| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
sidney Veteran
|
Posted: 03.09.2014 14:37 Post subject: |
|
|
| Vi kan ikke klandre gubben for ikke å velge RBK, når vi ikke en gang har budt på han. Kanskje han hadde valgt Norge og Trondheim om vi faktisk viste interesse. Jeg tipper han gikk til Finland i mangel av noe bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 03.09.2014 14:57 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Quote: | | I 433 blir han også for lite rask og skapende som SM. |
Dette er rett og slett bare bullshit om man snakker om den Anthony Annan som var hos oss 08-11. Under NAE beviste han til fulle at han hadde flere strenger å spille på enn kun taklinger foranstoppere.
Og det er ikke en fast mal for sentral midt i 433 heller, vi har opp gjennom de siste 30 årene hatt markant forskjellige typer som sm i Rosenborg.
Den Anthony Annan som var i TL for oss fillerista ligaen til det pinlige, ville ikke hatt noen som helst problem med å løse en 433-rolle.
Derimot tyder veldig mye på at den utgaven av Annan ikke finnes lenger når han kontraktløs og gratis ikke får napp hos noe bedre enn et finsk lag. |
Artig kar du, MD.
Har du sett målingene til RBK av Annans løpskapasitet?
Disse avslørte at han har få lange spurter, mest korte forflytninger og han dekket et relativt begrenset rom. Det er ok med 4 eller 5 spillere som ligger kompakt i midtbaneleddet.
Jeg tror dette er en av grunnene til at han ikke hentes tilbake når vi skal tilbake til røttene. Han har vel også vært mest på benk og tribune i de klubbene han har spilt i etter RBK. Annan har noe høy alder.
Sammenlignet med Berg, Skammelsrud, Brandhaug har Annan en kreativitet som er lik null. I 433 passer han ikke særlig godt inn. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.09.2014 15:26 Post subject: |
|
|
Hva med å sammenligne han med spillere som ikke la opp for 20 år siden?
I forhold til de nevnte er samtlige spilleres vi har sin kreativitet lik null.
Annan hadde et skrekkelig lavt O2-opptak på enkelte tester ja, men likevel var han komplett dominerende i Tippeligaen. Ja, selv i VM var han strålende, og i de to ekstraomgangene mot Uruguay i sluttspillet var han helt fullstendig sjef på midten. Det var absolutt ingenting som skulle tilsi at han var dårlig trent - tvert imot. Mens de andre lå nede med kramper og slet fælt, var han høyt og lavt.
At han dekket et begrenset rom er muligens riktig om man ser veldig isolert på det, men samtidig var han alltid der ting skjedde. Han var alltid i veien for motstanderen, så fort de kom seg over midten. Dårlig O2-opptak kan helt åpenbart kompenseres om man er et geni på banen. Slik som Annan. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 03.09.2014 15:26 Post subject: |
|
|
Du er en artig kan du hovedfag-josinho med løpskapasitet og O2-målinger som interesse.
Regner med at du ikke så noe særlig med kamper av Anthony Annan siden du uttaler deg som du gjør. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 03.09.2014 15:47 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Jeg likte ham ikke spesielt godt. Grisegod, men også generelt grisete. |
Det er sånne spillere man enten hater eller elsker.
Roy Keane, Vieira, Barton, Senna, Pepe m.fm.
Vi hadde Annan, og motstanderne var redde for ham.
Han hadde noen unoter, men jeg tror spillere med slike styrker og en sånn mentalitet ikke kommer unna det.
Hvilken defensiv ryddekonge har i historien vært ekte gentleman samtidig som han har gruset motstanderne?
Elsker Annan, Elsker minnene, Drømmer ..... _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 03.09.2014 16:07 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Ikke veldig godt likt? Seriøst? Var vel supportere av andre lag som hatet Annan, fordi han pisset på laget deres hver helg. At han slo mye sidelengs sto i henhold til arbeidsinstruksene han fikk. Under Eggen ble han instruert til å slå mer fremover, og løste de oppgavene med stor bravour. Var helt konge da også, med harde og presise pasninger langs bakken til indreløpere og kantspillere på løp. |
Hvorfor han ikke var godt likt var vel mest fordi han slo så mye sidelengs, dette er også en av grunnene til at han ikke har gjort d bra ute i europa. Mesteparten av lag idag spiller veldig direkte.
Han har rett og slett ikke de genene, jeg husker også de få månedene han var under Nils. Han klarte og slå på umarkerte spillere foran han. Noe mer vil jeg ikke skryte på han. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåerdetnok Veteran
|
Posted: 03.09.2014 16:15 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | Det er sånne spillere man enten hater eller elsker.
Roy Keane, Vieira, Barton, Senna, Pepe m.fm. | Du glemte å nevne Badji. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 03.09.2014 16:40 Post subject: |
|
|
- Har dere snust på ham i det hele tatt i sommer?
- Nei, det har vi ikke, sier Hoftun.
http://www.adressa.no/100...d#cxrecs_s _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 03.09.2014 17:21 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | Artig kar du, MD.
Har du sett målingene til RBK av Annans løpskapasitet?
Disse avslørte at han har få lange spurter, mest korte forflytninger og han dekket et relativt begrenset rom. Det er ok med 4 eller 5 spillere som ligger kompakt i midtbaneleddet.
Jeg tror dette er en av grunnene til at han ikke hentes tilbake når vi skal tilbake til røttene. Han har vel også vært mest på benk og tribune i de klubbene han har spilt i etter RBK. Annan har noe høy alder.
Sammenlignet med Berg, Skammelsrud, Brandhaug har Annan en kreativitet som er lik null. I 433 passer han ikke særlig godt inn. |
Den artige karen er nok du!!! Du har tydeligvis ikke sett så mye som ett sekund av kampene med Annan på laget. For den uttalelsen her vitner om ekstremt mye uvitenhet. Annan var en med en enorm stor rekkevidde. Hadde hele bredden av banen som arbeidsfelt og sideforskyvde seg ekstremt fort. Han var en ekstremt bra ballvinner og gjorde jobben til midtstopperne til en meget roligere jobb i forhold til det den sentrale midtbanen idag legger opp til. Om han bare spiller 70% av det han presterte i RBK trøya under Hamren så går han enormt mange hakk oppå den sentrale midtbanen som vi har idag.
Nei for å uttale deg så forventer jeg faktisk at du har sett han spille og da mener jeg 20 til 40 kamper før du uttaler deg!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 03.09.2014 17:25 Post subject: |
|
|
Haha hoftun insinuerer at vi ikke trenger annan fordi vi har selnæs. Da er det i det minste bra Hoftun har fått selnæs til å underskrive ny kontrakt da... |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 03.09.2014 18:10 Post subject: |
|
|
| Achtung wrote: | | Sløvsekken wrote: |
At du finner en liga som er enda værre forandrer ikke det faktum at Tippeligaen er blant de svakeste. |
Det er ikke et faktum. Faktum er at Norge er rangert som nummer 26 av 54 av UEFA. Vi er en middels europeisk liga, faktisk på øvre halvdel. Finland ligger på 37. plass, to plasser bak Island.
Europaleague eller ikke, tror gode prestasjoner i RBK er et mye bedre utstillingsvindu enn gode prestasjoner i HJK. Vi har (merkelig nok) fortsatt et godt navn der ute.
Å ha HJK på CVen, i en alder der du skulle vært på topp i karrieren, ser rett og slett ikke særlig bra ut. |
UEFA rankingen er et resultat av de siste 5 årene, hvor vi bla. hadde et bra år i 12/13 som trekker opp mye. Ser du på de 2 siste sesongene er flere av lagene bak oss bedre, og vi er nede på nivå med Island og Lichenstein. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 03.09.2014 18:32 Post subject: |
|
|
| sidney wrote: | | Vi kan ikke klandre gubben for ikke å velge RBK, når vi ikke en gang har budt på han. Kanskje han hadde valgt Norge og Trondheim om vi faktisk viste interesse. Jeg tipper han gikk til Finland i mangel av noe bedre. |
Skal godt gjøres at Annan skulle ha valgt RBK, når RBK ikke var/er interessert.
Jeg vet at Annan ikke var spesielt løpssterk eller kjapp i beina, men han var utrolig kjapp i hode. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.09.2014 18:35 Post subject: |
|
|
| MariusM wrote: | | Hvorfor han ikke var godt likt var vel mest fordi han slo så mye sidelengs, dette er også en av grunnene til at han ikke har gjort d bra ute i europa. |
Hvor mange ganger tror du at du må gjenta at han ikke var godt likt før folk begynner å tro på det? Annan ble kåret til årets spiller blant supporterne med en så overlegen margin at det nesten ble komisk. Så høyt var han verdsatt. Å påstå at han ikke var godt likt fordi han spilte "feil" faller bare på sin egen urimelighet. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 03.09.2014 18:39 Post subject: |
|
|
Dårlig å ha HJK på CVn? Så ille tror jeg ikke det er når laget spiller i EL.
Å ha kommet til gruppespillet i EL er en fin prestasjon i dag, og et ok utstillingsvindu. De er i gruppe med København, Torino og Brugge. Tror Rosenborg og flere av Rosenborgs spillere ville vært glade for å ha deltatt i den gruppa. HJK slo ut Rapid Wien i playoff om EL-gruppespill. Før det slo de ut et lag og tapte mot Apoel i CL-kvalik.
HJK er ikke noe dårligere valg enn RBK per i dag. De som tror noe annet lever i fortida og tror Rosenborg anno 2014 er noe mer enn det vi er. Sorry. Rosenborg trenger å spille gruppespill fast i Europa igjen, og aller helst vinne serien og komme tilbake til CL før vi kan hevde å være et lag som hever oss over røkla i den norske ligaen og de andre nordiske ligaene. Inntil det skjer er vi bare et lag som spiller i en nitrist liga. TL er ikke et utstillingsvindu. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.09.2014 18:41 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | | Jeg vet at Annan ikke var spesielt løpssterk eller kjapp i beina, men han var utrolig kjapp i hode. |
Skjønner ikke hvor folk har det fra at Annan ikke var løpssterk. Ser folk seg fullstendig blind på at han scoret lavt på O2-tester?
Faktum er at Annan løp 11,7 km i snitt i VM - og var med det helt i toppen blant samtlige. 11,7 km i snitt er nok høyere enn noen på dagens RBK-lag, med et mulig unntak i Mike Jensen. Ta også med at Annan var lynkjapp på de første meterne og minst to skritt foran alle andre i hodet - så snakker vi om en spiller som alltid var der han skulle være. Å komme med påstander om at han ikke var god nok til å dekke rom (ikke du) blir for meg bare helt fjernt. Husker ikke folk noe som helst fra tiden han var her? |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 03.09.2014 19:04 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke fatte å begripe hvorfor rbk ikke prøver å få et best mulig lag ut av de spillerne som er tilgjengelige. Å ikke prøve å hente en gratis Annan er tragisk. Å begrunne det med at vi har Ole Selnes er håpløst. Han når ikke Annan til anklene hva gjelder fotballferdigheter.  |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 03.09.2014 19:05 Post subject: |
|
|
Legger inn denne her;
http://www.dagbladet.no/2.../14302256/
Tall kan være veldig artig, men det er ikke alltid det er like relevant. Jeg tror at årsaken til at RBK ikke henter Annan går rett og slett på fotball ferdigheter, og at dette ikke samsvarer med økonomi, eller hvordan man ser for seg fremtiden rent sportslig. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 03.09.2014 20:35 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | Jeg kan ikke fatte å begripe hvorfor rbk ikke prøver å få et best mulig lag ut av de spillerne som er tilgjengelige. Å ikke prøve å hente en gratis Annan er tragisk. Å begrunne det med at vi har Ole Selnes er håpløst. Han når ikke Annan til anklene hva gjelder fotballferdigheter.  |
Ole Selnes foran Annan; Nok en fantastisk vurdering av Erik Hoftun.
Blir det samme som Perry foran Deila og Sollied.
Og Risku istedet for Eloynussi.
Selnes er ikke i nærheten av å ha et potensiale til komme opp på Annans nivå noengang. |
|
| Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 03.09.2014 20:47 Post subject: |
|
|
Her velger RBK å satse på en ung lokal spiller i stor utvikling, no vi har sett prov på de siste kampene. Selnes er garantet bedre offensivt og har nå tatt store steg defensivt. Da sutres det over at vi ikke henter en spiller som er over toppen og som ikke har bevist noe de siste årene. Når han ender i saunalandet,,så beviser vel det at interessen i Europa og Norden var null.
Alderen hans er det velbingen som vet., her vurderte Hoftun helt rett
Makan til holdning her inne! |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 03.09.2014 21:28 Post subject: |
|
|
Tilgjengelig om ett år, er det så?
Skal vi hente ham om et år så må han i mellomtiden dominere for HJK i hjemlig liga iallefall. Regner med han blir fast på laget.
Min mening er at det er tjenesteforsømmelse av sportslig ledelse å ikke i det minste gjøre et forsøk på å hente Annan. Han er beviselig en av de, om ikke den aller beste spilleren i post-Eggenperioden.
De som synes det er greit å satse på Selnæs og dumpe Annan på bakgrunn av det trenger å bli mint på hvor lang tid unge Ole har igjen av kontrakten sin og hvor villig han har vært til å forlenge.
2015 kan ikke komme fort nok. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 03.09.2014 21:44 Post subject: |
|
|
| SvennO wrote: | | Her velger RBK å satse på en ung lokal spiller i stor utvikling, no vi har sett prov på de siste kampene. |
"Velger å satse på". Fint at RBK stadig ikke har fått Selnæs til å signere ny kontrakt da, så han kan vi jo fint satse på i hele ti kamper til han ikke er vår lengre. Det lyser jo lang vei at dette er en begrunnelse Hoftun bruker i media av to grunner:
1) Han vil ikke ut med den egentlige grunnen til at Annan er uinteressant (om det så er falsk alder, dalende prestasjonskurve eller annet)
2) Det sender et signal til Selnæs under de pågående kontraktsforhandlingene om at de har lyst å satse på ham om han signerer på nytt |
|
| Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 03.09.2014 22:20 Post subject: |
|
|
For èn gangs skyld synes jeg vi kan la tvilen komme sportslig ledelse til gode. Det er vanskelig å overse det Hedon skrev i "Hvor er de nå?"-tråden.
| Quote: | | Dette er en av disse tilfellene der vi bare må erkjenne at vi ikke har full oversikt over alt som skjer. Klubben vet noe vi ikke vet og har gode grunner til å ikke gå for Annan. Antakeligvis er det noe mange vet, siden han må helt til Finland for å finne seg klubb. |
Selv om Rosenborg hadde sovet i timen eller gjort en feilvurdering, ville det vært rart at han ender opp i Finland (til tross for EL), om han hadde vært på noe i nærheten av sitt gamle nivå. Det finnes en drøss med klubber Annan kunne gått til i diverse ligaer det er naturlig og/eller ønskelig for oss å sammenligne oss med.
Det ligger nok noe annet bak dette enn at Hoftun er udugelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.09.2014 01:19 Post subject: |
|
|
Ja, det er nok ikke så lett som at det er sløvhet som ligger bak her. Så vidt jeg har forstått har Hoftun/klubben hatt kontakt med ham relativt jevnlig etter at han forsvant fra klubben, og de har vel også undersøkt mulighetene for å hente ham tilbake på tidligere tidspunkt.
At klubben nå plutselig ikke kjenner sin besøkelsestid når Annan først er tilgjengelig, tyder på at det finnes grunner til det. Som sveininge og Hedon er inne på, er det rart at han ikke havner i en bedre liga enn den finske, all den tid han dominerte vår liga og var en viktig brikke i laget som var en hands fra å være første afrikanske lag i en semifinale for ganske få år siden. Det er mange klubber internasjonalt hvor VISA-kortet sitter løst som kjøper mye rask langt under Annans (tidligere) kvalitet for brukbare summer. Tyrkia er et eksempel på et slikt land, hvor veldig mange havner på slutten av karrieren og på vei ned. En "gratis" Annan i nærheten av sammen nivå han hadde hos oss burde definitivt vært interessant for oss, og også for langt større og mer pengesterke lag. En alder (på papiret) på 28 år er heller ikke avskrekkende (han burde vel egentlig vært på topp nå), og med tanke på spillestil og skadehistorikk burde han hvertfall ha 5-6 år til før "forfallet" virkelig blir merkbart.
Det er noe som skurrer her. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 04.09.2014 07:54 Post subject: |
|
|
Jeg tror faktisk ikke det ligger noe annet bak vrakingen av Annan, enn at sportslig avdeling vurderer Selnes som et bedre valg.
Ser for meg at Kåre ser på Selnes som en viktig brikke i klubbens satsning på offensiv (kast alle hemninger og løp fremover) fotball.
Etter min mening kan Selnes bli en god Tippeligaspiller, men har vesentlige mangler ferdighetsmessig til noengang å bli en spiller med internasjonalt snitt.
På den annen side, er vel ikke den internasjonale arenaen RBKs primære satsningsområde lengre. |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 04.09.2014 09:37 Post subject: |
|
|
| Kent wrote: | Jeg tror faktisk ikke det ligger noe annet bak vrakingen av Annan, enn at sportslig avdeling vurderer Selnes som et bedre valg.
|
Da må de gjerne offentliggjøre den allerede signerte forlengede kontrakten. |
|
| Back to top |
|
 |
|