| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.08.2014 11:29 Post subject: |
|
|
Koteng er gammel, derfor vet han mest.
MÃ¥ henge i om du skal komme par med alt som har skjedd i det siste, Storey. |
|
| Back to top |
|
 |
jojo Junior
|
Posted: 23.08.2014 11:32 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | 2mas wrote: | – Men han har gode meritter i Rosenborg?
– Det vil jeg heller ikke kommentere. |
Antakeligvis fordi han ikke vet mer om Sollied enn det som har stått i avisene de siste par dagene. Fyren virker jo helt blottet for fotballkunnskaper. |
Her tror jeg Peter Storey er nærmere sannheten enn Hedon. Koteng er nok ikke et fotballorakel, på langt nær. Men jeg hadde plass ved siden av ham på øvre Adidas under siste halvdel av nittitallet, blant annet i 1998, da Sollied var trener. Han var på hver kamp, såvidt jeg kan huske. Det alene skulle vel tilsi at fotball-/RBK-kunnskapen - eller i alle fall interessen - hans er på nivå med den jevne Lerkendal-besøkendes. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 23.08.2014 12:10 Post subject: |
|
|
| Dette er vel ikke noe dramatisk. Mannen har bare lært at noen ganger bør ham si "ingen kommentar", da han ved enkelte tilfeller tidligere har laget et sabla kaos med uttalelsene sine. Det er klart han vet en del om Sollied, og at han har gode meritter med Rosenborg tidligere. Antagelsen fra Storey om det motsatte, blir jo bare tåpelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.08.2014 12:21 Post subject: |
|
|
| jojo wrote: | | Her tror jeg Peter Storey er nærmere sannheten enn Hedon. |
Hvis det skulle være uklart, så var det altså en spøk fra min side. Han vet jo ikke hvem blant annet Hans Backe er, og det er jo litt nifst at en sånn fyr skal kartlegge vår neste trener. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 23.08.2014 14:32 Post subject: |
|
|
Om ryktene stemmer så er Fagermo klar allerede, så det eneste som endrer dette er hvis supporterne og medlemmene krever at man ansetter Trond Sollied.
Det er tross alt de samme folkene som vraket Sollied i 2012 som skal velge ny trener denne gangen også. Hvorfor skulle de velge han nå? De har jo konkludert tidligere med at han ikke er god nok?
Hvorvidt de tar kontakt med Sollied kan være opp til hvor mye støtte supporterne viser Sollied. Støtten må bestå av mer enn å poste på forumet. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 23.08.2014 14:35 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Om ryktene stemmer så er Fagermo klar allerede, så det eneste som endrer dette er hvis supporterne og medlemmene krever at man ansetter Trond Sollied. |
Er 100% sikker på at Fagermo-ryktene er fullstendig bullshit. Ingenting tyder på at det ikke skal kjøres en prosess.
Når møtet ble avholdt for få dager siden så var man fortsatt ikke enig innad om man skulle gå for SD+Hovedtrener eller Manager engang, så man har kommet veldig kort hittil.
Lander man på Manager så er det andre profiler enn om man går for SD+Hovedtrener. Og går man for det siste så ønsker man nok å ansette SD som kan bidra i letingen etter ny Hovedtrener. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 23.08.2014 14:39 Post subject: |
|
|
Om du er 100% sikker så har du rett. Jeg trenger ikke vite hvem du har pratet med, men jeg regner med at det er noen tett på klubben og ikke en baker.
Men Sollied er uansett ikke aktuell iflg. Adressa og de har truffet på nesten alt de senere årene - det eneste de bommet på var når Perry kom til å få sparken. De trodde før pausen, men det ble etter den.
Jeg står fortsatt ved at Trond kun er aktuell hvis supporterne viser bred støtte til han. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 23.08.2014 14:44 Post subject: |
|
|
| Koteng har naturligt nog bäst kunskap om rötterna på Lerkendal och lokala storheter som Perry och Kåre och kanske Trond. Som en travel byggmagnat får han ursäktas att han inte känner till svenska medelmåttor typ Backe. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.08.2014 14:48 Post subject: |
|
|
| Han har hytte i Åre, så kanskje han bør avtale møte med Zlatan under elgjakta og oppdatere seg på svensk fotball? |
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 23.08.2014 19:48 Post subject: |
|
|
| Hvor står det at Trond er uaktuell? |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 23.08.2014 22:23 Post subject: |
|
|
I artikkelen Rånny siterer på side 92 i denne tråden:
| Quote: | For åtte år siden ble Trond Sollied kåret til den niende beste treneren i Europa. Siden har det gått en vei: Nedover:
Fire sparkinger på de fire siste årene gjør at RBK-ledelsen er svært tvilende til om mannen, som klubben tidligere lå langflat etter, nå er rett mann.
- Vi har akkurat startet en stor prosess med tanke på fremtiden, og har ikke diskutert en eneste trener ennå. Så jeg kommentere ikke navn, sier Ivar Koteng.
Men etter det Adresseavisen erfarer kommer ikke Sollied til å stå høyt på noen liste over aktuelle kandidater når den tid kommer. Om han vil stå der overhodet.
Årsaken til det er sammensatt. Men skal blant annet handle om Sollieds gradvis sportslige fall etter storåret 2006. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 23.08.2014 23:00 Post subject: |
|
|
| Lå denne på nett tidligere? Eller var den bare i avisutgave? |
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 24.08.2014 00:29 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | For meg handler det kun om å ansette det beste vi klarer å få tak i på markedet idag. |
Her har du essensen. Min overbevisning er at det finnes bedre trenere en TS på markedet som det skal være mulig å hente til RBK. Det krever selvsagt innsats fra klubbens side, men i mine øyne er det per i dag ingen aktuelle nordiske trenere jeg kunne tenkt meg i farten. Rett og slett fordi de ikke holder mål. _________________ mvh HeXX
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.08.2014 00:50 Post subject: |
|
|
| Det må være lov å sikte høyere enn TS bevares. Jeg liker innstillinga. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.08.2014 02:48 Post subject: |
|
|
HeXX, jeg liker tanken om å satse høyt, for all del. Men å hevde at ingen nordiske trenere holder mål er en merkelig uttalelse. For det første har vi en mann i Orkdal som ER det beste vi kunne fått tak i i hele verden om han var i form til det.
Og til TS så ble han for (artikkelen i tråden her) for 8-ish år siden rangert som Europas 9nde beste trener. Han har tatt alle lag han har trent(lenger enn 6mnd) til Europa og han har tatt over 2,et-eller-annet poeng i snitt overalt som trener.
Det er faktisk latterlig få trenere som kan vise til de merittene TS kan, å hevde at han ikke holder mål mener jeg er totalt feil. Med mindre man skal underbygge det med innside-informasjon om at han ikke er motivert eller annet så er det rett og slett feil. Han er noe av det beste(jeg mener det beste etter NAE) som vi kan få tak i.
At han ikke holder mål i form og motivert er ihvertfall latterlig idiotisk feil. |
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 24.08.2014 04:57 Post subject: |
|
|
Eggen kunne vært et alternativ, men da jeg anser dette som svært lite sannsynlig regner jeg ikke med ham i ligningen. Når det gjelder T.S. er det liten tvil om at han har gode resultater tidligere. Jeg synes derimot de siste årene har vist en negativ trend, han er ustabil, og virker heller ikke særlig motivert eller sulten nok om du vil. Jeg vil ikke ha en trener som, i likhet med Gamst, ser på RBK som en pensjonsavtale, men en som er sulten, ønsker å vinne noe og som samtidig bringer inn en fotballfilosofi med andre impulser enn det Sollied har erfaring og kompetanse til. For all del, han er et langt steg i riktig retning ift det vi har i dag, men jeg håper i det lengste de plukker fra en høyere hylle.
Utover dette er det per i dag ingen andre nordiske trenere som er aktuelle. Selv om Martin Andresen iflg transfermarkt har et like bra poengsnitt som Solllied... (og med aktuell menes trenere som er i en kontraktssituasjon som gjør det praktisk mulig for RBK å hente vedkommende.) _________________ mvh HeXX
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 24.08.2014 08:03 Post subject: |
|
|
| HeXX wrote: | Ikke helt. Jeg for min del ser ingen grunn til å forsøke Sollied. Mulig han lykkes, men det er like mye som tilsier at han ikke gjør det. Han representerer heller ikke noe nytenkende fotballfilosofi, men vi vet hva vi får, forutsatt at Sollied leverer etter gammel stil, noe jeg tviler på.
Jeg håper fortsatt på at rbk våger å bryte trenden og hente inn en helt ekstern trener som har pondus nok til å sette brakka på plass samtidig som vedkommende representerer en fotballfilosofi som bringer nye impulser inn i klubben. Har vi virkelig blitt så flasket opp på innavl at vi ikke evner å løfte blikket høyere? |
Jeg mener som deg, at det er visse spørsmålstegn ved om Sollied bør ansettes.
Men hvorfor skal klubben prøve å bryte med filosofien på nytt? Dette ble prøvd med Hamren, og bortsett fra 1,5 gull, hva godt medførte det for klubben på sikt?
Såvidt jeg kan se, så fjernet det siste rest av kunnskap om klubbens(NAE's) filosofi fra spillergruppa, og ingen har siden klart å få ktroppen til å fungere tilfredsstillende igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 24.08.2014 08:15 Post subject: |
|
|
| HeXX wrote: | Eggen kunne vært et alternativ, men da jeg anser dette som svært lite sannsynlig regner jeg ikke med ham i ligningen. Når det gjelder T.S. er det liten tvil om at han har gode resultater tidligere. Jeg synes derimot de siste årene har vist en negativ trend, han er ustabil, og virker heller ikke særlig motivert eller sulten nok om du vil. Jeg vil ikke ha en trener som, i likhet med Gamst, ser på RBK som en pensjonsavtale, men en som er sulten, ønsker å vinne noe og som samtidig bringer inn en fotballfilosofi med andre impulser enn det Sollied har erfaring og kompetanse til. For all del, han er et langt steg i riktig retning ift det vi har i dag, men jeg håper i det lengste de plukker fra en høyere hylle.
Utover dette er det per i dag ingen andre nordiske trenere som er aktuelle. Selv om Martin Andresen iflg transfermarkt har et like bra poengsnitt som Solllied... (og med aktuell menes trenere som er i en kontraktssituasjon som gjør det praktisk mulig for RBK å hente vedkommende.) |
Dette er bare spekulasjoner og jeg føler nesten at jeg må kalle det tøv. Hvordan i alle dager vet du at Sollied og Gamsten ser på dette som en pensjonsavtale? Det finnes nok andre klubber i varmere strøk som kan benyttes for slikt. Jeg hevder det motsatte, at begge er topp motivert og vil være med å bygge opp igjen. Jeg begrunner det med at hadde de sett på RBK som en pensjonsavtale så hadde de vært i Qatar eller Kina.
Videre - transfermarkt? Siden er dårlig tilpasset mindre navn. Og når en prøver til en viss grad å sidestille Martin "Barcelona" Andresen med mannen som har best snitt i Norge i utlandet og titler i 4 ulike land, kun et av landene (Norge) kan klassifiseres som en bakgårdsliga, ja da ble innlegget for meg noe tynt.
Jeg synes det er galt å hevde at hans nedtur startet så langt tilbake i 2006. Så sent som i 2009 vant han den nederlandskekøppen med Heerenveen - deres første og siste tittel på 40 år. Etter han fikk sparken der gikk han til Saudi Arabia og fikk sparken i 2010 etter tre kamper - noe som ikke behøver å bety noe. I først halvdel av 2011 tar han over et nesten fortapt Lierse og redder de fra nedrykk. Når serien starter opp igjen er han å finne som Gent trener. I 2012 ender han mid-table og en kan vel si at nedturen starter herfra, han blir sparket i Gent og Trykia kjenner vi alle til. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 24.08.2014 08:51 Post subject: |
|
|
Styringen av denne klubben ligner mer og mer på en dårlig komedie.
Perry som tidligere mislyktes og fikk sparken i RBK ble hentet inn som trener, uten at andre og mer meritterte trenere engang ble vurdert.
Sollied som var ansvarlig i et av klubbens beste år (1997 og 1998 er de beste etter min mening) og i tillegg har en internasjonal erfaring ingen andre norske trenere er i nærheten av, blir visstnok ikke engang vurdert som aktuell.
Forstå det den som kan.
Er de som styrer klubben vår betalt for å kjøre den i dass? |
|
| Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 24.08.2014 11:15 Post subject: |
|
|
| HeXX wrote: | | Jeg vil ikke ha en trener som, i likhet med Gamst, ser på RBK som en pensjonsavtale, men en som er sulten, ønsker å vinne noe og som samtidig bringer inn en fotballfilosofi med andre impulser enn det Sollied har erfaring og kompetanse til. |
At sollied skulle se på dette som en bankers pensjonsavtale er ekstremt merkelig hvis han har fått med seg RBKs forbruk av trenere de siste 10 årene. Tulleargument. |
|
| Back to top |
|
 |
Mort1 Junior
|
Posted: 24.08.2014 12:00 Post subject: PLZ |
|
|
RBK trenger nå en trener med litt pondus forran noe annet, og med en TS får vi alt rbk trenger og vill ha.
kommer Dag e fagermo en mann som benytter hver jævla anledning han får til å snakke dritt om rbk ja da er jeg ferdig med klubben for godt |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 24.08.2014 12:06 Post subject: Re: PLZ |
|
|
Her blander du med Rekdal. Fagermo snakker negtivt om Molde.
Edit:
Fagermo sier om Rosenborg-jobben:
| Fagermo wrote: | | Det er den største trenerjobben i Norge, det er det ingen tvil om. Dessuten har jeg et litt spesielt forhold til Rosenborg. Nils Arne Eggen var mitt store forbilde da jeg som ung trener reiste til Lerkendal for å lære. I tillegg var Bjørn Hansen min mentor da jeg tok trenerutdanningen min, så veldig mye av det jeg står for stammer fra Rosenborg |
|
|
| Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 24.08.2014 12:16 Post subject: |
|
|
Fagermo er vel en som har drømt om å trene RBK i alle år. Husker jeg ikke feil så gikk vel han å surret rundt på brakka for å lære av Eggen i sin tid.
I den videodokumentaren på youtube sier han vel også at RBK er norges største klubb og kommer til å bli best igjen på spillermøtet før kampen deres mot Molde. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 24.08.2014 12:26 Post subject: |
|
|
Jeg kan godt gå med på at Fagermo blir hovedtrener i RBK men da kun hvis Tor-Kristian Karlsen er Manager og at det er den sistnevnte som har hentet førstnevnte.
Det samme gjelder Deila. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 24.08.2014 12:51 Post subject: |
|
|
| Fagermo er iallefall en 4-3-3 mann som alltid har vært positiv til RBK, og det påstås at han er god på å utvikle unge spillere. Likevel er det en også en mulighet at vi her gjør samme tabbe som ved endel anledninger: henter en mann som har hatt en stigende kurve helt nylig og lar det blende alt. I tillegg har han svært lite å vise til av meritter som trener. Jeg er også noe usikker på om han vil ha tilstrekkelig evne til å skaffe seg autoritet og fremstå som en sterk mann, som har vist seg helt essensielt for å kunne styre spillergruppen i Rosenborg. Etter min mening er Fagermo minst to divisjoner under Sollied, samtidig som Fagermo er veldig mye bedre enn mye annet vi kan finne på å hente. Men vi skal ikke ha det nest beste. Vi er Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
|