English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 360, 361, 362 ... 405, 406, 407  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
toreinar
Veteran

PostPosted: 07.08.2014 09:39    Post subject: Reply with quote

Ser at Koteng fortsetter å skryte av Hoftun.
Ja,Per O,jeg nevnte i min kritikk av Hoftun at han sikkert gjorde en god jobb på mange områder og jobbet hardt også på sitt svakeste område.
Når man ser på sluttproduktet,må vel en uforbeholden frifinnelse av Hoftun mht. den situasjonen vi er i, bety at styret ønsker avløsning på neste årsmøte..
Klubben med størst budsjett i TL mønstrer ikke en tropp, slik vi gjorde på Nadderud, uten at noen har forsømt jobben sin så til de grader.
De går heller ikke inn i en TL-sesong uten å vite hvem hva hvor er høyrebacken.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.08.2014 09:41    Post subject: Reply with quote

Koteng ønsker en mest mulig smertefri utfasing av Hoftun. Han ønsker ikke å skape bondt blod, søksmål og dramatikk. Han vil at Hoftun skal gi seg med et smil rundt munnen. Derfor snakker han varmt om han i media.

EH er ferdig som SL. Det er 100% sikkert.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Montana
Veteran

PostPosted: 07.08.2014 10:31    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Et levelig kompromiss. Vi går med på at Hoftun er en genial sportsdirektør, under den forutsetning at han aldri får røre en SD-oppgave hos oss mer.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran

PostPosted: 07.08.2014 10:52    Post subject: Reply with quote

En fantatisk tid er omme. Måtte han aldri igjen få undertegne en avtale.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 07.08.2014 11:10    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Koteng ønsker en mest mulig smertefri utfasing av Hoftun. Han ønsker ikke å skape bondt blod, søksmål og dramatikk. Han vil at Hoftun skal gi seg med et smil rundt munnen. Derfor snakker han varmt om han i media.

EH er ferdig som SL. Det er 100% sikkert.

Det er jo greit nok, men den evinnelige fordummingen av kritikerne begynner å bli slitsom. Før var vi følelsesstyrt, nå vet vi liksom ikke hva vi kritiserer.

Selv om styret har det øverste ansvaret og formelt godkjenner spillerkjøp og kontrakter, så er det jo ingen tvil om at Erik Hoftun har hatt ansvaret for kjøp, salg og kontraktsinngåelser. Til en viss grad i tospann med hovedtrener.

Som forhandlingsleder for klubben, ansvarlig for stallsammensetting og stategi, som leder for utvalgene som har anbefalt hovedtrener har Erik Hoftun hatt mye makt. At den fussete Åfjordingen prøver å late som noe annet irriterer meg faktisk.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 07.08.2014 11:12    Post subject: Reply with quote

Om dette er det klubben må gjør for å fjerne Hoftun så er det helt greit for meg,man får bare la tullet de kommer med gå inn det ene øret og ut det andre uten at det fester seg noe informasjon på gjennomreisen.

La de nå i PerO-stil bortforklare alt rundt Hoftun og omplassere han i stillhet. Alle skjønner jo at om Hoftun virkelig hadde vært god så hadde man ikke omplassert han og lett etter erstatter.
Back to top
Achtung
Senior

PostPosted: 20.08.2014 00:13    Post subject: Reply with quote

Stor sak om Eggen og RBK i VG: http://www.vg.no/sport/fo.../23277622/

Hoftun om Eggens vikariat i 2010:
- Nils Arne Eggen ville gjøre ting på samme måte som ti år tidligere. Å bryte med det opplegget vi hadde hatt, taklet ikke spillergruppa veldig bra. Nils Arne var ikke spesielt opptatt av kosthold og fysisk trening, sier Hoftun i boken.
-
Derfor vi gikk ubeseiret gjennom sesongen?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 20.08.2014 00:30    Post subject: Reply with quote

Verdt å lese.

Eggen er ikke noen enkel mann, det er ikke til å stikke under stol, men det er lit påfallende at alle i klubbens ledelse og støtteapparat er fryktelig kritisk til alt han gjør, mens den eneste spilleren som uttaler seg sier at han burde fortsatt etter 2010, og at stallen etter litt omstilling virket positive til Eggen. For øvrig er Dorsin den eneste i intervjuet (utover Koteng) som fortsatt er i klubben. Brorparten av de som uttaler seg kritisk er enten sparket eller vingeklippet grunnet at de ikke akkurat har tatt klubben tilbake til hvor vi ønsker å være. Det er vel heller ingen overraskelse at Alstad er blant de mest kritiske.

Det virker som organisasjonen rundt Eggen rett og slett var redd for å bli umyndiggjort og "dødvekt". Flere av disse var også inne i perioden hvor vi på død og liv skulle bort fra Eggen for ikke å være "belastet" av hans kultur. Ironisk nok var førte dette til en økonomisk og sportlig ruin på få år, og man fant omsider ut at det var Eggens verdier man skulle tilbake til.

Som sagt er ikke Eggen noen enkel mann å samarbeide med, men her er det fryktelig mange som virker å male et stygt bilde av ham for å dekke over egen inkompetanse.
Kent
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 08:14    Post subject: Reply with quote

Godt sagt.

Det er inkompetansen som vant, og det ser vi resultatet av i dag.

Det er ikke bare er treneren som er inkompetent i RBK, det er organisasjonssjef Alstad, det er Erik Hoftun og det er styrelder Koteng.

Koteng:

Nåværende styreleder Ivar Koteng sier i boken at svakheten med Eggen var at han ikke greide å skape en trygghet rundt seg.

Han visste jo best bestandig, sier Koteng.

Problemet Koteng, er at du er kjent som byens største bedreviter og ikke takler sterke personligheter rundt deg.

Brakka er blitt et skikkelig rottereir.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.08.2014 09:12    Post subject: Reply with quote

Koteng har i det minste et poeng i motsetning til visse andre med uttalelser i den boka.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 09:14    Post subject: Reply with quote

Achtung wrote:
Stor sak om Eggen og RBK i VG: http://www.vg.no/sport/fo.../23277622/

- Nils Arne Eggen ville gjøre ting på samme måte som ti år tidligere. Å bryte med det opplegget vi hadde hatt, taklet ikke spillergruppa veldig bra. Nils Arne var ikke spesielt opptatt av kosthold og fysisk trening, sier Hoftun i boken.
-
Derfor vi gikk ubeseiret gjennom sesongen?

Ser ikke ut som man er spesielt opptatt av kosthold og hvertfall ikke fysisk trening nå heller...
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 09:28    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Koteng har i det minste et poeng i motsetning til visse andre med uttalelser i den boka.

Enig.
Fornøyelig at han sier «Jeg skal gå rundt og være mest mulig hestkuk.»

Håper dette er dråpen til å fjerne Alstad og Hoftun.

Den boka, må kjøpes.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 20.08.2014 09:49    Post subject: Reply with quote

Enig, den boka der må være pensum for oss som elsker Rosenborg.

Forfatteren kunne vært en bra podcast-gjest også. Men det får bli i fremtiden. Wink
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 10:36    Post subject: Reply with quote

Quote:

Det her er helt fantastisk provoserende å lese. Det er ikke bare oppsigelsesgrunn, det burde være grunnlag for bortvisning fra Trøndelag. "Det opplegget vi har hatt", og som Hoftun er ansvarlig for, har nå altså ført til at vi er dårligere trent enn Ranheim.

Nils Arne Eggen wrote:
Jeg ryddet bort det som var mest tøvete. Jeg tok tak i spillergruppa, som ikke var vant til å trene. Vi skulle jo forberede oss til Champions League. Da jeg kom, var vi ikke i nærheten av nivået. Selvsagt måtte jeg forme laget. Jeg var jo ansatt som produktutvikler og arbeidsleder.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 10:46    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Eggen er ikke noen enkel mann, det er ikke til å stikke under stol, men det er lit påfallende at alle i klubbens ledelse og støtteapparat er fryktelig kritisk til alt han gjør, mens den eneste spilleren som uttaler seg sier at han burde fortsatt etter 2010, og at stallen etter litt omstilling virket positive til Eggen.

Dette.

Av og til hater jeg å ha rett. Dvs, vi har hatt rett i våre antagelser. Med forbehold om at jeg kun har lest VG artikkelen, så bekrefter denne boken det mange av oss har tenkt i mange år nå.

Håper hestkuken slår hardt og målrettet i tiden som kommer.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 20.08.2014 11:03    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Enig, den boka der må være pensum for oss som elsker Rosenborg.

Forfatteren kunne vært en bra podcast-gjest også. Men det får bli i fremtiden. Wink

Da jeg så navnet på forfatteren skjønte jeg at det ikke er bare den famøse kollisjonen som har gjort at antallet "hjemme hos/på tur med Petter Northug"-reportasjer i løpet av sommerhalvåret i adressa har sunket betraktelig. Forfatteren er jo ingen andre enn adressas faste hoffreporter, nesegruse beundrer og formodentlig også drikkekompis Løfaldli, som aldri har stilt et kritisk spørsmål i løpet av sin journalistgjerning.

Det er mulig jeg er urettferdig nå, men jeg har alltid ansett ham som det svakeste leddet i adressas ikke akkurat imponerende park med sportsjournalister, og regner dette som et klart drawback for bokas kvalitet. Jeg forventer at forfatterens analytiske bidrag i boka er grunt og mangelfullt, noe jeg også mener å se tegn til i artiklene rundt.

Men det kan jo meget godt hende at boka må leses likevel, om ikke annet for primærkildene sine, og da kan det fort hende jeg må endre syn på forfatteren også. Det hender jo sluttproduktet blir vesentlig bedre med en annen form for tidspress.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 20.08.2014 11:11    Post subject: Reply with quote

zaphod: Jeg kjenner ikke til ham, men uavhengig av det så er du jo inne på noe vesentlig: Det er høysesong for fuzz rundt RBK, og selv om boka har vært planlagt lansert 1/9 en stund så rir de vel på bølgen så godt de kan. At Adressa selv gir boken terningkast 5 må selvfølgelig taes med en klype salt. Blir interessant å se hva den jevne forumbruker etterhvert mener om boka.

Podcast-kommentaren gikk mest på at han bør være interessant i egenskap av å ha skrevet en bok om et emne som opptar RBK-supportere. Smile
Hedning
Legende

PostPosted: 20.08.2014 12:56    Post subject: Reply with quote

Veldig interessant podcastgjest!
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 13:19    Post subject: Reply with quote

Jeg får nesten en følelse av at man har sittet å ledd bak ryggen på Nils Arne de siste årene. Det gjør meg bare trist å lei. De har mistet all respekt for mannen som bygde det mange som sitter der i dag, har revet ned igjen.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 14:34    Post subject: Reply with quote

Fra VG;

Rosenborg-veteran Mikael Dorsin, som selv har uttalt seg i boken, kjenner seg ikke helt igjen i Hoftuns beskrivelse av 2010-sesongen med en vanskelig omstilling og en trener som «ikke var spesielt opptatt av kosthold og fysisk trening».

- Alle trenere er ulike. Nils Arne kom inn og ville gjøre ting annerledes. Da blir det en omstillingsfase, men det var ingen feil med treningen og vi lyktes bra hele året selv om vi ble slitne. Han kjørte oss knallhardt. Kroppene var ikke vant til det, så vi kunne sikkert bli litt grinete innimellom. Det er sikkert det Erik mener også, sier Dorsin til VG
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 14:36    Post subject: Reply with quote

Fra VG:

Brattbakk:

- Hoftun er i boken sitert på at Eggen ikke var særlig opptatt av kosthold og fysisk trening. Hvordan kunne han vinne så mange trofeer uten fokus på dette?

- Hvis du skal sammenlikne med det som foregår på dagens nivå var han ikke så opptatt av det, men det var ingen på det tidspunktet som var opptatt av kosthold og hvile slik man er i dag. Men Nils Arne som trenerpersonlighet har ingenting med kosthold og det utenomsportslige å gjøre. Jeg tror det er viktig å skille de to delene, man trenger ikke å blande kortene på det området. For alle er enige om at han var en dyktig trener. Fotball handler om å være utholdende nok til å holde tritt, og suksessen varte fra 1998 til 2004-2005. Det er 15-16 år med suksess, sier Brattbakk.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 15:32    Post subject: Reply with quote

Eirik Hoftun
Quote:

Bevare meg vel. Du er som gift, Eirik! Toppen av frekkhet er å sette sin egen kompetanse over Eggens når en har ingenting å vise til av resultater på egen hånd.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 16:16    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
Fra VG;

Rosenborg-veteran Mikael Dorsin, som selv har uttalt seg i boken, kjenner seg ikke helt igjen i Hoftuns beskrivelse av 2010-sesongen med en vanskelig omstilling og en trener som «ikke var spesielt opptatt av kosthold og fysisk trening».

- Alle trenere er ulike. Nils Arne kom inn og ville gjøre ting annerledes. Da blir det en omstillingsfase, men det var ingen feil med treningen og vi lyktes bra hele året selv om vi ble slitne. Han kjørte oss knallhardt. Kroppene var ikke vant til det, så vi kunne sikkert bli litt grinete innimellom. Det er sikkert det Erik mener også, sier Dorsin til VG

Dette med at spillerne ble og ikke blir slitne henger nok god igjen i veggen der nede. Det er farlig å blø for hverandre, med tanke på at de nå stort sett er oppdradd til å spille og jobbe for seg selv. Og dette ernoe svineri som skulle vært pælma ut dørene på Lerkendal for langst! Tenk å bli sliten da gitt!!
gurgla
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 17:01    Post subject: Reply with quote

Selv vi kan være uenig i enkelte saker her på forumet, så syns jeg denne Hoftun fremstår mer å mer som en fjøsnisse.

Den dagen han slutter, eller blir kastet ut så skal jeg ta meg en fredspipe Very Happy
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 17:24    Post subject: Reply with quote

gurgla wrote:
Selv vi kan være uenig i enkelte saker her på forumet, så syns jeg denne Hoftun fremstår mer å mer som en fjøsnisse.

Den dagen han slutter, eller blir kastet ut så skal jeg ta meg en fredspipe Very Happy

kan jeg bli med på den?
Kanskje spandere et par øl også så vi får en feiende flott helaften Wink
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 360, 361, 362 ... 405, 406, 407  Next
Page 361 of 407

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb