English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fremtidige SL-kandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 66, 67, 68  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 16.09.2014 17:59    Post subject: Reply with quote

Tar ikke Soler seriøst.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 20:03    Post subject: Reply with quote

Hersketeknikk!
Very Happy
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 20:44    Post subject: Reply with quote

Ja, kan være enig i at Erik Soler har posøren i seg - kanskje noe som har hengt ved ham siden han ble kåret til Norges mest sexy mann?

Men seriøst: savner en ordentlig diskusjon om kvalifiserte kandidater til en SD-stilling, hvis den fortsatt eksisterer over nyttår. Og da mener jeg en kandidatliste med ordentlige CV med plusser og minuser på alle områder som en SD skal råde over. Med all respekt synes jeg argumenter à la "lever og ånder 100 prosent for fotball" snarere svekker enn styrker meg i troen om det ikke backes av mer stats.

Og det er på rene stats jeg tenker at Soler ikke står noe tilbake for TKK - fyren har jo vært i fotballen hele livet, som landslagsspiller, eliteserie, utenlandsproff, proffagent (med stor portefølje - blant annet solgte han de fleste gode RBK-erne ut av landet), klubbeier, sportsdirektør i MSL, og såklart kommentator og forståsegpåer. I tillegg har han skaffet seg en utdanning (psykolog) og et sivilt yrke. At all denne erfaringen i fotballen skal reduseres til kun posør, er useriøst.

Noe annet er om han har vært dyktig nok i alle disse rollene han har hatt som er relevante for en SD-stilling i RBK. Det er interessant å diskutere, med bakgrunn i kunnskap om hvordan han har skjøttet oppgavene.

Et tredje aspekt er hvordan kandidaten (Soler, TKK, Bratseth eller andre) er som person. Er det en type som er "drittsekk, men han er vår drittsekk"-type - altså, fyren er uspiselig, men gjør unektelig en god jobb - så er det en ting. Noe annet er det om han bare er en drittsekk som vil fucke opp klubbens omdømme og arbeidsmiljø.

Ta for eksempel Rune Hauge. Asshole - definitivt. Men kunne han gjort en god jobb som SD for RBK? Tja, hvorfor ikke? Han lever og ånder 100 prosent for fotball, eller i hvert fall 100 prosent for penger. Og han er utvilsomt dyktig i det han driver med.

Agent, speider eller posør. Hva skal være kvalifikasjonene på en fremtidig SD? Hvorfor blir dette nesten ikke diskutert i denne tråden?

For min egen del tror jeg Soler vil være noe uspiselig på grunn av fortiden som agent med Rosenborg som motpart, men for diskusjonens skyld bør man jo ha sammenligningsgrunnlag, og i Norge har vi ikke så altfor mange.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.09.2014 21:06    Post subject: Reply with quote

Et godt innlegg, og jeg stiller meg bak det du skriver. Jeg tror du skjønner at jeg forenklet ting en smule når jeg omtalte både Solér og TKK, men det er mest fordi jeg ikke hadde tid til noe større dypdykk i detaljer. Kort foralt ønsker jeg ikke Solér og jeg synes TKK er meget spennende - men debatten om hvorfor det bør være sånn er jeg naturligvis helt enig i at vi skal ha. Jeg er ikke fastlåst på at TKK er det eneste riktige, for det er jeg på ingen måte sikker på. Han har en bakgrunn som for meg er særdeles besnærende, fordi jeg tenker at det er akkurat dette vi trenger. I motsatt tilfelle ser jeg på Solér som en posør og en bedreviter uten noe særlig resultater (eller fotballfaglig kompetanse) å vise til for å backe opp dette.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
oxbailla
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 22:52    Post subject: Reply with quote

Kanskje er det lettere også i denne diskusjonen, som i trenertråden, å starte med de vi helst IKKE ser som SD?

Hedon går for Erik Solér, min stemme går til Roald Bruun-Hansen - værsågod neste Wink
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 16.09.2014 23:04    Post subject: Reply with quote

Solèr kan være en person det er naturlig å ta kontakt med i løpet av prosessen klubben nå gjennomgår. Har en del bagasje man ikke finner i kottet på Brakka. Hva mener han om sportslig organisering (f.eks. erfaringer fra perioden i USA), har han kontakter klubben kan dra nytte av (amerikanske trenere, fortiden som agent) etc.

Solèr som SD er jeg skeptisk til. Synes ikke CVen hans er i nærheten av Karlsens.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 23:10    Post subject: Reply with quote

Etter å ha lest litt mer om og av TKK så slår det meg at han kunne passet perfekt til Hoftuns opprinnelige jobb, nemlig som assisterende sportsdirektør i en klubb som jevnlig er i Champions League. Litt mer usikker på om han har vist nok til å styre sjappa, men er utvilsomt kompetent til å ha ansvaret for spillerlogistikk. Med stoda i dag, der RBK kanskje i enda større grad enn tidligere må basere seg på egen spillerutvikling, billige kjøp og salg med profitt, er det ikke sikkert RBK er riktig klubb for TKK heller, hverken i forhold til egne styrker eller ambisjoner. Selv om jeg forsåvidt tror at han ville slått til om han hadde blitt tilbudt Torbjørnsens jobb også - men det er jo ren spekulasjon som bunner i at jeg tar det for gitt at alle selvfølgelig vil jobbe i verdens feteste klubb!
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.09.2014 23:22    Post subject: Reply with quote

sveininge wrote:
Hva mener han om sportslig organisering (f.eks. erfaringer fra perioden i USA), har han kontakter klubben kan dra nytte av (amerikanske trenere, fortiden som agent) etc.

Sikkert en del han kan bidra med her, men vi må ikke glemme at det å være sjef i en klubb i USA ikke kan sammenlignes med oppgaven som ligger i å være sjef i en europeisk klubb. I USA fungerer nærmest MSL som SL for alle klubber, da det i stor grad er de som bestemmer spillerlogistikken. De bestemme hvor mye klubber skal betale for spillere, hvor mye de skal selge for, om de skal selge, om de skal kjøpe, hvor mange de skal ha, hvor mye de skal ha i lønn, osv. Hele ligaen er regisert ned til minste detalj av sjefene i forbundet. Hva den sportslige lederen i en MSL-klubb egentlig fyller dagene sine med, må jeg si jeg spekulerer litt på. De er jo per definisjon vingeklippet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
gisp!
Legende

PostPosted: 17.09.2014 00:12    Post subject: Reply with quote

De avgjør hvilke spillere de skal hente utenom lønnstaket. Bytting av draftingnummer med andre klubber er vel gjerne også en klubbsak?
Ellers er det vel fri? De spiser helt sikkert KFC eller donuts og drikker kaffe. Ble sikkert bare Red Bull på Solér.
sveininge
Rutinert

PostPosted: 17.09.2014 00:45    Post subject: Reply with quote

Mulig Solèr ikke er den som ville hatt mest å bidra med. Men jeg håper klubben tenker i de baner. Jeg håper styret ser seg rundt i fotball-Norge, eller verden for øvrig, etter personer som kan bidra i "prosessen". Terje Liverød, TKK, Solèr, utlendingene i klubben, alt med to bein som kan ha noe å bidra med. Det være seg alt fra vennetjenester til konsulenter til permanente stillinger i fremtidens sportslige avdleing. Fotballklubben vår har jo dessverre syltynn kompetanse på sport/fotball fra før.
Back to top
Sméagol
Junior

PostPosted: 17.09.2014 04:27    Post subject: Reply with quote

Mener Hoftun bør få fortsette. Han er trønder og setter pris på de lokale talentene våre.
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 17.09.2014 08:02    Post subject: Reply with quote

Jeg tror du har gått deg vill i Mordors huler.
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 17.09.2014 08:45    Post subject: Reply with quote

T
K
K
.
pingvin
Veteran

PostPosted: 17.09.2014 08:47    Post subject: Reply with quote

Sméagol wrote:
Mener Hoftun bør få fortsette. Han er trønder og setter pris på de lokale talentene våre.
Først Nordvik, og nå Hoftun. Troll?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2014 08:49    Post subject: Reply with quote

Sméagol wrote:

pressciooussss talentsssss
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 17.09.2014 09:15    Post subject: Reply with quote

Har ikke fulgt Erik Solèr særlig noengang egentlig, men han er rimelig fæl og ingen dybde fotballmessig i media. Han slår meg ikke som en type so mverken er veldig smart eller som er villig til å jobbe "døgnet rundt" for å holde seg oppdatert på fotball.

Tipper man får mest negative tilbakemeldinger fra Startsupportere som har satt seg inn i driften, Solèr og Ravnaas kjørte klubben til helvete med ekstrem oversatsing, høye lønninger, den idiotiske Stadion etc. Tapte alt etter hva jeg husker, de måtte jo inn med et tjuetalls millioner flere ganger(?) og alt raste allikevel sammen.

I USA leste jeg flere som kom med kritikk for mye rart på overgangsmarkedet. En skal huske på at Erik Solèr faktisk kjøpte Roy Miller fra RBK/Hoftun! De to as hehe

Det blir en feit nei fra meg på Erik Solèr, tror det for alles del er best om han sitter 3 dager i uka i studio og synsinger om en sport han knapt har dybdekunnskap om.

Men jeg kjenner han ikke og har ikke fulgt han særlig, så jeg kan bomme fullstendig. Det er bare mitt inntrykk og vurdering på tynt grunnlag Smile
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 17.09.2014 09:17    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Kanskje er det lettere også i denne diskusjonen, som i trenertråden, å starte med de vi helst IKKE ser som SD?

Hedon går for Erik Solér, min stemme går til Roald Bruun-Hansen - værsågod neste Wink

I så fall høyner jeg med Morgan Andersen Razz
ace
Veteran

PostPosted: 17.09.2014 09:57    Post subject: Reply with quote

Takk får alt Morgan! Very Happy
SvennO
Rutinert

PostPosted: 17.09.2014 10:50    Post subject: Reply with quote

Solskjær er snart ledig på markedet

"Etter sin fjerde strake ligakamp uten seier regner Cardiff-manager Ole Gunnar Solskjær (41) med å måtte prate med klubbeier Vincent Tan straks."

http://www.vg.no/sport/fo.../23297609/
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 17.09.2014 10:59    Post subject: Reply with quote

Nå er det vel 2 sterke indikatorer på at Solskjær ikke er noe spesielt som trener, og at det var pengene (og en svak liga) som gjorde mesteparten av jobben her hjemme, da:

1. Skullerud som ikke har noe som helst ekstraordinært å vise til gjør det bedre enn han i Molde og;
2. Han flopper totalt i Cardif.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 17.09.2014 12:28    Post subject: Reply with quote

Sméagol wrote:

WUM 2 av 10
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 17.09.2014 15:46    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Nå er det vel 2 sterke indikatorer på at Solskjær ikke er noe spesielt som trener, og at det var pengene (og en svak liga) som gjorde mesteparten av jobben her hjemme, da:

1. Skullerud som ikke har noe som helst ekstraordinært å vise til gjør det bedre enn han i Molde og;
2. Han flopper totalt i Cardif.

Tja. Jeg skal ikke tale Solskjærs sak for all del, men:

Vi hadde mer penger. Og floppet han så fælt da bortsatt fra første halvår i sesong 3? 2 seriemesterskap og 1 seriemesterskap på 3 år burde holde også for oss......

Mye av suksessen lå kanskje i at han maktet å sette et team (noe det er lenge siden vi har klart) og at han klarte å dra med seg en del internasjonale relasjoner som sikkert svekkes over tid (noe vi heller aldri har klart), men likevel....jeg er imponert over det han fikk til.
Back to top
Pillen
Senior

PostPosted: 27.09.2014 20:03    Post subject: Reply with quote

Jeg har observert TKK litt på Twitter den siste tiden, og det kan virke som han er mer positiv til en jobb i Norge enn han var tidligere. Dette med bakgrunn i svarene han har gitt, hvor han på ingen måter virker å være særlig lunken til en RBK-jobb, heller tvert imot. Han er beæret over skryt og har vel sagt at han vil ta stilling til et ev. opphold i RBK når tilbudet skulle komme. TKK har dessuten operert som "freelance"-ekspert for TV2, hvilket igjen kan tyde på at han opparbeider seg et norsk kontaktnettverk.

Etter oppholdet i FFK var han svært negativ til den norske tankemåten og hvordan man jobbet innenfor fotballbransjen i norske fotballklubber. Han hadde også noen Twitter-meldinger hvor han sa at han ikke ville jobbe i Norge; hvordan man drev en fotballklubb i Norge var ikke i tråd med hans filosofi.

Jeg synes TKK siden FFK-perioden har blitt mindre teoretisk og mer praktisk orientert. I tillegg virker det som at han har vokst som menneske. Han har fått solid lærdom fra FFK og ikke minst Monaco, noe som er verdifullt hvis han skulle bli sportsdirektør hos oss, Han var i tidlig 30-årene da han dro til Fredrikstad, i dag er han i slutten av 30-årene. Dette faktum kan ikke undervurderes.

Legger vi over en bedre middag et solid tilbud på bordet tror jeg Rosenborg kan ha gode kort på hånden. Hvorfor han dro fra Monaco vet kun den nærmeste krets av personer rundt TKK. Det virker som at TKK er klar for noe nytt nå. TKKs fotballkunnskaper kan rett og slett ikke bestrides.
Back to top
Pillen
Senior

PostPosted: 27.09.2014 20:15    Post subject: Reply with quote

TheKaep wrote:
Fra mine "kilder" i Monaco, dvs at jeg har bekjentskaper der som har litt inside i ASM, så har TKK veldig godt ettermæle i klubben for jobben han gjorde der. Han sa opp selv, etter nærmest å ha jobbet "ihjæl" seg i 2,5 år, i oppbyggingen og rekonstrueringen, med ny eier, nyinvestert kapital, og målsettingen om å spille seg tilbake til Ligue1 på en sesong. Utfordingen var å forvalte inevsteringsviljen til en spillerlogistikk som ivaretok både investeringen og en utålmoding ambisjon om å være tilbake i toppdivisjonen, og konkurrere med PSG i løpet av 1-2 år. Det vil si at kjøpene måtte gi sportslig avkasting på kort sikt, og økonomisk avkastning på litt lengre sikt, ift spillersalg. Derfor var salget av Falcao og James Hernandez i år forventet allerede på det tidspunktet når de ble kjøpt og signert. TKK var sentral i forhandlingene med disse innkjøpene og strategien bak det.
Ryktene sier at han hadde rundt 200 dager i året på reise, og var i stor grad scout selv også. Eller 2 år var han så kjørt, og ASM hadde spilt seg opp, og han ønsket selv å gå ut av klubben, for å overlate den videre utviklingen til andre.
Det var ikke et ønske fra klubben, som beklaget dette. Han hadde stor respekt hos eieren Rybolovlev.
TKK har en mann med ekstremt godt nettverk, både fra tiden i tysk og fransk fotball, og har veldig stor arbeidskapasitet. Men han har sikkert også sine grenser..
Mulig at mine "kilder" har i overlag godt inntrykk av mannen, men jeg tror han ville være en spennede kapasitet for RBK.
Ta det for hva det er verdt...

Dette er veldig interessant.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 28.09.2014 10:59    Post subject: Reply with quote

Så PL-studio i går for første gang på veldig lenge. TKK var gjest og så fryktelig sliten ut. Hva driver han med om dagen egentlig? Kan virke som han henger for mye med Lundekvam.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 66, 67, 68  Next
Page 7 of 68

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb