English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Morten Gamst Pedersen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 42, 43, 44  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
puckno
Veteran

PostPosted: 26.08.2014 15:11    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Tror gjerne han vil gjøre en bedre jobb enn Mix.

Enig. Jeg ser dog ikke bort fra at Svensson etterhvert vil få en ny sjanse på venstre indreløperrolle, og det har jeg strengt tatt mer tro på enn både Mix og Gamst. Svensson produserer målpoeng, springer som en gærning når han er i form, og har relasjonell intelligens. Det vil være interessant å se han med en mer "riktig" 4-3-3 coaching Ingebrigtsen style. Men per nå har vi vel ikke god nok erstatter på høyre back til at det blir en realitet med det første.
Back to top
View user's profile Send private message
simvik91
Rutinert

PostPosted: 26.08.2014 16:55    Post subject: Reply with quote

Gamst har rett i at han har vært involvert i mange mål denne sesongen, men mye av det var rett og slett dødballer. Når det er det eneste du bidrar med, og vi samtidig har Selnæs og Helland som også har meget gode dødballføtter, sier det seg selv at det blir benken. For i banespillet har Gamsten vært begredelig.
Back to top
ImNotFreddy
Senior

PostPosted: 26.08.2014 16:55    Post subject: Reply with quote

Tja. Hadde ikke vert meg imot å kjørt Eyjólfsson på høyrebacken slik at vi kan flytte Svensson opp igjen. Så kan vi heller kjøre Eyjólfsson inn og Svensson ned om det blir noen skader i midten.
puckno
Veteran

PostPosted: 26.08.2014 17:01    Post subject: Reply with quote

Men er Eyjólfsson god nok?
Back to top
ImNotFreddy
Senior

PostPosted: 26.08.2014 17:34    Post subject: Reply with quote

Er selvfølgelig alt for tidlig å si med sikkerhet, men det jeg så på søndag så lovende ut.
Montana
Veteran

PostPosted: 26.08.2014 18:22    Post subject: Reply with quote

Vanskelig dette med Gamst egentlig. Han er jo i utgangspunktet en i TL sammenheng profil og istand til å dominere, men han må finne en rolle i laget der han spiller på sine styrker. Hans styrker kommer best frem som servitør eller playmaker om du vil. Det finns flere måter å forene dette med god RBK fotball. Tror fort han kan bli en god indreløper, med riktig trener når jeg tenker meg om, men det avhenger av at han blir spilt god og får lov til å bidra med kreative pasninger og avslutninger i mellomrommet.
Burde forsåvidt være mulig å få til rolle på vingen som passer han også, men da må det ikke være meningen at han skal være en bakromstrussel.
Ellers tror jeg han bare har hatt godt av benken en periode. En liten oppvekker på at navnet er uviktig, og prestasjoner er viktig (ikke at jeg vet om han trengte det)
Back to top
Sparkie
Junior

PostPosted: 26.08.2014 19:14    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke hva det er men jeg må rett og slett si at jeg synes Gamst spiller ekstremt dårlig fotball for tida. Han har gode dødballer innimellom(!!), men ut over det er det rett og slett elendige greier. Han er vel den som har skuffet meg mest i år.
Er overbevist om at han har mer inne, men han må jobbe for å få det ut.
Mulig er han et resultat av det dårlig treningsopplegget til Perry. Han var mye hvassere da han ankom RBK i vår.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 26.08.2014 19:36    Post subject: Reply with quote

Tror det er en kombinasjon mellom at det (korrektlig) blir stilt høyere forventninger til en med hans CV, samtidig som vi har hatt og fortsatt ikke har et lag som fungerer.
Det er lettere for spillere med god fysikk, ekstrem hurtighet, ekstrem løpskraft etc å "skinne" på et ikke fungerende lag enn en som har styrke i å servere, han er mer avhengig av at det stemmer rundt seg.
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 29.08.2014 10:21    Post subject: Reply with quote

Rusten Gamst mener han fortjener landslagsplass: http://www.vg.no/sport/fo.../23283183/
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.08.2014 10:31    Post subject: Reply with quote

Bra overdramatisk type denne Gamsten. "Rusten, ikke spilt fotball i det siste, utrolig godt å spille fotball igjen, kjenne på det igjen."

Haha han spilte 30 minutter mot Brann for under 2 uker siden og for inntil 3 uker siden så spilte han stort sett 90 minutter hver eneste kamp. Han har faktisk spilt ca. 2.250 minutter fotball denne sesongen, en sesong som grovt sett startet i slutten av mars, altså under 5 måneder.

Og han legger det frem som om han knapt har vært nær en ball det siste året...
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 29.08.2014 11:17    Post subject: Reply with quote

Vi var noen som var skeptiske til denne overgangen, men at han skulle falle gjennom og ikke ta nivået i Tippeligaen kom som en overraskelse.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 29.08.2014 11:25    Post subject: Reply with quote

Veldig overraskende vil jeg si, og jeg var meget positiv til overgangen og så på dette som en forskjell mellom sølv og gull. Men jeg har ikke mistet troa på han enda, vi får se inn mot sommeren 2015.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 29.08.2014 14:06    Post subject: Reply with quote

Enn så lenge har han fremdeles flere assists enn Storflor. Håper han kommer i form og tilbake på banen så fort som mulig... :)
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 31.08.2014 23:17    Post subject: Reply with quote

Med sine 18 minutter på banen i dag, spilte Gamst sin hundrede kamp i Tippeligaen.

Man gratulerer! Smile
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 31.08.2014 23:29    Post subject: Reply with quote

Hadde han én eneste god involvering i dag?
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 31.08.2014 23:44    Post subject: Reply with quote

Passer ikke inn i stilen vår..bare som dyp midtbanespiller. Har ikke fart,har heller ingen dribble ferdigheter som vi trenger.

Skal kun ha ball på fot.

Derfor er det så deilig og se på riski og helland.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Svangen
Proff

PostPosted: 03.09.2014 23:04    Post subject: Reply with quote

Nok et horribelt innhopp. Denne gangen for landslaget. Kommer inn mot slutten og tilfører enda flere feilpasninger og mindre fart. Når han i tillegg ikke makter å slå en bra corner, som har vært en av hans beste egenskaper, så er det ikke mye håp. Ufattelig hvor mye dårligere fyren har blitt fra siste del av Drillos siste periode til nå. Selg han fortere enn svint.

Skal dog sies at flere på landslaget spilte elendig. Deriblant godeste Skjelbred.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 03.09.2014 23:17    Post subject: Reply with quote

Tydelig at han mangler kamptrening nå, helt utrolig at han ble tatt ut til landslaget. Kom innpå og visste knapt hvordan han skulle slå en støttepasning.
Back to top
Norum
Junior

PostPosted: 04.09.2014 00:12    Post subject: Reply with quote

Dagens fra vglive Razz
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 04.09.2014 01:04    Post subject: Reply with quote

Fikk ikke sett slutten av kampen, altså den delen Gamst spilte i, men han har jo vist denne tendensen også hos oss.

Det som overrasker meg er at det går an å falle så tungt i en kvalitet som pasnings/innleggsfot. Jeg kan liksom ikke helt forstå hvordan det går an å gå fra å lykkes internasjonalt med pasningsfot som et varemerke, for så å ikke klare å treffe nogenlunde med en corner få år etterpå.
Veginho
Senior

PostPosted: 04.09.2014 01:46    Post subject: Reply with quote

Før så vil jeg tippe han stod igjen på treningsfeltet i flere timer og terpet skuddfoten sin. Et talent er jo noe man bevarer. Da må det holdes ved like - opprettholdes, regner jeg med.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 04.09.2014 09:16    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Enn så lenge har han fremdeles flere assists enn Storflor. Håper han kommer i form og tilbake på banen så fort som mulig... Smile

Mistenker at mannen som slår dødballer på et lag ledet av Perry alltid vil ha en anselig samling assists Wink
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 04.09.2014 10:30    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Tror gjerne han vil gjøre en bedre jobb enn Mix.

Jeg trekker denne tilbake.
Bye
Veteran

PostPosted: 04.09.2014 13:26    Post subject: Reply with quote

Er vel ikke nødvendig, Håvard, all den tid du bare trodde at han skulle bli bedre.
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 04.09.2014 18:19    Post subject: Reply with quote

Svangen wrote:
Nok et horribelt innhopp. Denne gangen for landslaget. Kommer inn mot slutten og tilfører enda flere feilpasninger og mindre fart. Når han i tillegg ikke makter å slå en bra corner, som har vært en av hans beste egenskaper, så er det ikke mye håp. Ufattelig hvor mye dårligere fyren har blitt fra siste del av Drillos siste periode til nå. Selg han fortere enn svint.

Skal dog sies at flere på landslaget spilte elendig. Deriblant godeste Skjelbred.

Ikke så veldig relevant til denne tråden, men PCS så nok ut som han fikk en dyp rolle og ble holdt tilbake. Legg på at han var kaptein for første gang på wembley mot England så syns jeg ikke han skal betegnes som dårlig. Han gjorde ikke feil vil jeg si bare ikke veldig imponerende.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 42, 43, 44  Next
Page 27 of 44

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb