View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
v_olden Veteran
|
Posted: 02.09.2014 10:36 Post subject: |
|
|
Det kan jo hende at en slik forespørsel direkte til styreleder kan få de på bedre tanker dersom det blir presentert som et skritt i retning røttene (åpenhetsmessig). _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 02.09.2014 11:50 Post subject: |
|
|
Forøvrig behøver det ikke være styreleder som intervjues, hadde vært morsomt om dere tok med noen andre fra styret også. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 02.09.2014 12:47 Post subject: |
|
|
Jeg er absolutt for å få til dette - det er en drøm å en dag få med en representant for klubben/styret eller kanskje til og med en spiller.
Men jeg tenker at vi skal få dette skikkelig bra først, sånn at vi kommer litt i flytsonen og kanskje til og med noen på brakka har hørt om initiativet, så det ikke bare virker som noe rør produsert av supportere med mer kjeft enn vett.
Drømmescenario: Episode før seriestart til neste år der vi prater med den nye hovedtreneren og kaptein ToReg om den kommende sesongen.
Men vi har litt jobb å gjøre før vi kommer dit! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 02.09.2014 13:02 Post subject: |
|
|
Har du nevnt noe om hva slags frekvens du forestiller deg det lar seg gjøre å lage en episode (og samtidig holde kvaliteten oppe)? |
|
Back to top |
|
 |
Numsk Rutinert

|
Posted: 02.09.2014 13:09 Post subject: |
|
|
I og med at første episode ble såpass bra, og ble hørt av mange, vil jeg tro podcasten kan vokse raskt i popularitet, og fort vil fremstå som et kredibelt forum. Skal ikke se bort ifra at styre og ledelse løsner da.
NÃ¥r det gjelder fremtidige gjester, kanskje det hadde vært en idė Ã¥ invitere eks-spillere slik som Roar, Bent, Heggem, eller fra enda lengre tilbake? Det ville vært artig Ã¥ høre fra gamle kjemper, og hadde sikkert vært en fin boost for podcasten. Og da mener jeg ikke at det skal være et alt-var-bedre-før-segment, men ogsÃ¥ hva de mener om nÃ¥tid og framtid for klubben.
Forresten, når det gjelder forslag til tema/innhold - foretrekker du å få dette på PM? _________________ Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 02.09.2014 13:57 Post subject: |
|
|
larsarus: Har ikke noe uttalt mål foreløpig - akkurat nå kjører jeg en "pilot-periode" på tre episoder der de blir produsert så fort vi får det til, og så ser vi an om det er "liv laga". Skulle prosjektet da ha såpass med flyt at det virker verdt å bruke tid på, har jeg en tanke om å gjøre det forholdsvis regelmessig. Det ultimate hadde vært en episode foran hver kamp - noe som kunne funka denne høsten, men kanskje blir praktisk vanskelig når vi er tilbake der vi skal og dominerer i minst tre turneringer om gangen. Uansett - å få til dette regelmessig vil kreve at det er fler enn meg som organiserer dette. Jeg er et rotehue av dimensjoner så et par ekstra skrotter som hjelper til med planlegging, redigering, "booking" av gjester o.l. vil hjelpe veldig mye. Mange har sagt seg interessert, så jeg tror ikke dette er noe problem. Sannsynligvis må vi ha et form for forum for det også. Mulig jeg må bestikke 2mas og høre hva han skal ha i leie for et redaksjonsforum her, siden de fleste som er aktuelle allerede har brukere her.
For å spore litt tilbake til spørsmålet - jeg tror det er nok interessant å snakke om rundt RBK til at vi minst bør kunne få det til med 1-2 ukers mellomrom. Denne sommeren har selvfølgelig vært over gjennomsnittlig begivenhetsrik, men det kommer alltid nye kamper, spillere kommer og går, folk driter på hofta og om ikke annet vil det alltid komme litt eksternt drama fra Rekdal/TV2/Stavrum o.l. Kvalitet er kanskje en subjektiv greie, men med noen få hoder som skraper sammen spørsmål og noen gjester som er i stand til å svare på dem, ser jeg det sannsynlig å holde en brukbar frekvens så lenge klubben er i sesong.
Numskull: Det hadde jo vært helt villt å få snakke med Roar, Bent, Heggem eller andre fra samme hylle. Jeg hadde vel ligget skjelvende på gulvet og grått stolte tårer gjennom hele opptaket. Som du er inne på - å få deres syn på ting og tang hadde vært helt konge, og en skikkelig godbit både for meg og (forhåpentligvis) lytterne.
Inntil videre er det ikke så viktig for meg å holde ting hemmelig - ville bare være litt forsiktig med å gå ut med info om første episode før alt var på stell. Har fått PM fra en del som kunne tenke seg å være med for å snakke om spesifikke emner, og forslag til både gjester og emner både her, på twitter, og Facebook. Det har vært et lite strømlinjeformet løp i forhold til de tre pilotepisodene, men jeg har følgende to ønsker for de to som står igjen (ikke nødvendigvis i riktig rekkefølge):
- Rosenborg vs. media og alle andre
- Supporterkultur
Den første vil handle om imaget RBK har blant de som ikke er tilhengere av klubben, og hvordan alment fabrikkerte sannheter om fordeler og juks har fått fotfeste. Har to gjester som jeg håper vil være interessert i å delta på denne.
Den andre er dedikert til tribunelivet - det som skjer på tribunen, det som skjer i forberedelse til kamp, hva som driver de som drar det aller lengst og "går i krigen" for Rosenborg fra ØØ eller også reiser verden rundt for å støtte laget. Har en frivillig og 1-2 ønsker i forhold til denne.
Forslag mottas både offentlig og privat med takk. Når dette med tid går fra å være et diktatorvelde til noe litt mer "demokratisk" vil jo flere enn meg være med på planene, men inntil da er det bare å komme med idéer så skal jeg forsøke å få til det som folk virker interessert i. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 02.09.2014 18:44 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Har allerede sjekket ut muligheten for noe sånt, men Rosenborg (les: Alstad) har sagt at de ikke vil stille opp. Han mener man skal bruke medlemsmøter til sånt, men det handler naturligvis at de ikke ønsker kritiske spørsmål fra en kritisk gjeng med supportere. De vet meget godt at de fleste ikke er på medlemsmøter, og at det i tillegg er en type referatforbud derfra. Når Alstad er uten jobb kan vi prøve igjen. |
Ganske utrolig, med tanke på hvor godt RBKWEB griller serien i sin tid ble mottatt. Riktignok var ikke spørsmålene så veldig spisset, men de fikk jo avklart en god del rundt temaer fansen var kritike til synes jeg.
De kunne jo bare nøyd seg med å forlange en forhåndsgodkjenning av materialet før offentliggjøring... |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.09.2014 22:00 Post subject: |
|
|
Det er ikke mer utrolig enn at det er Alstad som bestemmer slike ting nå, og da vet vi at de for alt i verden unngår alt som kan bli vanskelig som kjønnssykdommer. Han er en pest og en plage for klubben, og må ut snarest. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 02.09.2014 22:32 Post subject: |
|
|
I første episode snakket vi litt om åpenheten som forsvant. Hvis vi gjør en forespørsel til klubben, og den blir avslått, er det et godt argument for å fortsette å snakke om det.
Nå skal ikke jeg bli syk av makt og miste bakkekontakten fordi noen hundre har hørt én episode av podcasten, men hvis vi antar at klubben holder et halvt øye på podcasten (Jørgen Stenseth følger f.eks. Troillprat på twitter) for å holde seg orientert, kan det ha en misjon å fortsette å påpeke dette?
Er det noen andre enn de vi anser som "feil" i klubben vår som har argumenter mot den åpenheten vi har vokst opp med?
Edit: Bare for å understreke, har ingen konspiratorisk agenda med podcasten. Ønsker å ha et godt forhold til klubben, men har samme grunnidé som Kjernen om å være uavhengig for å også kunne være kritisk til det som skjer der. Selv om jeg personlig ikke har oversikt over hva Alstad tilfører RBK, så vil jeg ikke bruke podcasten som noen propagandaplatform for å henge ut folk. Bare for å ha sagt det.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.09.2014 08:48 Post subject: |
|
|
Mulig det kan være et alternativ å henvende seg direkte til Ingebrigtsen? Han har jo vært veldig tydelig på at åpenheten skal tilbake på Brakka med åpne treninger, mindre hemmelighold rundt disposisjoner og det som følger med. Da kan han kanskje ha interesse av å skape et godt inntrykk inn mot den forestående treneransettelsen også. Jeg vet ikke.
Jeg må samtidig benytte muligheten til å berømme hele opplegget. Fantastisk bra jobbet, OrionPax. Dette er liv laga!  |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 03.09.2014 09:30 Post subject: |
|
|
Takk for det!
Ja, Brutter'n tror jeg hadde vært kjempekul å få med. Som Perry's umiddelbare erstatter vil jo han ha et nyttig perspektiv - som så RBK utenfra under stormen i sommer, og så plutselig var midt oppi det. Hadde det vært mulig å få ham i tale hadde jeg selvfølgelig hoppet rett på den sjansen!
Da måtte jeg kanskje ha gjort det via telefon, vet ikke hvor mye tid jeg vil at RBKs hovedtrener skal kaste bort på å sette opp mikrofon og opptak.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 03.09.2014 16:26 Post subject: |
|
|
Veldig bra jobbet,Og intressant og høre på. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.09.2014 22:03 Post subject: |
|
|
Slutter meg til jubelen, synes dette er et fantastisk tiltak med et veldig bra potensiale. Ikke bryr jeg meg om at du sier Rosenborr heller. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 03.09.2014 23:03 Post subject: |
|
|
Takk til begge!
Har nå fått et foreløpig ja fra deltagere for episode 2. Det er litt planlegging og sånt, men det skjer noe. Håper den blir et hakk opp i forhold til gjennomføring, lydkvalitet og denslags! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.09.2014 08:19 Post subject: |
|
|
Har ikke fått lest verken den nye boka eller Josimars reportasje om nedturen, men begge de to forfatterne hadde vært interessante gjester. |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 04.09.2014 08:29 Post subject: |
|
|
Jørgen Stenseth i RBK er mannen å ta kontakt med. Om du spør fint, kan han kanskje være behjelpelig med å rigge til med opptaksutstyr om noen i klubben skal prate.
Rosenborg skal tilbake til røttene sies det. Det betyr åpenhet og alt det der. Kjempesak for medieavdelingen å lage på at noen har starta 'troillprat'
Om man skal være åpen, må man være åpen for de som nødvendigvis ikke deler Trond Alstad sitt syn på hvordan drive en fotballklubb også
(På siden: Hvorfor har en organisasjon med så få ansatte plass til en HR-leder???) _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.09.2014 11:52 Post subject: |
|
|
PerO wrote: |
Ganske utrolig, med tanke på hvor godt RBKWEB griller serien i sin tid ble mottatt. Riktignok var ikke spørsmålene så veldig spisset, men de fikk jo avklart en god del rundt temaer fansen var kritike til synes jeg.
|
Forskjellen var jo at det i utgangspunktet fant sted i et lukket rom, og ikke var noe som kunne direkte spres til enhver krok av internett. Tror ihvertfall det er der skoen trykker, og at Hoftun ikke hadde stilt opp på en podcast-grilling da heller. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.09.2014 11:54 Post subject: |
|
|
Forresten, dette var helt genialt. Problem med lyd som burde unngås i fremtiden, men greit for første episode. Ellers bare fryd og gammen. Fantastisk bra insj og kult at slike ting kommer i gang. Var på nippet til å starte noe lignende for et par år siden, og kan tenke meg å bidra i noen sammenhenger hvis det skulle vært ønskelig. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 04.09.2014 11:57 Post subject: |
|
|
Lukket rom? Spørsmålene ble formulert på åpent forum her, og videoene på YouTube. Hva i alle dager er lukket med det? |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.09.2014 12:04 Post subject: |
|
|
Hmmm, ja mulig jeg tenker på noe helt annet jeg. Var på et møte med Erik Hoftun sammen med andre rbkwebbere hvor det hverken ble filmet eller lagt ut noe, men det var kanskje ikke "griller"-serien det da. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 04.09.2014 12:19 Post subject: |
|
|
Henning: Enig! Når de tre pilotepisodene er gjennomført så håper jeg vi kan vise til å ha et visst "navn" i supportermiljøet. Forfattere trenger vel å plugge åndsverkene sine så mye som mulig så det hadde sikkert vært mulig å få til noe.
shadwell: Skal ta kontakt med Stenseth etterhvert - er litt spent på hva som skjer om vi får til en noenlunde fast greie med podcast'en, om klubben da velger å overse det, eller prøver å "spille med". Håper selvfølgelig på det siste, men det er selvfølgelig ikke noen forutsetning for å fortsette med podcast. Blir det hardt-mot-hardt kunne man jo lært av Tufte & Eia og kjørt fast spalte med "Trond Alstad-nyhetene", men da er vel kanskje veien kort til negativ omtale og evig rykte som mobbe-podcast.
Kleviño: Veldig bra, akkurat nå er det bare én skrotnisse som drar i alle trådene, og etter den omtalte pilotfasen så håper jeg å etablere en slags redaksjon. Dette tror jeg vil hjelpe mye av flere grunner.
- Å basere seg på bare mine idéer, spørsmål og temaer blir fort gammelt.
- Jeg kjenner egentlig ikke noen i RBK-supportermiljøet utenom gjennom Internet, da jeg bor i feil del av landet, så jeg har ikke ubegrenset med kontakter som kan være gjester o.l.
- Mer manpower gjør det mulig å gjennomføre dette mye bedre kvalitetsmessig, samtidig som det går mye fortere å produsere hver episode.
- Ingenting som tilsier at bare jeg skal være "vert" for all fremtid, kan være vi har folk i blant oss med et mye større talent for dette enn meg.
- Lettere å lage et såpass bra produkt at folk må ta det på alvor enn om en enslig vattnisse sitter for seg selv på Internet og er sinna.
Jeg har ingen formening om hva som er riktig antall kropper som må være med for å lage noe sånt, men setter ihvertfall pris på alle som kan bidra. Når tiden kommer skal jeg si ifra sånn at de som har noe å bidra med skal få sjansen til det! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 06.09.2014 13:27 Post subject: |
|
|
Nå har vi rundet 1000 lyttere på første episode. Synes dette er overveldende med tanke på at det kun er "word of mouth", dvs. folk som følger med her, samt de som følger Kjernen og andre som har gitt drahjelp på twitter og Facebook som har stått for promoteringen.
Takk for drahjelpen alle sammen! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Numsk Rutinert

|
Posted: 06.09.2014 13:49 Post subject: |
|
|
Dæven, gratulerer! _________________ Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 06.09.2014 14:17 Post subject: |
|
|
Synes RBK kunne vært så vennlige å delt denne på sosiale media eller noe slikt. Det er da i alles interesse (klubb, supportere) å vise at det skjer ting, finnes engasjement, i supporterkulturen rundt Rosenborg, spesielt nå som det har vært en relativt trasig sesong.
Ideelt skulle det jo vært åtte podkaster, fire fanziner + et titalls blogger og facebooksider om klubben.
Foreslår at alle sender dem en mail. |
|
Back to top |
|
 |
denyngstelillebroren Senior

|
Posted: 06.09.2014 16:37 Post subject: |
|
|
sveininge wrote: | Ideelt skulle det jo vært åtte podkaster, fire fanziner + et titalls blogger og facebooksider om klubben. |
Kjernen har en fin oversikt med nettsider, Facebook-sider og Twitter-kontoer på kjernen.com/ovre-ost. |
|
Back to top |
|
 |
|