English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Sørloth
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 30, 31, 32  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
nastynick
Rutinert

PostPosted: 16.09.2014 14:43    Post subject: Reply with quote

Må si jeg leser flere av postene etter Glimtkampen der Sørloth dømmes nedenom og hjem med en viss forundrelse. Var selv på Lerkendal og jeg bet meg merke i at han var en glimrende ballvinner,hadde stor arbeidsinnsats, duellkraft og viste stort mot i sitt arbeide på topp.
Han har helt klart noe å gå på når det gjelder bevegelser i feltet og sjanseskaping, men dette er noe han må lære gjennom innhopp i TL som varer ut over 5 minutter.

Jeg gikk fra Lerkendal med svært store forhåpninger om at Sørloth kan bli en riktig klassespiss for oss med riktig matching og coaching. Under oppvarmingen viste han også prov på gode avslutninger og teknikk av god kvalitet.

Han må vi gi en real sjanse, guten e 18 år.
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 14:50    Post subject: Reply with quote

Forøvrig enig med nastynick. Han har fått altfor mye av ufortjent kritikk her inne.
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
Sméagol
Junior

PostPosted: 16.09.2014 15:10    Post subject: Reply with quote

Enig med Gollum. Hjelper ikke å leke tøffe på nettet.
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 15:35    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Synes det er vanskelig å sammenligne - han er jo en helt annen spillertype enn Bakenga.

Nemlig. Sørloth viser jo at han er en møtende spiss, mens Bakenga i større grad truet bakrom og var mindre involvert i oppbygningen av agrepsspillet. Bare fordi begge spiller spiss betyr ikke det at de kan sammenlignes uten forbehold.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 22:55    Post subject: Reply with quote

nastynick wrote:
Må si jeg leser flere av postene etter Glimtkampen der Sørloth dømmes nedenom og hjem med en viss forundrelse. Var selv på Lerkendal og jeg bet meg merke i at han var en glimrende ballvinner,hadde stor arbeidsinnsats, duellkraft og viste stort mot i sitt arbeide på topp.
Han har helt klart noe å gå på når det gjelder bevegelser i feltet og sjanseskaping, men dette er noe han må lære gjennom innhopp i TL som varer ut over 5 minutter.

Jeg gikk fra Lerkendal med svært store forhåpninger om at Sørloth kan bli en riktig klassespiss for oss med riktig matching og coaching. Under oppvarmingen viste han også prov på gode avslutninger og teknikk av god kvalitet.

Han må vi gi en real sjanse, guten e 18 år.

Jeg var også der og ble positivt overrasket.
Når man ser på alderen og noe uheldig skadehistorikk,ser det ut som om gutten blir bra.
Men hvorfor A-spiller så tidlig,hva er greia med at han ikke kunne spilt feks denne sesongen på et 1.divisjonslag?
Har ikke sjekka,men kanskje finnes det et 1.divisjonslag som har andrelaget i 2.divisjon?
Mht. alder tror jeg det kan være veien å gå neste sesong.
Det forutsetter at vi har 2-3 spisser som kan gjøre en minst like god jobb i sesongen 2015.
gisp!
Legende

PostPosted: 17.09.2014 00:06    Post subject: Reply with quote

Nei, ingen 1. div. lag har andrelaget sitt i 2. div. Er det en regel om en divisjon forskjell? Hvis ikke kan vi neste sesong risikere at:
-Brann har det, hvis de rykker ned og andrelaget berger seg opp fra foreløpig nedrykksplass i Oddsen avd 3.
-Aalesund, forutsatt nedrykk på førstelaget. Andrelaget leder 3. div avd 8 seks poeng foran Sogndal2 når seks serierunder gjenstår.
-Sogndal, forutsatt nedrykk på førstelaget og at andrelaget tar igjen AaFK2.
Øystein
Veteran

PostPosted: 17.09.2014 09:20    Post subject: Reply with quote

Ifølge denne er regelen at "andrelag til klubb i 0. og 1.divisjon kan ikke rykke høyere opp enn 2.divisjon." Men det står ingenting om de ikke kan spille både 1. og 2.divisjon.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 17.09.2014 13:20    Post subject: Reply with quote

Man kan ikke ha lag i 1 div og 2 div. Tromsø 2 rykke ned til 3 div fordi Tromsø rykket ned fra TL.

TV2 hadde vel en reportasje i fjor om at ett lag håpet på å berge plassen ved at Tromsø rykket ned fra TL.

Det må skille 2 divisjoner på første og andrelaget til en klubb om man spiller på nivå 1 eller 2. Under der (2 div og nedover) så trenger det bare å skille 1 divisjon.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2014 14:52    Post subject: Reply with quote

Reglene ble endra på fotballtinget i vinter. Lag i 1. divisjon kan nå ha 2. laget i 2. divisjon. Mens det tidligere måtte være minst en divisjon mellom lagene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende

PostPosted: 17.09.2014 16:29    Post subject: Reply with quote

Ok, har jeg ikke fått med meg.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 17.09.2014 16:30    Post subject: Reply with quote

Bare for å oppklare: Mente selvfølgelig "en divisjon mellom" og ikke "en divisjon forskjell". Det siste gir jo ingen mening i den sammenhengen det er brukt.

Tilbake til temaet Alexander Sørloth så tror jeg ikke han hadde tjent på å spille i 1. divisjon for et nedrykket Brann for eksempel. Alt for høy risiko ved høy forventning og lav tålmodighet i forhold til sjansen for å blomstre. I tillegg ville vel en lånespiller fra en erkerival ikke vært langt fremme i køen når slekt og lokale også konkurrerer om spilletid.

Da ville et lag med lavere forventninger, men dog en spillestil som er i vår kultur, vært bedre.
Ranheim med ambisjoner om å være med i opprykkskamp? Ville han egentlig vært sikret å få særlig mer spilletid på førstelaget der enn i RBK?

