English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK og treningskultur
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 98, 99, 100  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Attaboy
Veteran

PostPosted: 15.08.2014 22:09    Post subject: Reply with quote

Det som gjerne irriterer meg mest i barnefotballen, er at det trenes for lite på mottak, og hva som bør gjøres/konkluderes med i de neste få sekundene etter at man (eventuelt) har fått kontroll på ballen. Bare her, ved å mestre dette, vil man kunne få store fortrinn i spillet og ovenfor andre lag. For tom i Tippeligaen ser man at slike «basisferdigheter» ikke er til stede.

Spill mest mulig fotball og ha det gøy, men noen prekære ting bør man også trene på.
Spartacus
Veteran

PostPosted: 15.08.2014 22:20    Post subject: Reply with quote

Er ikke uenig i dette, men man kan implementere dette inn i spillet. Spille på små baner. Ellers må man bygge opp elementær teknikk, men igjen, få øvelser med fokus på kvalitet. Pasninger og mottak bør det legges vekt på at pasningen slås med kraft, og etterhvert bør man legge opp til stressfaktorer.

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran

PostPosted: 15.08.2014 22:30    Post subject: Reply with quote

Det er ingen motsetning mellom å spille mye fotball, og å legge inn enkelte løpeøvelser samtidig.

Vi hadde kjempesuksess med dette iallefall. Vi overtok et lag med spillere, som stort sett bare spillte fotball på de orgniserte treningene, og bittelitt på skolen. Ellers bodde de for spredt til at det ble særlig fotballspilling på fritida. Dette laget tapte omtrent alle kamper i sesongene før vi overtok. De spillte jevnt eller var bedre enn motstnaderne i starten, men sprakk alltid tapte på slutten av kampene. De var første kull i kommunen som hadde hatt alidrett som standard i de første årene.

Vi fikk 2 treninger i hall første vinteren. 1 trening i en greit stor hall, og en trening i en bitte liten gammel gymsal. Etter en prat med ungene på høsten, var det klart at de var svært lei av å tape alle kamper på slutten. Det ble derfor enighet om at treningen i liten hall, skulle være styrke og kondisjon, mens treningen i stor hall var fotball.

Beste sesong, vant laget mer enn halvparten av kampene, fordi de holdt kampen gjennom. I fortsettelsen når grunnformen var inne, ble omtrent alle treninger avsluttet med 10-15 min intensive løpsøverlser av forskjellige slag, og laget var i alle årene blant de sterkeste lagene kondismessig.

De første 45-75 (aldersavhengig) var selvsagt med ball og rent fotballorientert. løpengen var kun en spiss på treningen for å ta ut det siste og presse ungene ut over det de klarte ved fotballspill.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 15.08.2014 22:44    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Si meg, finnes det noen instrukser som deles ut til foreldre og andre som blir trenere for et lag? En liten folder fra sentralt hold kunne de i det minste ha fått.

De trenerne som gidder ta kurs får flere bøker. Bøkene kan bestilles uavhengig av kurs også. Litt individuelt hvordan klubbene gjør det utover det, men det er vel ganske vanlig å arrangere en trenerkveld rett før sesongstart der det vises noen foiler og deles ut noen infoskriv/infohefter, sikkert også avhengig av klubbens økonomi og rutiner.
Noen klubber har ganske profesjonelt opplegg langt ned i aldersgruppene med oversikter over hva de skal trene på hver trening gjennom sesongen, der foreldre/spillere får tilgang til både plansjer og videosnutter på forhånd for å eventuelt kunne øve på egen hånd om de vil.

Alle trenere skal i teorien også kunne ha tilgang til treningsøkta, en samling med illustrerte øvelser som i hovedsak er ledsaget av videoklipp. Som linken viser, var det 1000 klubber som hadde tatt i bruk tilgang til treningsøkta pr april i fjor. Det er omtrent halvparten av klubbene som er tilknyttet NFF.
Det er nok også ulik praksis og/eller varierende informasjonsflyt i klubber. Har hørt flere som aldri har hørt om tilbudet, mens andre i samme klubb bruker det mye.

Over tid vil man uansett sitte igjen med et utvalg innarbeidete øvelser man synes fungerer godt og ser kanskje ikke behovet for å bruke tjenesten for å hente øvelser.
Denne innloggingstjenesten gir også muligheter til å ta i bruk individrettede registrerings- og planleggingsverktøy. Vet ikke om akkurat det er særlig mye brukt, men tror ikke det er mange som bruker det. Blir kanskje for tungvint og uhensiktsmessig for de som allikevel gidder bruke tid på å registrere individuell statistikk?
Samtidig er det nok for mange andre ikke akkurat et skrikende behov for å registrere individuell progresjon, og bruke informasjonen til noe, i et idrettsklima der lik spilletid teller mest og der det for sikkerhets skyld kanskje oppleves som tryggest å passivt motarbeide eller fortie alt som kan tolkes som "spissing".

Ellers til de som er opptatt av å trene utholdenhet uten ball for ungene: Det er ikke på utholdenhet norske fotballspillere ikke har klart å hevde seg internasjonalt, men på grunnleggende tekniske ferdigheter. Den balltreningen/ferdighetsutviklingen de går glipp av i den motoriske gullalderen klarer de kanskje aldri å kompensere for senere.

For å sette det helt på spissen, så kan man begynne å trene utholdenhet "mange år senere" og fremdeles komme seg opp på et greit nivå. Kondis kan også kanskje for mange mye lettere trenes alternativt utenom fotballtreningen. For eksempel ved at mamma eller pappa løper med ungene til og fra fotballtreningen i stedet for å kjøre dem i bil ... Men da sprekker vel tidsplanen ... Far rekker ikke sykkelturen med treningsgjengen og mor rekker ikke timen på treningssenteret. Razz

Et tankekors også at foreldre gjerne angivelig ikke tør la ungene ferdes alene langs veien til fotballbanen / skolen etc på grunn av alle bilene og den uvettige kjøringen. Som gjerne er foreldre med stram tidsplan som har det travelt med å levere/hente egne unger. Så derfor kjører de ungene til fotballtreningen / skolen i stedet. Og risikerer at den ambisiøse og stramme timeplanen sprekker. Så da må man kompensere med å kjøre på litt ekstra. Slik at andre foreldre ikke tør la ungene osv
Og det føler noen at man må kompensere med at ungene skal løpe helt uten ball på fotballtrening. Som kanskje er den eneste gangen de har anledning til å trene fotballferdigheter relasjonelt den uka?

Terrengløp kan de trene utenom fotballtreningen, sier nå jeg. Kan det ikke trenes med en ball, så trener vi ikke på det, er min/vår filosofi.

Edit: Noen tastefeil.

Last edited by gisp! on 15.08.2014 23:22; edited 3 times in total
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 15.08.2014 22:48    Post subject: Reply with quote

PerO

Det er litt vanskelig når jeg ikke får tak i hele sammenhengen her, men jeg tenker at dere her gikk i en klassisk felle. Her var fokuset resultater, og ikke utvikling. Man må også ha en lengre studie for å finne ut hvordan det gikk med hver enkelt deltager, med alt det innebærer. Derimot, man vet at det er mange som faller av lasset når de kommer i tenårene, og en av faktorene er at man går lei dette resultat jaget. Man kan få en kortidsgevinst, men det er ikke det vi er ute etter. En annen faktor, som hører innunder dette, er at trenerne ofte prioriterer de fysisk best rustede. Blant annet for å vinne fotball kamper, og man ser trenere med en relativ kynisk holdning for å vinne kamper.

Der jeg kommer fra er det ganske vanskelig å få halltider, og jeg synes det er en merkelig prioritering å bruke opp en hall time på kondisjon og styrke. Eventuelt kunne man spilt tre mot tre, og de andre kunne i pausen gjort enkle styrkeøvelser.

Zeman
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 15.08.2014 22:52    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Samtidig er det nok for mange andre ikke akkurat et skrikende behov for å registrere individuell progresjon, og bruke informasjonen til noe, i et idrettsklima der lik spilletid teller mest og der det for sikkerhets skyld kanskje oppleves som tryggest å passivt motarbeide eller fortie alt som kan tolkes som "spissing".

Dette er virkelig et ømtålig tema for diskusjon.
attach
Forumsjef

PostPosted: 15.08.2014 23:00    Post subject: Reply with quote

Takk for innsikten, gisp!. Da står det tross alt litt bedre til enn det det tilsynelatende gjorde i mi tid (passert 30 nå). På den tiden virket det som at alt foregikk på lykke og fromme.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 16.08.2014 00:45    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
PerO

Det er litt vanskelig når jeg ikke får tak i hele sammenhengen her, men jeg tenker at dere her gikk i en klassisk felle. Her var fokuset resultater, og ikke utvikling. Man må også ha en lengre studie for å finne ut hvordan det gikk med hver enkelt deltager, med alt det innebærer. Derimot, man vet at det er mange som faller av lasset når de kommer i tenårene, og en av faktorene er at man går lei dette resultat jaget. Man kan få en kortidsgevinst, men det er ikke det vi er ute etter. En annen faktor, som hører innunder dette, er at trenerne ofte prioriterer de fysisk best rustede. Blant annet for å vinne fotball kamper, og man ser trenere med en relativ kynisk holdning for å vinne kamper.

Der jeg kommer fra er det ganske vanskelig å få halltider, og jeg synes det er en merkelig prioritering å bruke opp en hall time på kondisjon og styrke. Eventuelt kunne man spilt tre mot tre, og de andre kunne i pausen gjort enkle styrkeøvelser.

Det var resultatorientert, men ikke fra trenere ledere. det var resultatorientert fra barna, fordi de tapte så mye at flere var i ferd med å slutte fordi det var kjedelig. Det var derfor nødvendig å gjøre noe drastisk som ga dem håp om å komme opp på samme nivå som de andre lagene. det virket, og deltagelsen var meget høy i flere år. Vi var stort sett i overkant av 20 gutter på trening, av totalt 28 gutter på alderstrinnet i området. Det er ikke ille.

Ellers fulgte vi reglene om at alle skulle få spille. Ikke minuttslavisk slik enkelt tolker det, men mer etter at de fikk være på banen så lenge innsatsen var der. Faktisk klarte vi etterhvert å få de til å ta seg såpass ut, at de gjerne kom og byttet selv når de var slitne. Dermed fikk i praksis alle spille så mye som de ville/orket.

Frafallet var meget lite i den perioden vi trente guttene. Det kom først litt etterpå, når de kom opp i tenårene og hadde begynt med 11 fotball. Da hadde de andre, mer utdannede trenere.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.08.2014 03:00    Post subject: Reply with quote

Det er en svært vanskelig balansegang mellom spissing/topping og solidaritet ved å gi alle spilletid i Norge. Der man i gode fotballnasjoner begynner å legge opp individuelt opplegg når pjokken er 8-9, får man liksom ikke lov å være stjerne før man kommer i konfirmasjonsalder her til lands. Alle skal få være med og føle at de bidrar og får sjanser, noe jeg isolert sett ser på som en god ting sosialt. Samtidig er det neppe bra for utviklinga til de som skiller seg ut.

Uansett ser jeg på det som litt kvasi når folk som Semb, som ønsker dagens modell i bredde- og utviklingsfotballen samtidig får blod i bamsen når han ser spillere med "unorske" evner fra andre land med en mer individuell og spisset treningsmodell gjøre det bra i TL, og etterlyser flere slike spillere med norsk pass.

Måten ting gjøres på i dag er gull sosialt, men om man vil tenke på best mulig talentproduksjon er det noe annet. Jeg husker RBK fikk pes da de ønsket å invitere de beste talentene i 12-års-alderen i kretsen til en ukentlig (eller var det annenhver uke) trening rundt Lerkendal. Det skal ikke være klasseskille på det sporslige før man er junior i Norge - på godt og vondt.
Spartacus
Veteran

PostPosted: 16.08.2014 14:00    Post subject: Reply with quote

PerO
Quote:
Det var resultatorientert, men ikke fra trenere ledere. det var resultatorientert fra barna, fordi de tapte så mye at flere var i ferd med å slutte fordi det var kjedelig.

Selvfølgelig, barna vil selvsagt vinne, men det er pedagogen som har ansvaret med å se hele bildet. Jeg har selv spilt på et lag med trenere med samme innstilling. Vi var fysisk godt trent, men de flest hadde mangelfulle individuelle ferdigheter. Det var en langrennsløper som var stjerna på laget, men han var kanskje blant de dårligste til å spille ball. Når vi kom opp på stor bane var taktikken følgende, vi spilte med en sweeper som var svært rask, og hadde en spiss som var svært rask. Sweeperen løp opp alle, og målet var å sende flest mulige kanoner frem til den raske spissen. Vi vant omtrent alle kampene vi spilte, og de fysisk store spillernee ble dyrket.

Det som skjedde var at de med biroller ble etterhvert svært lei, og de fikk aldri ballkontakt til å utvikle seg. Stjernene (de fysisk monstrene) ble dyrket, men etterhvert som de ble eldre ble de bare helt gjennomsnittelig lokale spillere. Denne treningsformen, fysikk og fokus på resultater bidro til at enkelte spillere ble dyrket, men de utviklet seg ikke til å bli gode fotballspillere. De stagnerte. De som hadde biroller ble lei, og frafallet ble stort, og de som ikke hadde disse fysiske egenskapene ble ikke prioritert.

Dette err ikke unikt, men et ganske vanlig bilde på hvordan bredde fotballen ble drevet for ti år siden, og det finnes mange av de den dag i dag. Jeg husker når jeg spilte på kretslaget var samtlige omtrent 15 -20 cm høyere enn meg, og stort sett var det langrennsløpere jeg spilte med. Undertegnede var med på grunn av sin hurtighet, og fikk beskjed om å løpe konstant. Selv vil jeg spille fotball, leke med ballen, spille veggspill og alt det det, men det ble ikke godt motatt. Da var det rett på innbytterbenken, og etterhvert ble jeg lei og sluttet på kretslaget.

Poenget er at man får en kortsiktig gevinst, men man får i lengden et str frafall, og man utvikler ikke gode fotballspillere.

PerO
Quote:
Frafallet var meget lite i den perioden vi trente guttene. Det kom først litt etterpå, når de kom opp i tenårene og hadde begynt med 11 fotball. Da hadde de andre, mer utdannede trenere.

Nettopp.

Zeman
Back to top
Kalle_Løken
Junior

PostPosted: 16.08.2014 17:02    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at Barcelona har utviklet så mange gode spillere er at juniorlagene aldri spiller for å vinne, kun for å utvikle spillernes tekniske - og etter hvert taktiske ferdigheter. I Norge synes man det er stort og flott om man vinner på grunn av et par dødballer eller kontringer, men glemmer å utvikle spillernes ferdigheter. Tvert i mot virker det som om målet er å gjøre spillerne dårligere individuelt, for å dyrke frem et kollektiv som er "best uten ball". Ingen blir gode fotballspillere ved å løpe etter ballen eller ved å vinne slåsskamper på dødballer. Grunnen til at jeg selv sluttet med fotball var at jeg likte å slå korte pasninger, noe som er bannlyst i norsk fotball. Her skal man helst slå langt og prioritere dødball og dem som utvikler seg tidlig fysisk.

Om Messi hadde blitt født i Norge, ville han sikkert ikke fått spille fordi han var for liten. Et lag bestående av store, men tekniske svake, 12-13-14-åringer kan kanskje vinne kamper på fysikk mot bedre teknikere, men i lengden vil de som utvikler seg senere fysisk ta igjen det forspranget også på det området og dermed utklasse dårligere tekniske spillere.

Norge kommer aldri til å bli en brukbar fotballnasjon før siste rest av Drillo-fotballen er drevet ut for godt. Heldigvis finnes det imidlertid folk som Deila som gir håp om at man kanskje kan begynne å forstå fotball her i landet også. Problemet er at for hver Deila er det ti stk. Rekdal, Semb, Mjelde, Nordlie osv. som ser det som sin oppgave å ødelegge andre lags spill i stedet for å bygge noe selv.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 16.08.2014 18:09    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
PerO
Quote:
Det var resultatorientert, men ikke fra trenere ledere. det var resultatorientert fra barna, fordi de tapte så mye at flere var i ferd med å slutte fordi det var kjedelig.

Selvfølgelig, barna vil selvsagt vinne, men det er pedagogen som har ansvaret med å se hele bildet.

Hjelper jo ingenting med en pedagog sm ser helhetsbildet, hvis bildet er borte.

Jeg skrev jo at de var så dårlig trent, og tapte så mye at minst halve laget var i ferd med å slutte. Da måtte noe gjøres.

De ble aldri trent til å være i vesentlig bedre form enn andre lag, men opp til et nivå hvor de kunne holde følge med andre lag.

Resten var utvikling av fotballferdigheter.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 16.08.2014 19:32    Post subject: Reply with quote

PerO

Litt spøkefullt, men var det fat camp? Hvorfor var de så dårlig trent sammenlignet med gjennomsnittet?

Jeg lurer også på hvorfor dere ikke klarte å få løftet den fysiske formen til disse barna gjennom fotball spesifikk trening? Ettersom dere brukte opp en fotballtrening (halltime) av to i uken på kondisjon og styrke. Det er ganske mange ballberøringer man går glipp av, og det er det desidert viktigste for utviklingen av fotball ferdigheter.

Oppsummert, gjennom fotball spesifikk trening vil man om det er tilrettelagt på en riktig måte få opp både den fysiske kapasiteten og den styrken man behøver. Gjennom denne spesifikke treningen vil man også øve, og bli utsatt for gjentatte ballberøringer noe som er det absolutt vitkigste for utviklingen av unge fotballspillere. Dette krever tålmodighet og man må akseptere at man ikke lykkes med en gang. Man må ha et langtidsperspektiv, men samtidig må man legge opp løpet slik at barna opplever mestring. Dette innebærer differensiering, noe de fleste feiler på, og dermed dreper man også all motivasjon.

Zeman
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 16.08.2014 21:02    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
PerO

Litt spøkefullt, men var det fat camp? Hvorfor var de så dårlig trent sammenlignet med gjennomsnittet?

Står i beskrivelsen. De bodde såpass spredt, og med så få iunger i hvert område at det ble for lite aktivitet på fritid utenom trening Smile

Og som jeg sa, å få en skokk på 20+ unger mellom 8 og 12 til å holde intensiteten tilstrekkelig ved rene fotballøvelser, det er bortimot umulig. Så for å toppe den "trimmen" de klarte å få gjennom fotballøvelser, ble det 10-15 minutter på slutten av hver trening med kondis/styrke

Den ene halltreningen med ren fysikk, var kun en vinter for å ta et stort steg opp fra nesten ingenting.
Back to top
DelPiero
Proff

PostPosted: 16.08.2014 22:04    Post subject: Reply with quote

Noen som har inngående info om hvordan treningsuka til Rbk har vært i vinter, samt hvordan den har vært når serien har startet og de har hatt kamp søndag-søndag?
Hvor mange fotballøkter har de? Hvor mange økter av annet slag har de?
ImNotFreddy
Senior

PostPosted: 17.08.2014 02:21    Post subject: Reply with quote

Ifølge timeplanen, så har de restitusjonstrening dagen etter kamp, og fri dagen etter det igjen for så å ha "fellestrening" hver dag frem til neste kamp. Jeg antar at fellestrening betyr fotballøkter.
gisp!
Legende

PostPosted: 18.08.2014 20:13    Post subject: Reply with quote

Krempasning fra Bent Skammelsrud til denne debatten.
Quote:
- I VM ble det løpt fryktelig mye. Det er betimelig å stille spørsmål om det trenes nok. Det gjelder også norsk fotball generelt. At man blør litt for drakten, viser vinnervilje og at man gjør sitt beste. Det svinger så fælt, både som lag og enkeltspillere. Det kan være en sammenheng mellom dette og treningshverdagen.
... - Det er litt rart at ingen har spurt oss om hva var det vi gjorde i treningshverdagen. Man sier gjerne at fotballen har endret seg, men det er jo en del man kan ta med seg selv om det skjer endringer hele tiden, sier Skammelsrud, og poengterer at han er klar over at Erik Hoftun allerede bidrar med sine erfaringer i klubben.

... - Nå er treningshverdagen blitt sånn at man spiller kamp søndag, har restitusjonstrening mandag og fri tirsdag. Hvis vi hadde tapt mot Brann, så hadde vi trent hardt mandag og tirsdag, selv om det kanskje ikke er fysiologisk riktig, sier Skammelsrud.

Mer i artikkelen i VG.
danielsk
Veteran

PostPosted: 19.08.2014 13:42    Post subject: Reply with quote

- RBK skal bli best trent igjen
http://www.adressa.no/100...457417.snd
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 19.08.2014 13:58    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Krempasning fra Bent Skammelsrud

Når jeg leste den delen av setningen ble jeg først glad, så trist. Sad

Det er bare å håpe at absolutt alle steiner snus, og at vi både på banen og brakka gjør det som skal til for å bli en stormakt igjen. De trenger supporterinnstilling - ingen skal gå foran klubbens beste!
SeG
Veteran

PostPosted: 19.08.2014 14:02    Post subject: Reply with quote

Koteng skal ha at han frir til supporterne for tiden. Sier det vi ønsker å høre og viser at han skal ta tak der det tak tas bør. Håper og tror dette blir gjennomført også, flott Koteng!

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 19.08.2014 15:11    Post subject: Reply with quote

Ikke bare er han stor i kjeften, men han har også vist evne til handling så langt.

Det har gått alt for langt også hos oss, men vi fremstår nå som en foregangs(stor)klubb på opprydning gitt at alt snakket gjennomføres. Det skal ryddes kraftig opp og gå gjennom alle aspekter i klubben fra ledere til kosthold. Koteng tør å snakke åpent om å hente inn ekstern kompetanse og ressurser, fremfor å fremme kameraderi og enkle løsninger som både vi og andre har drevet med i lang tid. Ingen er fredet i prosessen for å få klubben på rett kjøl.

Det viktigste er at dette gjøres i grevens tid, dvs før vi er i økonomisk situasjon som VIF og LSK, eller sportslig situasjon som Brann og Tromsø.
larsarus
Legende

PostPosted: 19.08.2014 15:18    Post subject: Reply with quote

Styret har møttes og kommet frem til at de skal sette sammen en komité som skal finne ut hvordan RBK skal bli best trent. Ligger ikke det under den neste hovedtrenerens ansvar? Jeg bare spør - det er flott at RBK skal bli best trent igjen, selvsagt...
Back to top
ImNotFreddy
Senior

PostPosted: 19.08.2014 15:24    Post subject: Reply with quote

Nå var vel både trener og assistenttreneren også til stede på møtet, så ser ikke noen problemer med den planen. Det de finner ut kan jo ikke bare brukes av nåværende og kommende trenere, men kan også brukes til å finne en trener som er kompetent på området.

På toppen av dette så kan det føre til at RBK faktisk blir en foregangsklubb når det kommer til fysisk trening om vi satser noen kroner på det og inngår samarbeid med lokale forskningsinstitusjoner som det Høgmo forsøkte når han var i klubben.

Selv en fremtidig ønsker sikkert å bli bedre, og det å ha slike ting på plass kan faktisk gjøre oss mer attraktive for trenere også.
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 19.08.2014 18:40    Post subject: Reply with quote

Hva så med klovnen som har hatt ansvaret for den fysiske biten de siste årene, nemlig GHH ?
Slik jeg ser det er denne saken en direkte oppsigelse av vedkommende og godt er det.
Back to top
TottoD
Proff

PostPosted: 20.08.2014 20:06    Post subject: Reply with quote

http://bossblogg.no

Nok et innlegg om treningen til RBK.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 98, 99, 100  Next
Page 62 of 100

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb