| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best mot Haugesund? |
| Ørlund |
|
1% |
[ 1 ] |
| Eyjólfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Strandberg |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Dorsin |
|
1% |
[ 1 ] |
| Gamst |
|
0% |
[ 0 ] |
| Selnæs |
|
1% |
[ 1 ] |
| Mix |
|
43% |
[ 35 ] |
| Mikkelsen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Sørloth |
|
0% |
[ 0 ] |
| Riski |
|
5% |
[ 4 ] |
| Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Malec |
|
46% |
[ 37 ] |
|
| Total Votes : 80 |
|
| Author |
Message |
gisp! Legende
|
Posted: 21.09.2014 22:15 Post subject: |
|
|
Børs:
Örlund 4
Eyjólfsson 4
Strandberg 3
Reginiussen 4
Dorsin 3
Selnæs 4
Gamst 2
Diskerud 5 BB
Mikkelsen 3
Sørloth 2
Riski 4
Skjelvik 4
Malec 5 _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
seler Senior
|
Posted: 21.09.2014 22:16 Post subject: |
|
|
Av ren nysgjerrighet: Hva legger du i karakteren 4 til Ørlund ? _________________ 'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 21.09.2014 22:19 Post subject: |
|
|
Edit: På Storflorskalaen er 4 under pari. Noen svake utspill. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 21.09.2014 22:20; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 21.09.2014 22:19 Post subject: |
|
|
Med jobben som har blitt gjort på spillerlogistikken så tåler vi ikke å ha 4 mann ute som vanligvis starter.
Malec burde (igjen) startet framfor Sørloth. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 21.09.2014 22:20 Post subject: |
|
|
4/10 er ok for ørlund i dag.
Ikke hans skyld at vi slipper inn to, gjør målet lite på straffen.
Er dog uvanlig tam i feltet. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 21.09.2014 22:22 Post subject: |
|
|
Gleder meg til RBK2 kamp i morgen, med full innsats, tempo, teknikk, samhandling og mange mål; og uten Gamst
Bra terapi for å komme over møkkafotballen som A-laget presterte i dag. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
oddarild Proff
|
Posted: 21.09.2014 22:25 Post subject: |
|
|
Nitrist! Jeg hadde mer lyst til å se på nyhetene enn den tafatte suppa vi rørte sammen i dag.. Håper styret slår fra seg ideen om KI som hovedtrener etter det her.. Vi er nødt til å ha en trener som er så skummel at spillerne ikke tør annet enn å gi 100%, hver gang. Det minste jeg krever, er at det ser ut som vi ønsker å vinne mer enn motstanderne.
Jeg lurer på hvor mange kamper vi har hatt de seneste årene, der vi rett og slett ser uinteresserte ut, og er nødt til å få minst et mål i sekken før vi kommer i gang. Det er rett og slett slemt og respektløst, ovenfor norges beste supportere!! En sånn kamp innimellom er greit, altså en i løpet av året maks.. Jeg er lei av å se oss bli løpt i senk av lag som ikke engang burde vært i TL.
Nå har vi hatt nok kompistrenere for noen tiår, nå må vi tilbake til en som det oser respekt av, gjerne en frisk Eggen.. |
|
| Back to top |
|
 |
seler Senior
|
Posted: 21.09.2014 22:26 Post subject: |
|
|
Ikke glem at Ørlund bommer GROVT på 80 % av utspillene sine. Så grovt at det bli kontring i mot av det. De resterende 20 % er også dårlige, men han får i alle fall lempet ballen langt opp på banen. Ekstremt dårlig keeper. Har vel egentlig ingen spisskompetanse overhodet _________________ 'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves |
|
| Back to top |
|
 |
DonQuiote Rutinert
|
Posted: 21.09.2014 22:30 Post subject: |
|
|
Det var vel egentlig litt forventet at vi skulle få problemer uten Mike og Svensson, men så tafatte som vi gjennomgående hele kampen har jeg kanskje aldri sett.
Liker Kåre godt som person, men han har ikke fått opp kampgløden i gutta og da er ikke jobben hans å være hovedtrener. Forsvaret er elendig og når det heller ikke er offensiv samhandling så kan man ikke ta medalje. Malec var eneste store lysspunktet i dag.
Børs:
Ørlund: 3, lite å gjøre på målene, men en rekke dårlige utspill.
Dorsin: 4 løper som alltid i sitt tempo som stort sett holder. Deltagende offensivt. Kunne vært tettere i markeringen på 1-0
Reginiussen: 3. Uvanlig tam. Flere enkle feilpasninger. Klarer ikke å styre forsvaret.
Strandberg: 2 Lager klar straffe etter 3 min. Virker slapp og nonchalant.
Eyolfston: 3 Ganske ordinær innsats. Ny rolle i et lag som ikke fungerer.
Mix: 5. Jobber hele tida. Kommer for seint opp i press. Godkjent -
Sælnes: 5. Får egentlig styre ganske mye, men finner ikke de geniale pasningene. Går stort sett i press, men nølte på innlegget til 2-0.
Gamst: 3. Første omgang var dårligere enn andre. Har ikke løpskreft, men har tross alt en del pasninger og gjennomspill i andre omgang.
Mikkelsen: 4. Hjalp godt til på høyresida defensivt i første. Ganske lite involvert, men bedre enn Gamst.
Sørloth: 3. Er ikke på dette nivået enda. Viser ikke noe som gjør ham til mulig erstatter på topp, men er ung og har mye å lære og vise.
Riski: 5 løper og jobber. Hadde tydeligvis ikke fått med seg baskjeden om at vi skulle spille gåfotball. Det meste ble til ingen nytte.
Malec: 7. Mulig han ikke er en super-spiller, men han gikk utenpå alle våre andre. Holder på ball, spiller opp medspillere er effektiv. Ser ut til å være best med brystkassa og beina. Bør være soleklart spissvalg. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 21.09.2014 22:33 Post subject: |
|
|
Veldig uenig Dorsin.
Er vanligvis en fan, men i dag var han særdeles svak. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 21.09.2014 22:37 Post subject: |
|
|
Synes selv 3/10 er snilt når det gjelder Sørloth.
Visst er han ung og kan lære og alt det der, men skal man
vurdere han objektivt uavhengig av alder så er det lite i
kampprestasjonen som skulle tilsi at han er i nærheten av A-lagsklasse.
Dette var nok hans siste kamp fra start i år med mindre Malec
også skader seg. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 21.09.2014 22:41 Post subject: |
|
|
| ode wrote: | | Navnet uttales Tomatsj Malek (mener jeg å ha hørt) |
Du har muligens rett i Tomatsj, ja. https://translate.google....as%20Malec (Hehe, dårlig referanse, men den forsterker også mistanken min om at det er «Malets» man uttaler etternavnet) |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 21.09.2014 22:56 Post subject: |
|
|
Kan ikke skjønne at vi bare hadde 107 feilpasninger i denne nitriste forestillingen av RBK!? Virket som det florerte med feilpass fra start til slutt. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 21.09.2014 22:57 Post subject: |
|
|
Ørlund 4
Holmar 4
Strandberg 3
Reginiussen 4
Dorsin 3
Mix 5
Selnæs 4
Gamst 1
Mikkelsen 4
Sørloth 4
Riski 4
Innbyttere:
Skjelvik 4
Malec 5
Helland 4
Skuffende i dag, selv med bedring i andre omgang.
Synes Sørloth får mye pes her for å bli kastet til ulvene, han gjør bra ifra seg selv om han ikke er så farlig forran mål i dag. vinner vell flere hodedueller enn Malec gjorde?
Mix min beste i dag. Løper mye, men blir lite synlig mot et kompakt FKH.
Gamst skjønner jeg ikke hvorfor spiller. Mannen kan "kanskje" spille Trequista uten noe som heldst defensivt ansvarbak en spiss eller to, men det er livsfarlig hver gang han får ballen, for OSS. Enten bruker han så lang tid at overgangene våre stoppes, ellers avslutter han eller legger inn med dårlig kvalitet. Dette hvis vi er heldig, for stort sett så mister han ballen og vi blir kontret på >< Det som redder 0 poeng på Gamst i dag fra min side er at han gadd gå på det løpet han kom til avslutning med hodet (rett på keeper), samt skudd/innlegg/klareringen som Kristiansen serverte Malec på 2-1.
Selnæs var for upresis, men jeg ser bedring i det defensive arbeidet hos ham, noe jeg tar som et +. Unødvendig med flere suspansasjoner, og kyllingaktig å slenge dritt etter kamp for å få gult.
Hadde vi hatt guts og litt mere presisjon fra start hadde vi vunnet, lett. Forstår ikke hvordan Jostein kan si seg enig med TV2 at det er årsbeste for FKH, har de vært SÅ dårlige til nå i år? De hadde innsats i første omgang, men mere vi somvar rævva enn de som var gode.
Dorsin SKAL jo ligge på riktig side av Bamberg på 1-0, 312 gangen han slipper man på blindsida i år. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 21.09.2014 22:59 Post subject: |
|
|
Haha. Du gir Gamst 1 og Sørloth 4?
Vakkert saklig. _________________ :/
Last edited by xMegafonmannen on 21.09.2014 23:12; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 21.09.2014 23:05 Post subject: |
|
|
| pingvin wrote: | | Knowrud wrote: | Kåre ble faktisk litt småsint mot hun reporteren når hun lurte på hvorfor vi var så tafatte i 1.omgangen.
Bruttern kjenner presset. | Alt ved det vanlige. Bruttern begynner å kritisere alt rundt seg når det butter i mot. Møkkatrener! |
Ja, da hørte du ikke Nils Arne på en dårlig dag. Å være sur og tverr etter tap er et kvalitetstegn i min bok. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 21.09.2014 23:19 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | | Synes Sørloth får mye pes her for å bli kastet til ulvene, han gjør bra ifra seg... |
Sørloth med 4 på børsen din faktisk. Bare Mix og Malec bedre med 5... Pes her for å bli kastet til ulvene? Hva betyr det? At fordi Sørloth er ung trønder skal han bare få ros? Dette er er spissen til Rosenborg i Tippeligaen, ikke en småguttespiller. Har Malec startet kampen og spilt så svakt har han blitt slaktet. |
|
| Back to top |
|
 |
DonQuiote Rutinert
|
Posted: 21.09.2014 23:21 Post subject: |
|
|
| Enig med Snegle. Ikke noe å si på å være irritert på duellspillet i første omgang. Det er jo der "innsats" vises. Det var nok jobben han gjorde før de entret banen som var for dårlig. Dette laget hadde ikke lyst til å ta i. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 21.09.2014 23:55 Post subject: |
|
|
| Så spiller det jo inn at treneren ikke er noen Messias og har fått levert en tynn tropp som hadde 4 foretrukne fra start 11'ern ute. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 22.09.2014 00:36 Post subject: |
|
|
Dårlig innstilling hos spillerne er utilgivelig, men sier også noe om manglende autoritet hos trenerne. Å ikke ha rett instilling bør få konsekvenser. Det samme med å pådra seg gult kort etter kampslutt. Umodent.
Det var mye rutine i dagens lag, og da burde man ha kunnet forvente en bedre innstilling hos spillerne.
Manglende innsats sier mye om spillerne og trenerne, men også stallens bredde og kvalitet er ikke så god som den burde vært, blant annet på spissplassen. Prica og Iversen er ikke erstattet, selv med en ny utenlandsk spiss som får innhopp og har begynt positivt med å skåre mål.
Vi mangler en klassespiss eller to som kunne laget et mål på egenhånd uansett kampbilde, og det blir feil å slakte en 18-åring som gjør som best han kan i et lag som ikke vil nok. I et godt gammeldags og velfungerende (velspilt) Rosenborglag ville han kanskje ha funnet seg mer til rette i sin rolle.
Rosenborg må berge tredjeplassen slik at det blir muligheter for EL neste år. I så måte er det positivt at Rosenborg har vunnet hjemmekamper med oppløftende angrepsspill, men om man ikke evner eller orker på bortebane, så får trenerne banke inn litt kynisme i spillerne slik at vi i det minste får med oss et resultat fra bortebane. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 22.09.2014 00:41 Post subject: |
|
|
| Vi skal gå tilbake til Perry-fotball fordi et offensivt angrepssmønster ikke skapes over natta? |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 22.09.2014 00:46 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Vi skal gå tilbake til Perry-fotball fordi et offensivt angrepssmønster ikke skapes over natta? |
PÃ¥ bortebane, ja.
Hvis laget ikke har den innstillingen og kvaliteten som skal til for å løpe og spille motstanderne i senk i kamp etter kamp, enda mindre når det blir rokkeringer på laget som gjør at det blir mindre løpssterkt, så mener jeg man må spille på resultat for å berge tredjeplassen.
Sorry, men jeg er kynisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 22.09.2014 00:50 Post subject: |
|
|
Blir nei takk til kynisk Perry tulle fotball fra meg iallefall. Skal vi dyrke spillerne vi har, offensiv kultur og utvikle laget så må vi øve på det vi skal bli god på. Folk kritiserte Eggen for å ikke være kynisk i CL også.
Last edited by Montana on 22.09.2014 00:52; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 22.09.2014 00:51 Post subject: |
|
|
Ørlund 4 - For mange svake utspill.
Holmar 4 - Klønete gult kort.
Strandberg 4 - Bør klippe seg.
Reginiussen 4 - Utmerker seg ikke noen vei.
Dorsin 3 - Dorsin kan så mye bedre.
Mix 5 - Lå lenge i front for å bli BB for RBK...
Selnæs 4 - Utmerker seg først og fremst ved å prate på seg gult etter kampen er over.
Gamst 3 - Beviser til gangs hvorfor han normalt ikke er i startoppstillinga.
Mikkelsen 3 - Rusten...hehehe
Sørloth 2 - Prøver, men lykkes sjelden.
Riski 4 - Vil mye, får lite til.
Malec 5 - BB for Rosenborg, greit mål. Ingen hodespiller
Skjelvik 5 - Burde startet framfor Mikkelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 22.09.2014 01:11 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Blir nei takk til kynisk Perry tulle fotball fra meg iallefall. Skal vi dyrke spillerne vi har, offensiv kultur og utvikle laget så må vi øve på det vi skal bli god på. Folk kritiserte Eggen for å ikke være kynisk i CL også. |
Joda, forstår tankegangen, men jeg anser perioden med KI som en midlertidig trenerløsning som skal berge det som berges kan fra denne sesongen, nemlig en 3. plass i serien.
Da vil jeg heller ha resultater nå for å få denne 3.-plassen, enn at Rosenborg glimter til tidvis med fantastisk underholdende angrepsfotball på bortebane uten å ta poeng og havner på en 4-.5. plass i serien.
Det er lett å være etterpåklok, men det var flere utskiftninger i dagens lag, vi mangler en erfaren klassespiss, vi få løpssterke spillere, og flere spillere er tilbake fra skade og er kanskje ikke 100% i form.
Rosenborg må gjerne fortsette å underholde og vinne kamper hjemme, men vi må også ta poeng. Hvis ikke har vi bare serien å konsentrere oss om neste år, og jeg mener Rosenborg må evne å være topp 3 i Norge på tross av et trenerskifte, og vi trenger erfaringen med E-cup og rankingpoeng.
Vi trenger ikke å gjøre veien tilbake lengre enn det den er allerede, og forhåpentligvis har vi en ny dyktig trener på plass i 2015, i kombinasjon med en mer langsiktig strategi rundt spillerstallens sammensetning. Da kan laget gjerne spille rævvafotball på bortebane ut denne sesongen for min del.
 |
|
| Back to top |
|
 |
|