Skal dog ikke mer enn jobbing og litt fremgang til for å bli en reell utfordrer til Søderlund (om å være andrevalg neste sesong) om han blir i RBK. Kontrakten går jo ut i år.
2mas
Sjef

PostPosted: 20.09.2014 17:05    Post subject: Reply with quote

Gøran om avkommet:

- Han klarte seg bra mot Bodø/Glimt. Han posisjonerer seg på en måte som passer vingene og indreløperne. Alexander må ikke tenke for mye på scoringer ennå, men jeg garanterer at det kommer et seriemål i løpet av sesongen. Og han innrømmer at det er stas å se sønnen i samme rolle, i samme klubb.

– Jeg er veldig stolt av han. Så ser jeg at han begynner å bli voksen på banen. Litt muskler nå, så, sier far.

Les mer: Hvem har den største rumpa?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 13.10.2014 14:58    Post subject: Reply with quote

Har signert ny kontrakt ut 2016! Fantastiske nyheter.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 13.10.2014 15:05    Post subject: Reply with quote

Ny kontrakt ja: http://www.rbk.no/news/ar...or-sorloth

Forlenger vel den han har med 2 år, kan vel tyde på at RBK synes det er på tide at han utvikler seg enda mer eller så forsvinner han etter hvert. Blir han ikke bedre første del neste sesong så kommer det en veldig spennende spiss opp fra akademiet i Helmersen som jo er veldig målfarlig (i hvert fall på alle nivåene han har spilt til nå) og fort kan gå inn foran Sørloth i køa om plass på laget.

Lurer på om Sørloth egentlig bør lånes ut neste sesong, Søderlund og Malec er jo foran han i køa og så kan jo Riski gå inn som spiss om det trengs. Han trenger mer spilletid og bør nok lånes ut, så kan heller Helmersen få noen innhopp her og der slik som det nok vil bli med Sørloth om han ikke blir lånt ut neste sesong.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 13.10.2014 15:20    Post subject: Reply with quote

Han er altfor god for 3. div, så et utlån er nok aktuelt ja. Ranheim muligens.
Henri
Legende

PostPosted: 13.10.2014 15:49    Post subject: Reply with quote

Greit nok. Synes ikke han er veldig spennende, men han var OK mot Glimt. Bør definitivt lånes ut neste år, Ranheim, Levanger (hvis de rykker opp) eller en annen 1.div.klubb bør passe bra.
Back to top
Nidaros 79
Senior

PostPosted: 13.10.2014 15:56    Post subject: Reply with quote

Mtp den utviklinga som Fredrik Midtsjø har hatt i Sandes Ulf denne sesongen, hadde et opphold for et antatt svakere lag i tippeligaen helt klart vært å foretrekke for Alex sin del!
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.10.2014 16:03    Post subject: Reply with quote

Er ingen fan av Sørloth så jeg er vel litt farget når jeg sier det, men: Er det noe som tyder på at han er god nok til å spille (fast) for et tippeliga-lag? Kan virkelig ikke se for meg det.
Burde vel heller lånes ut til adecco der han sannsynligvis er god nok til å få spilletid?
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 13.10.2014 16:12    Post subject: Reply with quote

Får låne han ut en halv sesong til Ranheim/Levanger (om de rykker opp)/annet 1 div lag og så får de se hvordan han gjør det, da kan de jo sende han på nytt utlån og da til en TL klubb. Men mulig det ikke er så lurt, bør vel kanskje være med i oppkjøring med ett TL lag og ikke komme inn midt i en sesong siden det da nok vil være vanskeligere å komme inn på laget.

Tror det nok må bli utlån til 1 div, tror han ikke er god nok til å spille fast for ett TL lag pdd.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 13.10.2014 18:31    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hvorfor vi skal bruke ressurser på en spiller som ikke er god nok per dags dato og heller ikke viser noen tendenser til å kunne bli det Sad
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 13.10.2014 21:32    Post subject: Reply with quote

Tipper det er fordi de som bestemmer er uenig med deg i sistnevnte.
Back to top
Brødsmula
Veteran

PostPosted: 14.10.2014 06:56    Post subject: Reply with quote

Tipper at det er pga faren hans.
Back to top
Whoppa
Veteran

PostPosted: 14.10.2014 07:36    Post subject: Reply with quote

Tror du virkelig at han får kontrakt kun pga av at faren er gammel rosenborgspiller? Husker det gikk i det samme da Gjermund Åsen ble vraket til fordel for Markus Henriksen. Noen år etter spiller Henriksen i Æresdivisjonen, mens Åsen i norsk førstedivisjon.

Generelt har vel rosenborg vært ganske gode til å bedømme talentene som har kommet opp fra junioravdelingen. Kan ikke huske noen som har fått ufortjent lange kontrakter eller noen som rbk har unlatt å gi kontrakt og som etter dette har blitt stjerner i andre eliteserieklubber.

Jeg har iallefall mere tro på Rosenborg, enn på forumet på dette området. Hvor spiller Osei "den-nye-Tettey" Oviasu igjen?
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 14.10.2014 10:40    Post subject: Reply with quote

Fint at Selnæs som har et udiskutabelt talent fikk ny kontrakt før sportslig avdeling er på plass, men Sørloth synes jeg man kunne satt på hold til ny trener fikk gjort sin vurdering. Samme med å ta inn prøvespillere nå, det skader ikke, men ser ikke helt vitsen.
Back to top
Rexalor
Veteran

PostPosted: 14.10.2014 10:44    Post subject: Reply with quote

Prossesen der Kåre ender opp med å bli treneren er jo ferdig?
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 30, 31, 32  Next
Page 7 of 32

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb