English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Troillprat episode 1
Goto page 1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 01.09.2014 00:03    Post subject: Troillprat episode 1 Reply with quote

Da er første episode ute!

http://troillprat.no/troi...-episode-1

Vert: Meg
Med-vert: RBKweb-bruker Svein Harald Antonsen (holder seg anonym i forhold til nick på forumet av hensyn til koblinger rundt klubben)
Gjest: Kenneth Kjelsnes, leder i Kjernen

Lengde: Ca. 1t 12m

Merk at det var en del vanskelig støy på opptaket fra Kenneth - vi har gjort det vi kan for å rydde opp, men det vil til tider være mye støy og/eller forvrengninger. Håper det ikke ødelegger for mye!

Noen tekniske problemer med publisering av episoden til å begynne med, men ser nå ut som ting går seg til.

Enjoy!
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 01.09.2014 00:07    Post subject: Reply with quote

Allerede igang. Bra jobba Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran

PostPosted: 01.09.2014 00:13    Post subject: Reply with quote

Kjempe bra, Rune. Bra program og bestandig ekstra kudos til personer som setter Rekdal på plass.
Back to top
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 01.09.2014 00:16    Post subject: Reply with quote

Bare hørt 15 min, men det virker som bra saker. God radiostemme på deg, og lydproblemene vender en seg fort til. Tommel'n opp!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.09.2014 00:53    Post subject: Reply with quote

Kjelsnes må gå! Teknisk amøbe! Razz

Veldig bra førsteinntrykk. Fint initiativ.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ivar
Veteran

PostPosted: 01.09.2014 02:16    Post subject: Reply with quote

Meget bra! Tommel'n opp!
Numsk
Rutinert

PostPosted: 01.09.2014 02:28    Post subject: Reply with quote

Hører nå. Godt jobba! Tommel'n opp!
Knowrud
Veteran

PostPosted: 01.09.2014 02:42    Post subject: Reply with quote

Ett stikkord: Stort potensiale Smile Si meg, har du jobbet med radio før, Orionpax? Synes du styrer podcasten med bravur. God radiostemme også.
Var noen få ganger det var vanskelig å høre hva Kenneth sa, men det er det eneste å sette fingeren på. Herlig at dere også tok opp episoden med Otto Ulseth i RBK-magasinet og Rekdals siste utbrudd i TV2.

I tillegg må jeg si at de "Troillprat"-lydklippene som spiller under temaskifte var spot on, har nesten lyst til å sende inn en selv Very Happy
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 01.09.2014 08:41    Post subject: Reply with quote

Takk for hyggelige tilbakemeldinger - og imponert over at folk tilsynelatende har sittet sent oppe og hørt på! Jeg regner med at dere som har gjort det er skikkelige entusiaster, så får vi se hvordan tilbakemeldingene blir når folk som ikke orker å være oppe om natta har hørt på. Wink

Jeg skal prøve å fikse litt på tonefallet mitt etterhvert - når jeg hører på det selv, synes jeg det høres ut som jeg holder tale i en begravelse. Går jo an å prøve å vise litt entusiasme!

Knowrud: Har aldri jobbet med radio, og jeg kan love deg at det er mye "fofle fafle" (for å bruke et Pondus-uttrykk, noe som kanskje er tabu) som er klippet bort. Originalopptaket var på ca. 1:30, og sett bort fra ett spørsmål som vi klippet bort, er det som har blitt borte stort sett meta-prat, i.e. "ok, nå hadde jeg tenkt til å spørre om bla bla". Målet er å bli litt mer strukturert og få litt bedre flyt i dette etterhvert, sånn at det vi tar opp er nærmere opptil det som blir publisert.

Du (og alle andre) er hjertelig velkommen til å spille inn en liten sånn "bumper" (jeg vet ikke hva de egentlig heter) som brukes mellom segmentene. Jeg har bare tatt lydfilene jeg har fått fra folk og lagt på noen enkle lydeffekter. Trenger alltids flere, bidra gjerne.

Det neste store jeg vil trenge hjelp med nå er vel litt grafikk - få frem en logo og denslags. Hvis noen har noen evner å donere... Wink
georgios
Veteran

PostPosted: 01.09.2014 09:16    Post subject: Reply with quote

Meget bra, som du har vært inne på så er det synd at det ble litt bakgrunnstøy, men gikk bra og ble vant til det.

On a side note. Er du sikker på at du ikke er Nils Heldal in disguise, første jeg tenkte på da jeg hørte deg prate. Smile
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 01.09.2014 09:35    Post subject: Reply with quote

Orion: Klubben heter Rosenborg, ikke Rosenborr Cool
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 01.09.2014 09:45    Post subject: Reply with quote

Haha, ganske sikker på det, om ikke annet fordi jeg aldri har hatt den æren det er å bli kjeftet på av Nils Arne Eggen. Smile

Nærmer oss 400 downloads av første episode, det er over all forventning, gitt at den ble lagt ut 23:47 i går kveld og at det er arbeidsdag i dag. På den positive siden så må jeg takke for god drahjelp fra Kjernen og andre som har lagt ut meldinger på twitter og Facebook!

Kommer vel til å legge ut en "reminder" på sosiale media i løpet av kvelden også, bare så folk kan få det med seg i normal "sendetid".
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 01.09.2014 09:46    Post subject: Reply with quote

shadwell: I tillegg til deprimerende tonefall og stemme, mumling og feil dialekt så er jeg klar over en del sånne "bugs" i måten jeg prater ja. Jeg skal forsøke å være mer bevisst på det. Var nær ved å bestille en bok om hvordan man skal "prate riktig" fra Amazon i går kveld for å øve litt!
Diabolic
Rutinert

PostPosted: 01.09.2014 10:52    Post subject: Reply with quote

Herregud. Jeg MÅ faktisk gå. For en skandaløs lyd.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
georgios
Veteran

PostPosted: 01.09.2014 10:58    Post subject: Reply with quote

Satt du på vaskerommet med både vaskemaskin og tørketrommel i full galopp?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.09.2014 11:06    Post subject: Reply with quote

Småbarnsforeldre. Vaskerommet er eneste sted man kan gjemme seg og samtidig være helt sikker på å ikke bli funnet av dama.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Diabolic
Rutinert

PostPosted: 01.09.2014 11:10    Post subject: Reply with quote

Jeg kan vel ikke uten videre anbefale Macbook Air sin mikrofon. For det er åpenbart der problemet ligger.

På jobb kobler jeg den til et slikt Thunderbolt-display som har egen mikrofon. Den brukte jeg til et opptak for en eller annen radiokanal en dag eller to etterpå og det fungerte helt optimalt. Så jeg tror vi har isolert problemet.

Skulle man være kritisk til noe er det vel at vi ikke sjekket kvaliteten på opptaket i starten før vi dura på videre ...

Tror jeg krever deltakelse i nært forestående ny episode, så jeg får rettet opp dette elendige digitale inntrykket Sad
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 01.09.2014 11:12    Post subject: Reply with quote

Godt poeng, hadde faktisk en mancave i tre år. Måtte gi den opp da minstemann kom og trengte eget rom. Nå ser jeg på muligheten å isolere og møblere en utebod.

Edit:første bit svar på Hedons post.

Selv om kvaliteten var så som så, var det som faktisk ble sagt veldig bra. Eneste jeg er uenig med deg i, er at jeg gjerne ser røkkeløkka vaksa på hav.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 01.09.2014 11:39    Post subject: Reply with quote

Diabolic: Helt enig, lydsjekk før opptaket begynner blir "obligatorisk" fremover. Og du er selvfølgelig velkommen til å være med i fremtiden også, både for revansj rent lydteknisk sett, men også fordi du er en naturlig "headliner"-gjest for alt som har med Rosenborg å gjøre.

Som vi har pratet om kan det jo også være at noen her enten kjenner noen eller selv har tilgang til et studio som vi kan låne for å ta opp og få et bedre sluttresultat. Noen som tilfeldigvis føler seg kallet?
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 01.09.2014 12:32    Post subject: Reply with quote

Du/jeg kan jo eventuelt høre med Morten igjen. Han er jo sånn sett i "bransjen".

Eventuelt kan det hende jeg kan stille med et rom etterhvert, men jeg har ikke så mye utstyr som trengs. Du er jo bosatt så ikke alt for langt unna meg. Det får vi ta når jeg begynner å si meg fornøyd med oppussing!Smile
ReBoK
Junior

PostPosted: 01.09.2014 12:33    Post subject: Reply with quote

Veldig bra! Tommel'n opp!
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 01.09.2014 12:42    Post subject: Reply with quote

ReBoK: Takk!

Zorac: For oss som holder til på østlandet så er det absolutt muligheter der - jeg har forholdsvis god kontroll på lyden på min side (håper å få det en del bedre i neste episode for min del også), så behovet er vel størst hos de som ikke er "faste" - og da blir vel fort over tid behovet størst i Trøndelag. Men vi er vel såpass mange "her nede" også at det kan være aktuelt.

Et annet alternativ er selvfølgelig Skype-klient på smartphone. Jeg tar opp lyden på min side (i utgangspunktet for synkronisering), så hvis en deltager er helt uteknisk eller ikke har anledning til noe annet, kan de sette seg med Skype på mobilen i klesskapet, så får vi brukbar lyd ut av det også, så lenge de ikke mister den trådløse dekninga. Smile
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 01.09.2014 13:03    Post subject: Reply with quote

Da har vi rundet 500 downloads/streaming-starter på episoden. Moro!
kristobal
Legende

PostPosted: 01.09.2014 13:07    Post subject: Reply with quote

Veldig fortjent. Hørte hele episoden i går kveld/natt, og synes det var interessant høring.

Ser fram til flere gode samtaler videre utover høsten og vinteren.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 01.09.2014 13:39    Post subject: Reply with quote

Veldig bra resultat! Tommel'n opp!

iPhone/iOS tips: Vil du ha podcast'en inn i Podcasts.app, så skriver du bare "feed://troillprat.no/rss" inn i søkefeltet over listen med podcast'ene du allerede abonnerer på, så får du spørsmål om å abonnere. Ikke helt intuitiv at det ikke fungerer på søkeskjermen, men det gjør altså det i fanen for ditt eget bibliotek...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb