View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
JanneB Veteran
|
Posted: 04.08.2014 16:33 Post subject: |
|
|
Lukter Iversen periode tre all over again. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.08.2014 16:34 Post subject: |
|
|
Vi kunne eventuelt ordnet en korttidsavtale ut sesongen, men samtidig er det ikke i indreløperrollen det kniper. Han ville sikkert fått til mer enn Selnæs sentralt, men det er kanskje ikke det mest fruktbare det heller. |
|
Back to top |
|
 |
Achtung Senior
|
Posted: 04.08.2014 16:34 Post subject: |
|
|
Blir ikke dette litt Gamst vol.II? Gammel spiller, med god innleggsfot og labert tempo som har tjent seg rik i utlandet og kommer til RBK for å trappe ned.
Skeptisk. |
|
Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 04.08.2014 16:38 Post subject: |
|
|
Kommer han gratis og ikke krever all verden i lønn så et jeg svært positiv! Vi har 3 gode venstrefoter men mangler en god høyrefot! |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.08.2014 16:42 Post subject: |
|
|
Av sentimentale grunner så vil jeg åpenbart ha ham tilbake, men fornuften sier at hvis Gamsten, Selnæs, Sapara og Selnæs er på banen samtidig så må Mix&Jensen løpe ihvertfall 35 km hver i hver kamp.
Kontrakt ut året for å se an kropp, motivasjon og skadeforhold ville uansett vært lurt. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.08.2014 16:43 Post subject: |
|
|
Negativ. Vi trenger forsvarsspillere og en angriper, ikke en skadeforfulgt midtbanespiller. |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 04.08.2014 16:47 Post subject: |
|
|
For Guds skyld en veldig god spiller når han er i form. Dessverre er han 32 og vært mye skadet. Tror det skal mye til for at vi får se han i 2006/2007 form igjen. Bruk heller penga på en som er yngre og kan putte. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.08.2014 17:16 Post subject: |
|
|
Hvis han er gratis og tar til takke med en høyst moderat lønn er jeg positiv, forutsatt at det ikke går på bekostning av defensive forsterkninger. En Sapara i någenlunde form er flere hakk bedre enn samtlige midtbanespillere vi har. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 04.08.2014 17:33 Post subject: |
|
|
Gi han en kontrakt ut året med mulighet for forlengelse om han imponerer. De neste 6 månedene nå er bare dødtid likevel. |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 04.08.2014 17:44 Post subject: |
|
|
Nei takk. Om han ikke har blitt superspiss da _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 04.08.2014 17:55 Post subject: |
|
|
Opprinnelig (way back in the day) ble vel Sapara kjøpt inn for at vi endelig skulle få på plass noen som kunne erstatte Bent Skammelsrud (fuck off, Åge, selv om det sikkert måtte skje før eller senere) i den dype midtbanerollen. Der Selnæs holder på nå. Så fant man ut at han var sinnsykt god offensivt og brukte ham forover. Resten er historie.
Kanskje gamle Sapara kan være litt mentor for Ole i den rollen, og ligge og strø pasninger på Mix og Mike som løper godt?
Som alle andre har jeg mine reservasjoner rundt det defensive, men samtidig, hvis det fortsatt er liv i den frisparkfoten... Siden Gamsten sin daua i vår har vi ikke vært mye til trussel på dødball. Sapara i gammelt slag kunne vinne kamper alene på kun denne egenskapen.
Ja, dette er skrevet mer med hjertet enn med hjernen. Derfor ville jeg nok gråte av glede mer av å se ham i RBK-drakt igjen enn av det han kommer til å prestere. Likevel.. Jeg klarer ikke å si nei til Marek. Aldri i verden.
Kanskje godt ingen spør meg. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 04.08.2014 18:10 Post subject: |
|
|
Beren wrote: | Vi har 3 gode venstrefoter men mangler en god høyrefot! | Ikke rart laget har tempoproblemer....... |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 04.08.2014 18:11 Post subject: |
|
|
Molde kjøper Singh og Sigurdarson til 23 år og Eloynussi til 20 år når de er på transfermarkedet.
Spillere som har sine beste år foran seg og som kan selges for det dobbelte (sigurdarson er på lån) om noen år.
Og spillere som passer til den spillerstilen klubben har.
RBK hentet istedet delvis avdankede Gamst som har sine beste år bak seg og som garantert ikke kommer til å bli et overskuddsforetak.
Skal vi i tillegg hente en spiller som sapara nå, kjører vi oss bare enda lengre inn i den hengemyra hoftun har plassert klubben.
Er det virkelig umulig å hente en ung spiller med gode ferdigheter og hurtighet til RBK? |
|
Back to top |
|
 |
Kaize Proff
|
Posted: 04.08.2014 18:33 Post subject: |
|
|
Det kan se ut som om det største problemet med å hente unge spillere med tempo og ferdigheter er at Hoftun ikke har noen av disse på "speedialen" på telefon. Han kjenner rett og slett ikke til dem. Virker også som om "framtiden foran seg" defineres ut i fra egen alder og ikke spesifikk alder på en spiller. _________________ Helland som sentral blir for meg å forsøke å fylle et rundt hull med en oval kloss laget av sagspon med syltetøystrikk rundt. Zorac 19.02.21 |
|
Back to top |
|
 |
Kings Senior
|
Posted: 04.08.2014 18:41 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Av sentimentale grunner så vil jeg åpenbart ha ham tilbake, men fornuften sier at hvis Gamsten, Selnæs, Sapara og Selnæs er på banen samtidig så må Mix&Jensen løpe ihvertfall 35 km hver i hver kamp.
Kontrakt ut året for å se an kropp, motivasjon og skadeforhold ville uansett vært lurt. |
Har vi to Selnæs?  _________________ Kjernen - Pyro is not a crime |
|
Back to top |
|
 |
Kings Senior
|
Posted: 04.08.2014 18:43 Post subject: |
|
|
Jeg klarer ikke takke nei til Sapara hvis dette stemmer.
Jeg gleder meg til å stå og synge "oh ah sapara" med en tåre i øyekroken. _________________ Kjernen - Pyro is not a crime |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.08.2014 18:43 Post subject: |
|
|
Hehe var meningen å skrive Søderlund en av gangene. |
|
Back to top |
|
 |
tjommi Proff
|
Posted: 04.08.2014 18:55 Post subject: |
|
|
En gratis Sapara, som squadplayer, på jakt etter god-formen hadde ikke jeg hatt noe i mot. Hadde nok kunne tilført laget noe i visse situasjoner, og bidratt til litt rulering av spillere. Mange som klager på tynn stall, og en gratis/billig Sapara vil da kunne være greit "stallfyll" på nåværende tidspunkt? Tar riktig nok en kvoteplass, men det må da være noen av de tilgjengelige nå?  |
|
Back to top |
|
 |
ImNotFreddy Senior
|
Posted: 04.08.2014 19:01 Post subject: |
|
|
Problemet er at midtbanen er den eneste plassen vi ikke har tynn stall. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 04.08.2014 19:11 Post subject: |
|
|
Vel eventuell henting av ham signaliserer vel at Svensson er høyreback ut sesongen i allefall. Det er mer prekært å få inn en spiss for min del. Det er for få målscorere i RBK om dagen. Og vi må vel være enig om at det er mål som tross alt teller mest her _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
tjommi Proff
|
Posted: 04.08.2014 19:12 Post subject: |
|
|
Om man ser på laget/benken i går, så er jeg faktisk ikke enig  |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 04.08.2014 19:20 Post subject: |
|
|
Det er en annen sak. Det er mye skader da, må huske det. Men jeg svarte i et litt mer historisk perspektiv, fordi han kunne ha blitt hentet feks før sesongen også. Men det har alltid vært en oppfattelse av at vi har mange nok, tilogmed for mange på midten. Dette har selvsagt endret seg i sommer i form av skader og salg. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 04.08.2014 19:21 Post subject: |
|
|
Man kan jo også diskutere hvorvidt flere av de vi har på midten per i dag faktisk holder nivået i TL _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
tjommi Proff
|
Posted: 04.08.2014 19:29 Post subject: |
|
|
Det er også et poeng. Dersom Sapara kommer til tillegg til de Rosenborg MÅ hente, og vi har kvoteplasser til overs, så syns jeg faktisk det er en grei signering. Avhenger av pris også da selvfølgelig. Tror nok Sapara vil kunne bidra en sesong eller to, ikke minst med internasjonal erfaring, noe troppen har lite av. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 04.08.2014 19:52 Post subject: |
|
|
Enig, viktig at signering av Sapara ikke går på bekostning av de andre viktigere spillerkjøpene _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
|