English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 208, 209, 210 ... 258, 259, 260  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Barney
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 14:55    Post subject: Reply with quote

STRANDerGUD wrote:
Sitat:

- De som var sammen med ham på 1990-tallet har nok vanskelig for å se dette. Det er enklere for oss som har kommet til etterpå. Suksessen til Rosenborg på 1990-tallet er den største trusselen mot ny suksess, mye fordi Nils Arne Eggen oppfører seg slik han gjør. Verden og de andre lagene har utviklet seg voldsomt etter at han sluttet, sier organisasjonssjef Trond Alstad i boken.

Denne er det nok det reageres på

Hva faen vet et HR-menneske om hvordan fotballen utvikler seg på 8 små år? Fra vi rundspilte Inter til vi rundspilte Atletico på Lerkendal gikk det 8 år. Ikke 10 år. 8 år.

Hvorfor har man egentlig en HR-sjef i RBK? Vi har sportslig leder, styreleder og administrativ leder i tillegg til trener - burde være nok?
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 14:59    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/a/5925332

Eggen kommer med noen motsvar her.

Eggen: – Jeg motbeviste vel RBK-ledelsen i 2010

Godt å se at han røsker litt tak i disse uttalelsene. I min bok bør dette lede til noen knallharde oppgjør inne på brakka. Det er sagt mange nok ganger, men jeg kan ikke fatte å begripe at vi faktisk får en bekreftelse på mange av våre bange anelser.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.08.2014 15:09    Post subject: Reply with quote

Susanne F Wergeland ‏@TV2_Susanne 13 min
I vår 17-sending på TV 2 Sportskanalen blir @TV2Mini med for å snakke om den nye RBK-boka. Det ser jeg frem til.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 20.08.2014 15:10    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Akkurat den uttalelsen kom fra en i styret og Eggen har selv sagt noe i samme gate.

Skjønner. Begynte bare å lure på om den hadde kommet fra Alstad - da hadde han vel virkelig klart å gjøre seg selv til hovedfienden.

At NAE selv sier noe sånt er forsåvidt ikke uventet. Det passer godt med hans personlighet. Smile
Robert
Junior

PostPosted: 20.08.2014 15:15    Post subject: Reply with quote

Jeg synes denne artikkelen er interessant å lese også:

http://vgsporten.vg.no/20...ter-eggen/

Spesielt dette avsnittet: "Og nå ville han gjerne fortsette. Problemet denne gangen var at svært mange ikke ønsket han med videre. Jeg vet at flere spillere var inne på kontoret til klubbens sportslige ledelse og sa at de ville gi seg hvis Eggen fikk fortsette."

Tenk, flere spillere ville ikke ha NAE som trener!! Sånne spillere burde etter min mening bare lagt opp på dagen. En gjeng med tapere..

Og kanskje det er grunn til å tenke over om flere enn Hoftun & Co. bidro til galskapen.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 15:28    Post subject: Reply with quote

Høres i såfall merkelig ut. I min bok ville de spillerne fått refs og mere til hvis de hadde sagt noe slikt. Jeg forholder meg skeptisk til hvor mange spillere som faktisk sa de ville slutte om Eggen tok over. De ville såfall sagt nei til å bli trent av en av de beste i sitt fag om han tok over. Høres jo ut som abisjonsnivået hos enkelte er på trynet i allefall

Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 15:33    Post subject: Reply with quote

Sitter med mine tanker om hvem disse spillerne var. Er sikkert ikke en vanskelig jobb å resonere seg frem til hvem som var for svake for Eggens regime da han kom tilbake..
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 15:33    Post subject: Reply with quote

Er det en nyhet? Det har jo vært kjent siden høsten 2010 at det var mange som var misfornøyde da
Henri
Legende

PostPosted: 20.08.2014 15:40    Post subject: Reply with quote

Spillergruppa har jo faen meg vært misfornøyd siden 2002, det eneste som sitter i veggene på Lerkendal er spillergruppas misnøye. De skal ha sin del av ansvaret for dårlige resultater de siste årene de også.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 15:45    Post subject: Reply with quote

Jeg tror dette med at flere spillere ikke kom overens med Eggen kanskje skyldes en mer generell endring i samfunnet.

Eggen representerer den gamle skolen, hvor autoriteter fikk lov til å være autoriteter (såfremt målet var å gjøre for eksempel idrettsutøvere bedre), og jeg vil tro mange av dagens unge, fotballspillere inkludert, er uvant med den type pedagogikk og autoritet, fordi respekten for autoriteter til en viss grad har forsvunnet i dagens norske samfunn. Dette ser man i dagens skole, eller at foreldre har vanskelig for å takle at noen irettesetter deres barn når barna deres tar seg til rette på ulike vis, kaster søppel på gata, ikke reiser seg for eldre på bussen osv.

Kort og godt er det mange som er bortskjemte og ikke er vant til å bli snakket til eller fortalt hva de skal gjøre på en myndig måte.

Jeg husker selv hvor godt jeg hadde av førstegangstjenesten, hvor jeg (med stort ego) ble satt på plass av troppsbefalet og måtte lære meg å vise respekt for befalet, uansett om jeg syntes måten vi noen ganger ble tiltalt på var vanskelig å akseptere, eller jeg ikke likte personligheten til befalet som gjorde jobben sin slik den skulle utføres. Det fantes ingen alternativer. Lystre, eller du ville få trøbbel.

Å lære seg å marsjere i takt kan gi så mange gevinster, også på andre arenaer senere i livet. Nils Arne og Steinkjersannans rekruttskole, joda, jeg tror det er en slags link der, og jeg tror mange av dagens unge ville hatt godt av en skikkelig rekruttskole. Da tror jeg overgangen til en trenertype som Eggen ville vært enklere å innrette seg etter. Smile
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 15:45    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Spillergruppa har jo faen meg vært misfornøyd siden 2002, det eneste som sitter i veggene på Lerkendal er spillergruppas misnøye. De skal ha sin del av ansvaret for dårlige resultater de siste årene de også.

Du har nok mye rett i dette. Spillerne må ta sin del av ansvaret, men det er tydelig at styret, og ledelsen ikke har vært i stand til å legge til rette for suksess og utvikling av prestasjoner og ferdigheter.

Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 15:46    Post subject: Reply with quote

Hvilke spillere kan dette være, da?
Tipper på svenskene, benkesliterne, afrikanerne, nordlendingene, juniorene og de aldrende. Kris Stadsgaard var vel heller ikke helt fornøyd, ifølge rapportene. Ble vel fort bare Steffen, Per Ciljan og evigunge Roar Strand som ikke gikk sutrende til Hoftun. Har noen utfyllende opplysninger?
Eller kanskje det er et utsagn det er lett for ledelsen å komme med, uten at de kan eller vil fremlegge dokumentasjon?

Uansett er vel bare Ørlund og Dorsin igjen av de som fikk spilletid under Eggen for fire år siden.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 20.08.2014 15:50    Post subject: Reply with quote

shadwell wrote:
Er det en nyhet? Det har jo vært kjent siden høsten 2010 at det var mange som var misfornøyde da

Husker svenskene var svært misfornøyde, iallefall. Nye toner fra Dorsin nå og han var muligens ikke den verste, men Lustig og Prica var iallefall pottesure og negative, i tillegg til Kris Stadsgaard. De norske opplevde jeg jevnt over mer fornøyde enn de utenlandske, som åpenbart ikke hadde den riktige respekten for Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
nidaros997
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 16:01    Post subject: Reply with quote

Stadsgaard reagerte vel også på det taktiske. Han var vant til Hamrèn defensive trygghet i 4-2-3-1 og med Annan som ryddegutt, mens under Eggen skulle Annan mer med fremover og stopperne måtte oftere forvente å rydde opp selv, gjerne kun 2 mot 2.

Men jo, husker det ble nevnt av svenske spillere var misfornøyd med Eggen. Vil tippe Eggens stil ble for autoritær for enkelte. I tillegg synes jeg (dessverre) Eggen både da og nå i noen av sine kommentarer lar det skinne gjennom at han anså seg selv som en bedre trener enn Hamrèn, og her kunne nok Eggen vært litt mer ydmyk. Han framsto dessverre som litt arrogant på Hamrèns bekostning. Kanskje følte også flere av de svenske spillerne en viss lojalitet til sin tidligere svenske trener og nye landslagssjef. Alle de fire svenske spillerne i Rosenborg fikk vel sin sjanse til å vise seg frem for Hamrèn på det svenske landslaget.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 16:28    Post subject: Reply with quote

Får ondt langt inni sjela av og lese idiotiske utsagnene fra Alstad og hoftun." Fotballen har gått videre"

Derfor er vi dårligere trent idag enn før Rolling Eyes

Hvor er logikken? Dere har 0 peiling på fotball!

Få disse ut fra klubben asap!! Jævla idioter.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sputnik
Senior

PostPosted: 20.08.2014 16:54    Post subject: Reply with quote

Robert wrote:
Jeg synes denne artikkelen er interessant å lese også:

http://vgsporten.vg.no/20...ter-eggen/

Spesielt dette avsnittet: "Og nå ville han gjerne fortsette. Problemet denne gangen var at svært mange ikke ønsket han med videre. Jeg vet at flere spillere var inne på kontoret til klubbens sportslige ledelse og sa at de ville gi seg hvis Eggen fikk fortsette."

Tenk, flere spillere ville ikke ha NAE som trener!! Sånne spillere burde etter min mening bare lagt opp på dagen. En gjeng med tapere..

Og kanskje det er grunn til å tenke over om flere enn Hoftun & Co. bidro til galskapen.

Jeg husker at en bekjent av meg som var tilknyttet RBK i 2010 nevnte at en hjemvendt spiller fra Godset var meget missfornøyd etter Eggens comeback.
Han hadde vel kanskje ikke den beste forhistorien sammen med Eggen heller (nåde vel aldri helt opp med de store).
Det kan nok tenkes at det var den samme spilleren som kanskje prøvde å dra i gang dette hylekoret mot Eggen.
Den gang tenkte jeg ikke spesielt over det, men det rimer mere nå når de siste dagers avsløringer har kommet fram i lyset.
Knowrud
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 16:57    Post subject: Reply with quote

Mini skal visstnok uttale seg om saken på Sportskanalen klokka 17. Ikke mange ukene siden han gikk Hoftun i forsvar så det ljomet. Da var RBK-supporterne "mobbere".
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 17:00    Post subject: Reply with quote

Nils Arne har aldri vært en trener som har vært spesielt godt likt av spillerne.

Sørloth fikk eksempelvis Eggen langt opp i vranghalsen.

Men: Hvem er det som mener at høy medarbeidertilfredshet av en fotballtrener er oppskriften på suksess?

En tøff trener holder spillerne på tå og hev, og det er mange eksempler på at en jovial og grei trener ikke klarer å få frem det ypperste i en prestasjonsgruppe.

Ser man tilbakemeldinger Van Gaal blir møtt med fra sine tidligere spillere og ledere, er ikke de ulike de som Eggen nå blir konfrontert med.

Hoftun, Alstad og Heldal?

Små mennesker som gjør/har gjort det de kan for å sikre egen jobb på bekostning av klubben.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 17:09    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:

Små mennesker som gjør/har gjort det de kan for å sikre egen jobb på bekostning av klubben.

Merkelig uttalelse. For Hoftun iallefall, og mest sansynlig også de to andre, så hadde jo en ansettelse av Eggen betydd en sikring av egen jobb i lang tid fremover. Hadde Hoftun ansatt Eggen i 2010, kunne han lent seg tilfreds tilbake i stolen, og bare gjort som Eggen sa. Han hadde da i dag, hatt et temmelig godt rykte som SD, og vært sikret jobben i mange år fremover. Akkurat som Bratseth holdt i en del år etter at Eggen sluttet...
Back to top
gurgla
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 17:12    Post subject: Reply with quote

http://www.nrk.no/sport/f...1.11888822
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 17:14    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Kent wrote:

Merkelig uttalelse. For Hoftun iallefall, og mest sansynlig også de to andre, så hadde jo en ansettelse av Eggen betydd en sikring av egen jobb i lang tid fremover. Hadde Hoftun ansatt Eggen i 2010, kunne han lent seg tilfreds tilbake i stolen, og bare gjort som Eggen sa. Han hadde da i dag, hatt et temmelig godt rykte som SD, og vært sikret jobben i mange år fremover. Akkurat som Bratseth holdt i en del år etter at Eggen sluttet...

Per, sitatet ovenfor vitner om at du ikke klarer å ta poenget.

Eggen ble for stor og markant for Hoftun. Hoftun ville ha mistet beslutningsmyndighet og bli delvis umyndiggjort med Eggen ved sin side.

Med Eggen borte fikk Hoftun, desverre, full innflytelse over klubbens sportslige retning.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 17:19    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Mini skal visstnok uttale seg om saken på Sportskanalen klokka 17. Ikke mange ukene siden han gikk Hoftun i forsvar så det ljomet. Da var RBK-supporterne "mobbere".

Syntes ikke Mini gjorde noen spesielt god figur. Virket ikke særlig positiv til Koteng, og mente han burde holde seg for god til å uttale seg om f eks at RBK skal bli best på trening - og heller overlate det til Hoftun eller Dyrhaug. Ellers sa han ikke så mye spennende, annet at han ga inntrykk av å mene at de som har sittet i styret de siste 4-5 årene burde byttes ut og at det økonomiske arbeidet i denne perioden ikke har vært godt.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 17:39    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
PerO wrote:
Kent wrote:

Eggen ble for stor og markant for Hoftun. Hoftun ville ha mistet beslutningsmyndighet og bli delvis umyndiggjort med Eggen ved sin side.

Med Eggen borte fikk Hoftun, desverre, full innflytelse over klubbens sportslige retning.

Selvfølgelig ville han midlertidig mistet beslutningsmyndighet. Men alle, inklusive Hoftun visste jo at et comeback ikke ville blitt langt, alderen tatt i betraktning. Så Hoftun ville ved å ansette Nils Arne, sikret seg heltestatus i bytte mot å miste litt makt en 3-4 år.

Så, når Hoftun & Co ikke gjorde det, så var det ikke fordi de ville sikre sine egne stillinger, men fordi de mente det ville være til klubbens beste.

Jeg tror de har rett. Fordi vi nå får en sunn prosess, hvor klubben ser på hva og hvem som har vært for dårlig, og prøver å forbedre dette.

Med en ansettelse av Nils Arne, ville vi antagelig fått en kortsiktig suksess, og som sist, hadde det sittet igjen en organisasjon uten kompetanse, men som, takket være Nils Arne ville ha vært lysende ledere !!! Da hadde vi fått det oppgjøret vi har nå, i 2020 i stedet.
Back to top
Sputnik
Senior

PostPosted: 20.08.2014 18:01    Post subject: Reply with quote

Bedre med kortsiktig sukse, kontra ingen sukse overhode.
PerO
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 18:13    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
PerO wrote:
Kent wrote:

Selvfølgelig ville han midlertidig mistet beslutningsmyndighet. Men alle, inklusive Hoftun visste jo at et comeback ikke ville blitt langt, alderen tatt i betraktning. Så Hoftun ville ved å ansette Nils Arne, sikret seg heltestatus i bytte mot å miste litt makt en 3-4 år.

Så, når Hoftun & Co ikke gjorde det, så var det ikke fordi de ville sikre sine egne stillinger, men fordi de mente det ville være til klubbens beste.

Jeg tror de har rett. Fordi vi nå får en sunn prosess, hvor klubben ser på hva og hvem som har vært for dårlig, og prøver å forbedre dette.

Med en ansettelse av Nils Arne, ville vi antagelig fått en kortsiktig suksess, og som sist, hadde det sittet igjen en organisasjon uten kompetanse, men som, takket være Nils Arne ville ha vært lysende ledere !!! Da hadde vi fått det oppgjøret vi har nå, i 2020 i stedet.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 208, 209, 210 ... 258, 259, 260  Next
Page 209 of 260

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb