| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
hello Veteran
|
Posted: 31.07.2014 21:28 Post subject: |
|
|
| Mulig det, men slik jeg forstår den seedingen der så må seks lag som er seedet i fjerde runde ryke ut. Og det skal vel litt til uten at jeg har sjekket resultater. Kjello får komme med en fasit tror jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 31.07.2014 21:29 Post subject: |
|
|
Spørs jo hvem som ryker ut og ikke.
CFR Cluj Rom 25.451 de ligger foran oss og tapte første kamp i dag hvert fall, og kan ryke ut.
Men er en god del lag som må ryke for at vi skal klare det ser jeg. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 31.07.2014 21:43 Post subject: |
|
|
For meg ser det ut som om vi i evnt. playoff kan gå videre med 2 optimale kamper mot nesten 50% av de seedede lagene.
Deretter kommer noen få lag som vi må overprestere+ ha stang inn mot.
De beste kunne vi spart reiseutgifter mot,men nyttig erfaring for de som skal være med tilbake mot toppen:) _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 31.07.2014 21:56 Post subject: |
|
|
Tja.. Synes vi har muligheter mot f.eks:
Paok
Cluj
Panathinaikos
Young Boys
Rapid Wien
Zurich
Nacional
Lech Poznan
Slovan Liberec
Maribor
Chernomorets Odessa
I større eller mindre grad.. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 31.07.2014 22:03 Post subject: |
|
|
Ryker et seedet lag med høyere koeffisient ut i tredje kvalrunde til CL, så vil de komme inn i playoff og gjøre veien vår til å bli seedet ennå lengre. Gode gamle Qarabag leder mot Salzburg etter første kamp f.eks, og det er en iallefall en 4-5 kamper til hvor det er en god mulighet for at et lag som er høyere seedet enn oss blir slått ut i CL kval. runde 3.
SÃ¥ veien til seeding ser lang ut. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 31.07.2014 22:06 Post subject: |
|
|
Det er vel så enkelt som at 6 av de 17 (om jeg telte rett) lagene som er bedre seedet enn RBK som spiller 3. kvalikrunde må ryke, i tillegg til at ingen av de lagene som spiller CL-kvalik og er dårligere seedet enn RBK slår ut sin motstander.
Altså må seks av følgende lag ryke ut:
Lyon (4-1 mot Mlada Boleslav)
PSV Eindhoven (1-0 mot St. Pölten)
Viktoria Plzen (0-1 mot Petrolul Plolesti)
Club Brugge (3-0 mot Brøndby)
Cluj (0-1 mot Minsk)
Real Sociedad (2-0 mot Aberdeen)*
Young Boys (1-0 mot Ermis Aradippou)
Mainz 05 (1-0 mot Asteras Tripolis)*
Lech Poznan (0-1 mot Stjarnan)*
Hull City (0-0 mot Trencin)
Slovan Liberec (0-3 mot Astra)
Tsjernomorets Odesa (0-2 mot RNK Split)
Torino (3-0 mot Brommapojkarna)
Esbjerg (0-0 mot Ruch Chorzow)
Rio Ave (1-0 mot IFK Gøteborg)
Dynamo Moskva (1-1 mot Hapoel Ironi)
Zulte Waregem (2-4 mot Shakhter Soligorsk)
(* kampen er ikke ferdigspilt)
Så for øyeblikket gjør Plzen, Cluj, Poznan, Liberec og Zulte "jobben" for oss, samt at noen av de uavgjortene også kan tippe vår vei. Og 1-0-seire kan jo også fort snu.
I tillegg må følgende lag tape sin CL-kvalikkamp
Debrecen (1-0 mot BATE Borisov)
Grasshoppers (0-2 mot Lille)
Slovan Bratislava (2-1 mot Sheriff Tiraspol)
Aktobe (2-2 mot Steaua Bucuresti)
AEL Limassol (1-0 mot Zenit St. Petersburg)
Qarabag Agdam (2-1 mot Red Bull Salzburg)
HJK Helsinki (2-2 mot APOEL Nikosia)
Malmø FF (2-4 mot Sparta Praha)
AaB (0-1 mot Dinamo Zagreb)
Så her er det jo noen resultater som går mot oss. For hvert av disse lagene som vinner, så må et bedre seedet lag ekstra ryke. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 31.07.2014 22:10 Post subject: |
|
|
Bare tenk for 10dager siden satt vi med Perry, og hadde lite håp om å gå videre fra forrige runde. Nå snakker vi om hvordan det kan gå i runden etter, hvor herlig er ikke det?  |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 31.07.2014 22:11 Post subject: |
|
|
Jeg håper og tror alle høyt seedede lag i CL klarer brasene når de får spille hjemme i neste kamp. Steua, Salzburg, Zenit, Tiraspol og Bate bør klare dette...om ikke for sin egen del, så for oss!
 |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 31.07.2014 22:23 Post subject: |
|
|
Forutsatt at det går som jeg tror i CL, at alle lag med høyere koeff enn oss klarer seg selv om de sliter litt etter 1 kamp, så må 6 av følgende lag ryke ut for at vi skal bli seedet:
Har satt de i den rekkefølgen jeg tror det er størst mulighet for at lagene ryker ut :
Z Waregem tapte 2-5 hjemme mot Sachter Soligorsk
Liberec tapte 3-0 borte mot Astra
Odessa tapte 2-0 borte mot RNK Spilt
Dynamo M spilte 1-1 hjemme mot Shmona
Young boys vant 1-0 hjemme Ermis
Lech Poznan tapte 1-0 borte mot Stjærnan
PSV vant 1-0 hjemme mot St.Pølten
Cluj tapte 1-0 borte mot Dinamo Minsk
Mainz vant 1-0 hjemme mot Asteras
Plzen spilte 1-1 borte mot Petrolul
Hull spilte 0-0 borte mot Trencin
Esbjerg spilte 0-0 borte mot Ruch
Rio Ave vant 1-0 borte mot Gøteborg
Disse kan vi bare glemme tror jeg :
Real Sociedad vant 2-0 hjemme mot Aberdeen
Lyon vant 4-1 borte mot M Boleslav
Brugge vant 3-0 hjemme mot Brøndby
Torino vant 3-0 borte mot Brommapojkarna
Det er mao en del som skal til for at vi blir seedet, men alt håp er ikke ute
 |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 31.07.2014 22:42 Post subject: |
|
|
| Vi kommer oss ikke til EL...For dårlig tropp og for gode motstandere. For dårlig rankingpoeng. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 01.08.2014 02:37 Post subject: |
|
|
| Blir tøft å komme til EL ja om de slår ut Karabukspor nå. Svært mange lag som skal være både ett og to hakk bedre enn RBK til vanlig. De har mulighet mot noen lag men vil vel være underdogs så godt som alle lagene. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7405 Location: South-west coast exile
|
Posted: 01.08.2014 10:27 Post subject: |
|
|
| Uansett om vi kommer til gruppespillet eller ikke, så vil i hvert fall to kamper til være stor erfaring for de aller fleste spillerne her, og det kan fort være viktig for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 01.08.2014 10:53 Post subject: |
|
|
| Gruppespill er en fjern drøm.motstanderen er flere hakk bedre i play off runden. |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 01.08.2014 10:56 Post subject: |
|
|
| Vi gjør jo en bedre figur mot tøffere motstand. Har langt større tro på at vi slår laget vi møter i en eventuell play-off en hva jeg hadde før vi møtte Sligo. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.08.2014 11:01 Post subject: |
|
|
| Det kritiske er at vi hever det offensive spillet mot etablert forsvar. Hvis vi ikke klarer det så har vi ingen mulighet til å slå middels europeiske lag på Lerkendal, og da hjelper det ikke at vi tar med oss hederlige resultater fra bortebane. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 05.08.2014 20:02 Post subject: |
|
|
| Debrecen leder 1-0 borte mot Bate. Hvis ikke Bate snur dette og vinner minst 3-1 så er veien til seeding enda vanskeligere for oss. Håpet svinner. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 05.08.2014 21:25 Post subject: |
|
|
Bate scorer 3-1 målet 4 min på overtid og dermed går de videre.
Bra for oss om vi skal ha noen sjanse for å bli seedet i 4.runde. |
|
| Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 05.08.2014 23:39 Post subject: |
|
|
Hvilken sjanse? Så vidt jeg kan se er det absolutt null sjanse for å bli seedet i neste runde.
I Play-Off er det 62 lag, 31 seedede.
Følgende lag går rett inn i Play-Off:
Internazionale, Tottenham, Villareal, FC Twente, Metalist Kharkiv, PAOK Thessaloniki, Trabzonspor, Borussia Mönchengladbach, Lokomotiv Moskva, Rapid Wien, FC Zürich, Nacional Funchal. 12 lag med høyere ranking enn oss.
Fra tredje kvaliferingsrunde i EL får vi inn følgende lag med høyere seeding enn oss (eller deres overmenn):
Slovan Liberec, Esbjerg, Dinamo Moskva, Lyon, Hull, Torino, PSV, Rio Ave, Cluj, Young Boys, Chernomorets, Viktoria Plzen, Zulte Waregem, Club Brugge, Mainz, Krasnodar, Lech Poznan, Real Sociedad.
Altså 18 lag.
Fra CL får vi inn følgende lag med høyere seeding enn oss:
Panathinaikos
Maccabi Tel Aviv
Dnipro eller FC København
Feyenoord eller Besiktas
Partizan eller Ludogorets
Celtic eller Legia
6 lag. Totalt 36 lag i Play-Off med bedre seeding enn oss.
Håpet for gruppespill ligger i en overkommelig trekning. Potensielle motstandere det virker mulig å slå:
Rapid Wien, FC Zürich, Sheriff Tiraspol, Maccabi Tel Aviv, Lech Poznan, Astra (Slovan Liberec), Chernomorets (RNK Split) og Partizan.
Hvis det finnes noen høyere makter som er glade i oss, så slår Stjärnan ut Lech Poznan, blir seedet og trekker oss. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 06.08.2014 00:31 Post subject: |
|
|
| Sjansen ligger i at 6 av de 18 lagene du ramser opp, f.eks Slovan Liberec, Waregem eller Chernomorets + 3 til ryker ut. Deres overmenn vil nemlig ikke overta deres coeff i trekningen for 4 runde. Grunnen til at lag har overtatt coeff til andre lag hittil har vært at trekningene for neste runde har vært gjennomført før forrige runde har vært unnagjort. Det er ikke tilfelle for 4.runde. |
|
| Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 06.08.2014 02:49 Post subject: |
|
|
Men det høres jo lovende ut.
Tok for øvrig feil når jeg skrev at Krasnodar kan bli seedet. På den annen side glemte jeg Saint Etienne, som har bedre ranking enn oss.
Prøver en gang til:
Det er potensielt 43 lag med høyere seeding enn oss som kan komme inn i Play-Off i EL. Av disse ligger Sparta Praha og Dinamo Zagreb bra an mtp. avansement i CL. Samtidig sliter Zulte Waregem, Slovan Liberec, Chernomorets og Hajduk Split stort i EL. Disse seks oppgjørene går nok i orden for oss.
Steaua Bucuresti, APOEL, Red Bull Salzburg burde samtidig klare å ta seg videre mot hhv. Aktobe, HJK og Qarabag, selv om utgangspunktet kunne vært bedre.
34 lag.
I tillegg har vi Zenit som burde ha nok kvalitet til å snu 0-1 mot AEL i returoppgjøret på hjemmebane. Det samme gjelder for Sheriff Tiraspol som tapte 2-1 borte i første kamp, mot betraktelig dårligere rankede Slovan Bratislava. Men her tar jeg ingenting for gitt.
Hvis Zenit og Sheriff feiler i CL, trenger vi at 3 andre lag feiler i EL. Et av lagene i EL må uansett feile. Oppgjørene som ser mest lovende ut er:
- Dinamo Minsk (under oss på ranking) vant 1-0 hjemme mot Cluj (over). Må holde unna for rumenerne i bortekampen.
- Stjärnan (under) vant 1-0 hjemme mot Lech Poznan (over).
- H Kiryat Shomna (under) klarte 1-1 borte mot Dinamo Moskva (over) på bortebane.
I tillegg har vi f.eks. Esbjerg og Hull som må avgjøre hjemme for å avansere. Men det er de nok favoritter til å gjøre.
Tipper vi slår Karabuk, blir seedet i Play-Off, trekker Midtjylland eller Malmö og ryker ut. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 06.08.2014 20:55 Post subject: |
|
|
| Nå som Tiraspol og Sparta Praha kommer inn som taper fra CL-kvaliken så er nok det lille håpet om å bli seedet ute, om ikke teoretisk så i alle fall i praksis. |
|
| Back to top |
|
 |
sheva1917 Junior
|
Posted: 06.08.2014 20:58 Post subject: |
|
|
| sveininge wrote: | Men det høres jo lovende ut.
Tok for øvrig feil når jeg skrev at Krasnodar kan bli seedet. På den annen side glemte jeg Saint Etienne, som har bedre ranking enn oss.
Prøver en gang til:
Det er potensielt 43 lag med høyere seeding enn oss som kan komme inn i Play-Off i EL. Av disse ligger Sparta Praha og Dinamo Zagreb bra an mtp. avansement i CL. Samtidig sliter Zulte Waregem, Slovan Liberec, Chernomorets og Hajduk Split stort i EL. Disse seks oppgjørene går nok i orden for oss.
Steaua Bucuresti, APOEL, Red Bull Salzburg burde samtidig klare å ta seg videre mot hhv. Aktobe, HJK og Qarabag, selv om utgangspunktet kunne vært bedre.
34 lag.
I tillegg har vi Zenit som burde ha nok kvalitet til å snu 0-1 mot AEL i returoppgjøret på hjemmebane. Det samme gjelder for Sheriff Tiraspol som tapte 2-1 borte i første kamp, mot betraktelig dårligere rankede Slovan Bratislava. Men her tar jeg ingenting for gitt.
Hvis Zenit og Sheriff feiler i CL, trenger vi at 3 andre lag feiler i EL. Et av lagene i EL må uansett feile. Oppgjørene som ser mest lovende ut er:
- Dinamo Minsk (under oss på ranking) vant 1-0 hjemme mot Cluj (over). Må holde unna for rumenerne i bortekampen.
- Stjärnan (under) vant 1-0 hjemme mot Lech Poznan (over).
- H Kiryat Shomna (under) klarte 1-1 borte mot Dinamo Moskva (over) på bortebane.
I tillegg har vi f.eks. Esbjerg og Hull som må avgjøre hjemme for å avansere. Men det er de nok favoritter til å gjøre.
Tipper vi slår Karabuk, blir seedet i Play-Off, trekker Midtjylland eller Malmö og ryker ut. | Tipper du med hjertet eller hode nå da? Fantastisk om vi oppnår seeding! |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 08.08.2014 00:59 Post subject: |
|
|
Sånn for the record ville vi _akkurat_ ikke blitt seedet om vi hadde slått Karabükspor.
http://kassiesa.home.xs4a...l2014.html
Til neste år vil det begredelige 09/10-året (Qarabag) med fattige 0,92 poeng bli strøket, og erstattet av årets solide innsats a 1,44 poeng. Med andre ord vil vi neste år, om vi klarer å kvalifisere oss til Europa-spill, faktisk gå opp bittelitt i rankingpoeng. Om jeg har forstått disse tallene til Bert Kassies rett da, vel å merke. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.08.2014 16:03 Post subject: |
|
|
| Satt på Lille London på torsdag og tellet opp utslåtte forhåndsfavoritter. Var sånn sett fornøyd med at vi ikke havnet over streken. Det hadde gjort nederlaget på bortemål enda surere. |
|
| Back to top |
|
 |
|