English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Tettey
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 166, 167, 168  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran

PostPosted: 07.06.2006 08:20    Post subject: Reply with quote

Slik Karl Oskar Fjørtoft spilte mot Strømsgodset så er jeg ikke i tvil om at Tettey er mye bedre. Fjørtoft hadde voldsomt mange upressede feilpasninger.
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 07.06.2006 16:47    Post subject: Reply with quote

Dersom Tettey var aktuell for Aafk så hadde an vert aktuell både for den sentrale midtbaneposisjonen ( slik at Fjørtoft kunne frigjøres for indreløperrollen) , eller begge indreløperrollene. Han kunne derfor fått mye spilletid, uten at han nødvendigvis hadde klippekort, for så god er han slettes ikke.
Junior

PostPosted: 07.06.2006 17:26    Post subject: Reply with quote

tettey er en framtidens mann bare han gidder og orker å løpe. Kan bli en NESTEN like god spiller so Roar bare han orker, men det er fortsatt roar som holder tempoet oppe og løper som f... Håper han kan lære opp tettey og de andre spillerne til å løpe mer...
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 07.06.2006 17:27    Post subject: Reply with quote

åå som jeg begynner å bli lei den oppskrytinga av Tettey, han har ikke vist noe som skal tilsi at han blir like god som Roar Strand.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 07.06.2006 17:55    Post subject: Reply with quote

Nei Roar viste jo mye av det sine første sesonger i RBK.
Klovn!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 07.06.2006 18:02    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ du mener Solli kan bli like god som Strand?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 07.06.2006 18:04    Post subject: Reply with quote

Må du ty til å finne på argumenter for meg nå?
Strand slo ikke til i begynnelsen på RBK, Tettey har vel gjort det relativt sett bedre i sin første hele sesong enn Roar gjorde. Solligullet ditt har hatt 3 år.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 07.06.2006 18:06    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Solli er elendig jeg, så ikke kall han solligullet mitt. Men jeg blir bare oppgitt når spillere på samme nivå som Solli blir oppskrytt.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 07.06.2006 18:10    Post subject: Reply with quote

Sakens kjerne der er alder og sjanser, Joko.
Eguren fikk aldri samme muligheter som udugelige Solli har fått, til tross for dårligere utgangspunkt mtp kultur og språk.
Tettey er 20 og i sin første hele sesong som A-lagsspiller, og med langt mindre muligheter fra start enn det Solli har hatt i 3 år.

Det er cluet. Om disse etter tilstrekkelige muligheter heller ikke viste framgang/tendenser til å holde nivå er jeg helt enig i at man burde se etter nye klubber til de.

Tettey har vel forresten allerede bedre uttelling på mål og målgivende enn det kløna fra Telemark har på 3 år!??

Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 07.06.2006 19:11    Post subject: Reply with quote

Roar Strand ble ikke fast hos RBK før sesong '94 (Roar var da 24 år!!!), da han kom fra Molde, etter 1 års utlån... Han ankom RBK i '89..

Sesonger

Ã…r Lag Kamper MÃ¥l

2005 Rosenborg 23 4
2004 Rosenborg 23 4
2003 Rosenborg 18 2
2002 Rosenborg 19 2
2001 Rosenborg 25 8
2000 Rosenborg 18 5
1999 Rosenborg 13 3
1998 Rosenborg 23 12
1997 Rosenborg 23 1
1996 Rosenborg 23 3
1995 Rosenborg 23 4
1994 Rosenborg 22 6
1993 Molde 22 9
1992 Rosenborg 17 1
1991 Rosenborg 22 3
1990 Rosenborg 19 6
1989 Rosenborg 12 0
Sum: 349 74

Han var stort sett innbytter fra han ble utleid Molde..
Juchmako
Junior

PostPosted: 07.06.2006 19:27    Post subject: Reply with quote

Jeg er positiv til å leie ut Alexander Tettey til Aalesund en periode.
Der kommer han (ganske sikkert) til å få masse spilletid, og kan utvikle seg mye Tommel'n opp!
I RBK kommer han ikke til å få mye spilletid hvis vi kjøper Strømstad og Retov, i tillegg til at vi har en del midtbanespillere fra før av.

Nei, jeg har ingen medfølelse for Enga eller Lyn, selv om jeg bor i Oslo.
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 07.06.2006 22:04    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Roar Strand ble ikke fast hos RBK før sesong '94 (Roar var da 24 år!!!), da han kom fra Molde, etter 1 års utlån... Han ankom RBK i '89..

Man kan jo bruke nøyaktig den samme argumentasjonen for Solli, det gjør han ikke til en bedre spiller av den grunn.
Back to top
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 07.06.2006 23:37    Post subject: Reply with quote

Man så jo utviklingen med Strand, slik man ser en utvikling med Tettey. Utviklingen til Solli har stagnert, bälläbällä.

Det er et sjansespill, på mange måter. Hvem visste at Strand skulle bli en bærebjelke gjennom RBKs storhetstid? Hvem visste at Sollis utvikling (som var markant back in they day) skulle stanse opp? Det kunne like gjerne vært en annen spiller.

Ser man en klar utvikling, med fakta på bordet, så bruker man disse tallene til å vurdere om denne personen er noe å satse på fremover. Kortisiktig, og langsiktig.
Maradona
Veteran

PostPosted: 07.06.2006 23:47    Post subject: Reply with quote

Jeg ser sammenligningen med Strand. men ikke med Solli.

Solli debuterte på A-landslaget 20.august 2003, mellom noen uker og max 2 mnd etter at han ankom Lerkendal, da vil jeg kalle han en etablert tippeligaspiller.

Det er ikke Tettey og det var ikke Strand før fikk spille fast for Molde, i en alder av 23 år ... Siden jeg ser utvikling hos Tettey i hver kamp, så har jeg stor tro på at han bli en skikkelig og nyttig spiller for RBK.

Men ingen kan forutsi hva framtiden vil bringe, men jeg ser det som mer sannsynelig at Tettey forsetter utviklingen enn at Solli plutselig begynner å utvikle seg til enn bedre fotballspiller, noe jeg kan tro skjer ved et miljøskifte..

Last edited by Maradona on 07.06.2006 23:54; edited 1 time in total
Back to top
Kafanskavimedhan
Rutinert

PostPosted: 07.06.2006 23:49    Post subject: Reply with quote

har bare en ting og si HeiaVincent: Tommel'n opp!
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 08.06.2006 01:18    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Jeg ser sammenligningen med Strand. men ikke med Solli.

Solli debuterte på A-landslaget 20.august 2003, mellom noen uker og max 2 mnd etter at han ankom Lerkendal, da vil jeg kalle han en etablert tippeligaspiller.

Det er ikke Tettey og det var ikke Strand før fikk spille fast for Molde, i en alder av 23 år ... Siden jeg ser utvikling hos Tettey i hver kamp, så har jeg stor tro på at han bli en skikkelig og nyttig spiller for RBK.

Men ingen kan forutsi hva framtiden vil bringe, men jeg ser det som mer sannsynelig at Tettey forsetter utviklingen enn at Solli plutselig begynner å utvikle seg til enn bedre fotballspiller, noe jeg kan tro skjer ved et miljøskifte..

At Solli debuterte på a-laget den sesongen gjør han ikke automatisk til en etablert TL-spiller. Mesteparten av kampene hans den sesongen var fra innbytterbenken, og endel av de fra innbytterbenken til Odd Grenland. Men du vill kanskje si at Henning Hauger var en etablert TLspiller i januar også? Siden han fikk sin først kamp på landsen da?

Strand hadde 4 år i RBK, samt ett i Molde før han slo igjennom. Solli har snart 3 sesonger i RBK, hvorav det første halvåret stort sett var som innbytter.

Både Solli og Strand har møtt vegger i utviklingen sin.

Solli var mye innbytter i sine 3 første år som TL-spiller. På lik linje med Strand, og begge fikk sitt gjennombrudd på slutten av første halvdel av 20-årene.

Både Solli og Strand har vert brukt som poteter, back, ving, indreløper og anker.

Så likheten mellom Strand og Solli er større en det virker som du ønsker å innrømme. Forskjellen er vel at Solli har vert en større profil både på diverse landslag. Og at Solli har blitt presset mye tidligere. Mest sannsynlig pga alle skadene til Berg og Strand. Samt at Solli har møtt en vegg der Strand tok sitt største og viktigste steg. Men opp til 23-24 års alderen er Solli og Strand meget like utviklingsmessig.

Så om du sammenligner Tettey med Strand er det mye mer nærliggende å sammenligne han med Solli. Det er bl.a. pga følgende grunner:

Begge to har sine styrker i fart, rykk og teknikk.
Ingen av de har den samme løpstaktikken som Strand.
Begge to ønsker å spille som anker, men passer best som indreløper.
Begge to har problemer med passningene sine, og hindrer fremdriften i spillet.

Rent utviklingsmessig ble Solli utropt som en fremtidig stjerne i starten overgangen mellom tennårene og tyveårene.

Og om du ser utvikling hos Tettey i hver kamp så må du se syner. Om vi ser på de to siste kampene hans så er det de dårligste kampene hans i hele år, og han har ikke utviklet seg noe særlig det siste halvåret. Ett halvår der han normalt sett skulle hatt en stor utvikling med tanke på all den tiden han har fått spille sammen med 1.laget.

Så vilke punkter du ser utvikling på fra kamp til kamp hadde vert spennende å høre.

Last edited by ballaballaballa on 08.06.2006 02:04; edited 1 time in total
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 08.06.2006 01:47    Post subject: Reply with quote

HeiaVincent wrote:
Man så jo utviklingen med Strand, slik man ser en utvikling med Tettey. Utviklingen til Solli har stagnert, bälläbällä.

Det er et sjansespill, på mange måter. Hvem visste at Strand skulle bli en bærebjelke gjennom RBKs storhetstid? Hvem visste at Sollis utvikling (som var markant back in they day) skulle stanse opp? Det kunne like gjerne vært en annen spiller.

Ser man en klar utvikling, med fakta på bordet, så bruker man disse tallene til å vurdere om denne personen er noe å satse på fremover. Kortisiktig, og langsiktig.

Er fullt klar over at det er individuellt fra person til person. Og det var ikke jeg som startet med å sammenligne Tettey med andre RBK-spillere, så nok engang går "pro-Tettey-aliansen" til "angrep" på meg for noe som andre gjorde før meg. Merkelig tendens dette.....

Eneste jeg har påpekt er at om du skal sammenligne Tettey med Strand så kan man like godt ta en titt på Solli i samme slengen også. For Solli ligner på Tettey spillemessig, og Solli har mye til felless med Strand utviklingsmessig.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 08.06.2006 02:42    Post subject: Reply with quote

Bare litt klargjøring:

Roar Strand var ving i RBK hele perioden frem til han gikk til Molde. Det var først når han kom tilbake i 1994 han ble satset på som indreløper. Og det er først i de senere år at han av og til ble brukt som back.

I 1991-sesongen spilte han samtlige kamper fra start, men mistet plassen til Totto Dahlum året etter. Jeg greier ikke helt å se likheten med utviklingen til Solli.

Ballaballaballa: Har du noe personlig imot Tettey? Maken til nedrakking av et ungt talent som er inne i sin første sesong der han bidrar i vesentlig grad på A-laget har jeg ikke sett. Jeg syns det du skriver om ham er helt urimelig og til de grader uforståelig. Ingen kan forvente at de yngste og minst rutinerte spillerne skal være stabilt gode over en hel sesong. At prestasjonene varierer er helt naturlig. Det gjør de faktisk på eldre spillere som Ørjan Berg og Roar Strand også, uten at det blir gjort noen stor sak av den grunn. Jeg vil si at Tettey har hatt flere gode enn dårlige kamper i år, og den eneste måten å bli mer stabil på er å la ham få fortsette å spille. Det var mange som kritiserte Fabregas som arvtager etter Vieira i Arsenal-trøya i fjor høst også. Etter storspillet i vår er det ingen som tenker tanken på å bytte ham ut lengre.

En ting til om Tettey som jeg føler blir helt feil er når du sier at han i likhet med Solli er svak i pasningsspillet. Det må jeg si meg fullstendig uenig i. Tettey har vist i år at selv om han er under sterkt press fra motspillere greier han å finne rett adressat på medspiller. I begynnelsen av andreomgangen mot HamKam hadde han noen stygge pasningsfeil, men det har vært unntaket denne sesongen, og ser du kampen under ett hadde Tettey klart færre prosent pasningsfeil mot HamKam enn hva Ørjan Berg hadde mot Brann.

Å leie ham ut syns jeg også blir feil, ettersom han etter min mening er cirka like god som de etablerte midtbanespillerne vi har i troppen, og med litt mer erfaring vil han kunne etablere seg på et enda høyere nivå allerede i høst. Et slikt talent må ikke kastes bort. Når det gjelder hurtighet, målfarlighet, spilleforståelse, pasninger og teknikk har han det grunnleggende inne. Det han må jobbe med er samhandling, taklinger, fysikk og selvtillit.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 08.06.2006 08:57    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Tettey har vist i år at selv om han er under sterkt press fra motspillere greier han å finne rett adressat på medspiller. I begynnelsen av andreomgangen mot HamKam hadde han noen stygge pasningsfeil, men det har vært unntaket denne sesongen, og ser du kampen under ett hadde Tettey klart færre prosent pasningsfeil mot HamKam enn hva Ørjan Berg hadde mot Brann.

Som jeg har påpekt tidligere; Tettey og Solli har kanskje ikke i prosent pasningsfeil og ballmist vært verre enn Berg mot Brann (da særlig 2. omg, i 1. synes jeg han var god), men det er tidspunktet og posisjonen i banen som gjør det mye farligere enn når Berg ligger som anker. Dette har selvfølgelig noe med rutine og erfarenhet å gjøre, men også ren fotballforståelse, som i Berg sitt tilfelle var mye bedre da han var på Tetteys alder enn det Tettey viser nå.
Brady
Veteran

PostPosted: 08.06.2006 09:09    Post subject: Reply with quote

Jeg er nok uenig med deg om at Berg hadde bedre fotballforståelse enn Tettey da de var på samme alder, Dags.

Det året Berg fylte 20 var debutsesongen hans for RBK i 1988. Da spilte han indreløper sammen med Kåre Ingebrigtsen, med Sverre Brandhaug som en sentral offensiv midtbane.

Noen aktuell midtbanesentral var han aldri på den tiden. Det var grovjobben som indreløper han skulle gjøre. Være galeislave slik at Brandhaug kunne bruke kreftene sine offensivt. Sesongen etter var Brandhaug stort sett skadet, men allikevel var ikke Berg aktuell som sentral. Det ble den tidligere vingen og senere høyreback Øivind Husby som fikk den rollen.

Nøyaktig hvor bra fotballforståelse Tettey har, er jeg usikker på, fordi han har spilt såpass lite. Men å si at Berg var bedre da de var på samme alder er jeg helt uenig i. I følge et intervju jeg leste med Tørum nevnte han også nettopp fotballforståelse som en av de sterkeste sidene til Tettey.

Egentlig er jeg forbløffet over hvor bra Tettey er i pasningsspillet. Det er mot normalt at en med så lite erfaring på topplan er så bra allerede. Posisjonsmessig har han sikkert en del å gå på, men det kommer med spilletid.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 08.06.2006 10:01    Post subject: Reply with quote

Selvsagt kan vi bruke etpar-tre år på å spille inn Tettey på den bekostning at vi ikke blir seriemestere. Tettey bør leies ut etpar sesonger og komme tilbake med litt mer erfaring alla Strand. Nå trenger vi rutinerte spillere på midtbanen som kan gå inn og dra lasset på egenhånd. Tettey er flink til å finne upressede medspillere til siden for seg, men spiller alt for sjelden på gjennombrudd enda.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 08.06.2006 10:11    Post subject: Reply with quote

Er uenig, snegle. Jeg tror faktisk vi har større sjanse for å bli seriemester med Tettey på midtbanen enn med Ørjan Berg eller Jan Gunnar Solli.

Dessuten.... At det hele tiden skal spilles gjennombruddsballer er jeg også uenig i. Hvis løpene og bevegelsene ikke er der, er det bedre å holde ballen i laget. Tettey er forøvrig veldig flink til å vende spillet.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 08.06.2006 10:46    Post subject: Reply with quote

Tettey er like irriterende passiv som Solli. Han jobber ikke godt nok defensivt. Han jogger eller står bare og ser på.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 08.06.2006 10:53    Post subject: Reply with quote

Hvordan den defensive jobben skal gjøres er jo treneren ansvarlig for å følge opp. Spillerne må bli fortalt hva som forventes av de, og dette må følges opp hvis de ikke gjør som de blir fortalt.

Dette tror jeg kun er enkle justeringer, for Tettey mangler iallfall ikke løpskraft eller innsatsvilje for å gjøre jobben skikkelig.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 08.06.2006 10:57    Post subject: Reply with quote

Joda, trenere skal kunne påvirke det momentet, men det skal vi ikke si så mye om. Det kan godt hende at Høgmo jobber med det allerede.

Samtidig er det forskjell på lynnet til spillere; Strand, Riseth og Berg er noe annet enn Solli, Helstad og Storflor.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 166, 167, 168  Next
Page 18 of 168

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb