View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Nero Proff
|
Posted: 29.05.2006 11:57 Post subject: |
|
|
Hva mener du? Det er flere som vil sparke Høgmo, ikke at det er noe nytt da. |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 29.05.2006 12:38 Post subject: |
|
|
Ang Perry`s oppsigelse:
Quote: | Om de ikke akkurat trygla han på sine knær om å bli så var det lite eller ingenting som tydet på at de hadde planer om å gi han sparken, i hvert fall |
Neida, det var bare tilfeldig at potensielle nye trenere satt på hytta til Meirik, menst Perry var på treningsfeltet... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 29.05.2006 12:45 Post subject: |
|
|
Å evt. ikke fornye en kontrakt er vel ikke det samme som å gi noen sparken. Var det en ting som var klart med Perry, var det at hele opplegget for 2005 var et prøveprosjekt. |
|
Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 30.05.2006 20:26 Post subject: |
|
|
Er noe jeg ikke helt skjønner, før vi begynte serien spilte vi med formasjonen nevnt over, vi vant alt av treningskamper bortsett fra en uavgjort. Vi spilte rimelig ok, og alle jobbet bra. jeg kan snakke for alle at vi trodde vi var på rett vei, og noe bra var i ferd med å skje.
rett før serie start byttet vi til 4 3 3, og alt skjærer seg! tydelig at vi ikke har en midtbane som klarer det, samt med prestasjoner som tydligvis har sunket ved byttet.
Men jeg skjønner ikke helt tanken til høgmo med dette, hvorfor pokker skifte, og hvorfor ikke bytte tilbake. Hva er grunnen til dette |
|
Back to top |
|
 |
ambiguous Senior

|
Posted: 30.05.2006 22:38 Post subject: |
|
|
Gi Høgmo lengre enn ett år da, folkens. Dette forumet har litt for mange "doom mongers" (dommedagsprofeter) etter min mening.
Mannen fikk oss til champions league og leverte en god serieavslutning i fjor. Det viser at det nytter. Akkurat nå butter det i mot, og da blir vi plutselig bergensere hele gjengen og skal kaste treneren.
Høgmo bør få MINST til sommeren 2007 før noe gjøres, forutsatt at vi ikke kommer i seriøs nedrykkstrøbbel nå utpå høsten. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 30.05.2006 22:48 Post subject: |
|
|
Quote: | Høgmo bør få MINST til sommeren 2007 før noe gjøres, forutsatt at vi ikke kommer i seriøs nedrykkstrøbbel nå utpå høsten. |
Helvete heller. Efter sommer pausen skal der vises markant fremgang, ikke nødvendigvis sejre, men acceptabelt spil. Ellers må han tage konsekvensen og dra. F _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Keef Senior

Joined: 05 Feb 2006 Posts: 228 Location: 13 hodekråka unna stadion.
|
Posted: 31.05.2006 19:30 Post subject: |
|
|
Synes også Høgmo må få mere tid enn 1 år. Det er ikke alltid det er treneren det står på når spillet er rævva. Det verste vi kan gjøre tror jeg er å forhaste oss. Men spillet før forbedres etter sommeren for hvis ikke så kommer den diskusjonen uansett om man er enig eller ikke... _________________
a sphincter says what? |
|
Back to top |
|
 |
zender Junior
|
Posted: 31.05.2006 20:14 Post subject: |
|
|
ambiguous wrote: | Gi Høgmo lengre enn ett år da, folkens. Dette forumet har litt for mange "doom mongers" (dommedagsprofeter) etter min mening.
Mannen fikk oss til champions league og leverte en god serieavslutning i fjor. Det viser at det nytter. Akkurat nå butter det i mot, og da blir vi plutselig bergensere hele gjengen og skal kaste treneren.
Høgmo bør få MINST til sommeren 2007 før noe gjøres, forutsatt at vi ikke kommer i seriøs nedrykkstrøbbel nå utpå høsten. |
Helt Enig! Kjempebra sagt |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.06.2006 00:51 Post subject: |
|
|
Høgmo har studert video, ser jeg. Grepet som ble gjort for å stoppe oppspillene mot Sæternes var genialt. Ørjan Berg gikk i kroppen og Riseth kom bakfra og headet. Hver gang disse situasjonene oppstod, vant vi ballen. Det var en gang Sæternes fikk frispark, men det var feilaktig idømt, fordi Berg ble skjøvet i ryggen. Jeg er sikker på at vi vant ballen tjue ganger (om ikke mer) pga. dette lille grepet.  |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.06.2006 01:09 Post subject: |
|
|
...og grepet med å ta ut Trond Fredrik Ludvigsen gjorde at RBK sluttet å produsere målsjanser.
http://fotball.adressa.no...e57892.ece
Hvor var mottrekket, Høgmo? Skal vi vinne kampene på lange baller, innsats og mest mulig direkte spill? Er spillerne 100% enig i at dette er måten å gjøre det på?
For at et slikt spill skal fungere til en viss grad trenger et lag 100% dedikerte spillere, akkurat slik Drillo oppnådde med landslaget og kanskje også slik Høgmo greide med TIL-spillerne for to år siden. Når Semb og Ulseth tok over ble det verre å få spillerne med på opplegget i samme grad. Høgmo sliter med akkurat det samme i RBK.
I den første halvtimen mot Brann greide han å få spillerne til å yte maks. Grunnen til det var dårlige resultater i det siste, at de møtte et 'topplag' og et inderlig ønske om å vinne. Problemet er at man kan ikke spille slik i 90 minutter uten å gå tom for krefter, noe Trond Henriksen innrømte at spillerne hadde gjort ganske tidlig i andre omgang. Dette er noe Semb, Drillo, Høgmo og Pellerud aldri har forstått. Under VM i USA i 94 klagde Drillo på at spillerne ikke orket å løpe så mye som han ønsket. Med varmen tatt i betraktning kan man neppe klandre spillerne. Det samme problemet vil bestandig være der med en slik fysisk krevende spillestil. Det krever både 100% disiplin fra spillerne mht spillesystemet og det krever at man hele tiden skal orke å ta seg ut 100% fysisk. Sluntrer en eller to unna, vil hele laget lide.
Jeg tror at Høgmo aldri vil legge opp til at RBK skal spille angrepsfotball slik som vi gjorde under Eggen, fordi han verken har troen på det eller kunnskapen til å greie det. Vi vil istedet bli nok et norsk langpasningslag, der det viktigste vil bli å 'skape trykk' og ha flest målsjanser.
Høgmo vil ødelegge RBK og alt det positive klubben har stått for mht angrepsfotball. Jeg blir kvalm..... |
|
Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 06.06.2006 02:05 Post subject: |
|
|
Wow, hva har du spist i dag?
Skjønner du ikke liker Høgmo, men kan ikke se hvilket grunnlag du har for å tro at han vil ødelegge det positive klubben har stått for når det gjelder angrepsfotball. RBK spiller ikke lenger slik de gjorde under Eggen, men det sluttet de med for to år siden. Og årsaken er at vi ikke har de rette spillerne lenger.
Mitt inntrykk er at de tre siste trenerne nettopp har forsøkt å fortsette Eggen-tradisjonen, men at de ikke har lyktes fordi vi mangler spillerne til å utføre det. Og der ligger mye av grunnen, tror jeg, til at vi har slitt. Vi har forsøkt å spille på en måte vi ikke lenger evner, og derfor har det blitt mye labert.
Er enig i at RBK falt ned etter pause, og at de var mer slitne. Men har aldri noensinne før hørt at noen har klagd på at spillernes innsats var for stor. Tror de ville vise seg fra en bedre side for publikum, som har etterlyst mer innsats. Hadde de fått uttelling i første omgang ville de blitt applaudert. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 06.06.2006 11:39 Post subject: |
|
|
Enig i at vi først og fremst mangler de spillerne som skal til. Sabla bred stall, men ingen enere. Vi har valgt å holde prisnivået i Norge nede - og som et resultat har vi kjøpt billige spillere som faktisk ikke har vist seg å ha den kvaliteten vi trengte.
Vi KUNNE hatt Hangeland, Andresen og Sæternes. Der hadde vi hatt en sentrallinje med kraft og pondus. Pokker så sur jeg var da vi fikk Ødegaard istedenfor Andresen. (Ikke at Andresen er overvettes sympatisk, og mye skadet er han også, men det er jo en slik spiller vi burde hatt som arvtaker etter Gud.)
Det er for mye middelmådighet i stallen, for få toppspillere, for mange spillere som er gode til noe men som ikke passer inn i Rosenborg stil - et resultat av mange år med planløse innkjøp. Det kan ikke rettes opp på kort tid.
Å bygge opp et nytt storlag vil ta litt tid. Høgmo klarer det ikke det første året, men det ville neppe noen andre gjort heller - inkludert Sollied. Inkludert Gamle-Eggen, for den del. Foreløpig er det altfor mange som ikke kan stilen, og altfor mange som må byttes ut i løpet av et par års tid. Vanskelig å bygge videre på noe slikt.
Første omgang mot Brann var strålende -- mye fordi Roar og Ørjan var tilbake. Skremmende. Hva sier det om resten? Snart er det helt definitivt slutt for de to. Ta med Beto, Riseth og Basma - ok, Basma har gjort mye dårlig de siste åra, men alle har kjent RBKs stil og kunnet bidra. Snart er tre av fire forsvarere pensjonert, og en helt ny rekke må inn.
Nei folkens, dette vil ta tid. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.06.2006 11:47 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Foreløpig er det altfor mange som ikke kan stilen, og altfor mange som må byttes ut i løpet av et par års tid. Vanskelig å bygge videre på noe slikt. |
Hvilken stil? Har Rosenborg under Høgmo lyktes med eller prøvd å spille i den tradisjonelle RBK-stilen?
Høgmo satser på en annen og mer direkte type fotball, mye likt det Semb prøvde på landslaget. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.06.2006 11:54 Post subject: |
|
|
Det er nettopp det han ikke har gjort i begynnelsen av denne sesongen. Å legge opp til direktespill altså. Mye av de dårlige resultatene våre hittil, skyldes somling i midtbaneleddet. Høgmo har en intensjon om at vi skal mestre spill gjennom midtbanen, men har måttet fire på kravene for å sanke poeng. Det ga oss ett poeng mot Brann; vi hadde fortjent tre. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 06.06.2006 12:02 Post subject: |
|
|
Vi fortjener tre når vi har gode nok spillere til å plassere ballen i nettet. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.06.2006 12:04 Post subject: |
|
|
Det har du faktisk helt rett i. Det er vanlig å si det, men det er ikke flaks når man har en god keeper heller. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.06.2006 12:05 Post subject: |
|
|
Høgmo greier aldri å innføre 100% direktespill i RBK, fordi spillerne ikke vil underkaste seg slik man f.eks gjorde for Drillo på 90-tallet. Jeg tror heller ikke at Høgmo ønsker akkurat det. Han ligger nok nærmere Nils Johan Semb's spillestil, der man forsøker en slags mellomting å være direkte og forsøke å holde ballen litt i laget.
Det er mulig at enkelte her ønsker en slik spillestil velkommen, men jeg er ikke en av de. Det vil føre til en mindre morsom fotball å se på, de teknisk gode prestasjonene på banen vil bli færre og det vil på lengre sikt hemme utviklingen for spillerne samt føre til at RBK vil bli en mindre attraktiv klubb å spille for. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 06.06.2006 12:15 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Hvilken stil? Har Rosenborg under Høgmo lyktes med eller prøvd å spille i den tradisjonelle RBK-stilen? |
Jeg tror faktisk han har prøvd, men at han har sett at vi ikke har en midtbane som behersker det. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Langlaufer Junior

|
Posted: 06.06.2006 15:22 Post subject: |
|
|
Keef wrote: | Synes også Høgmo må få mere tid enn 1 år. Det er ikke alltid det er treneren det står på når spillet er rævva. Det verste vi kan gjøre tror jeg er å forhaste oss. Men spillet før forbedres etter sommeren for hvis ikke så kommer den diskusjonen uansett om man er enig eller ikke... |
Enig!! La Høgmo få tid.. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 06.06.2006 15:37 Post subject: |
|
|
Det var nok Mjelde som gjorde de riktige grepene i kampen... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 06.06.2006 15:42 Post subject: |
|
|
folkens! vi har like mye poeng som Donal Duck klubben Sandefjord! Det skal faen ikke være mulig med de midlene vi har og de midlene Sandefjord har! Høgmo har gjort en elendig jobb! |
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 06.06.2006 15:48 Post subject: |
|
|
Hmm, det kan ikke heller være at Sandefjord har gjort en bra jobb da? De ligger tross alt på 4-5 og foran blant annet fjorårets to beste lag. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 06.06.2006 15:48 Post subject: |
|
|
Sandefjord har gjort en god jobb, Rosenborg en dårlig. Der har du svaret! |
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 06.06.2006 15:51 Post subject: |
|
|
Ja, men du kan ikke forvente at Rosenborg skal vinne serien med 10 poeng etter å ha gjort en så dårlig jobb på mange områder de siste 5 årene (minus Hareide-året). Det tar litt tid å bygge opp et godt fotball-lag. Det var bare så forbasket synd han ikke fikk fullført jobben sin eller at Høgmo overtok rett etter han. Da tror jeg vi hadde vært der vi skulle i dag. |
|
Back to top |
|
 |
|