View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
LateBarter Junior
|
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 11.08.2014 13:31 Post subject: |
|
|
Det er mulig Pedersen er en bedre spiller enn Dockal, men han har i alle fall ikke framstått slik så langt i sin Rosenborg-karriere. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 11.08.2014 13:37 Post subject: |
|
|
Synes gamst har vært håpløs. Nekter å stikke på løp, og hvis han mot formodning skulle gjøre det, så stopper han etter 5 meter. Skal alltid ha ball på fot, noe som ødelegger nesten alle kontringer på venstresiden. En ving i Rosenborg skal være villig til å stikke på løp, ikke bare for sin egen del, men også for å frigjøre rom for andre.
Ta med at dødballene har vært elendige den siste tiden så er det liten tvil om at han skal kjempe hardt for å komme inn i startelleveren igjen. Jeg avskriver han ikke helt enda, men etterspør mer løpsvilje og større presisjon fra en spiller som egentlig skal bære frem de andre.
Flott at han ikke har klippekort hos bruttern iallefall. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 11.08.2014 13:50 Post subject: |
|
|
Det må også tas i betraktning at Perry ønsket at man ikke skulle ha ball om man ikke kontret lynhurtig, det var strategien.
Da er det vanskelig for spillere som ikke er raske utpregede kontringsspillere.
Kan godt hende Gamsten kan få en positiv oppsving i høstsesongen i flere posisjoner, men jeg er litt bekymret for over hva jeg har sett av han i åpent spill. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 11.08.2014 14:29 Post subject: |
|
|
For en gangs skyld er jeg klinkende uenig med LB.
Quote: | Noen sier vi har hentet en “dårligere Dockal”, en spiller som aldri vil fungere i 4-3-3 og en lat og mett type som er kommet hjem for å spille hobbyfotball i et par år før han gir seg. Vi sier “tullsnakk!” til alle punktene. Først og fremst er han fortsatt en langt bedre fotballspiller enn Borek Dockal kan drømme om å bli. |
Gamst har 3 mål og 7 assist på 18 kamper. Gode statistikker, det, men jeg er rimelig sikker på at majoriteten kommer fra direkte dødball. Dockal spilte totalt 75 kamper for Rosenborg i alle turneringer, og noterte seg for hele 28 mål og 25 assists. For å benytte en oppbrukt klisjé var han ofte en boksåpner (usj...) i det planløse offensive spillet til Jönsson. Gamst har derimot stått for hoveddelen av mange cornere og frispark i Perrys dødballfokuserte spill.
Quote: | Tempomessig er ingen av dem i toppen, men når det kommer til løps- og arbeidskapasitet er MGP flere klasser over. Han “jukser” ikke i den defensive jobbingen, men tar returløpene og kommer seg som oftest på riktig side. Gamst er en bedre spiller i de fleste av spillets faser og langt mer anvendelig, så vennligst legg bort dette sludderet om at vi har hentet en dårligere versjon av BD. |
At Dockal ikke var noen defensiv bauta er hevet over enhver tvil, men her får Gamst skryt for kvaliteter jeg overhodet ikke har sett i årets sesong. Det er mulig han ofte kommer seg på rett side, men det er jammen ikke mye konstruktivt han bidrar med når han er på rett side av ballen og blir utfordret av motspiller.
EDIT: Sjekket tallene nøyere, og Gamst står med kun ett mål og to assist fra åpent spill. For all del, det er positivt å ha en spiller som har evnen til å skape noe ut fra direkte dødball, men å påstå at Gamst er en bedre fotballspiller enn Dockal er sludder. |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 11.08.2014 14:44 Post subject: |
|
|
Hvordan Gamst å andre spillerne har spilte tidligere i år, bør glemmes. Å spille bra under Perry, er det vel bare Lund Hansen som har klart... |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 11.08.2014 14:47 Post subject: |
|
|
, quentez.
Trondheim - Nå var vel ikke Dockals rosenborg under JJ så utrolig spillerutviklende heller...Mye av det samme slitet offensivt. Hovedforskjellen var at Dockal leverte så til de grader at offensiven ikke var helt på jordet. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 11.08.2014 22:17 Post subject: |
|
|
quentez.
I mine øyne går det rett og slett ikke an å komme trekkende med nåtidens versjon av Gamst Pedersen og si: så god kommer aldri Dockal til å bli. Denne Gamsten er faktisk ikke en over middels Tippeliga-spiller, han er omtrent på nivå med Sogndals Ørjan Hopen: en ruslende haubitzer uten nevneverdige kvaliteter utenom foten.
Om han har vært bedre enn Dockals maksnivå: tjah, han spilte jo i PL, så det er mulig det. Riktignok som ruslende haubitzer uten nevneverdige kvaliteter utenom dette, men slike har jo hatt suksess i England før de, fått seg kone fra Spice Girls og lignende. Men jeg lurer meg på om ikke det er mest tilfeldigheter som gjør at ikke Dockal kunne skryte på seg en tilværelse midt på treet i Premier League etter den sinnssyke 2012-sesongen i RBK.
Men han Gamstn e jo norsk da, æ si det bare. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 11.08.2014 22:22 Post subject: |
|
|
quentez, nå må du ta med i beregningen at mange av målpoengene til Dockal kom i cupen.
Blir som å si at Bille er en fantastisk avslutter pga av at han har en noenlunde OK målstatistikk i RBK, men mesteparten kom i cupen.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 11.08.2014 22:27 Post subject: |
|
|
Dockal var vel også aktuell for langt større klubber enn vår (var det blant annet snakk om noen tyske?) og til og med Torbjørnsen så på det som utopisk at vi skulle klare å lande avtalen etter et meget godt U21-mesterkap, men valgte oss grunnet spilletid og godt rykte. Hadde han ikke vansmektet hos oss, kunne han fort vært fast i en relativt stor klubb i dag. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 12.08.2014 00:39 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | quentez, nå må du ta med i beregningen at mange av målpoengene til Dockal kom i cupen.
Blir som å si at Bille er en fantastisk avslutter pga av at han har en noenlunde OK målstatistikk i RBK, men mesteparten kom i cupen.. |
Så skal man heller ikke glemme hva Dockal har gjort av målpoeng i sin nye klubb etter at han forlot oss. 3 mål og 25 assists - var det det var?
Ellers må jeg si meg meget enig med quentez!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 12.08.2014 03:01 Post subject: |
|
|
Dette lukter for meg av noen som ble sjarmert i senk på ØØ på søndag  _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 12.08.2014 08:12 Post subject: |
|
|
Han som skrev det, var der ikke. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 12.08.2014 08:23 Post subject: |
|
|
STRANDerGUD wrote: |
Dette lukter for meg av noen som ble sjarmert i senk på ØØ på søndag  |
Tenkte det samme. For all del, han virker som en bra mann, men han har ikke prestert etter at vi hentet ham og sliter med å se at han har noe å gjøre på et lag som skal spille klassisk, fartsfylt rosenborgfotball. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 12.08.2014 08:29 Post subject: |
|
|
Gamst har ikke fått det til i RBK enda. Men hvor mange kamper har han vært 100% klar etter at Perrys begravelsesfotball ble avviklet? Både spillerne og laget trenger å finne ut av sin nye virkelighet.
Jeg påstår ikke at Gamst kommer til å levere på PL-nivå for oss, men med tanke på hvem som har styrt skuta i mesteparten av kampene han har vært med i for oss, er jeg villig til å la tvilen komme ham til gode. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 12.08.2014 08:44 Post subject: |
|
|
Vi får ta denne evalueringen etterhvert. At det er dumt å selge en ung spiller som bøtter inn målpoeng for vekslepenger til hjemlandet fordi han har kranglet med en gjøk av en trener kan nok alle være enige om.
Men husker folk egentlig sesongoppkjøringa til Dockal siste året? Det var så grusomt at jeg fikk Moldskred-illebefinnende-assosiasjoner.
Samtidig har ikke Gamst levert heller. Den første tiden var han rusten i banespillet men leverte dødballer på et ekstremt nivå. Man kunne også kjenne igjen roen med ball og overblikk. Det tok ikke så langt tid før det forsvant og dødballene begynte å synke i kvalitet. Nå er han direkte elendig i åpent spill.
Men kanskje trenger han bare en liten pause eller kanskje vil han løfte seg mye under ny trener? Det er ikke mange som har gjort en god figur under Perry de siste halvannet årene.
Og til de som snakker ned Gamstens prestasjoner i karrièren mener jeg det blir for dumt. Med 34 mål og 44 assists i Premier League så har du hatt en nivå ikke så mange i Norge og TL har.
Jeg tror han er god på feltet, god på trening, en god inspirasjon og jeg både håper og tror at han vil løfte seg utover høsten. Gamsten har mange kvaliteter, men toppfart til å kontre under Perry har han ikke. Ikke er han utpreget god uten ball heller, og siden de to tingene var hele kampplanen til Perry så har det vært tungt. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 12.08.2014 09:41 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Og til de som snakker ned Gamstens prestasjoner i karrièren mener jeg det blir for dumt. Med 34 mål og 44 assists i Premier League så har du hatt en nivå ikke så mange i Norge og TL har. . |
Det går an å være heldig/dyktig i rollen sin i en enkelt klubb uten at det nødvendigvis betyr at man er generelt kanongod. I samme periode har vi jo fått sett ham på landslaget, og han har jo ikke akkurat satt fyr på Ullevaal hver kamp, for å si det forsiktig. Jeg står på at han er en profesjonell, seriøs og lojal fotballspiller som har levd på venstrefot og arbeidsmoral, men ikke har noe voldsomt nivå ellers, selv etter norske standarder. En mellomting mellom Pål Strand og David Beckham. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 12.08.2014 09:47 Post subject: |
|
|
Nei noe teknisk vidunder ala Messi/Neymar har han aldri vært, men å ha teknikk, ballkontroll, blikk og fysikk til å i lange perioder være en av de aller beste vingene i PL betyr noe.
Jeg tror ikke Gamsten kommer til å sette fyr på ligaen heller, men jeg tror prestasjonene vil heve seg. Men jeg innrømmer at jeg er usikker på hvilken rolle han skal ha på banen.
Kan godt være ving, men farten er egentlig for lav. Kan være indreløper, men også der har fart noe å si. Spørsmålet er om han kunne vært sentral, jeg er usikker. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 12.08.2014 09:50 Post subject: |
|
|
Bør være mulig å få en mellomting mellom Pål Strand og David Beckham til å spille god RBK fotball. Må bare gi han en rolle der han får brukt godfoten. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 12.08.2014 09:50 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: |
Kan godt være ving, men farten er egentlig for lav. Kan være indreløper, men også der har fart noe å si. Spørsmålet er om han kunne vært sentral, jeg er usikker. |
Ving er vel det mest nærliggende, vi er avhengig av indreløpere som løper 90 minutter. Det er en grunn til at indreløperne også omtales som galeislavene.
Vingoppgaven er mer åpen og der kan vi utnytte innleggsfoten hans. Kent Bergersen kom vel så vidt under 12 sekunder på 60m, men var allikevel en god ving i sin tid  |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 12.08.2014 09:54 Post subject: |
|
|
Egentlig helt enig i det BjarneS. Jeg liker spillere med fart, men heller Gamst enn Skjelvik på vingen, særlig om/nå som vi skal begynne å oppføre oss som et topplag på banen og ikke som et nyopprykka drittlag som kjemper for å overleve som vi gjorde under Perry.
Skjelvik mot lavt etablert forsvar er krise. Gamsten kan helt klart gjøre en bedre figur da. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 12.08.2014 11:34 Post subject: |
|
|
shadwell wrote: | Han som skrev det, var der ikke. |
Alright, men det lukta likevell av det Synes uansett det er feil at Gamst er en BEDRE spiller en Dockal var. Han har sine kvaliteter og fordeler mtp hans erfaring. Men verdien, nåværende nivå og potensiale er jo tross alt et stykke under Dockal. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
LateBarter Junior
|
Posted: 12.08.2014 11:42 Post subject: |
|
|
STRANDerGUD wrote: |
Alright, men det lukta likevell av det |
Saken var 90% ferdigskrevet før Start-kampen |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 12.08.2014 11:46 Post subject: |
|
|
Derav bruk av ordet "lukte" i preteritum. Det "lukta" eller "luktet" av det, før jeg fikk de nye opplysningene Dog ser jeg at bruken av ordet "likevell" ødela den meningen jeg ønsket å ha i den setningen. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
ImNotFreddy Senior
|
Posted: 12.08.2014 12:30 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | quentez, nå må du ta med i beregningen at mange av målpoengene til Dockal kom i cupen.
Blir som å si at Bille er en fantastisk avslutter pga av at han har en noenlunde OK målstatistikk i RBK, men mesteparten kom i cupen.. |
Og E-cup... _________________ "Trua på at alt går an gjør oss god, å i stand te å vinn." |
|
Back to top |
|
 |
|