English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 212, 213, 214 ... 258, 259, 260  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 24.08.2014 22:02    Post subject: Reply with quote

Var på Eggens trenerskole hele helga. Herregud for en nytelse det er å høre ham prate om alt mulig. "Nå av det beste med å ha'n Bjørn som medtrænar, e jo at'n e avholdsmann. Så på diverse banketta, når vi fikk ein likør eller ein konjakk kvar, så fikk jo æ alltid to". Har en god historie om alt Smile
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 24.08.2014 22:09    Post subject: Reply with quote

Ikke rart Hoftun mener han ikke kan jobbe i en klubb som er opptatt av å være best på kosthold. Confused
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 24.08.2014 22:11    Post subject: Reply with quote

Quote:
Nils Arne Eggen

"Vi skal ta med oss det beste av det som har vært, og det har vi bestandig gjort. Så må vi forene det med det nye som kommer. "

Herregud så fantastisk det er å se en så stor mann stå og omtale Rosenborg som "oss". Det er ikke noe vi, jeg, dere, det er alltid OSS uansett disputer, uenigheter eller resultater.

Nils må være top 3 i verden gjennom tidene!!!!

Rimelig overbevist om at har han tatt over Wimbledon da Drill/Tjærnås dro dit så hadde Wimbledon vunnet alle seriemesterskap frem til og med i dag :p
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 24.08.2014 22:17    Post subject: Reply with quote

Vil bare minne om at når en ny nyre er på plass, så kommer det minst 10 uker hvor kroppen til Nils må tilvenne seg den nye nyren. Noen ganger avviser kroppen nyren også. Han vil ikke være å se på trenings feltet i denne perioden i hvertfall.
Bare for å ha nevnt det, som et ikke uvesentlig moment i hans liv fremover.

Last edited by Bullseye on 24.08.2014 22:25; edited 1 time in total
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 24.08.2014 22:23    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Spesifiserte han ikke også "men ikke som hovedtrener"?

Overdøvet av klappsalvene mine i mine ører i alle fall. Så, nei, jeg ville ikke ha hørt om han hadde sagt det.

Tittel spiller dog liten rolle. Er han med, så er han med for fullt. Eggen ville kanskje sitert Ibsens Brand: "Det som du er, vær det fullt og helt, ikke stykkevis og delt."

I mitt indre hører jeg på Ørkdalsk: "-Asså, du kainn itj vårra trener for Rosenborg på sånn derre konsulentbasis veit du. Det bli som å vårrå bare halvveis gravid det. Det går itj an.
-Æ vil siter presten Brand æ, som hainn Ibsen skreiv. Å det gjeill jo Rosenborg å det vettu: "Vær ikke ett i dag, i går, og noe annet om et år.
Det som du er, vær fullt og helt, og ikke stykkevis og delt." ..."

Last edited by gisp! on 24.08.2014 22:24; edited 1 time in total
Back to top
AVR
Junior

PostPosted: 24.08.2014 22:23    Post subject: Reply with quote

Så nettopp intervjuet med Eggen på adressa, Må si det ligger en lite tåre i øyekroken å lurer, Gud som jeg savner han..
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2014 12:29    Post subject: Reply with quote

Skal hjelpe oss med å finne vår nye trener:

http://nrk.no/trondelag/e...um=twitter
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 25.08.2014 12:42    Post subject: Reply with quote

Får tro de gjør en bedre jobb enn da de spurte han om Perry da...
ola.
Veteran

PostPosted: 25.08.2014 12:57    Post subject: Reply with quote

Han kommer garantido til å foreslå Fagermo – GARANTIDO…
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.08.2014 13:37    Post subject: Reply with quote

Ikke diskutér trenerkandidater i denne tråden!

Artikkelen på forsida fanger opp poengene til Eggen i talen hans i går, men den er i seg sjøl verdt å gjengi i sin helhet:

Eggen på Nils Arnes plass wrote:
- At det skulle være Nils Arne plass var egentlig mot min stemme. Men når det skal rettferdiggjøres, så er det en stor plass og det er god plass. Det er plass til alle de som skal stå sammen med meg og være symbol på denne plassen.

- Jeg kunne ha begynt helt tilbake i 1960 og før dét. Det er så mange navn at jeg ikke kan begynne å ramse dem opp. Det gjør at jeg får være et bilde på - et symbol på - alle de i Rosenborg som har gjort klubben til den den er - og ikke minst Lerkendal til det Lerkendal er. Nå blir jeg litt rørt.

- Det har vært litt smådiskusjoner i "avisom", som vi sier i Orkdalen, i det siste. Det at vi er uenige om ting har faktisk vært Rosenborgs varemerke. Det er det som har brakt oss videre. Akkurat den saken om jeg skulle fortsette i 1910(!), var vi ferdige med for fire år siden. Journalistene har en tendens til å være seint ute! Og så har de en tendens til å skape motforhold, som aldeles sikkert ikke er der.

- Nå skal jeg ikke holde noen lang tale, men det er sagt at de skal leite etter en ny Nils Arne. Det er bare å fortsette å leite det! Poenget er at det er lettere å finne tak i den gamle! Ikke som hovedtrener, nei. Jeg må ha noe renovering innvendig skal det gå. Men jeg skal love Tove og alle sammen i Rosenborg at jeg skal være til stede når dere trenger meg igjen!

Dette laget skal være best i Norge og komme seg inn i Mesterligaen igjen. Det er der Nils Arne Eggen har lagt lista. Om den viser seg uoppnåelig, vil den alltid markere Rosenborgs mål.

(...) statue er det ingen norske trenere som kan drømme om i de neste tiårene. Hyllesten av Nils Arne Eggen var like fortjent som den var etterlengtet. Støyen de siste årene har delvis vært klubben uverdig, den har handet om konflikter og dårlig kommunikasjon i en klubb i stor forandring. Eggen i fri dressur skaper energi. Også langt utenfor Nils Arnes Plass. Men det er Rosenborg som bør dra mest nytte av den.

Les mer: Eggens plass

Årets trenerskole samlet 85 deltakere fra praktisk talt hele landet. Disse var gjennom to dager med faglig påfyll av ypperste kvalitet. Som tidligere år stilte selvfølgelig Rosenborg med sine beste trenerkrefter. Erik Hoftun, Kåre Ingebrigtsen, Jørn Jamtfall, Bjørn Hansen, Ola By Rise, Roger Naustan og Trond Henriksen var blant instruktørene for å nevne noen. I tillegg hadde Arnstein Røen og Nils Arne ei flott økt på lørdag formiddag hvor de hadde med seg spillere fra Orkla som objekter. Som objekter ellers stilte Rosenborg med både gutte- og juniorspillere.

Les mer: Eggen i sitt ess

Last edited by 2mas on 25.08.2014 14:07; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2014 13:38    Post subject: Reply with quote

Må si det var veldig rørende alt rundt Eggen på Lerkendal i går. For en mann og for et fenomen vi har vært så heldige å få oppleve gjennom årene. Jeg er evig takknemlig.
Back to top
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 25.08.2014 13:45    Post subject: Reply with quote

" Ikke som hovedtrener, nei. Jeg må ha noe renovering innvendig skal det gå. "

Ã…pner han for comeback??
Operasjonen må jo kunne betegnes som en renovering. Etter renoveringen kan han i beste tilfelle være klar! Smile Kjør på!
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 25.08.2014 13:52    Post subject: Reply with quote

Da er spørsmålet bare:
Hvem er fan nok til å donere nyren til NAE for å få han tilbake i klubben?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.08.2014 14:06    Post subject: Reply with quote

NRK har lagt ut det meste av talen, ser jeg.
Back to top
Awake
Proff

PostPosted: 25.08.2014 14:20    Post subject: Reply with quote

Det var en sterk opplevelse å sitte på Lerkendal og høre intervjuet med Nils Arne Eggen i pausen i går. Jeg bet meg også merke i at de fleste Sarpsborgtilhengerne klappet sammen med oss. Nå tror jeg ikke at dette er noe Vålerenga- eller Brannfansen ville gjort, men det sier likevel noe om den posisjonen Nils Arne Eggen har i norsk fotball.

Nils Arne er så utrolig god på å konkretisere hva det er som må bedres. Der Janne Jönsson sa "nja" og Perry uttalte seg som om kritikerne/supporterne/alle andre hadde null peiling og at det ikke var noe vits i å prøve å forklare dem hvordan man skulle forbedre seg tar Nils Arne Eggen seg tid til å forklare Mini og alle som har møtt opp på stadion hvordan vi må forbedre indreløperbevegelsene. Norges mest suksessrike trener gjennom tidene opplyser ikke bare publikum om hvordan vi ønsker å spille, han håndhilser også på banemannskapet på vei inn på banen. Det er blitt en klisjé at han alltid skal legge seg opp i alt som foregår rundt RBK, men det er viktig å huske på at mannen alltid er villig til å dele av sin kunnskap og det å legge seg borti alt trenger ikke bare å være negativt. Hvem tror at Alex Ferguson eller en hvilken som helst annen trener for den saks skyld ville stoppet og tatt banemannskapet i hånda?

Det er så trist at det virker som til tross for hvor konkret Eggen har vært i å formidle sin fotballfilosifi så virker det ikke som om det sitter. Jeg klarer ikke å se at Eggens elever har klart å ta til seg den glimrende kunnskapen mannen sitter inne i og det er direkte merkelig at Erik Hoftun skal kunne sitte og bestemme at Eggen ikke skal ha noen plass i dagens RBK. Om man ser bort i fra rangordninger burde det jo vært motsatt, at det var Eggen som hadde veid Hoftun og funnet han for lett. Jeg skulle så gjerne ønske at Eggen hadde fortsatt etter 2010, vi hadde muligheten og vi kastet den bort.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 25.08.2014 14:27    Post subject: Reply with quote

Awake wrote:
Hvem tror at Alex Ferguson eller en hvilken som helst annen trener for den saks skyld ville stoppet og tatt banemannskapet i hånda?

Bra innlegg, men verdens dårligste eksempel her. Dette var jo noe av det som kjennetegnet SAF, han kjente og brydde seg om absolutt alle i klubben, i likhet med NAE.
Back to top
Awake
Proff

PostPosted: 25.08.2014 14:29    Post subject: Reply with quote

Ok, der var det nok mine antipatier mot Man Utd som slo til. Jeg får komme på et bedre eksempel.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 25.08.2014 22:54    Post subject: Reply with quote

Awake wrote:
Det var en sterk opplevelse å sitte på Lerkendal og høre intervjuet med Nils Arne Eggen i pausen i går. Jeg bet meg også merke i at de fleste Sarpsborgtilhengerne klappet sammen med oss. Nå tror jeg ikke at dette er noe Vålerenga- eller Brannfansen ville gjort, men det sier likevel noe om den posisjonen Nils Arne Eggen har i norsk fotball.

Det var jo en Sarpsborg 08-tilhenger, staselig antrukket i flosshatt, kjole og hvitt, som spilte Rosenborgsangen på trompet (to ganger) samt Nils Arne Eggens fanfare ved seremonien.
Han fikk si noen ord også og sa vel noe sånt som at Nils Arne Eggen er hele Norges Eggen, og at han/alle pleide heie på oss i Europakamper?
En fin gest fra kultiverte supportere, men Eggen er jo særlig stor i Østfold også.
2mas
Sjef

PostPosted: 25.08.2014 23:40    Post subject: Reply with quote

– Snakk om å være frimodig og frekk. Jeg skal si adrenalinet kokte i meg da jeg så hva som sto på Rosenborgs hjemmeside. Der sto det at jeg er RBK-supporter, sier Kai Robert Johansen til SA.

Les mer: – RBK-fan? Jeg? Ikke tale om!
Back to top
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 26.08.2014 00:13    Post subject: Reply with quote

Intervjua Kai Robert i fjor vinter (tror jeg). Da fremstilte han seg som RBK-supporter, selvsagt for å imponere fansen på en konsert han spilte på et helsetun. Razz
Back to top
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 26.08.2014 09:13    Post subject: Reply with quote

Og for fem år siden sto Kai Robert frem som FFK-patriot Razz

Greit å veksle litt mellom rivalene Very Happy
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 26.08.2014 09:47    Post subject: Reply with quote

Hehe, hva er dette for slags figur? Aldri hørt om han.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 26.08.2014 09:58    Post subject: Reply with quote

Sarpsborg, FFK elller RBK. Det er da vel hipp som happ det. Han er ikke den første som vinglepetteren, og vil vel neppe være den siste.
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 26.08.2014 10:01    Post subject: Reply with quote

Spiller da vel ingen rolle hvem man heier på, så lenge en viss prosentandel av drakta er hvit?
joakleis
Veteran

PostPosted: 26.08.2014 10:03    Post subject: Reply with quote

Hva er minimumsandelen hvitt da? Hvor mange prosent hvitt må det være for at drakta skal kunne godkjennes? Molde har jo en viss prosentandel hvitt på drakta de også ...
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 212, 213, 214 ... 258, 259, 260  Next
Page 213 of 260

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb