| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
moomoo Veteran

|
Posted: 27.08.2014 20:24 Post subject: |
|
|
For de som så landskampen i dag, så må jeg trekke frem at Grøgaard var utrolig positiv.
Uten tvil den mest spennende venstrebacken jeg har sett på lang tid av norsk format.
Ja han kom inn som inbytter, men han var tett i duellene, aggressiv og villig fremover. Bare skikkelig dumt at han Fikk "spæll på fot takk Gamst" forran seg.
Var tragisk å se Gamst og hvor stasjonær han var.
Akkurat som Tjærnås sa, han daffet rundt der og hadde 0 agressivitet på mann eller på rom.
Mine beste i dag var Linnes, Forrhud, Grøgaard og Ødegaard som jeg var skikkelig imponert over.
Har jo ordentlig playmaker egenskaper allerede!
minte meg litt om Dæhli og Skjelbreid selv om han ikke er like intens i førsteforsvarer jobben som Ciljan. STORT talent som garantert spiller for en toppklubb om 2-3 år. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 27.08.2014 22:00 Post subject: |
|
|
| #6 Legend wrote: | | Med Stephan Andersen som et (relativt) klart førstevalg i FCK |
Uenig, folk ser disse to keepere som ganske lige. Det var Ståles argument, at han ønsker to keepere, der er i meget tæt konkurrence.
Hverken Andersen eller Wiland er klassekeepere. At Andersen i årevis har stået før Lindegaard og Schmeichel i landsholdskøen er næsten en skandale. |
|
| Back to top |
|
 |
#6 Legend Junior
|
Posted: 28.08.2014 00:22 Post subject: |
|
|
Ser poenget, men sett i antall spillte minutter denne sesongen, så må vel Andersen betraktes som slags "førstevalg" vel?
Rånny, ser også poenget ditt.. Nå er jo dette mitt personlige synspunkt, som baserer seg på det mannen har prestert (på et noe høyere nivå enn det de holder på med i Skien) over lengre tid. Jeg tror ikke det skal undervurderes. Nå er ikke jeg noen utdannet keepertrener, men vi ser jo ofte at det ikke nødvendigvis er de med kun erfaring fra norsk "toppfotball" (ja, jeg er klar over at AH også har noen kamper i Islandsk serie) som skiller seg best ut i Tippeligaen engang. Men du må gjerne argumentere for hva som gjør AH til en bedre keeper enn JW? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.08.2014 00:33 Post subject: |
|
|
Jeg savner en skikkelig god keeper som er bra på flere områder. Vi har flust av keepere i TL som er gode på strek og en mot en, men omtrent samtlige er svak til håpløs i felt, dårlig med ball i beina, i beste fall middels på igangsetting og rekkevidde, og de fleste har alt for høy tabbefrekvens. En keeper i Tippeligaen får omtrent aldri skryt utover kamper de er under bombardement fra motstanderen og redder poeng med reaksjonsredninger. Det er fordi det stort sett bare er i slike kamper de får vist styrkene sine. Det er ekstremt sjelden man hører skryt om de offensive evnene til en keeper her til lands.
Med unntak av Lindegaard har vi knapt hatt en nogenlunde komplett keeper i ligaen siden 90-tallet. Synd, da vi en gang var gode på å utvikle keepere her til lands. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 28.08.2014 16:00 Post subject: |
|
|
En slik komplett keeper som du kaller det ville uansett spilt i en mye større liga.
En komplett spiller er en spiller i verdensklasse, og de vil du aldri se i tippeligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.08.2014 16:25 Post subject: |
|
|
Det finnes keepere også under verdensklasse som har ganske komplett/jevnt ferdighetsregister. Jeg sier ikke at jeg først er fornøyd om vi lander en ny Schmeichel (senior), men det må vel gå an å finne en som ikke er håpløs i felt, har "slapp" rekkevidde, er dårlig med beina og har 5+ matchavgjørende tabber tabber i hver sesong.
Det skal være mulig å finne en keeper som er brukbar på i hvertfall halvparten av de 5-6 viktigste kriteriene for en moderne keeper. Så og si alle keepere i TL er per i dag "håndballkeepere" som er reaksjonssterke på strek, og gode på å gå ut i "stjerne". Det er bare så synd at det meste annet som en fotballkeeper måles etter i de fleste tilfeller er kritikkverdig.
Man behøver ikke være verdensklasse på alle kriterier for å ha et ferdighetsregister uten grove mangler. En keeper som leverer jevnt om så ikke supert på det meste er betryggene for lag og supportere; man vet hva man får og hva man kan forvente. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 28.08.2014 17:21 Post subject: |
|
|
| #6 Legend wrote: | | Ser poenget, men sett i antall spillte minutter denne sesongen, så må vel Andersen betraktes som slags "førstevalg" vel? |
Ja, Andersen må betragtes som et slags førstevalg, og nej, Andersen er ikke et klart førstevalg ifølge Ståle: Det er tæt – det er to lige målmænd med forskellige styrker. Hvis Johan Wiland igen kan finde sit topnivå, er han en keeper, der passer på Zoracs kriterier.
Dog mener jeg, der er mange gode, unge keeper derude, som vil være bedre at satse på. |
|
| Back to top |
|
 |
#6 Legend Junior
|
Posted: 28.08.2014 19:48 Post subject: |
|
|
| Takk for oppklaringen, Iconbit. Men om han skulle fortsette å være på benken, så vet man jo aldri om hvorvidt en overgang til oss kunne vært interessant. Selv, syns jeg det hadde vært en spennende løsning med en keeper av hans kaliber, som ikke har hastverk med å komme seg til en større liga og kun ser på Rosenborg som et "springbrett". |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 28.08.2014 20:31 Post subject: |
|
|
Jason Steele i Middlesbjørg regnes ikek som førstekeeper av Aitor Karanka til tross for at han blandt fansen er regnet som den ubestridt beste keeperen i klubben. Kunne vi sondert her og sjekka om evt låneavtale med opsjon?
Jeg vet at det sannsyneligvis blir betegnet som utopi av 98% av forumet, men det var en tanke iallefall :p _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 29.08.2014 11:02 Post subject: |
|
|
Jakob Ankersen avviser RBK:
http://www.bold.dk/nyt/av...-rosenborg
Hvis han avviser er det kanskje ikke noen vits med noen egen spillertråd? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.08.2014 11:09 Post subject: |
|
|
Merkelig at vi har forhandlet med klubb uten å ha sjekket med agent/rådgiver om spilleren er interessert i å komme til oss?
Rart at vi går for tvillingbroren til en spiller som åpenbart hadde de verste 6 mnd av sitt liv i klubben hos oss for kort tid siden og var sjeleglad for å dra.
Men om vi jakter en ren høyrekant så betyr det muligens at Mikkelsen kan være på vei ut? Både Helland og Mikkelsen er klare høyrekanter, mens Riski nok kan spille samme rolle på høyre som han har gjort til venstre.
Alt i alt merkelig om dette stemmer! |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 29.08.2014 11:16 Post subject: |
|
|
Det er merkelig helt til du innser hvem som har spurt om spilleren  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 29.08.2014 15:36 Post subject: |
|
|
Miami: Hmm...Hoftun? Aha!
Godt at trener-teamet ser at vi trenger nye vinger også. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 29.08.2014 16:29 Post subject: |
|
|
Hmm. Noen har kanskje fått med seg artikkelen om flere vinger og optimalisering? Nylig publisert på nett også.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Sputnik Senior

|
Posted: 29.08.2014 16:44 Post subject: |
|
|
Vet ikke om han er nevnt her inne tidligere, men Elfsborg Johan Larsson virker som en meget god høyreback.
Så han i et par kamper EL i fjor å han virket som en stødig og offensiv back.
Så han igjen i går mot Rio Ave og han imponerte da også. Villig framover gjennom hele matchen, og relativt hurtig også.
Må vel være en som er innen rekkevidde for RBK det?
Wiki: http://en.m.wikipedia.org...n_Larsson_(footballer)
Godt tilslag med begge ben kan det se ut til: http://m.youtube.com/watc...gzApCQUljo _________________ Meeeeeeeget beeedre ! |
|
| Back to top |
|
 |
TomasH Proff
|
Posted: 30.08.2014 18:35 Post subject: Nye spillere 2015 |
|
|
| Sitter og ser Godset ligge under 2-0 i Ålesund. Men til poenget: Adam K.L er super i mål for Godset. Autoritær, god med føttene, flink på igangsetting etc. Han er Bosman. Hvorfor ikke betale en god lønn og få han til Trondheim. Foretrekker helt klart denne karen framfor Andre Hansen eller Lunna for den saks skyld |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 30.08.2014 18:37 Post subject: |
|
|
| Neei..han vil jeg ikke ha..har ikke rett instilling til og bli bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 30.08.2014 21:33 Post subject: |
|
|
Jeg vil heller se Molde vinne serien i 10 år enn å se Adam Larsen kle seg i den fineste keeperdrakta i verden. _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 30.08.2014 21:40 Post subject: |
|
|
| Er du Marcus Pedersen? |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 31.08.2014 13:03 Post subject: |
|
|
Grøgaard er løfterik men er litt svak offensivt pdd. Kan bli god på sikt. Minuset er at han er plaget mye med skader.
Fredrik Ulvestad er Bosman og boks til boks spiller, noe for RBK? |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 31.08.2014 13:24 Post subject: |
|
|
| Nei. Han har Jim Solbakken som agent - går til MFK først, og Cardiff til sommeren. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.09.2014 10:46 Post subject: |
|
|
Da trenger vi ny stopper siden Strandberg er på vei ut og Rønning ikke holder mål som backup.
Vi trenger en stopper som kan ta opp kampen med islendingen om plassen ved siden av Reginiussen. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 01.09.2014 13:08 Post subject: |
|
|
Blir det Fagermo tipper jeg fort Steffen Hagen blir vår nye stopper.
Men enig med deg der, vi kan ikke ha PVR og ende opp med å forlenge med han pga manko. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.09.2014 15:13 Post subject: |
|
|
| Hagen er vel en bra stopper i tippeligaen, og ikke dårligere enn Strandberg. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 01.09.2014 17:18 Post subject: |
|
|
| Er det der lista ligger nå? |
|
| Back to top |