| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best mot Start? |
| Alexander Lund Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jonas Svensson |
|
5% |
[ 8 ] |
| Stefan Strandberg |
|
2% |
[ 4 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Micke Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mike Jensen |
|
23% |
[ 34 ] |
| Ole Selnæs |
|
6% |
[ 9 ] |
| Mikkel Diskerud |
|
9% |
[ 14 ] |
| Pål André Helland |
|
35% |
[ 50 ] |
| Alexander Søderlund |
|
14% |
[ 21 ] |
| Riku Riski |
|
1% |
[ 2 ] |
|
| Total Votes : 142 |
|
| Author |
Message |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 10.08.2014 20:02 Post subject: |
|
|
Godt å være nødt til å tenke litt over hvem som var lagets beste igjen, for idag var det faktisk flere å velge imellom.
Forøvrig synd Riski ikke gjør seg like godt som ving. Han er bedre når han ligger bak spiss. Er nok et litt rart forslag, men hadde det vært verdt det å prøve Riski istedet for Selnæs på midten?
Last edited by Stubbelur on 10.08.2014 20:03; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 10.08.2014 20:02 Post subject: |
|
|
| KenMan wrote: | | Jensen 5? Uenig! Greit nok at han burde ha puttet et mål i dag, men han har vært bedre enn det du sier her, Jakob |
Jeg synes ikke han var så dominerende som jeg ser andre her mener. |
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 10.08.2014 20:03 Post subject: |
|
|
Diskerud skal definitivt ha skryt for sin innsats i dag. Der er jeg enig. Ellers var både Svensson og Helland gode i dag. Gøy kamp dette! _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 10.08.2014 20:04 Post subject: |
|
|
Den morsomte RBK-kampen siden før JJ dette! Endelig er vi tilbake til der vi skal være hva gjelder angrepsbevegelser. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 10.08.2014 20:06 Post subject: |
|
|
| senador wrote: |
Derfor var det så bra at man fant en midlertidig løsning med masse erfaring og nye ting å tilføre RBK. Mye vits å sparke middelmådig Hansen. |
Herregud du er tragisk. Spar mæ.
Gå å troll videre på vgd |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2154 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 10.08.2014 20:06 Post subject: |
|
|
Stemte på Helland som BB jeg. Virkelig et uromoment i dag, og kan gjøre ting på egen hånd. I sterk konkurranse med Mix, Jensen og Svensson. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 10.08.2014 20:13 Post subject: |
|
|
Skikkelig hawaii-fotball som understreker at vi er et stykke unna å være et ordentlig godt lag, men i det minste tar store skritt mot å være den typen lag vi ønsker å se på Lerkendal. Kåre har tatt på alvor det mandatet arrogante Perry valgte å regelrett overse: spille offensiv fotball. Det er godt å se, og gjør det mye mer fristende å se kampene.
Børs:
Lund Hansen 5 - Ikke stort å gjøre på scoringene. Aktiv og rask i igangsettingene.
Svensson 6 - Bra kamp på backen, slipper ikke til noe særlig, og bidrar offensivt.
Strandberg 6 - God kontroll bakover, stort sett. Autoritet.
Skjelvik 4 - Mange trykkfeil en spiller på dette nivået skal unngå, selv som fersk stopper.
Dorsin 5 - God innsats kampen igjennom, men uten helt flyten med ball.
Jensen BB 7 - Den eneste midtbanespilleren med ordentlig toveis innsats. Løper smart, og kommer til mange sjanser. Tverrligger. Oppofrende.
Selnæs 5 - Til tider prov på hva han kan i det offensive spillet, men trekk for ren latskap og dårlige cornere.
Mix 5 - Sentral og god med ball, men kompenserer med å løpe mindre enn ti meter hjemover på hver eneste overgang imot.
Helland 7 - Godt å se en RBK-kant som ønsker å utfordre med ball, selv om det ikke ble uttelling i dag.
Søderlund 5 - Kanskje en snodig karakter på en spiss som scorer to må, men han var bortimot helt ubrukelig på alt annet enn akkurat målene. Bør kanskje score tre-fire i kveld.
Riski 5 - Noen glimt av hva han kan, men det er generelt en litt puslete kamp av finnen.
Mikkelsen 4 - Gjorde ikke en ting rett før han plutselig gjorde alt rett. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 10.08.2014 20:15 Post subject: |
|
|
| Dew wrote: | | cocky FCK blir kjørt i rumpa på egen hjemmebane av et opprykkslag |
Et opprykkslag med blandt andet fire bankmænd, to lærere, ni studerende, en forsikringssælger, en politimand.. Og nåja, én fuldtidsprofessionel spiller. Money is not everything.
Fik desværre ikke set kampen i dag. Dejligt med en sejr! Lyder også til at der var godt spil og at laget viste stærk moral  |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4070 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 10.08.2014 20:20 Post subject: |
|
|
Hørte kampen på radio i dag og må si det kom et lite jubelbrøl som skremte ungene på 3-2. Herlig at vi fighter til siste stund, noe vi ikke har gjort på lenge. Hadde på følelsen av at dette skulle vi greie selv på 0-2. Nå er det bare å kjøre på videre!  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.08.2014 20:36 Post subject: |
|
|
| Jeg tror dette vil vise seg å være et lite vendepunkt for klubben. Nå er vi på god vei til å få utført en opprydding i sportslig ledelse, og vinner for første gang på lenge lenge lenge en deilig seier. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.08.2014 20:40 Post subject: |
|
|
Det er morsomt å se hvor raskt det nye regimet har fått på plass klassiske RBK-bevegelser offensivt, noe Hansen og JJ ikke var i nærheten av etter lang tid på feltet. Det er plutselig morsomt å se oss spille fotball igjen! Så får man leve med at vi defensivt er helt på jordet hele kampen gjennom. Det vil hjelpe med stopper inn for Skjelvik, men det er noe strukturmessig feil også.
Lund Hansen 4
Svensson 5
Strandberg 5
Skjelvik 3
Dorsin 4
Jensen 6
Selnæs 6
Mix 6
Helland 7
Søderlund 5
Riski 5 |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.08.2014 20:43 Post subject: |
|
|
| sidney wrote: | | Jeg holder på poenget mitt fra trenertråden - RBK er blitt en middelmådig Tippeligaklubb - ferdig diskutert. |
Poeng og poeng. For lenge siden var vi et storlag, men i mange år har vi vært et middels godt tippeligalag. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Svovel Proff
|
Posted: 10.08.2014 20:46 Post subject: |
|
|
Årsbeste av Gamsten! Dro igang "hate Molde og Lillestrøm" tre fire ganger!  |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 10.08.2014 20:49 Post subject: |
|
|
Veldig morsomt! Dette var jo som å være på Rosenborgkamp igjen! Kan ikke huske sist vi lignet et offensivt lag slik som i dag.
Trampeklappen til pause viser også at Lerkendalpublikummet ikke er spesielt kravstort; det eneste vi krever er at laget våger å angripe. |
|
| Back to top |
|
 |
Røkke Junior
|
Posted: 10.08.2014 20:51 Post subject: |
|
|
| Endelig var det artig å være på Rosenborg-kamp igjen!! |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 10.08.2014 20:51 Post subject: |
|
|
| kjenner jeg begynner å bli litt stolt av Rosenborg igjen, takk Kåre |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.08.2014 20:53 Post subject: |
|
|
Tidvis veldig morsom kamp. God tanke at vi skal øve på denne måten å spille fotball på resten av året. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
csk Senior
|
Posted: 10.08.2014 20:55 Post subject: |
|
|
| KÃ¥re som coach, Sollied som manager? |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 10.08.2014 21:24 Post subject: |
|
|
Endelig var det gøy å være på Rosenborg kamp igjen!
Til tross for bare 2-2 til pasue så fikk laget trampeklapp, så de som sier vi er bortskjemte kan dra til helvete!
Vi vil bare se undeholdende offensiv fotball og det fikk vi se mye av i dag synes jeg, i alle fall siste 60 min!
Rosenborg begynner å ligne på Rosenborg igjen!
For meg er høyresiden med Helland og Svensson dagens virkelig store beholdning! Virkelig noe å bygge videre på!
MEN, laget og spillerne har fortsatt mye som må forbedres.
Fra dagens kamp synes jeg følgende nøkkelpunkter må forbedres :
Defensivt
Det enkleste å peke på er at vi ikke kan slippe inn så utrolig mange mål som vi gjør.
Jeg synes for mange gjør for mange enkle feil og for mange gjør ikke returløpene de må gjøre. Ser mange hyller Mike og Mix, men begge sluntret unna flere ganger i dag. JA, Mike rydder opp i stor stil flere ganger, men også han sluntrer om enn ikke like mye som de 2 andre på midten. Selnæs er kanskje den som sluntrer mest unna, i tillegg til at han til tider taper duellene alt for lett synes jeg.
Offensivt
Søderlund scorer 2, men stort sett er han aldri der han bør være. Det ble slått 4-5 innlegg i dag som han kunne spasert inn i mål om han hadde vært der han skulle vært. Brattbakk hadde scoret 5!!
Kåre har sagt at vi skal angripe med mange, det gjør vi når det ikke går for fort. Når vi angriper hurtig så jogger både Ole, Mike og Mix etter. Siden jeg merket dette tidlig i første omgang så begynte jeg å følge nøye med, og de er veldig trege med å komme etter når vi angriper hurtig. Det er først hvis Helland/Svensson eller Riski/Dorsin vender opp en gang at vi får det ettertrykket med midtbanen.
Trening
Jeg tror begge punktene ovenfor rett og slett skyldes at laget er for dårlig trent. Også i dag begynte det å dø ute etter 65-70 min. Det begynner å bli en trend nå. Her må ting forbedres kraftig!
Totalt sett var dog den kampen en av de morsomte og ikke minst gledeligste med tanke på fremtiden jeg har sett på Lerkendal på lenge lenge!
SE OPP hær kjem vi!!  |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 10.08.2014 21:41 Post subject: |
|
|
| Det blir nok vanskelig å få laget så mye bedre trent midt i sesong, mye av dette grunnlaget legges nok før sesongen sparkes i gang. "Heldigvis" for oss er vi derimot tilbake til å spille kun én kamp i uka, og til neste kamp håper jeg vi klarer holde trykket oppe i samtlige 90 minutter, da vi ikke har en torsdagskamp i beina. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.08.2014 21:49 Post subject: |
|
|
| Likevel presterte Hjelde å påstå før sesongen at vi skal trene likens hele året. Vi hadde altså ingen intensiv treningsperiode før sesongen i år. Jeg mistenker at Hjelde ser på den forskningen han liker og driter i resten da det ikke stemmer med det han har bestemt seg for. Fyren må gå. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 10.08.2014 22:11 Post subject: |
|
|
Hjelde må kåres til årets klovn.Alle ser jo at laget er for dårlig trent.
Håper det blir kraftig forbedret inn mot neste sesong. Synes vi SKAL være det best trente laget i norge.
Det tjener vi mye på. |
|
| Back to top |
|
 |
1960 Rutinert
|
Posted: 10.08.2014 22:24 Post subject: |
|
|
I dag var det skikkelig vanskelig å kåre vår beste spiller, det var mange kandidater og valget mitt falt på Jonas.
Børs:
Lund Hansen 5
Svensson 6(BB)
Strandberg 6
Skjelvik 4(god å ha med farta, men...)
Dorsin 4
Jensen 6
Sælnes 5
Mix 5
Helland 6
Søderlund 6
Riski 5 |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 10.08.2014 22:24 Post subject: |
|
|
Ikke rart vi suger. Sitter nå på søstrene Karlsen. Her er riski, helland, søderlund, mix, skjelvik og helland med en hver sin pils i hånda. Feirer en sterk hjemmeseier mot topplaget start..... _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 10.08.2014 22:29 Post subject: |
|
|
| Er lov, de har ett par dager fri, en uke til neste kamp. |
|
| Back to top |