet vel dem i klubben/spillerne bedre enn noen.

Om situasjonen blir den at vi sitter med KI/EH/NAE fra første januar mener jeg at alle supportere av Rosenborg bør stille seg bak dette fra dag en.
Dette om vi ønsker et Rosenborg tilbake til topps i norsk fotball iallefall.
Vi kan på alle måter gjøre jobben enklere ved å stå bak en slik avgjørelse fra dag en, så får man heller klage om det ikke funket. Da har iallefall alle prøvd.

Vi får ikke gjort noe med det som har vært, og nå er det på tide å se framover.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 16.10.2014 15:47    Post subject: Reply with quote

cbas10an wrote:
Vi får ikke gjort noe med det som har vært, og nå er det på tide å se framover.

VI får vel ikke gjort noe med noe som kommer heller. Annet enn å skrike og hyle. Ingen kommer vel hit og spør hva vi mener, og tar det med i beregningen.

Men vil igjen fremheve at "Kåre vs. DEF" er en Adressa-greie. Det er fortsatt lov å håpe at klubbens prosess ikke er like grunn som det blir fremstilt. Skulle det være sånn, så lever jeg med Kåre, men jeg vil gjerne ha en god forklaring på hvorfor han var det beste alternativet for å få klubben på beina igjen.

21/7 fikk Perry sparken. Skal man tro tidslinja slik den er fremlagt, var Perry ute av døra før Kåre ble spurt.

Da er det ihvertfall ikke sånn at han har stått øverst på ønskelistene i lang tid. Han er på toppen fordi han er der i dag, og det er minimalt med friksjon å fortsette sånn.
cbas10an
Senior

PostPosted: 16.10.2014 16:01    Post subject: Reply with quote

Han sto nok ikke øverst på lista da han ble hentet, og det er ikke sikkert han står øverst på lista nå heller, men likevel kan det faktisk være vi ender opp med han. Skulle vi gjøre det er det mest sannsynlig fordi man ikke har kommet videre med de alternativene man hadde.

Etter min mening burde man ha på plass en SL før man gjør noe som helst på trenersiden. En dyktig SL med bredt nettverk i fotballeuropa har større mulighet til å komme med forslag som er langt bedre enn det Koteng & co kan.
Det er ingen ideell posisjon klubben har satt seg i nå, hvor dem skal hente både trener og SL på samme tid. Men med situasjonen som vi hadde var det dessverre ingen annen mulighet.

En KI kan vi fint leve med i en sesong til. Det vi derimot ikke kan leve med er at Hoftun forsetter som SL. Han sitter tydeligvis ikke med det nettverket som skal til.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 16.10.2014 16:02    Post subject: Reply with quote

STRANDerGUD wrote:
Virker jo som tankegangen dems er at; "Vi heinte inn han Nils Arne t å træn opp n' Kåre sånn at han bli framtias mannj"

Hvis de ansetter Ki, så er vel dette fakta. Koteng uttalte i et intervju no sånn cirka dette:

"Klubben har prøvd å finne den riktige treneren, som har den riktige erfaringen mange ganger. Kanskje skal vi se på en trener potensiale, og forme denne til den treneren vi vil ha"

Ikke sikkert det er en dum tanke, gitt at denne treneren og NAE kan gå godt sammen. Med alderen til NAE, så er det kanskje også siste mulighet til å få en trener som NAE har coachet...
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 16.10.2014 16:13    Post subject: Reply with quote

Samme gamle altså. At klubben ALDRI lærer. Fy faen Tommel'n ned Mad
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 16.10.2014 16:59    Post subject: Reply with quote

Det pågår vel finsikting av denne lista nå: http://www.avantas.no/om-oss/
Elling Finnanger og Otto Ulseth er sikkert høyaktuelle som sportslig leder.
Back to top
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 16.10.2014 17:00    Post subject: Reply with quote

Tror dette er den konstellasjonen som åpner døra mest for Eggen sine bidrag. Forutsatt at nevnte Eggen får en sentral rolle er jeg forsiktig optimist.

Klubben har under KI klar framgang i forhold til "tilbake til røttene." KI har fått humøret tilbake i spillergruppa. Det trenes hardt, jfr Selnæs sitt utspill til adressa. Det kan godt hende KI er en uslipt diamant, og med slipemiddel fra Orkdal ser jeg ikke så mørkt på det.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.10.2014 17:07    Post subject: Reply with quote

Dritlurt, vi har jo aldri prøvd ut å ansette assistenttrenere som hovedtrenere med NAE-støttehjul, vi har jo aldri prøvd å ansette assistenttrenere som knapt har erfaring som det og vi har jo aldri prøvd å ansette SD-ere uten noen som helst erfaring.

Deilig at vi endelig får prøvd ut dette! Regner med det blir en kjempesuksess!!

#Drittstyre#Innavl#MÃ¥tteAvantasBrenneIHelvete
Back to top
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 16.10.2014 17:14    Post subject: Reply with quote

Vel, så framt prosjektet fortsatt handler om "tilbake til røttene," er jeg nysgjerrig på hvem du mener kan forvalte dette bedre enn Nils Arne Eggen?

Det bryr meg fint lite hva som har vært gjort før, med helt andre folk involvert. Funker det så funker det. Jeg må si, som flere her, at det ville være dumt å ansette noen andre bare for å ansette noen andre. Så langt tyder den spillemessige forbedringen på at vi er på rett spor, og hylingen etter en eller annen vilkårlig frelser er urealistisk etter mitt syn. Vi må gjenreise klubbkulturen, se bare hva middelmådigheten Skullerud driver med i Molde.

Og forresten: TKK? Ja takk.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.10.2014 17:27    Post subject: Reply with quote

Da får man først bestemme seg for hva i all verden "Tilbake til røttene"betyr. Betyr det tilbake til tiden etter NAE der man ansatte uerfarne assistenttrenere og slapp løs NAE nå og da for å undergrave han på feltet så treffer denne modellen bra.

Litt mindre flåsete: Om prosjektet betyr nok et forsøk på å suge kunnskap ut av NAE og lære opp en kopi så er det sikkert det beste forsøket på akkurat det. Men er det lurt?

Og hvorfor skal det være slik at folk tror eller mener at en hovedtrener uten erfaring og en assistent som aldri har vært assistent eller trener før er det beste valget for en storklubb?

At vi skal ansette sånne hyggelige folk som har tråkka rundt brakka og vært tidligere spillere. Er det lurt? Har vi hatt suksess med det de siste 15 årene?

Det kan godt hende dette lykkes totalt, delvis eller det flopper. Det er fortsatt like forbanna dumt å gjøre. Og en forbanna dum måte å gå frem på. Som vanlig fra Rosenborg
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 148, 149, 150 ... 823, 824, 825  Next
Page 149 of 825

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb