| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 26.09.2014 17:40 Post subject: |
|
|
| quentez wrote: | | KitWalker wrote: | Jeg er redd for at Fagermo heller prioriterer 70 % av treningsarbeidet med defensiv organisering og 30 % offensiv samhandling.
Med KI er det stikk motsatt. |
Og med foreløpig fasit i hånd har dette ført til 16 mål i mot på åtte kamper. På bortebane har vi sluppet inn nesten tre mål i snitt per kamp siden Kåre overtok. For å sette det på spissen - Rosenborg under KI har sluppet inn nesten like mange mål som Molde gjennom hele sesongen.
Angrep vinner kanskje publikum, men defensiv organisering vinner mesterskap. |
Enig så enig. Under KI har ROsenborg fremstått sånn passe bra offensivt. Knapt det også. Defensivt har det vært en total katastrofe. At noen i det heletatt ser for seg KI som ny hovedtrener vitner om total mangel på ambisjoner og visjoner. KI er juniortrener og er forsatt det!! |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 26.09.2014 17:44 Post subject: |
|
|
Synes det er helt horribelt å skal si Nei til Norges beste trener basert på "hear say". Historien er full av trenere og spillere som ikke er A4, men som presterer som faen. En kan se på store bedriftsledere også, i Norge og resten av verden, det er ikke bestandig de snilleste i klasse som styrer skuta
Jeg vil vinne seriegull og komme til CL. To poeng i snitt i utlandet er definitivt godt nok for å få RBK som seriemester i Norge og muligens til CL også. |
|
| Back to top |
|
 |
Spurven Proff

|
Posted: 26.09.2014 21:31 Post subject: |
|
|
Jeg har faktisk hatt både Deila og Fagermo som trenere i ungdomstida. Fagermo hadde jeg som trener på kretslaget i to år, og Deila hadde jeg som trener i et par år når jeg spilte for juniorlaget til Urædd (som var Deilas første trener jobb).
Den gangen var det som himmel og helvete å spille for de to.
Deila var en utrolig god menneskekjenner og klarte å lage et godt sammensveiset lag med en spillestil som prøvde å være blåkopi av det Rosenborg hadde på den tiden. Han refererte ofte til RBK når vi drillet spillestil på banen. Deila laget en veldig god stemning i laget og det var ekstremt morsomt å spille fotball i de årene. Jeg vil si vi presterte over evne. Han klarte å skape mye gjennom godt samspill.
Med Fagermo var det ikke like morsomt. Han hadde ikke den samme evnen til å få det beste ut av spillerne. Jeg turte ikke prøve å utfordre for jeg var redd for å feile. Han klarte å gjøre fotballen alt for alvorlig. Jeg husker jeg gruet meg til hver trening, og var faktisk kjempe glad den dagen jeg var for gammel for kretslaget. Den gangen ville jeg valgt Ronny foran Dag Eilev 10 av 10 ganger.
Men det er en god stund siden, og begge var i starten av trenerkarrieren.
Nå er jeg ikke lenger like sikker på om jeg ville valgt Deila foran Fagermo. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 26.09.2014 21:56 Post subject: |
|
|
| Vældig interessant læsning, Spurven! |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 26.09.2014 22:43 Post subject: |
|
|
| Det at TS sier han kun vil være Manager og ikke trener, minsker sjansen for at han kommer. Nå vil Ikke IK ha manager. Det samme gjelder OGS? |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 27.09.2014 14:34 Post subject: |
|
|
Ã…?
IK vil ikke ha manager-varianten?
Hvor har du det fra, Mikkelsen? |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 27.09.2014 14:36 Post subject: |
|
|
| Deila har aldri stått for RBK/Eggen-fotball, verken i teorien eller i praksis. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.09.2014 15:05 Post subject: |
|
|
Fortsetter med sportslig leder. Men ikke diskutér det videre here.
Må si at også jeg har et inntrykk av at Fagermo - i likhet med Keiko - er sint og sur med mindre glimt i øyet enn Eggen. Kan nok fort få spillergruppa i mot seg. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 27.09.2014 15:54 Post subject: |
|
|
Og som Frode Johnsen sier i intervjuet;
Det er morsommere å være i cupfinale med Odd enn Rosenborg. I Rosenborg fikk vi kjeft når vi ikke klarte det.
Lurer på hvordan Fagermo fremstår etter to seiere på 8 kamper i et kravstort trøndelag? _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Numsk Rutinert

|
Posted: 27.09.2014 16:15 Post subject: |
|
|
Med Fagermo kan vi i allefall vinke farvel til å fremstå som folkelige i allefall. Han slår meg som en rimelig usympatisk type. _________________ Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.09.2014 16:44 Post subject: |
|
|
Langsur er muligens en annen karakteristikk?
Blir spennede å høre om Koteng vil si noe mer om kravspesifikasjonene etter styremøtet mandag ettermiddag. |
|
| Back to top |
|
 |
Dantell Proff

|
Posted: 28.09.2014 12:55 Post subject: |
|
|
| Nesten rart at ikke Åge Hareide er nevnt mer i media som en kandidat. Strålende sesong i Sverige i år og har virkelig ordnet opp i kaos-klubben Malmö. Om vi VIL ha han tilbake er en annen sak.... |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.09.2014 13:11 Post subject: |
|
|
| Vi vil ikke ha han, men det er også liten grunn til å tro at han vil forlate Malmö for å komme hit. Per i dag er jo det et klart steg ned. |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 28.09.2014 13:16 Post subject: |
|
|
| Dantell wrote: | | Nesten rart at ikke Åge Hareide er nevnt mer i media som en kandidat. Strålende sesong i Sverige i år og har virkelig ordnet opp i kaos-klubben Malmö. Om vi VIL ha han tilbake er en annen sak.... |
Det er ikke rart. Bare se hva han presterte i Viking. |
|
| Back to top |
|
 |
Dantell Proff

|
Posted: 28.09.2014 13:19 Post subject: |
|
|
| Vil tro det er ganske mye bedre lønnsvilkår i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.09.2014 13:24 Post subject: |
|
|
| Lønnsnivået i Norge er jo høyere enn i Sverige, men Malmø spiller CL, mens vi har elendig økonomi. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 28.09.2014 13:52 Post subject: |
|
|
| Åge Hareide har uttalt at han er ferdig med å trene lag i Norge. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.09.2014 14:43 Post subject: |
|
|
| Åge Hareide har löpande 12-månaderskontrakt och har sagt att han vill fortsätta i Malmö även nästa säsong. Hareide har lyckats med allt i Malmö och har geni/gudaförklarats. Att han skulle gå till den riktiga kaos-klubben, RBK finns nog inte på kartan. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 28.09.2014 14:52 Post subject: |
|
|
| Dantell wrote: | | Nesten rart at ikke Åge Hareide er nevnt mer i media som en kandidat. Strålende sesong i Sverige i år og har virkelig ordnet opp i kaos-klubben Malmö. Om vi VIL ha han tilbake er en annen sak.... |
Kaos? Hareide tok over en klubb som vant ligaen, i tillegg har han hentet Premier League-spilleren Rosenberg.
Er ikke så voldsomt imponert over Hareide akkurat. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Dantell Proff

|
Posted: 28.09.2014 15:04 Post subject: |
|
|
| Stor spillerflukt etter seriegullet, bl.a kapteinen. Treneren og sportssjefen slutten jo også. Har en brukbar merittliste ellers også. Eneste grunnen til at jeg ikke vil ha han til RBK er hans usmakelige exit forrige kan han var her. |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 28.09.2014 15:12 Post subject: |
|
|
| For min del vil jeg ikke ha en eneste av de personene, som klaget på oss supportere i nærheten av Lerkendal, vi må ha lov til å si i fra når ting ikke er godt nok! |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 28.09.2014 15:55 Post subject: |
|
|
| RÃ¥nny wrote: |
Kaos? Hareide tok over en klubb som vant ligaen, i tillegg har han hentet Premier League-spilleren Rosenberg.
Er ikke så voldsomt imponert over Hareide akkurat. |
Helt enig, Hareide kom virkelig til dekket bord i Malmø. I tillegg til Rosenberg har de hentet Enoch Adu som var tippeligaens beste de månedene han var her. Håpet lenge vi skulle kjøpe han men.. Det han har fått til i Malmø er såklart sterkt i sin egen rett, men ingenting som bør gjøre ham til en het kandidat for oss. Hareide har ikke fått til noe på ti år som trener, så det som skjer i Sverige er bare hyggelig for han. Måtte det vare ei stund til |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 28.09.2014 16:56 Post subject: |
|
|
| Muligens kunne Mika Lehkosuo vært et alternativ. Han presterte å få HJK Helsinki til gruppespill i Europa League, og virker ung og talentfull. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.09.2014 18:11 Post subject: |
|
|
| Förutom resultaten med gruppspel i champions league och 200 milj i kassa samt ett nästan säkrat guld i allsvenskan är det sättet Hareide har lett Malmö som har imponerat: Våldsam energi, gott humör, slagfärdighet, taktiska genidrag, flexibilitet när det gäller spelsystem, extrem lyckad rotation av spelare, ständig utveckling av lag och spelare fysiskt och spelmässigt, imponerande snabb inkludering av nyförvärv och hantering av skador på nyckelspelare. Betyg: 9.5 av 10. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.09.2014 19:17 Post subject: |
|
|
Malingsflekker på både hendene og håret avslørte også at Solskjær har nok å gjøre på etter hjemkomsten til Kristiansund.
– Barna har begynt på skolen og alle sammen har det bra, sier Ole Gunnar Solskjær.
(...)
Rosenborg er blant klubbene hjemme i Norge som har vist interesse for den arbeidsledige treneren. Trolig vil også flere klubber i utlandet ha Solskjær på blokka når de skal jakte ny trener.
Les mer: Ole Gunnar Solskjær tilbake som trener
Tror egentlig ikke at Tidens Krav sikter til noe annet enn Koteng-høflighetsfrasene om at Solskjær "er aktuell". Legger derfor artikkelen her i stedet for å dra fram Solskjær-tråden. |
|
| Back to top |
|
 |
|