| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 17.09.2014 14:44 Post subject: |
|
|
Fanken ikke lett å være styre. Finnes det en som vi kan få, er merittert nok, som vi kan være rimelig trygg på kan fungere, som spiller sånn som alle er enige om at vi skal spille og som alle supporterne liker trynet på? Utenom Sollied da?
Jeg synes vi skal la trynefaktoren ligge. Jeg tar djevelen selv om han fører oss dit vi skal. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 17.09.2014 14:56 Post subject: |
|
|
| En fyr som må være økonomisk bloddopet og ha 40 spillere for å vinne i eliteserien ønsker jeg meg ikke til RBK. Her velger i min selektive hukommelse å huske det første halvåret i hans siste sesong i MFK. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 17.09.2014 14:59 Post subject: |
|
|
Tar med denne over hit da det var her den hører hjemme:
| Nåerdetnok wrote: | | Kleviño wrote: | Nå er det vel 2 sterke indikatorer på at Solskjær ikke er noe spesielt som trener, og at det var pengene (og en svak liga) som gjorde mesteparten av jobben her hjemme, da:
1. Skullerud som ikke har noe som helst ekstraordinært å vise til gjør det bedre enn han i Molde og;
2. Han flopper totalt i Cardif. |
Tja. Jeg skal ikke tale Solskjærs sak for all del, men:
Vi hadde mer penger. Og floppet han så fælt da bortsatt fra første halvår i sesong 3? 2 seriemesterskap og 1 seriemesterskap på 3 år burde holde også for oss......
Mye av suksessen lå kanskje i at han maktet å sette et team (noe det er lenge siden vi har klart) og at han klarte å dra med seg en del internasjonale relasjoner som sikkert svekkes over tid (noe vi heller aldri har klart), men likevel....jeg er imponert over det han fikk til. |
Jeg sa jo ikke at Solskjær floppet i Molde, jeg sa Skullerud gjør det bedre enn han (enn han gjorde året før). Han har derimot floppet ganske brutalt i cardif. |
|
| Back to top |
|
 |
Brattigol Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 17.09.2014 16:35 Post subject: |
|
|
| Dette er et symbol på hvor håpløs denne retningsløse rullerings- fotballen er, og hvor avhengig den er av økonomisk overtak på sine konkurrenter. Nok av dens elementer i Rosenborg nå, etter Jønsson og Perry. Det funker ikke, og er ikke Rosenborg! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 17.09.2014 16:45 Post subject: |
|
|
| Nåerdetnok wrote: | | Fanken ikke lett å være styre. Finnes det en som vi kan få, er merittert nok, som vi kan være rimelig trygg på kan fungere, som spiller sånn som alle er enige om at vi skal spille og som alle supporterne liker trynet på? |
Ja.
| NÃ¥erdetnok wrote: |
Utenom Sollied da?
|
Lite trolig  |
|
| Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 17.09.2014 17:06 Post subject: |
|
|
| Er jeg et dårlig menneske, siden jeg storkoser meg med at Solskjær slaktes og sannsynligvis får fyken i Cardiff? |
|
| Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 17.09.2014 17:19 Post subject: |
|
|
Pff, absolutt ikke. Liker det selv. _________________ 100% JESUS |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 17.09.2014 17:21 Post subject: |
|
|
| Skulle ikke tro, folk her på forumet var så lett påvirkelige. Hvis den ene sier det, følger alle andre etter. OGS<3 - 3 titler på 3 år er sikret suksess! Man er dum dersom OGS ikke er et alternativ engang. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.09.2014 17:30 Post subject: |
|
|
Skullerud har knapt vært trener før, knuser OGS på poengplukkingen i Molde. Å styre Molde med ubegrenset midler, få alt man eker på og 35+ spillere i A-stallen viser seg å være latterlig mye enklere enn man kanskje har trodd.
OGS er en manager som i så fall vil kreve 2-3 felt-trenere, fullt apparat, alt han peker på og ubegrenset med midler til kjøp.
Håper virkelig ikke vi går for OGS, vi har ikke Røkkes lommebok til å dekke alt han peker på. Ikke vil jeg at RBK er med på å fylle lommene til OGS og Solbakken med meningsløse signeringer av spillerne de shuffler frem og tilbake for agenthonorar til selskapet deres heller.
Nei takk til Solskjær, håper han ikke står på første lista engang, vi bør holde oss unna folk som han av moralske grunner og historikk. Så da erklærer jeg meg i så fall som dum Mikkelsen hehe |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 17.09.2014 18:01 Post subject: |
|
|
| Det at han er Molde diskvalifiserer han ene og alene. Det at han ikke er noe eksepsjonell trener hjelper heller ikke på. |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 17.09.2014 18:27 Post subject: |
|
|
om man blir nummen i fanten av å tenke på ogs når han putta i cl-finalen så har man ikke lov til å uttale seg om han er noe for oss eller ikke.
han er ikke noe for oss. _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
OzzeyH Proff

|
Posted: 17.09.2014 19:12 Post subject: |
|
|
| Vil ikke ha OGS som RBK trener, men tar gjerne hans kjære sidekicks Mark Dempsey og Harris! Dempsey hadde vært en kjempe ass.trener, istede for vår kjære Hoftun. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 17.09.2014 19:42 Post subject: |
|
|
OGS, ikke faen! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 17.09.2014 19:55 Post subject: |
|
|
| Ansetter de Solskjær er jeg ferdig med klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 17.09.2014 20:02 Post subject: |
|
|
Hvorfor ansette en fyr som har hatt suksess i Norge tidligere når vi kan ansette en fyr som har sparken i Bodø/Glimt som sitt eneste på CV'en  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 17.09.2014 20:03 Post subject: |
|
|
Registrerer at Koteng nevner det å sette opp en liste med navn uten at kravspesifikasjoner er nevnt.
Regner dog med at han uansett ikke ville ha brukt det ordet, da det lett kan trigge spørsmål og oppslag/spekulasjoner som kan forstyrre prosessen. (Den lange gode prosessen som nå skal ende med at en innvortes restaurert Eggen trener laget sammen med en yngre kar.)
| Adressa wrote: | Men om vi skal lage en stor liste over potensielle trenere er det jo aktuelt å ha hans navn der om situasjonen skulle endre seg i Wales, sier styreleder Ivar Koteng til adressa.no
... - Han er en flink trener, det har han vist. Samtidig er det jo ikke sikkert han vil havne på noen endelig liste over aktuelle trenere for RBK, heller. Det kan handle om hans egen situasjon, om penger, eller andre ting. |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 17.09.2014 20:04 Post subject: |
|
|
Hvorfor ansette en som ser ut til å ha styring på hvordan det er ønskelig at RBK skal framstå når du kan få en bortskjemt fjott som publikum aldri vil godta? _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 17.09.2014 20:05 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | Hvorfor ansette en fyr som har hatt suksess i Norge tidligere når vi kan ansette en fyr som har sparken i Bodø/Glimt som sitt eneste på CV'en  |
Da får vi hente han der som er i Aalesund da. Han vant gull med lille Stabæk for noen år siden. _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.09.2014 20:12 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | Hvorfor ansette en fyr som har hatt suksess i Norge tidligere når vi kan ansette en fyr som har sparken i Bodø/Glimt som sitt eneste på CV'en  |
Men hvorfor må alltid argumentene være slik? Enten blir det Sollied eller så blir det KI. Enten blir det OGS eller så blir det KI. Enten må man ville ansette KI eller så ønsker man ikke Eggen-fotball. Sollied må være førstevalget eller så kan klubben legges ned.
OGS burde stå på lista fra start av sammen med et 30talls navn. Så bør han tidlig(etter min mening) strykes av mange grunner. KI burde stå på lista fordi han har hatt et par mnd med bedre prestasjon enn forgjengeren. Så bør han tidlig(etter min mening) strykes fra lista fordi han knapt har vært hovedtrener før og kommer med dårlige skussmål fra siste/50% av jobben som hovedtrener.
Osv, osv. Det viktigste er at det blir gjort en grundig jobb, at man ikke hopper rett på Solskjær eller Deila fordi de blir ledige eller gir bort jobben til KI basert på ok resultater og delvis gode prestasjoner i 2 mnd.
Mitt største håp er at man lander ny Sportslig Leder(TKK) fort og at denne (TKK)personen bidrar i jakten og utvelgelsen av ny Hovedtrener. Så slipper vi nok en nyansettelse av en Assistent eller "den som sist vant serien og ble tilgjengelig".
Man skal huske på at Rekdal, Janne og Mjelde har tatt TL-gull mens Perry var noen få centimetere unna. Ville ikke hatt noen av dem til Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.09.2014 21:11 Post subject: |
|
|
Vi må også se litt lenger enn vår egen grind når lista skal settes opp. Sollied, Solskjær, Ingebrigtsen og Fagermo er ei svært tynn liste å starte utvegelsesprosessen utifra. Høres mer ut som vennelista til Terje Svendsen på facebook.
Skal man først bruke tid på vurdering og oppbygging av sportslig avdeling som det er uttalt her, får man jaggu bruke litt mer enn en halvtime på VG-sporten for å finne kandidater også. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 18.09.2014 08:14 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Skal man først bruke tid på vurdering og oppbygging av sportslig avdeling som det er uttalt her, får man jaggu bruke litt mer enn en halvtime på VG-sporten for å finne kandidater også. |
Dette er sentralt.
Det store spørsmålet er hvem som, på vegne av klubben, nå bruker mye tid på saumfaring og kartlegging av aktuelle trenerkandidater i Europa, Sør-Amerika, osv. Er det Tove Dyrhaug? Trond Alstad? Ivar Koteng? Bård Benum? Grete Øiås? Jeg må innrømme at spørsmålet gjør meg en smule bekymret. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 18.09.2014 08:24 Post subject: |
|
|
| Koteng wrote: | | Men om vi skal lage en stor liste over potensielle trenere er det jo aktuelt å ha hans navn der |
Strengt tatt helt rimelig å ha med OGS når det er snakk om "ei stor liste med trenere", etter min mening. Ikke at han nødvendigvis bør havne på toppen, men han hører med på ei liste. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Kokeplate Rutinert

|
Posted: 18.09.2014 08:30 Post subject: |
|
|
Er RBK et alternativ for OGS? La oss stikke fingeren i jorda , gutter. OGS er en United-legende som for bare et par måneder siden trente et PL-lag.
Det finnes garantert større klubber i større ligaer enn Tippeligaen som kan ønske å ansette OGS. Å finne argumenter for å ta den risikoen er enkel. I sin manager-debut vant han ligaen med et umerittert, og sikret faktisk laget tre medaljer på tre år. Man kan lett argumentere med at han tok over et PL-lag i fritt fall og at oppgaven med å berge plassen ville vært for stor for en hver manager.
Hvis en klubb setter som kriterium at en ny manager aldri skal ha fått sparken fra en annen klubb vil de ende opp med svært korte lister. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 18.09.2014 09:30 Post subject: |
|
|
I diskusjonen om Solskjær (en mann jeg helst ikke vil se på Lerkendal) så vil jeg føre inn dette:
I Norge kan han plukke på øverste hylle av spillere takket være et temmelig uetisk samarbeid med en av de største agentene i norsk fotball, Jim Solbakken. Dette vil nok gjøre det enklere for ham å gjøre det bra i norsk fotball, men vil ikke gi ham noen fordel i engelsk fotball all den tid de største norske talentene faller gjennom på det nivået i England.
Jo, det kan hende Solskjær hadde tatt gull med Rosenborg på bakgrunn av dette samarbeidet, og kanskje ikke, men her må ledelsen se på det faktum at rbk-supporterne over lengre tid har vært meget skeptiske til denne figuren, all den tid han opererer i gråsoner etikkmessig og i sin karriere som Molde-trener ikke akkurat la opp til å gjøre seg venn med Rosenborg.
Mulig folk husker 3 gullmedaljer på 3 år, men jeg husker også den særs uspiselige karakteren som hjalp de med det. Jeg stemmer nei til den karakteren. |
|
| Back to top |
|
 |
|