English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2014
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 75, 76, 77  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Erik
Veteran

PostPosted: 05.08.2014 12:02    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Det må ikke få etablere seg som en forumsannhet at meningen bak en sånn uttalelse er god. Det er slikt som gjør at kritikken fra supporterne lett kan avfeies som useriøs.

Bra du nevnte det! Jeg hadde tenkt å bruke ett par år og 3000 innlegg på å fremme min objektive mening rundt dette, men nå slipper jeg det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toreinar
Veteran

PostPosted: 05.08.2014 13:23    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Et annet moment jeg stadig må ta opp som innbygger i Drammen er at de har en avtale med ManCity (og nå også Juventus var det snakk om?) som gjør at de får tilgang til å låne spillere billig som i utgangspunktet kanskje ikke hadde vært så interessert i å spille i Tippeligaen, om så noen hadde hatt råd til dem.

Dette er kanskje ikke en game changer i seg selv, men det var noe jeg gråt meg i søvn med når de lokale feiret seriegull i fjor, bygget "utelukkende på lokale talenter" og andre usannheter.

Dessuten tyder vel ting på at Deila har vært en stor faktor i SIFs toppstøt.

Ser ikke et eneste argument her som tilsier at Flo/Godset ikke har gjort en relativt mye bedre jobb en EH/RBK.
Vil gjerne understreke at dette med Flo bare er et ekempel.
Var aldri ment at vi skal hente Flo.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 05.08.2014 13:31    Post subject: Reply with quote

toreinar: Ikke uenig, jeg har vært kritisk til sportslig ledelse i Rosenborg lenge, og det er ingen tvil om at de har gjort mye bra i Godset. Jeg vil bare ikke at det skal glemmes at de også har fått veldig mye drahjelp i form av avtalene de har med utenlandske storlag, sånn at det fremstilles som om de knuste oss (med ett poeng) i fjor med kun kortreiste spillere og en hundredel av budsjettet.

Flo er sikkert flink. Jeg ser ingen grunn til at vi skulle prøve oss på ham i RBK, men hva vet jeg. Smile
PerO
Veteran

PostPosted: 05.08.2014 13:34    Post subject: Reply with quote

toreinar:

Flo og Godset har gjort en strålende jobb, men fra et helt annet utgangspunkt enn RBK.

Hadde Hoftun valgt samme strategi fra 2008, ville plakatene om hans avgang også kommet opp i 2008. For det Godset har hentet, vill ikke blitt akseptert i RBK, fordi RBK var på et langt høyere nivå enn Godset.

De er økonomisk fortsatt på en helt annen hylle, og forventningene er fortsatt mye lavere, selv om de er regjerende seriemester. Alle vet at Godset ikke kan kjøpe seg suksess, mens i RBK forventes det toppspillere hele tiden.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran

PostPosted: 05.08.2014 13:43    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
toreinar: Ikke uenig, jeg har vært kritisk til sportslig ledelse i Rosenborg lenge, og det er ingen tvil om at de har gjort mye bra i Godset. Jeg vil bare ikke at det skal glemmes at de også har fått veldig mye drahjelp i form av avtalene de har med utenlandske storlag, sånn at det fremstilles som om de knuste oss (med ett poeng) i fjor med kun kortreiste spillere og en hundredel av budsjettet.

Flo er sikkert flink. Jeg ser ingen grunn til at vi skulle prøve oss på ham i RBK, men hva vet jeg. Smile

http://www.kfl.no/2013/12...r-sannhet/
Riktig det du påpeker.
Men det er ikke sånn at det er ulovlig å ha avtaler med utenlandske toppklubber.
Hadde vi hatt noe sånt er jeg temmelig sikker på at noen hadde en høyreback å avse for noen måneder,feks.
machiavelli
Veteran

PostPosted: 05.08.2014 16:07    Post subject: Reply with quote

Det er vel noe med at man ikke kan ha ambisjoner om å være topp 30 i Europa og så være "farmerklubb" for topplag i andre divisjoner uten at det går utover identitet og selvbilde.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 05.08.2014 16:29    Post subject: Reply with quote

Jeg har ambisjoner om at vi skal bli en seriøs utfordrer i toppen av TL.
Jangusk
Veteran

PostPosted: 06.08.2014 11:26    Post subject: Reply with quote

https://www.youtube.com/w...1Byu0nPhT8

Får tårer i øynene Crying or Very sad
Brego
Veteran

PostPosted: 06.08.2014 21:54    Post subject: Reply with quote

Quote:
Alexander (Søderlund) har vært veldig bra i det siste

Quote:
Tobias (Mikkelsen) har også klart seg bra, så jeg føler ikke det er så prekært, sier Ingebrigtsen.

Altså, jeg klarer bare ikke å skjønne hvilke kriterier de blir dømt etter. Om det viser seg at jeg ikke er objektiv og at de faktisk gjør en god jobb. Hvem er det da på laget som gjør en dårlig jobb? Strandberg og Tore får skryt, likeså gjør Lunna, Mike, Riski Jonas og Helland. Så med andre ord kan det se ut som at om vi omskolerer Jonas til høyreback så kan det fort virke som at Kåre ser etter en venstreback, venstrekant og indreløper som plasser som må forsterkes, samt at vi må fylle på med 1 spiss og midtstopper?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.08.2014 22:00    Post subject: Reply with quote

Vi har 3 spisser og 0 høyrebacker i stallen. Når Spiss er førstepri og Søderlund virker regelrett vraket til morgendagens kamp så tilsier alt at det er høflighet og at de absolutt ikke er fornøyd. Smile
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 07.08.2014 00:15    Post subject: Reply with quote

Ivar Koteng har sparket fire mann på tre år. Nå ber han omgivelsene tenke gjennom kritikken mot Erik Hoftun.

Styrelederen vil ikke tvilholde på vervet om resultatene ikke bedres. Men kjenner seg ikke igjen i kritikken fra treneren han sparket for to uker siden, Per Joar Hansen.

- Kraften er nok bedre enn presisjonen, medgir Koteng, der han møter Adresseavisen på kunstgresset utenfor Lerkendal. Dagens fotballskole er akkurat avsluttet, og med banen for seg selv blir styrelederen som en gutt igjen. Plutselig drar han til med venstreslegga, som i angresrekka til Kvik og Åfjor for noen tiår siden.

- Det er en ting som er tungt med å bli eldre, sier han etterpå.
- Man kan ikke spille fotball lenger!

- IKKE BYGGET PÃ… EN DAG:
For iført sandaler blir ikke skuddet like hardt som i glansdagene. Heller ikke så hardt som ryktet Koteng er i ferd med å skaffe seg som styreleder, etter fire sparkinger på tre år. Først Jönsson. Deretter Stjernen. Så Perry og Wiggen.

- Men det hører med til historien at jeg kun har sagt opp fire mann på 35 år som forretningsmann, sier han.

- Perry sa da han ble sparket at alle må se seg i speilet. Ser du deg nok i speilet?

- Hver dag. Jeg stiller utrolig store krav til meg selv. Så er det slik at selvbildet sjelden stemmer med virkeligheten. Slik kan det være med meg, også. Det er jeg ydmyk i forhold til. Men RBK er en årsmøteklubb. Det er bare å kalle inn til møte og sparke meg om man ønsker endringer.

- Mange sier at du styrer en storklubb som er i ferd med å bli identitetsløs...

- Så har vi da gjort forandringer i det siste, for å bedre på ting. Men Rom ble ikke bygget på en dag.

TREPUNKTLISTA TIL PERRY:
Sist vi møtte Koteng hadde han sett Perrys avskjedstale på TV. Og hadde akkurat ansatt Ingebrigtsen på en firemåneders kontrakt. Etterpå kjørte Koteng hjem til Åfjord på motorsykkelen sin.

- En rolig tur. Grublingen rundt avganger og ansettelser skjer før avgjørelsene tas.
Sportssidene i aviser leser jeg ikke, så støyen var over for min del da jeg satte meg på sykkelen, sier han.
Da hadde den imidlertid vart i over en måned på nettopp sportssidene. Og rett etter Perry-sparkingen var Kotengs kjappe svar at "prestasjonene ikke var gode nok."
Det som ikke ble snakket om den mandagen, var trepunktslista Perry og Wiggen hadde fått med seg fra styremøtet 6. juni - som avgjorde om de fikk fortsette. Adresseavisen vet at lista handlet om "kommunikasjon og ledelser overfor spillerne og øvrige sportslig avdeling ", at "spillestilen måtte bli langt tydeligere", og at "styret måtte få en klar plan på hvordan laget skulle bli bedre trent" som styremedlem Loktu har påpekt. I tillegg er det liten tvil om at misnøyen fra spillerne spilte inn.

- Vi vurderte hele tiden om prestasjonen ble bedre. Det ble den ikke, sier Koteng, som også måtte tåle spørsmål fra Perry selv om sparkingen. Treneren mente han ble overkjørt i overgangsspørsmål, og at klubbledelsen ikke trakk i samme retning.
- Jeg kjenner meg ikke igjen i det. En hovedtrener i RBK er invitert til alle styremøter og kan si akkurat det han vil. Det trenger ikke å drøye til etter man er sparket. Dessuten har hovedtreneren siste ordet i absolutt alle overgangssaker. Dette er han da også godt informert om, sier Koteng. Styrelederen sier han ikke har problemer med kritikken fra en sparket RBK-trener. Men er sterkt uenig i kritikken fra fansen mot Erik Hoftun, og mener skytset heller burde ha vært på styret.

- Kritikken rettes mot en rolle han ikke har, og det er urettferdig. Det er styret som ansetter og avsetter trenere.

- Da går denne kritikken i stedet utover deg?

- Ja. Men jeg streber ikke etter å skaffe meg et best mulig ettermæle. Jeg håper å gjøre en best mulig jobb for RBK.

MANAGER?
Da vi møtte styrelederen tirsdag, kom han rett fra diskusjoner om nye spillere. I kveld handler alt om Europa, og utfallet legger føringer for hvor mye penger som satses de neste dagene. Samtidig står klubben ved et veiskille. Brutter'n er ansatt for fire måneder. 18. august starter jobben med å finne Perrys arvtaker på permanent basis.

- Da skal vi ha et grundig møte for å stake kursen videre. Skal vi ha en manager, som styrer det meste? Eller skal vi fortsette med trener og sportslig leder? spør Koteng. Deretter, i det første styretmøtet etter "stormøtet " 18 august kan organisasjonsmodell bli banket gjennom. Da starter jobben som skal avsluttes i god tid før jul: Å finne RBKs neste trener.
- Foreløpig har vi ikke snakket navn i det hele tatt. Det eneste jeg kan si er at dette ikke er et pengespørsmål. En trener er ikke dyr om han leverer varene.

- Og penger i spillejakten?

- De finnes, de også!

- Torgeir Børven
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 07.08.2014 00:22    Post subject: Reply with quote

Takk, RÃ¥nny!

Interessant intervju.

Jeg tror ikke han har fått med seg at kritikken mot Hoftun går på mer enn bare treneransettelser, men det får nå så være. Så lenge Hoftun ikke skal ha et ansvar for sportslig avdeling lenger så er det greit.

Oppløftende å lese at man er villig til å bruke penger på en god kandidat og at de er innstilte på å gjøre prosessen ordentlig og ryddig.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 07.08.2014 00:32    Post subject: Reply with quote

Nydelig, Rånny! Takk skal du ha for at du «orker» å gjengi artiklene i skriftlig format. Setter enormt pris på jobben du gjør! Tommel'n opp!
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 07.08.2014 00:40    Post subject: Reply with quote

Må få noen plusspoeng her inne også, slik at jeg kan kjefte på folk som åpenbart ikke har peiling på enkelte ting Razz

- Torgeir Børven
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 07.08.2014 02:09    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:

MANAGER?
Da vi møtte styrelederen tirsdag, kom han rett fra diskusjoner om nye spillere. I kveld handler alt om Europa, og utfallet legger føringer for hvor mye penger som satses de neste dagene. Samtidig står klubben ved et veiskille. Brutter'n er ansatt for fire måneder. 18. august starter jobben med å finne Perrys arvtaker på permanent basis.

- Da skal vi ha et grundig møte for å stake kursen videre. Skal vi ha en manager, som styrer det meste? Eller skal vi fortsette med trener og sportslig leder? spør Koteng. Deretter, i det første styretmøtet etter "stormøtet " 18 august kan organisasjonsmodell bli banket gjennom. Da starter jobben som skal avsluttes i god tid før jul: Å finne RBKs neste trener.
- Foreløpig har vi ikke snakket navn i det hele tatt. Det eneste jeg kan si er at dette ikke er et pengespørsmål. En trener er ikke dyr om han leverer varene.

1000 spørsmål stiller seg automatisk. Blir spennende og se hva utfallet blir. Synes dog det er rart at prosessen med ny trener og organisasjonsmodell starter først 18. august? Trodde virkelig den var fullt igang, jeg.
hello
Veteran

PostPosted: 07.08.2014 02:39    Post subject: Reply with quote

Folk skal vel hjem fra ferie og det er antakeligvis en agenda ute å går som deltakere på møtet har godt av litt tid til å forberede seg på. Kjedelig om de som skal være med å utforme en fremtid for klubben ikke kommer godt forberedt og med klare meninger.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 07.08.2014 04:05    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Jeg tror ikke han har fått med seg at kritikken mot Hoftun går på mer enn bare treneransettelser, men det får nå så være. Så lenge Hoftun ikke skal ha et ansvar for sportslig avdeling lenger så er det greit.

Noe har han åpenbart fått med seg, siden det i avsnittit over, som omhandler kritikken fra Perry står:

- Hovedtrener har tilgang til alle styremøter og kan si hva han vil.
- Hovedtrener har siste ordet i alle overgangssaker

Det viser vel, i all tydelighet, det jeg har påstått i flere år, at mesteparten av kritikken mot Hoftun, egentlig er en kritikk mot organisasjonsformen.

Siden Hoftun nå er på vei ut, så er han åpenbart ikke god nok, eller har sittet lenge nok. Men de som har brukt størst ord, og gitt Hoftun skylda for alt som har gått galt i klubben, bør nok tenke seg om og nedjustere kritikken fra djevelen selv i klubben, til noe mer realistisk kritikk. Smile
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 07.08.2014 08:30    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
1000 spørsmål stiller seg automatisk. Blir spennende og se hva utfallet blir. Synes dog det er rart at prosessen med ny trener og organisasjonsmodell starter først 18. august? Trodde virkelig den var fullt igang, jeg.

Slik jeg leser det har de jobbet med organisasjonsmodellen i første omgang, noe som er ganske naturlig før man setter igang prosess med treneransettelse. Det har jo litt å si om man skal ha en modell med manager eller ikke, f.eks.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 07.08.2014 11:07    Post subject: Reply with quote

PerO:

Her kommer det klart frem at Hoftun blir degradert! Og det blir han vel fordi han ikke har gjort en god nok jobb??

Ellers har vel de fleste her snakka om spillelogistikk når folk har vært kritisk til SD. Uansett hvem som hadde sittet som SD og gjort eksakt det samme som Hoftun har gjort, hadde fått så hatten passer. Det er tross alt mangelen på suksess (gull), til en sykt høy pris, som i alle fall fått meg til å reagere mot SD.

Og dette med at spørsmålet om man skal ha manager eller trene/SD, forteller meg at Hoftun tross alt hadde meget stor makt, selv om styret tross alt er høyeste organ i driften av klubben (om man ser bort fra medlemmene selvfølgelig).
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 07.08.2014 11:15    Post subject: Reply with quote

Skal ikke være vrang her, men vil bare påpeke at selv om spillerlogistikken er den største delen av det, så er det flere grunner til at RBK-supportere har vært kritiske til Hoftuns virke som sportslig leder.

Han var en del av treenigheten som holdt på å få oss opp i skikkelig lovmessig trøbbel ifm. VPG-saken. Ja, dette er spillerlogistikk, men det er også mer enn det.

Jarstein-kontrakten? Viser at han ikke var kvalifisert. En sportslig leder for landets historisk største og overlegent mest meritterte klubb må vite forskjell på noe så trivielt som brutto og netto.

Det er flere, jeg sitter ikke med en ferdig liste her, men Koteng kan ikke ha satt seg så veldig grundig inn i det som sies fra "vår" side når han avfeier det så lett samtidig som han nettopp har omplassert/vingeklippet (litt avhengig av hvem man spør) Hoftun.
gisp!
Legende

PostPosted: 07.08.2014 13:12    Post subject: Reply with quote

Koteng bereder bare verbalt grunnen for at supporterne må akseptere at Hoftun settes i en eller annen rolle i den nye organisasjonsplanen om noen uker.
Skal man tro Hoftuns sterkeste forsvarere, har jo ikke Hoftun omtrent gjort noe av det som ligger under stillingens ansvarsområde og ikke hatt ansvar for stort av det som har skjedd på sportslig avdeling de sju årene han har jobbet som sportslig leder. I alle fall ikke stort av det som på bred front har vært kritikkverdig.
Da er det vel også for Hoftuns forsvarere bare naturlig å konkludere med at han har vært relativt overflødig som sportslig leder og heller bør settes til noe annet.
Som de aller fleste har skjønt lenge, er Hoftuns rolle i spill. Spørsmålet er ikke om han får fortsette i RBK, men hvilken rolle han får.
Henri
Legende

PostPosted: 07.08.2014 20:03    Post subject: Reply with quote

Bare å fullføre med den stallen vi har nå, så får det briste eller bære.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 07.08.2014 20:16    Post subject: Reply with quote

Rosenborg Fremtidsklubb:

UT:

- Ørlund, Selnæs, Berntsen, Gamst, Søderlund, Mikkelsen, Strandberg, Rønning,

INN: Ã…sen, Roper Riski, Emil Nielsen (eller whatwasit),

Satser på: Hou, Sørloth, Steiring, Witry, Moe og Midtsjø.

Stallsammensetningen blir basert på unge sultne spillere og den nye treneren får en 3årsplan der målet er å være i toppen innen de 3 årene.

Har vi tålmodighet kan det bli artig å slå unnenifra,

Gudene vet vi trenger det!
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.08.2014 23:49    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Bare å fullføre med den stallen vi har nå, så får det briste eller bære.

Nei, vi trenger en god midtspiss og vi trenger en forsvarer til (tynt) for å sikre europaspill til neste år. Om en legger litt cash på bordet sørger en også for at dette er spillere som helt uten problemer kan anvendes til det fulle uansett hvem som tar over ved nyttår.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 07.08.2014 23:58    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Rosenborg Fremtidsklubb:
INN: Ã…sen, Roper Riski, Emil Nielsen (eller whatwasit)

Satser på: Hou, Sørloth, Steiring, Witry, Moe og Midtsjø.

Stallsammensetningen blir basert på unge sultne spillere og den nye treneren får en 3årsplan der målet er å være i toppen innen de 3 årene.

Har vi tålmodighet kan det bli artig å slå unnenifra,

Gudene vet vi trenger det!

Det eneste stedet vi er topp 3 innen de neste tre årene med den planen der er i 1. divisjon. Nå har jeg ikke sett mye av Hou og Steiring, men jeg blir overrasket om noen som helst av de der blir særlig mye mer enn fringe Tippeliga-spillere.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 75, 76, 77  Next
Page 72 of 77

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb