View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.08.2014 10:10 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | KI er en type som nok ikke går i veien for å være direkte.
Jeg er overbevist om at følgende har skjedd:
1) KI har snakket med TS og de har diskutert konstellasjoner der KI har forskjellige roller under TS
2) Dette har kommet opp i en diskusjon på brakka og har blitt overhørt av noen som har lekket til avisene
3) Koteng og styret har ringt KI etter saken har kommet ut og informert ham om at det formelt sett ikke er riktig å gjøre det slik og at han må ut og dementere uttalelsene
TS blir manager/trener dersom han ønsker det. La oss håpe han endelig får muligheten til å ta opp arven etter NAE! |
Jeg tror vi skal være forsiktige med å snakke om å ta opp arven fra Nils Arne. Ja, de to har veldig mange likheter som trenere, men nå er det slik at Sollied er Sollied, mens Eggen er Eggen. Håper heller at vi snakker om arven fra Sollied om 10-15 år fram i tid. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 21.08.2014 10:11 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | Hadde det ikke vært for at det er jobb i morra hadde jeg jaggu investert i en sixpack Dahls i kveld... |
Det er aldri feil å investere i en sekser bjørnunger, men jeg tror ikke du skal starte feiringa for tidlig. |
|
Back to top |
|
 |
ImNotFreddy Senior
|
Posted: 21.08.2014 10:13 Post subject: |
|
|
Jeg er 100% for TS som ny hovedtrener, men først etter at de har kjørt gjennom en ekstern evaluering. Den prosessen er ikke bare viktig for ansettelsen av SD og trener, men for organiseringen av hele klubben. _________________ "Trua på at alt går an gjør oss god, å i stand te å vinn." |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 21.08.2014 10:16 Post subject: |
|
|
Enig. Man må ikke bare rette opp sine feil, men lære hva man gjorde galt. Denne organisasjonen trenger læring på alle plan, ikke bare en quick fix som gjør at man om noen år kan late som om de siste 5 årene aldri fant sted. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 21.08.2014 10:17 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | KI er en type som nok ikke går i veien for å være direkte.
Jeg er overbevist om at følgende har skjedd:
1) KI har snakket med TS og de har diskutert konstellasjoner der KI har forskjellige roller under TS
2) Dette har kommet opp i en diskusjon på brakka og har blitt overhørt av noen som har lekket til avisene
3) Koteng og styret har ringt KI etter saken har kommet ut og informert ham om at det formelt sett ikke er riktig å gjøre det slik og at han må ut og dementere uttalelsene
TS blir manager/trener dersom han ønsker det. La oss håpe han endelig får muligheten til å ta opp arven etter NAE! |
Jeg vil heller tro at en i mandagens stormøte har entes om at en nå trenger en tydelig sjef inn. Ikke nødvendigvis en manager, men en hovedtrener som tar mye større ansvar. Da er Trond Sollied et naturlig navn, og Kåre I - som Sollieds kompis - er blitt bedt om å opprette uformell kontakt.
Hvis det ikke dreier seg om en bevisst lekkasje fra klubben, kommer det trolig fra Sollied selv og så har KI blitt tatt på senga da Dagsavisen ringte. |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 21.08.2014 10:21 Post subject: |
|
|
Eru wrote: | tr0ndern wrote: | Hadde det ikke vært for at det er jobb i morra hadde jeg jaggu investert i en sixpack Dahls i kveld... |
Det er aldri feil å investere i en sekser bjørnunger, men jeg tror ikke du skal starte feiringa for tidlig. |
Ha! Bjørnunger, alt for lenge siden jeg har hørt den sammenligningen. |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 21.08.2014 10:21 Post subject: |
|
|
Det virker ikke så usannsynlig, Eru. Dagsavisen bruker Sollied mer enn noen annen norsk avis i sakene sine - mye mulig de kontakta ham for kommentarer til ståa rundt klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 21.08.2014 10:25 Post subject: |
|
|
Tor Kise Karlsen som har vært på flaska nå? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.08.2014 10:29 Post subject: |
|
|
Tor Kise Karlsen i Dagsavisen er også mannen som skrev boka om Roar Strand, så han har sikkert kontakter til å snuse opp interessen for Sollied og deretter grave. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 21.08.2014 10:36 Post subject: |
|
|
Dagsavisen, dog ikke min favorittavis, finner ikke på at KI har sagt dette.
Enten er det KI som på eget initiativ har lobbyet TS, eller så har han fått mandat. Uansett har jeg forståelse for at RBK ønsker å dementere det for å sikre en ryddig prosess videre (dersom man ikke får TS er det f.eks svært uheldig for den treneren vi faktisk får...)
Last edited by RBKSandvika on 21.08.2014 10:38; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
£irik Proff

|
Posted: 21.08.2014 10:38 Post subject: |
|
|
Om denne går igjennom, er det på sin plass med en remake av denne (fugl føniks):

Last edited by £irik on 21.08.2014 12:05; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
|
|
Quote: | – Jeg kan bekrefte at Kåre Ingebrigtsen har kontaktet meg om det. Og selvfølgelig er dette interessant, sier han. |
MÃ¥ vel regnes som en meget spesiell uttalelse fra Sollied om det ikke var tilfellet  |
|
Back to top |
|
 |
csk Senior
|
|
|
Fra juli:
http://www.glomdalen.no/f...495350.ece
Quote: | – Du er ikke redd for at navnet ditt kjølner i markedet?
– For å si det sånn: Alle lagene jeg har trent har spilt europacup. Det er en garanti for suksess, sier han.
|
Quote: |
Jeg må ha det totale sportslige ansvaret, også ved kjøp og salg av spillere. Det kan gjerne være folk rundt meg som kommer med mange og gode innspill, men jeg må ha siste ordet.
|
 |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 21.08.2014 10:39 Post subject: |
|
|
Dette er virkelig oppløftende å få høre, men jeg forholder meg avventende til det eventuelt er litt mer kjøtt på beinet i denne saken. Men som noen nevner her, Dagsavisen tar ikke dette ut av det blå, det må ligge noe til grunn her. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 21.08.2014 10:40 Post subject: |
|
|
Kjenner at jeg står i fare for å begynne å gi Sollied et aldri så lite messiasskjær, men greier likesom ikke å fri meg fra tanken om at hestkuken Sollied og kompisen Ingebrigtsen vil være et radarpar som trenere om de får det til å stemme seg i mellom.
Uansett, nå skal jeg sette meg ned og minne meg på suksess ikke er garantert, selv for menn som Sollied. _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.08.2014 10:55 Post subject: |
|
|
Det er i hvert fall ingen som har bedre forutsetninger enn Sollied for å lykkes. Norges beste track record som trener utover Eggen, spiller en fotball vi ønsker og elsker, har fortid i klubben og med det kjenner klubben og vet hva som skal til, og han er tøff nok til å banke inn ny kurs fra dag en i alle prosesser. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4068 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 21.08.2014 10:58 Post subject: |
|
|
Kjenner jeg fikk en miniorgasme nå på morningen med slike nyheter.
Ikke bare fordi det er snakk om Sollied, men at det faktisk er ting som skjer i klubben. Inkompetansens tid er forhåpentligvis snart forbi!  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 21.08.2014 11:01 Post subject: |
|
|
Jeg tror det siste Zorac nevner der er det viktigste: vedkommende som kommer inn må være sterk, både faglig og mentalt, og han må være sjef på alle sportslige områder. Der er det lurt med en hestkuk _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4068 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 21.08.2014 11:09 Post subject: |
|
|
F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5
Kanskje litt tidlig å begynne med det?  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 21.08.2014 11:22 Post subject: |
|
|
Det jeg er mest redd for med Sollied er at han kan finne på å hoppe på et "bedre" tog om det dukker opp. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 21.08.2014 11:25 Post subject: |
|
|
Robin wrote: | Det jeg er mest redd for med Sollied er at han kan finne på å hoppe på et "bedre" tog om det dukker opp. |
Gjelder absolutt alle trenere som er gode nok for Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 21.08.2014 11:26 Post subject: |
|
|
Cyrilp wrote: | F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5
Kanskje litt tidlig å begynne med det?  |
Neppe, har holdt på siden 21. juli! Selve skriften med "F5" er borte hos meg ^^ _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 21.08.2014 12:00 Post subject: |
|
|
Flere har vært inne på noe lignende scenario, og dette tror jeg det kan være noe i.
RBKSandvika wrote: | Dagsavisen, dog ikke min favorittavis, finner ikke på at KI har sagt dette.
Enten er det KI som på eget initiativ har lobbyet TS, eller så har han fått mandat. Uansett har jeg forståelse for at RBK ønsker å dementere det for å sikre en ryddig prosess videre (dersom man ikke får TS er det f.eks svært uheldig for den treneren vi faktisk får...) |
Jeg ville også gjettet at dette var en slags prøveballong, en styrt lekkasje for å se an reaksjonene. En annen del av dette enn å se de umiddelbare reaksjonene i markedet Rosenborg skal leve av (supportere, samarbeidspartnere) er å få skjelettene ut av skapet. Nå er media på saken å bringe opp ett eller annet publiserbart om Sollied.
God tid nå, parallelt med den grundige lange prosessen, til å få luftet ut ryktene om Sollieds udugelighet og karaktersvakhet som blant annet Hoftuns store forsvarer her inne kolporterer. I oktober gidder ingen vettuge folk høre på disse gjentagelsene eller spre slikt videre, og hvis ingen bedre navn er funnet da, kan en støvtørket TS være klar. (Om jeg ikke husker feil var han for øvrig i sin tid gymlærer for nåværende spillerutvikler Trond Henriksen sitt trinn også. It's a small world.)
Sollied eller en annen managerlignende type inn betyr jo også definitivt Hoftun ut. Hjelper ikke å ha oppført seg fint i "separasjonstiden", det blir "skilsmisse" fra kontorjobben. Så det er en viss logikk i at å sette Sollied i et dårlig lys er et slags fordekt forsvar av O'Hoftun, som nå kanskje blir satt til et eller annet med koordinering av talentutvikling eller noe annet helt perifert inntil han får en jobb i fotballkretsen f.eks.
Helt naturlig at det kommer et tidlig dementi. Også naturlig at det var nettopp KI som ble satt til å slippe denne uttalelsen. Assistent Hoftun kunne jo ikke gjort det. Da ville det blitt umulig for Koteng å bli kvitt ham.
Videre kunne ingen seriøse folk i organisasjonen ha gjort det. KI er liksom vikar i rollen og "en skøyer" så han har lov. Skulle dette umiddelbart ha skjært seg kraftig (sterk publiserbar reaksjon), var KI også omdømmemessig rimelig å ofre/ offentlig ta avstand fra.
Det nevnt så trenger selvfølgelig ikke den lange prosessen være konkludert enda, men det oppfattes nok som lettere å legge et puslespill når man vet hvordan en av de sentrale bitene ser ut når støvet er kostet bort. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 21.08.2014 12:43; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 21.08.2014 12:01 Post subject: |
|
|
Syns Sollied har vært fast bestemt på å overholde trenerkontrakter, og at det har gjort ham uaktuell som ny RBK-trener flere ganger.
Koteng får tøye strikken ved eventuelle kontraktsforhandlinger når det gjelder lengde på kontrakten. |
|
Back to top |
|
 |
|