View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
MariusV Veteran
|
Posted: 08.08.2014 14:01 Post subject: |
|
|
Jeg tror det er det de sitter og tenker nå. De kommer til å vurdere sportslig avdelingen fra grunnen av, og kommer de frem til at det beste er en situasjon hvor makten ligger i hendene til hovedtrener, med en sportslig direktør som er administrerende leder og rådgiver, så kommer Sollied til å være høyt på listen over aktuelle trenere.
Men dersom de finner ut at det beste for klubben er en sportslig leder med øverste ansvar, og en lagleder som fungerer mer som en kvalifisert fotballtrener enn manager, ja da er det lite trolig at han får noe tilbud.
I det hele kommer det selvfølgelig til å ligge en intensjon om å bruke talentsatsingen i Trøndelag. Og da er det mulig de kommer frem til at Sollied ikke er aktuell uansett (ikke vet jeg, altså - bare eksempel).
For min del, så håper jeg de nå tar til seg det Tjærnås snakker om: Ha to ører og en munn. At de tar til seg nye impulser. At de kanskje reiser til Amsterdam for å plukke opp noen ideer om hvordan totalvoetbal påvirker arbeidsoppgavene i en klubb som lykkes med det. At de reiser til Dortmund og kikker på hvordan det kan ha seg at hver gang de selger en spiller, så kommer det inn en som er bedre fra talentavdelingen.
Og så skal de selvfølgelig ikke kopiere dette. De skal ta tak i de tingene som kan bygges på, og i disse, tilpasse og implementere de nye ideene man har tro på. Vi har har kanskje Norges desidert største talentsatsing i Salmar-akademiet, og vi har Norges beste fasiliteter. God eller dårlig økonomi, dette er to av et stort lass med ting vi kan bygge videre på. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 08.08.2014 14:05 Post subject: |
|
|
OrionPax wrote: |
Gjelder ikke det samme TS? |
TS har jo faktisk fått det til andre steder også. Gent var ikke akkurat en storhet i belgisk fotball før hans inntreden. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 08.08.2014 14:05 Post subject: |
|
|
Stemmer nok det. Men husk at T. Sollied trente Belgiske klubber med suksess rett etterpå. Ingen garanti for at han lykkes hos oss, men tror nok dette vil styrke sjansene for å lykkes. Koteng sa vel at ingen trener var for dyr, så lenge det blir en suksesshistorie ut av det. Så jeg tror nok de spør eller har spurt han om han er sugen på en jobb i Trondheim. Vi trenger en sterk personelighet som aldri før. _________________ thumb/b2gwNyta.jpeg |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 08.08.2014 14:07 Post subject: |
|
|
JanneB wrote: | Jeg tror ikke de har tid til å vente til nest styremøte før de banker dette på plass.
Den første klubben som avsetter treneren sin i Belgia vil med stor sannsynlighet henvende seg til Sollied som erstatter. Hvis vi skal sikre oss Trond så må det gjøres nå.
Det som kan ha avgjort at han ikke ble trener allerede nå var fordi RBK ikke hadde bestemt seg om de skulle ha en manager eller ei, mens Sollied, ifølge han selv, var klar på at han måtte ha totalt sportslig ansvar. |
Jeg har tro på at Sollied vil bli tidenes første RBK-Manager offensielt(Eggen var jo en slags Manager selv om han selv sa at han bare var "trener". |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 08.08.2014 14:10 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: | OrionPax wrote: |
Gjelder ikke det samme TS? |
TS har jo faktisk fått det til andre steder også. Gent var ikke akkurat en storhet i belgisk fotball før hans inntreden. |
Belgierne har jo også gitt Sollied mye av æren for deres fremgang på fotballbanen også. |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 08.08.2014 14:35 Post subject: |
|
|
JanneB wrote: | Grøsser over tanken på Fagermo som RBK sjef. Det jeg har hørt er at han ikke er veldig godt likt av spillergruppa i Odd, hvis det stemmer, så blir han spist opp i RBK hvis han kommer på "ond" siden til Micke eller Strandberg.
Hiv hele prosessen på sjøen og ansett Sollied. |
Tror du Trond Sollied er godt likt av spillergruppa i klubbene han er inne i? Tvert imot vil det overraske meg om dette er noe Sollied bryr seg særlig om. Og når det gjelder spist opp av Dorsin/Strandberg: disse to håper jeg virkelig vi ikke får se på banen i svart og hvitt i 2015.
Dorsin er en sympatisk fyr, men nå er han dessverre for treg og dårlig. Han minner stadig mer om Fredrik Winsnes i hans siste sesong for klubben, det blir noe ubehjelpelig og litt trist over det hele.
Strandberg er verken god nok eller en sympatisk fyr (på banen - vet ikke hvordan han er privat). Vil ikke forundre meg om han går hen og erstatter Forren i Molde med tid og stunder. |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 08.08.2014 14:57 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: |
Spillere som Jørgen Horn, Øyvind Storflor og Peter Kovacs du mener? Felles for dem alle var vel at ingen andre ville ha dem, men at de ble støttespillere i Godset. Godset, klubben som ikke hadde vunnet serien i moderne tid og som siden 70-tallet har vært like mye i 1. div som i Eliteserien.
Du mener det var å forvente at denne klubben skulle ta gull i konkurranse med RBK og Aker FK og deres budsjetter? |
Fint å bare nevne spillere som passer argumentasjonen din. Jeg orker ikke å liste opp alle spillerene det laget hadde tilgjengelig som var god kvalitet, men jeg regner med at du er godt klar over de. Hvis du virkelig mener at Deila fikk gull utav bare gråstein, så er du langt ute å kjøre.
Det er ikke noe poeng å dra inn RBK og Molde sine budsjetter all den tid at RBK forvaltet midlene sine ekstremt dårlig i tillegg til å ha trenere som var langt under pari både i 2012 og 2013. Molde tok gull i 2012, men fikk en skikkelig kollaps i starten av 2013 som gjorde at de var ute av gullkampen tidlig. Det var ikke å forvente at Godset skulle ta gull, men det var heller ikke en enorm prestasjon som overrasket alle. Det var bare flaks at Perry ikke tok det samme gullet, men kanskje du også synes han var en kjempebra trener. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 08.08.2014 15:16 Post subject: |
|
|
Adam Larsen Kwarasey: Debuterte profesjonelt med Godset.
Vilsvik: Debuterte profesjonelt med Godset.
Jørgen Horn: Vrakgods
Kim Andre Madsen: En lang karriere i Nybergsund og Lyn før han begynte i Godset
Storbæk: Aner ikke hva de betalte for ham, men en back på over 30 år var neppe dyr
Keita var egenprodusert
Stefan Johansen kom som unggutt og ble knallgod under Deila.
Fremover spilte de med spillere som nevnte Storflor og Kovacs.
Poenget mitt er at de har kjøpt veldig få etablerte stjerner, men de har vært flinke til å hente spillere. Jeg antar at treneren som har vært der i 5-6 sesonger har en god del han skulle ha sagt i den sammenhengen, det er da også en ikke uvesentlig del av det å jobbe som trener for en klubb i eliteserien. Han har altså vært flink til å hente billige unge spillere som passer inn i hans måte å spille på og utvikle dem til klassespillere. Høres greit ut for meg om han tar med seg det til Rosenborg.
Så lenge han faktisk har bygd opp den knallgode stallen og utviklet spillerne selv så er det egentlig et argument for å hente Deila at han vant TL med en såpass god tropp! |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 08.08.2014 15:18 Post subject: |
|
|
Trond sollied eller ei..håper de bruker penger på en kvalitets trener nå.Kan være det som skal til for og få RBK opp og gå igjen.
Jeg føler det er ikke så mye som skal til..selv om jeg synes vi har alt for dårlige spillere. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 08.08.2014 15:24 Post subject: |
|
|
Thomas Doll burde gå an å hente fra Ungarn. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 08.08.2014 16:24 Post subject: |
|
|
Nordicbet sluttet å ta spill på RBK sin neste trener? |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 08.08.2014 17:24 Post subject: |
|
|
JanneB wrote: | Nordicbet sluttet å ta spill på RBK sin neste trener? |
Ja men det var sikkert grunnet artikkelen om at Kåre er lovet to nye år.
sikkert uklart for dem om det er som hovedtrener. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.08.2014 21:17 Post subject: |
|
|
Nei, de sluttet å ta spill før det ble kjent. Rare greier. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 08.08.2014 21:43 Post subject: |
|
|
De er vel ikke dummere enn som så at de skjønner tegninga når Sandstø får en deltids kontrakt. |
|
Back to top |
|
 |
knoff2010 Junior
|
Posted: 18.08.2014 11:12 Post subject: |
|
|
var på fest i Skien i helga, hvor blant annet en ivrig Odd supporter som jobber i banken til Fagermo var.
Det kan se ut til at Fagermo har sjekket finansiering på en spesifik bolig i trondheims området.
dette håper jeg av hele mitt hjerte er feil.... |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 18.08.2014 11:13 Post subject: |
|
|
Fylleprat! (håper jeg) _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.08.2014 11:20 Post subject: |
|
|
Det er naturlig at Fagermo blir snakket med i en ansettelsesprosess, men jeg nekter plent å tro at det er bestemt ny hovedtrener allerede nå.
Klubben/Koteng har vært tydelig på at det skal gås gjennom hele det sportslige leddet og forskjellige modeller skal vurderes. Jeg skal ikke kategorisk benekte at Fagermo blir trener (selv om jeg håper vi sikter høyere), men jeg tviler som sagt sterkt på at vi er i nærheten av å få noen signatur fra Brutter'ns erstatter. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 18.08.2014 11:29 Post subject: |
|
|
Tviler på at Fagermo har forpliktet seg til noe som helst nå i innspurten av sesongen. Tipper han forholder seg til jobben sin i Odd intill videre. Men at han har pratet med RBK, det er no relativt sikkert _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 18.08.2014 11:34 Post subject: |
|
|
Jeg mener at kvaliteten på spillerstallen er viktigere enn hvilken trener man går for. De fleste trenerne i tippeligaen og 1 divisjon kan sitt fag det er jeg helt sikker på!
Uansett hvilken trener RBK satser på så vil han ta over en spillerstall som ikke er god nok for gull i tippeligaen per dags dato. Det er bare å se på tabellen de siste årene. Det er fakta, vi har ikke gode nok spillere, jeg er så lei av utsagn som: vi er gode nok til gull, vi har en god nok tropp osv.
NEI VI HAR IKKE DET. VÃ…KN OPP FOLKENS!
Jeg er ikke så opptatt på hvem som tar over, jeg er mest opptatt om denne personen har evnen til å finne spillere som er sultne og motiverte nok og om han har evne til å utvikle spillere. Så må han tåle ett vist forventingspress slikt som det er i RBK.
Jeg kunne fint levd med Fagermo eller Grindhaug  |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 18.08.2014 11:37 Post subject: |
|
|
gurgla wrote: | Jeg mener at kvaliteten på spillerstallen er viktigere enn hvilken trener man går for. De fleste trenerne i tippeligaen og 1 divisjon kan sitt fag det er jeg helt sikker på!
.........
Jeg er mest opptatt om denne personen har evnen til å finne spillere som er sultne og motiverte nok og om han har evne til å utvikle spillere. Så må han tåle ett vist forventingspress slikt som det er i RBK.
| Er det bare jeg som ser at disse to avsnittenen ikke henger på greip, og at de i tillegg totalt overser spørsmålet om organisering og bemanning av sportslig avdeling? |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 18.08.2014 12:26 Post subject: |
|
|
gurgla wrote: | Jeg mener at kvaliteten på spillerstallen er viktigere enn hvilken trener man går for. De fleste trenerne i tippeligaen og 1 divisjon kan sitt fag det er jeg helt sikker på! |
Tror du undervurderer kraftig hva en skikkelig trenerkapasitet er verdt her. Klubbens viktigste person i mine øyne, hva gjelder det sportslige. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 18.08.2014 12:32 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Klubben/Koteng har vært tydelig på at det skal gås gjennom hele det sportslige leddet og forskjellige modeller skal vurderes. Jeg skal ikke kategorisk benekte at Fagermo blir trener (selv om jeg håper vi sikter høyere), men jeg tviler som sagt sterkt på at vi er i nærheten av å få noen signatur fra Brutter'ns erstatter. |
La meg spole fremover til pressekonferansen med Koteng i desember/januar:
"Dag Eilev fremsto tidlig i prosessen som den mest åpenbare trenerkandidaten for Rosenborg."
Jeg tror de allerede mer eller mindre har bestemt seg. Eneste annen mulighet er dersom noe uventet skulle skje med andre kandidater (les: Deila), eller at noen trenere (les: Sollied) går proaktivt inn til klubben og foreslår sitt eget kandidatur. |
|
Back to top |
|
 |
ImNotFreddy Senior
|
Posted: 18.08.2014 12:35 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Det er naturlig at Fagermo blir snakket med i en ansettelsesprosess, men jeg nekter plent å tro at det er bestemt ny hovedtrener allerede nå.
Klubben/Koteng har vært tydelig på at det skal gås gjennom hele det sportslige leddet og forskjellige modeller skal vurderes. Jeg skal ikke kategorisk benekte at Fagermo blir trener (selv om jeg håper vi sikter høyere), men jeg tviler som sagt sterkt på at vi er i nærheten av å få noen signatur fra Brutter'ns erstatter. |
Det er vel såpass enkelt at om Fagermo allerede har sett på bolig så er det bare for styret å gå da Koteng ikke bare har sagt at de skal gå igjennom hele sportslig avdeling, men også at de ikke engang har begynt å se etter trenere. _________________ "Trua på at alt går an gjør oss god, å i stand te å vinn." |
|
Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 18.08.2014 12:35 Post subject: |
|
|
For å sette det på spissen:
Jeg og du ville sikkert skapt gode resultater med Barcelona eller City
Selvfølgelig er en trener viktig men om produktet han tar over ikke er bra nok så hjelper det fint lite.
En ny trener trenger tid for å skape sitt verk, det nytter ikke å sparke folk etter 1-2 sesonger fordi man ikke underholder, spiller offensiv fotball osv. Troppen trenger store utskiftninger og slikt er ikke gjort over natten.
En ting er å finne rette spillertyper men det koster også penger. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 18.08.2014 13:23 Post subject: |
|
|
TROND, REDD OSS! ! !  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
|