English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 120, 121, 122 ... 779, 780, 781  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sveininge
Rutinert

PostPosted: 06.09.2014 15:43    Post subject: Reply with quote

Samtidig har han erfaring fra Sverige, Japan, Portugal, England, Sør-Afrika og Finland. I tillegg er det bare såvidt at han har jobbet som trener i Norge. Det er rett og slett noe helt annet enn hva vi vanligvis linkes til.
Back to top
View user's profile Send private message
Barney
Veteran

PostPosted: 06.09.2014 16:17    Post subject: Reply with quote

Kunne like gjerne brukt det samme argumentet for en gammel traver som Woy Hodgson, en annen trener i starten av 60-åra jeg aldri, aldri vil se i nærheten av Lerkendal.

Det eneste man kan lese ut fra Baxters CV er at han aldri er i samme klubb eller samme land mer enn 2 år av gangen. Ser ikke helt at vi skal fortsette i det sporet med RBK etter Hamrèn, JJ og Perry som alle var her i underkant av to sesonger.
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 06.09.2014 16:29    Post subject: Reply with quote

... og det du kan lese ut fra mine innlegg, er at jeg mener vi bør se etter folk som kan tilføre nye impulser og idèer. Det skriker klubben etter. Ingen grunn til å begynne å trekke inn Roy Hodgson osv. Som jeg allerede har sagt handler ikke dette om person(er), men hva klubben bør se etter. Sånn sett er Baxter noe annet enn KI og PJH.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 06.09.2014 16:33    Post subject: Reply with quote

...og KI er noe helt, helt annet enn Per Joar Hansen.

For min del er det ikke nødvendigvis riktig sted å begynne å søke nye impulser fra internasjonale nomader med middels suksess uansett hvilket land de slumper innom.
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 06.09.2014 16:38    Post subject: Reply with quote

Du er fortsatt på person, av en eller annen grunn.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 06.09.2014 16:38    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
libido.

Om vi skal ansette en trener som er realistisk, så er Fagermo et godt alternativ. Men har vi ikke hatt nok av disse realistene i denne klubben nå? Jeg vil ikke ha en trener som er en realist, da kommer ikke denne klubben videre er jeg redd.

Klubben trenger en trener som har ambisjoner, som ikke er redd for å tenke litt stort. Det er utvikling jeg vil ha og det blir ikke den rare utviklingen av å være realist i fotball.

Vil du ha inn en tulling, er det det du sier? En Van Gaal-type? En som koster flesk, som tar klubben enda lengre ut i identitetsløsheten, og som bare ser dum ut når det har gått to år uten deltakelse i europacup? Eller en som mot alle odds tar oss til gull, men er like snar med å ta over en belgisk klubb når tilbudet kommer, fordi klubben Rosenborg ikke betydde så mye for ham når alt kom til stykket. Nei takk

Vil du høre en trener si ordene: "Jeg SKAL ta rosenborg til seriegull. Deretter skal vi kvalifisere oss til europacup. Ingenting annet er godt nok!" ? Er det det som er å ha ambisjoner? Er det det du vil høre en trener si, og som bekrefter at han er en ambisiøs kar; ergo en klassetrener og akkurat den typen vi trenger??

Alle kan si de ordene bare for å please fansen

Nei, gi meg en trener med en realistisk tilnærming, som er faglig meget sterk, som er pedagogisk og god med folk, og som er akkurat passe kynisk (men ikke så kynisk at han blir psykopatisk). Og ikke minst; en som ikke drar klubben ut i nytt økonomisk uføre, takk.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 06.09.2014 17:26    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg vil ha en Van Gaal-type, en tulling som du kaller det med ambisjoner. I motsetning til en trust og kjedelig type ala Fagermo, som du ønsker deg.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 06.09.2014 18:36    Post subject: Reply with quote

Ok, jeg registrerer at vi har forskjellig syn, sånn er nå det bare.

Jeg tror bare ikke at den veien som du vil gå verken er realistisk eller sunn. Jeg mener vi må tåle å både tenke og handle langsiktig- være tålmodige, uansett hvor tregt og kjedelig det høres ut. Jeg er, i likhet med deg; også sulteforet etter sportslig suksess, og hater å se at Molde gjør det bra.
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 06.09.2014 18:43    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Nei, gi meg en trener med en realistisk tilnærming, som er faglig meget sterk, som er pedagogisk og god med folk, og som er akkurat passe kynisk (men ikke så kynisk at han blir psykopatisk). Og ikke minst; en som ikke drar klubben ut i nytt økonomisk uføre, takk.

Alle vil have det hele. Fortæl mig hellere hvilke af disse egenskaber, du helst ville undvære. Da blive diskussionen faktisk interessant...
Back to top
Sméagol
Junior

PostPosted: 06.09.2014 18:45    Post subject: Reply with quote

Ganske klar på at Sollied er mannen. Han har vært her før og vet hva som skal til. Det ligger i hodet!
Dantell
Proff

PostPosted: 06.09.2014 19:02    Post subject: Reply with quote

Om det ikke blir Sollied ser jeg helst at det blir en jeg aldri har hørt om.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 06.09.2014 19:42    Post subject: Reply with quote

Mulig nevnt i andre tråder, men det var en halvinteressant artikkel om Rosenborg i seneste utgave av Josimar som kom i posten i går. Inngår i en artikkelserie om norsk fotballs fall der man også kunne lese om Ham-Kam, stadionen deres, økonomien og forholdet til Hamar kommune.

(Kåre I. og Hoftun i samtale dagen før NAE kommer for å gjennomgå de to forrige kampene til RBK)

Kåre I.: - Ka tid kjæm Høvdingen i mårrå?
Hoftun: - Kl 12!
Kåre I.: - Æ kjøpe hockeyhjelm... og visir!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 06.09.2014 19:43    Post subject: Reply with quote

De har også snakket med Hareide, Ola, Rambo, Tørum, Hamrèn og Jönsson om hvor problemen ligger og hvorfor RBK sliter med å finne seg selv. Perry viste til sin egen pressekonferanse mens Høgmo kategorisk avslo alle invitasjoner til å snakke om RBK.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 06.09.2014 22:50    Post subject: Reply with quote

Fortsett diskusjonen her: Storklubb?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kent
Veteran

PostPosted: 07.09.2014 14:22    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Fagermo er det gråeste alternativet her. Kan ikke i min villeste fantasi se at det er han som tar oss til CL...

Deila tror jeg ikke har det som skal til for å takle trykket fra media og supportere. Passer best i trygge Drammen. Dog et morsommere alternativ enn Fagermo.

Bratseth har vel ikke all verden trenererfaring, men i Hoftuns rolle - JA TAKK! Savner for øvrig Bratzet- TV!

Hareide? Kommer ikke på tale. Tidligere Molle-trener og sviktet oss sist. Se også på hva han klarte med Viking og landslaget.

Det skal jammen godt gjøres å kjøre denne "prosessen" uten å diskutere Sollied grundig. Om det ikke blir han, kan vi like gjerne gå for KI. NAE et par tre år hadde vært fantastisk, men jeg tror det ikke før jeg får se det.
Slik jeg ser det er Sollied eneste seriøse kandidat. Alle de andre rangerer jeg bak Kåre. Ikke det at han har overbevist, men nå er det i hvert fall tendenser til det angrepsspillet vi alle ønsker så sterkt.

Enig med deg, Sollied fremstår som det klart beste alternativet av det galleriet som er nevnt.

Desverre tror jeg Adressa har gode kilder på Brakka da de hevder at Sollied ikke fremstår som et reelt valg.

Det bekymrer meg at personer med lav kompetanse og med flere grove feilvurderinger på samvittigheten igjen er de samme personene som nå skal ansette RBKs nye trener eller manager.

Hva er sannsynligheten for at disse plutselig skal klare å gjøre et klokt valg denne gangen?
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 07.09.2014 16:01    Post subject: Reply with quote

Sannsynligheten for at de plutselig har skjønt tegninga øker vel hver eneste gang Kjernen ytrer sin misnøye. Desverre tror jeg tabbekvoten er brukt opp og at dette er siste sjanse på lenge lenge til å ta tilbake hegmoniet i Norge. Bommer de nå, er det bare å innse at vi er en klubb ala Lille Strøm og Brann i flere sesonger framover...

Så at de tør å ta denne prosessen uten å forhøre seg med supporterne er for meg en gåte. Å ikke velge Sollied er teit - å ikke ta han med i diskusjonen er grunnlag for mytteri!
Back to top
Rexalor
Veteran

PostPosted: 07.09.2014 17:10    Post subject: Reply with quote

Velger de nok en nisse vet jeg ikke om jeg orker å følge med på klubben mer, det gjør for vondt å se klovner i kamp!
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 07.09.2014 18:24    Post subject: Reply with quote

Vi vet jo at med Trond så kommer vi til å bli et vinnerlag igjen. Å ikke ha Sollied som førstevalg er ren galskap. Nå er tiden inne.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 07.09.2014 21:30    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Sannsynligheten for at de plutselig har skjønt tegninga øker vel hver eneste gang Kjernen ytrer sin misnøye. Desverre tror jeg tabbekvoten er brukt opp og at dette er siste sjanse på lenge lenge til å ta tilbake hegmoniet i Norge. Bommer de nå, er det bare å innse at vi er en klubb ala Lille Strøm og Brann i flere sesonger framover...

Så at de tør å ta denne prosessen uten å forhøre seg med supporterne er for meg en gåte. Å ikke velge Sollied er teit - å ikke ta han med i diskusjonen er grunnlag for mytteri!

Tror dessverre de delvis driter i supporternes meninger rundt treneransettelsen, så fremt ikke trykket økes.

De vet jo best selv.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 07.09.2014 21:32    Post subject: Reply with quote

Å si at Sollied er bankers som førstevalg er like meningsløst dom å si at Fagermo er uaktuell fordi han ikke sjarmerer i tv-intervju.

Det er hjelpetrenere, støtteapparat, spillere og nærmeste leder som er folka å spørre. Så må selvsagt meritter telle. Fagermos meritter med unggutta uten budsjett er imponerende isolert sett, Sollieds siste turbulente år er også tilsvarende problematiske.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 08.09.2014 08:10    Post subject: Reply with quote

media wrote:
Å si at Sollied er bankers som førstevalg er like meningsløst dom å si at Fagermo er uaktuell fordi han ikke sjarmerer i tv-intervju.

For oss som er ekstremt kritiske til Fagermo så er det ikke manglende sjarm som er problemet, men at han fremstår først og fremst som en pragmatiker taktisk. At han er pragmatisk i 4-3-3 / 4-5-1 bør egentlig ikke ha noen betydning når vi ser etter trener, vi kunne like gjerne fortsatt med Perry dersom vi ønsket en slik trener.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 08.09.2014 10:11    Post subject: Reply with quote

Jeg må si at Kåre vokser på meg...

Jeg reserverer dømmingen til litt senere, men så langt ser jeg ikke et lag preget av trenerbytte og ny energi, men heller et lag i utvikling. Det er utvikling jeg personlig har etterspurt siden Eggen ga seg sist, og nå har jeg endelig fått se det.

Kåre er offensiv og han vet hvor Rosenborg vil og skal. Det gjenstår å se om han har gjennomføringsevne til å ta de dit. For tiden er jeg positiv, og jeg vil ikke legge meg ned å gråte dersom han blir hovedtrener fra neste år.

Tenk det - han stilte spørsmålet til Bratseth - "Hvordan blir jeg trener i Rosenborg", og fikk svar: "Gå ut og tren andre klubber." Og nå har han gjort det. Dette er en mann som kan sette seg tydelig mål og viser på et personlig nivå at han klarer å gjennomføre en plan for å komme dit. Han er nok mer autoritær overfor spillerne enn det han fremstår som i intervjuer også.

Som sagt - jeg føler meg ikke sikker, men jeg elsker mannens innstilling og offensivitet. En helt annen verden enn feks Perry som snakket ned klubben hele tiden - vi var aldri favoritt, kunne aldri forvente å vinne, motstanderen var alltid Norges beste lag.

Nå viste han litt mer nøkternhet på bortebane i forrige kamp mot Viking, noe jeg også mener er et kvalitetstegn, ikke nødvendigvis fordi laget fremstod slik jeg ønsket da, men fordi det er tydelig at KI klarer å påvirke lagets spillestil på kort og lang sikt og faktisk bruker de spillerne som er gode på det han ønsker å gjøre (ref Helland og Selnæs inn, og Gamst ut).

Også den kontringen da.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 08.09.2014 10:15    Post subject: Reply with quote

Kåre er en mellomløsning. SKal aldri være hovedtrener for Rosenborg før han har vist at han kan være en god trener. Må ut å vise at han kan vinne. Vise han er en sterk leder.

NÃ¥ ser han mer ut som en buddies med spillerne. Noe som er totalt galt og foraktelig.

Men at han kan bli hovedtrener i 2015 vil ikke overraske meg. Klubbens ledelse med tabbekvoter en bunnløse. De kommer til å drite seg ut i årene som kommer og klubben kommer til å fortsette til å grave seg dypere og dypere ned for hvert år som går.

Seriegull? Klubben kan bli en gullkandidat igjen, men da må det skje enorme endringer: Styret må bort, sportslig ledelse må bort, alt må egentlig bort. Det må hentes inn folk som ikke har en anelse tilknyttning til de som sitter her idag. Da kan vi kanskje snakke...
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 08.09.2014 10:50    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ er du ute og sykler.

Alt og alle må bort? Trener er "buddy" og det er galt og foraktelig. Ganske svulstige meninger uten et eneste element av argumenter du kommer med her...
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 08.09.2014 10:50    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Styret må bort, sportslig ledelse må bort, alt må egentlig bort. Det må hentes inn folk som ikke har en anelse tilknyttning til de som sitter her idag. Da kan vi kanskje snakke...

Egentlig burde vi flyttet klubben til en annen by, gitt den et nytt navn og startet i 6. divisjon med helt nye spillere.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 120, 121, 122 ... 779, 780, 781  Next
Page 121 of 781

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb