English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK - Aalesunds FK
Goto page 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot AaFK?
Daniel Ørlund
0%
 0%  [ 0 ]
Jonas Svensson
2%
 2%  [ 2 ]
Stefan Strandberg
1%
 1%  [ 1 ]
Tore Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Micke Dorsin
12%
 12%  [ 10 ]
Mike Jensen
64%
 64%  [ 51 ]
Mikkel Diskerud
10%
 10%  [ 8 ]
Morten Gamst Pedersen
0%
 0%  [ 0 ]
Hólmar Ørn Eyjólfsson
1%
 1%  [ 1 ]
Riku Riski
1%
 1%  [ 1 ]
Tomas Malec
6%
 6%  [ 5 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 79

Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.09.2014 19:43    Post subject: RBK - Aalesunds FK Reply with quote

VS.


Søndag 28. september klokka 20 @ TV2 Zebra.

Søderlund skal ikke være like nær friskmelding som han sjøl hinter til, og mister nok også denne kampen - i alle fall med tanke på plass i startoppstillinga. Etter prestasjonene i går og i dag er det nok dermed liten tvil om at Malec starter for første gang på bekostning av Sørloth.

Må si at jeg er usikker på hvem som erstatter Selnæs. Det er nok ikke helt umulig at Svensson blir skjøvet fram, men har en følelse av at man vil forsøke Gamst i ny rolle. Dessverre. Et alternativ kan naturligvis være Jensen eller Diskerud sentralt.

Mulig lag:
Daniel Örlund

Jonas Svensson - Stefan Strandberg - Tore Reginiussen - Mikael Dorsin

Mike Jensen - Morten Gamst Pedersen - Mikkel Diskerud

Pål André Helland - Tomas Malec - Riku Riski
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1960
Rutinert


Joined: 31 May 2014
Posts: 825
Location: Stjørdal

PostPosted: 22.09.2014 21:24    Post subject: Reply with quote

Etter en trøstesløs forestilling i Haugesund så må det forandring til.
Håper at Lunna kan erstatte Ørlund som faktisk ikke greier å sette spillet igang.
I forsvaret kan Eyolf med fordel erstatte Stefan etter han leverte en ille forestilling mot Haugesund.
På midten er vel det desidert beste alternativet å snu V en med Riski på topp, ettersom Ole har karantene. Riski har denne sesongen vist at hans beste posisjon er her.
PÃ¥ topp Helland, Malec og Skjelvik.
Ille vurdering å starte med Sørloth sist!
Det betyr
Lunna/Ørlund
Svensson, Eyolf, Reg og Dorsin
Jensen,Mix
Riski
Helland, Malec, Skjelvik
Back to top
View user's profile Send private message
ode
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 2285
Location: Bæste byen i lainne

PostPosted: 22.09.2014 22:47    Post subject: Reply with quote

Gamst spilte seg ut av laget mot FKH, og jeg blir skuffet hvis han får en ny sjanse fra start.

Hvis KI er tøff setter han unge Hou inn på midtbanen, gjerne også som sentral. Hou spilte en strålende kamp på RBK2 i kveld, nesten prikkfritt pasningsspill, godt overblikk og dirigerte sine eldre, rutinerte kolleger med en naturlig autoritet. Han hadde dog et par grove pasningsbom mot slutten da han begynte å bli sliten.
Han får nok ikke sjansen fra start, men håper han får sin TL-debut mot Aalesund.
_________________
Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 22.09.2014 23:07    Post subject: Reply with quote

Tenkte det samme under dagens kamp. Han er sannsynligvis god nok til å starte men det spørs vel. Burde allerede ha fått debuten som innbytter.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 22.09.2014 23:49    Post subject: Reply with quote

Debuten drar ut og det kan se ut som om han ikke tar rekorden til By Rise. Han har nå mot Aafk og neste runde igjen mot LSK å debutere på i seiren for å slå By Rise. Men Sæter er jo yngste RBK spiller gjennom tidene uansett mtp at han spilte i cupen i år.

Både Sæter og Sørmo ser ikke ut til å få spilletid enda, RBK sliter med å avgjøre kamper så da kommer de spillerne som er mer rutinerte innpå i stedet. Men nå er det ikke alle de rutinerte som levere og mtp at Sæter har storspilt i spesielt de to siste kampene til RBK2 så hadde det kanskje ikke vært så dumt om Kåre tok en sjanse. Men ser som sagt ut som om han ikke vil gjøre det og Sørmo er vel muligens også foran Sæter i køen.

Men Kåre bør som sagt ta en sjanse, Sæter har mye å tilføre laget offensivt så vil nok ikke være det dummeste å gjøre om han kommer inn om RBK sliter og ikke bare om de leder komfortabelt (noe som så godt som aldri skjer).

Helt til slutt: En ting er verdt å merke seg, Sæter har som sagt storspilt i de to siste kampene, i to kamper hvor RBK2 har stilt med ganske bra lag. Kan vel kanskje tyde på at han spiller enda bedre når han har bedre spillere rundt seg og/eller at det er fordi RBK2 kanskje styrer kampene mer enn de gjør når de har stilt rent juniorlag.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 23.09.2014 08:49    Post subject: Reply with quote

Enig med det som skrives over her, og skulle gjerne sett en oppstilling noe à la dette:


Örlund

Svensson - Örn Eyjolfsson - Reginiussen - Dorsin

Jensen - Hou Sæter - Diskerud

Helland - Malec - Riski



Tror ikke denne elleveren ville gjort det dårligere enn den elleveren vi mønstret borte mot FKH.
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 23.09.2014 08:50    Post subject: Reply with quote

Det er da heller ingen målestokk..
Du kunne satt inn Davy Wathne for Gamst og laget hadde mest sannsynlig fått økt løpskraft og ballsikkerhet...
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 23.09.2014 08:54    Post subject: Reply with quote

Strandberg var svak mot FKH, men at Eyjolfsson skal komme foran i køen er jeg uenig i. Synes ikke Eyjolfsson har vært så bra han heller, mot Glimt var han veldig rusten. Gamst har vært forferdelig dårlig, men mulig han vil passe bedre sentralt, så kan heller Sæter komme inn hvis Gamst stinker like mye i denne kampen også.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 23.09.2014 08:56    Post subject: Reply with quote

Ja, det er ingen målestokk, selvfølgelig. Men skulle likevel gjerne sett at KI tok sjansen på Hou Sæter. Blir bare tull å satse på en spiller, totalt ute av form, bare fordi han har erfaring. I hvert fall nå som Hou Sæter tydeligvis er i sin beste form og spiller meget bra.
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Jakob
Veteran


Joined: 31 Dec 2013
Posts: 1025

PostPosted: 23.09.2014 09:04    Post subject: Reply with quote

Hadde vært interessant å høre Kåres mening om Sæters nivå og mulighet for TL-debut.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 23.09.2014 09:07    Post subject: Reply with quote

Ja, mulig Strandberg bør starte, Henning. Han kan jo selvfølgelig bedre enn det han viste mot FKH. Men Gamst bør ikke få lov til å starte. Han vandret jo over hele midtbanen til tider og var dermed i posisjoner til å utrette både det ene og det andre mot FKH. Vi så jo alle hva han utrettet/bidro med av pasninger, taklinger, innlegg, skudd, dødballer, osv..
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
ode
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 2285
Location: Bæste byen i lainne

PostPosted: 23.09.2014 11:16    Post subject: Reply with quote

Jakob wrote:
Hadde vært interessant å høre Kåres mening om Sæters nivå og mulighet for TL-debut.


Jeg prata med Kåre for en stund siden og spurte om ikke Hou Sæter snart fikk sin TL-debut. Han var positiv og mente at både Sæter og Sørmo kunne få en sjanse i løpet av høsten.
Da jeg nevnte at Sæter kunne slå Olas debutrekord ved et innhopp i en av de nærmeste kampene, var han slett ikke avvisende til det.

Jeg håper og tror vi får se Sæther mot Aalesund.
_________________
Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
denyngstelillebroren
Senior


Joined: 15 Aug 2006
Posts: 230

PostPosted: 23.09.2014 11:52    Post subject: Reply with quote

RBK.no wrote:
På fredag skal Keegan spise frokost med RBK-spillerne på Brakka, før han leder starten av treningen.
Back to top
View user's profile Send private message
Mighty
Senior


Joined: 14 Aug 2010
Posts: 193

PostPosted: 23.09.2014 11:57    Post subject: Reply with quote

Burde ikke vår forsvarspotet Örn Eyjolfsson være en grei kandidat til å styre midtbanen? Mener å ha lest et sted at han har spilt defensiv midtbane i tidligere klubber. Tenker han kan sikre oss defensiv trygghet, duellkraft på midtbanen og samtidig løse rollen på en enkel og trygg måte.

Litt slik som Riseth gjorde i 2006. Funket bra det!
Back to top
View user's profile Send private message
stolavs
Veteran


Joined: 20 Oct 2007
Posts: 1645

PostPosted: 23.09.2014 14:22    Post subject: Reply with quote

jeg kunne tenkt meg å se Sørmo som erstatter for Selnes. Han har en fin pasningsfot og imponert meg på 2 laget.
Jeg vil ikke se Jensen som ballfordeler da jeg mener hans kvaliteter ikke kommer helt til sin rett der. Han vil jeg fortsette med som indreløper sammen med Mix.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 23.09.2014 14:28    Post subject: Reply with quote

Mener Sæter bør være foran Sørmo i køen. Sørmo har en fin fot og bra overblikk men blir ofte veldig stresset under press. Da blir det mye feilpasningen og balltap.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.09.2014 18:26    Post subject: Reply with quote

Om det skulle være noen tvil: Jeg vil se både Sæter og Sørmo foran Gamst i køa for å spille sentral midtbane på søndag, men tviler på at Ingebrigtsen tør i en så viktig posisjon.

Men skal aldri si aldri. Var personlig svært overrasket over valget av Sørloth framfor Malec eller Riski som midtspiss.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 23.09.2014 20:30    Post subject: Reply with quote

Er jo ikke sikkert Sæther får være ute så lenge? Kampen begynner ikke før kl 20.00.
Om vi legger til høstvær, Jönssonfotball og at mange publikummere sikkert heller ikke får lov til å være oppe så sent, er vi vel raskt nede på 11 000-tallet igjen etter oppløftende 14 327 sist.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 23.09.2014 20:33    Post subject: Reply with quote

Litt forskjell på midtspiss og defensivt anker, dog. RBK har ikke akkurat vært avhengig av at midtspissen scorer målene i år, så det er en lettere posisjon å eksperimentere med, mens det er dønn viktig at vår DM kan sakene sine. Derfor; ut ifra rapportene fra RBK2-kampene så burde det egentlig ikke vært noen tvil - Sæter skulle startet mot Aalesunds FK om KI hadde guts til det. Men det er mulig rapportene ikke stemmer overens med hvordan KI ser det da...
Back to top
View user's profile Send private message
Jakob
Veteran


Joined: 31 Dec 2013
Posts: 1025

PostPosted: 23.09.2014 22:25    Post subject: Reply with quote

Eller er det mer ideelt å la Sæter være indreløper som han spiller for 2.laget, og ha Jensen som anker. Ser for meg at Sæter kan bli for lett i den dype rollen?
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 24.09.2014 09:39    Post subject: Reply with quote

Scanner ting veldig raskt og overfladisk for tiden, så da har jeg koblet feil Smile - hadde fått det for meg at han var DM.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.09.2014 17:30    Post subject: Reply with quote

Skal innrømme at jeg formulerte meg litt rart i går: Vil altså heller ha Sæter eller Sørmo i stedet for Gamst sentralt, men er enig i at både Jensen og Diskerud er bedre alternativer der og at Sæter i stedet bør aspirere til indreløperplass.

Forresten spilte Jensen sentralt på reservelaget på treninga på lørdag, noe som tyder på at han er første vara der?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.09.2014 20:22    Post subject: Reply with quote

I motsetning til i forrige uke har det vært veldig stille rundt Søderlund denne uka - utover "hjemme hos" på TV2 og rbk.no, så jeg antar at opplysningene mine i åpningsinnlegget stemmer: Altså at han er uaktuell (fra start).

Så blir vel Malec. Ingen som har vært spion på formasjonstrening denne uka?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 25.09.2014 21:08    Post subject: Reply with quote

Dorsin, Strandberg og Reginiussen må passe seg for sitt tredje kort, ellers får vi et skralt forsvar mot LSK neste fredag.
Riski og Gamst har også to.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Juch
Veteran


Joined: 14 Jun 2006
Posts: 2521
Location: Oslo

PostPosted: 26.09.2014 12:18    Post subject: Reply with quote

Ut fra dagens trening ser det ut som det blir følgende lag, avhengig av om Reginiussen blir friskmeldt:

Ørlund
Svensson - Strandberg - Reginiussen/Eyjolfsson - Dorsin
Gamst - Mix - Jensen
Riski - Malec - Skjelvik
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Next
Page 1 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb