View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
puckno Veteran
|
Posted: 26.08.2014 15:11 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Tror gjerne han vil gjøre en bedre jobb enn Mix. |
Enig. Jeg ser dog ikke bort fra at Svensson etterhvert vil få en ny sjanse på venstre indreløperrolle, og det har jeg strengt tatt mer tro på enn både Mix og Gamst. Svensson produserer målpoeng, springer som en gærning når han er i form, og har relasjonell intelligens. Det vil være interessant å se han med en mer "riktig" 4-3-3 coaching Ingebrigtsen style. Men per nå har vi vel ikke god nok erstatter på høyre back til at det blir en realitet med det første. |
|
Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 26.08.2014 16:55 Post subject: |
|
|
Gamst har rett i at han har vært involvert i mange mål denne sesongen, men mye av det var rett og slett dødballer. Når det er det eneste du bidrar med, og vi samtidig har Selnæs og Helland som også har meget gode dødballføtter, sier det seg selv at det blir benken. For i banespillet har Gamsten vært begredelig. |
|
Back to top |
|
 |
ImNotFreddy Senior
|
Posted: 26.08.2014 16:55 Post subject: |
|
|
Tja. Hadde ikke vert meg imot å kjørt Eyjólfsson på høyrebacken slik at vi kan flytte Svensson opp igjen. Så kan vi heller kjøre Eyjólfsson inn og Svensson ned om det blir noen skader i midten. _________________ "Trua på at alt går an gjør oss god, å i stand te å vinn." |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 26.08.2014 17:01 Post subject: |
|
|
Men er Eyjólfsson god nok? |
|
Back to top |
|
 |
ImNotFreddy Senior
|
Posted: 26.08.2014 17:34 Post subject: |
|
|
Er selvfølgelig alt for tidlig å si med sikkerhet, men det jeg så på søndag så lovende ut. _________________ "Trua på at alt går an gjør oss god, å i stand te å vinn." |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 26.08.2014 18:22 Post subject: |
|
|
Vanskelig dette med Gamst egentlig. Han er jo i utgangspunktet en i TL sammenheng profil og istand til å dominere, men han må finne en rolle i laget der han spiller på sine styrker. Hans styrker kommer best frem som servitør eller playmaker om du vil. Det finns flere måter å forene dette med god RBK fotball. Tror fort han kan bli en god indreløper, med riktig trener når jeg tenker meg om, men det avhenger av at han blir spilt god og får lov til å bidra med kreative pasninger og avslutninger i mellomrommet.
Burde forsåvidt være mulig å få til rolle på vingen som passer han også, men da må det ikke være meningen at han skal være en bakromstrussel.
Ellers tror jeg han bare har hatt godt av benken en periode. En liten oppvekker på at navnet er uviktig, og prestasjoner er viktig (ikke at jeg vet om han trengte det) |
|
Back to top |
|
 |
Sparkie Junior
|
Posted: 26.08.2014 19:14 Post subject: |
|
|
Jeg vet ikke hva det er men jeg må rett og slett si at jeg synes Gamst spiller ekstremt dårlig fotball for tida. Han har gode dødballer innimellom(!!), men ut over det er det rett og slett elendige greier. Han er vel den som har skuffet meg mest i år.
Er overbevist om at han har mer inne, men han må jobbe for å få det ut.
Mulig er han et resultat av det dårlig treningsopplegget til Perry. Han var mye hvassere da han ankom RBK i vår. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 26.08.2014 19:36 Post subject: |
|
|
Tror det er en kombinasjon mellom at det (korrektlig) blir stilt høyere forventninger til en med hans CV, samtidig som vi har hatt og fortsatt ikke har et lag som fungerer.
Det er lettere for spillere med god fysikk, ekstrem hurtighet, ekstrem løpskraft etc å "skinne" på et ikke fungerende lag enn en som har styrke i å servere, han er mer avhengig av at det stemmer rundt seg. |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.08.2014 10:31 Post subject: |
|
|
Bra overdramatisk type denne Gamsten. "Rusten, ikke spilt fotball i det siste, utrolig godt å spille fotball igjen, kjenne på det igjen."
Haha han spilte 30 minutter mot Brann for under 2 uker siden og for inntil 3 uker siden så spilte han stort sett 90 minutter hver eneste kamp. Han har faktisk spilt ca. 2.250 minutter fotball denne sesongen, en sesong som grovt sett startet i slutten av mars, altså under 5 måneder.
Og han legger det frem som om han knapt har vært nær en ball det siste året... |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 29.08.2014 11:17 Post subject: |
|
|
Vi var noen som var skeptiske til denne overgangen, men at han skulle falle gjennom og ikke ta nivået i Tippeligaen kom som en overraskelse. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 29.08.2014 11:25 Post subject: |
|
|
Veldig overraskende vil jeg si, og jeg var meget positiv til overgangen og så på dette som en forskjell mellom sølv og gull. Men jeg har ikke mistet troa på han enda, vi får se inn mot sommeren 2015. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 29.08.2014 14:06 Post subject: |
|
|
Enn så lenge har han fremdeles flere assists enn Storflor. Håper han kommer i form og tilbake på banen så fort som mulig... :) |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 31.08.2014 23:17 Post subject: |
|
|
Med sine 18 minutter på banen i dag, spilte Gamst sin hundrede kamp i Tippeligaen.
Man gratulerer!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 31.08.2014 23:29 Post subject: |
|
|
Hadde han én eneste god involvering i dag? |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 31.08.2014 23:44 Post subject: |
|
|
Passer ikke inn i stilen vår..bare som dyp midtbanespiller. Har ikke fart,har heller ingen dribble ferdigheter som vi trenger.
Skal kun ha ball på fot.
Derfor er det så deilig og se på riski og helland. |
|
Back to top |
|
 |
Svangen Proff
|
Posted: 03.09.2014 23:04 Post subject: |
|
|
Nok et horribelt innhopp. Denne gangen for landslaget. Kommer inn mot slutten og tilfører enda flere feilpasninger og mindre fart. Når han i tillegg ikke makter å slå en bra corner, som har vært en av hans beste egenskaper, så er det ikke mye håp. Ufattelig hvor mye dårligere fyren har blitt fra siste del av Drillos siste periode til nå. Selg han fortere enn svint.
Skal dog sies at flere på landslaget spilte elendig. Deriblant godeste Skjelbred. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 03.09.2014 23:17 Post subject: |
|
|
Tydelig at han mangler kamptrening nå, helt utrolig at han ble tatt ut til landslaget. Kom innpå og visste knapt hvordan han skulle slå en støttepasning. |
|
Back to top |
|
 |
Norum Junior
|
Posted: 04.09.2014 00:12 Post subject: |
|
|
Dagens fra vglive  _________________ "Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt . . ." |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.09.2014 01:04 Post subject: |
|
|
Fikk ikke sett slutten av kampen, altså den delen Gamst spilte i, men han har jo vist denne tendensen også hos oss.
Det som overrasker meg er at det går an å falle så tungt i en kvalitet som pasnings/innleggsfot. Jeg kan liksom ikke helt forstå hvordan det går an å gå fra å lykkes internasjonalt med pasningsfot som et varemerke, for så å ikke klare å treffe nogenlunde med en corner få år etterpå. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Veginho Senior
|
Posted: 04.09.2014 01:46 Post subject: |
|
|
Før så vil jeg tippe han stod igjen på treningsfeltet i flere timer og terpet skuddfoten sin. Et talent er jo noe man bevarer. Da må det holdes ved like - opprettholdes, regner jeg med. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 04.09.2014 09:16 Post subject: |
|
|
larsarus wrote: | Enn så lenge har han fremdeles flere assists enn Storflor. Håper han kommer i form og tilbake på banen så fort som mulig...  |
Mistenker at mannen som slår dødballer på et lag ledet av Perry alltid vil ha en anselig samling assists  |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.09.2014 10:30 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Tror gjerne han vil gjøre en bedre jobb enn Mix. |
Jeg trekker denne tilbake. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 04.09.2014 13:26 Post subject: |
|
|
Er vel ikke nødvendig, Håvard, all den tid du bare trodde at han skulle bli bedre. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 04.09.2014 18:19 Post subject: |
|
|
Svangen wrote: | Nok et horribelt innhopp. Denne gangen for landslaget. Kommer inn mot slutten og tilfører enda flere feilpasninger og mindre fart. Når han i tillegg ikke makter å slå en bra corner, som har vært en av hans beste egenskaper, så er det ikke mye håp. Ufattelig hvor mye dårligere fyren har blitt fra siste del av Drillos siste periode til nå. Selg han fortere enn svint.
Skal dog sies at flere på landslaget spilte elendig. Deriblant godeste Skjelbred. |
Ikke så veldig relevant til denne tråden, men PCS så nok ut som han fikk en dyp rolle og ble holdt tilbake. Legg på at han var kaptein for første gang på wembley mot England så syns jeg ikke han skal betegnes som dårlig. Han gjorde ikke feil vil jeg si bare ikke veldig imponerende. |
|
Back to top |
|
 |
|